Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 173224 times)

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Да, спрямо Евро 6ците, които сигурно не са им сменяни филтрите за изгорели газове откакто са купени, със сигурност са доста по-екологични! :crazy:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17711
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Нагаждат се по условията за кандидатстване. Ако има изискване и кметът на общината да е ерген, ще го разведат… Европейските политики, и транслирането им в програми и конкретни мерки не е съвършено. Често се правят нерентабилни и глупави неща. Има средства за усвояване и начин да се усвоят, без значение от реалните необходимости и ефективност от всичко.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4555
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Видяла жабата, че подковават вола и тя вдигнала крак. Не могат да поддържат обикновени дизелови автобуси, а се тикат за водородни. Висбаден се отказаха от 10-те си водородни автобуса след само година експлоатация казвайки, че "наличието на две задвижващи технологии в нашата сервизна база е твърде голямо предизвиквателство" и вместо това купуват 36 дизелови автобуса. Но съм сигурен, че старозагорските механици са много над германските си колеги и някакви си горивни клетки няма да им се опрат. Тъкмо като дойдат водородните ще заменят някой и друг Иризар, на който му е дошло времето.
« Last Edit: 27.07.2023, 23:23:30 by Sofia »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Снощи, като минавах случайно покрай 140, който спираше на Алана, отстрани до първа врата долу вдясно има едно като високоговорител, и може и да ми се е сторило, че гласовото се чуваше и от там. Не смятам, че съм го чул отвътре, тъй като гласа беше доста ясен и идваше отблизо. Някой ставал ли е свидетел на подобно нещо?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5730
    • View Profile
    • Email
Има масово автобуси с такъв високоговорител - или е там, или по-често отгоре над първата врата. Целта е при спиране на спирка да казва "Маршрут номер едикойси в посока еди къде си." в помощ на хората, които не виждат. Но става и за друго - може да се превключва към микрофона - за да съобщи шофьора, че е за гараж или да напсува някой друг шофьор, който примерно го е засякъл или му е отнел предимството.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Да де, ама аз до сега поне не съм чувал на нашите автобуси да работят тези високоговорители, затова исках да видя дали някой знае за какво става въпрос или просто съм чул грешно

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Аз съм ги чувал и на тролеите. Не ми е правело скоро впечатление, но аз още преди години го забелязах.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5730
    • View Profile
    • Email
Ето на тази снимка се вижда такъв високоговорител.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
На 141 не му работи челната табела, а се движеше по 36 и хората се чудят какво става.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
От известно време наблюдавам обстановката тук. Соларисите държат най-добре фронта за момента. И доколкото чувам, повечето пътници се надяват да им се падне Соларис, а не електричка или СОР. Както им се кефеха много в началото, така бягат от тях сега. В електричките наистина си е прохладно, в СОР-овете също, но някак в тях е малко по-добре. Лятото пък в СОР-овете е ад, понеже на почти всички не им работят климатиците. Може и на всички да е, не знам със сигурност.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 998
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
А сега е време да внеса малко инфо и за състоянието на градския в града.... По тролейбусните линии се движи абсолютно всичко / тролеи , автобуси и електробуси / , до момента има около 20 бракувани солариси и 1 тролей / 1045/ също има и още доста спрени тролеи които не се знае дали ще тръгнат...Шофьори и кондуктори също няма и се търсят...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17711
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Каква е причината, пускането на електробусите!?!  :eek:

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Не мисля, че наистина Соларисите са бракувани. Според мен не си дават зор да ги правят, заради големият брой автобуси, които имат в наличност в момента, особено след доставката на електричките. Друг е въпросът, че всъщност им трабват Солариси, поради факта, че някои курсове не могат да бъдат поети от електрички поради това, че не могат да изкарат цялата смяна. Отделно че електричките правят проблеми.
« Last Edit: 27.01.2024, 19:47:47 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 998
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Каква е причината, пускането на електробусите!?!  :eek:

Причина явно щот няма достатъчно тролеи или не знам.....всичко върви навсякъде...

Не мисля, че наистина Соларисите са бракувани. Според мен не си дават зор да ги правят, заради големият брой автобуси, които имат в наличност в момента, особено след доставката на електричките. Друг е въпросът, че всъщност им трабват Солариси, поради факта, че някои курсове не могат да бъдат поети от електрички поради това, че не могат да изкарат цялата смяна. Отделно че електричките правят проблеми.

Със сигурност има...гаранция

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Много интересно. Толкова ли са им сериозни повредите, ако наистина има бракувани? Все пак това са автобуси на няма и 10 години.

Едит: Наясно съм, че може би наистина не са им от крайна необходимост, но да не бяха взимали толкова много електрички, по-скоро да бяха помислили за тролейбуси. ЛАЗ-овете е ясно, че няма да ги бъде, то от тях почти вече няма и помен (остана само 1005 на Железник + учебния). В новата транспортна схема е заложена 1-цата, те сега не могат да обслужват нормално тролейбусните линии, какво остава като тръгне 1-цата, ако тръгне изобщо.
« Last Edit: 27.01.2024, 23:00:07 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 441
    • View Profile
Проверих в сайта за проверка за налична гражданска отговорност на автомобилистите и всички Солариси имат сключена валидна застраховка Г.О. На всички автобуси застраховката е направена на 25.10.2023 и важи до 24.10.2024. От тук следва че няма официално бракуван Соларис. Тук е мястото да уточним, че има разлика между бракуване и спиране от движение.

Обаче при проверка за валиден ГТП, признавам си не очаквах такива резултати. Осемнадесет автобуса нямат валиден ГТП, следователно са спрени от движение. Ето ги и тях:
СТ5935ВР - валиден ГТП до 10.04.2020г.
СТ6785ВР - валиден ГТП до 07.12.2022г.
СТ6801ВР - валиден ГТП до 10.11.2023г.
СТ6804ВР - валиден ГТП до 02.08.2023г.
СТ6805ВР - валиден ГТП до 09.11.2023г.
СТ7359ВР - валиден ГТП до 29.10.2023г.
СТ7367ВР - валиден ГТП до 08.05.2023г.
СТ7375ВР - валиден ГТП до 19.03.2023г.
СТ7724ВР - валиден ГТП до 02.06.2023г.
СТ7739ВР - валиден ГТП до 18.11.2023г.
СТ7754ВР - валиден ГТП до 03.11.2023г.
СТ7760ВР - валиден ГТП до 02.11.2023г.
СТ7891ВР - валиден ГТП до 05.10.2023г.
СТ7897ВР - валиден ГТП до 12.11.2023г.
СТ7903ВР - валиден ГТП до 11.11.2023г.
СТ7910ВР - валиден ГТП до 18.11.2023г.
СТ7918ВР - валиден ГТП до 18.09.2022г.
СТ7921ВР - валиден ГТП до 29.05.2023г.

Може би след пристигането на електрическите автобуси, много Солариси , при по тежка повреда според мен не са поправяни, поради наличието на достатъчно автобуси.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3524
    • View Profile
Какви са тези глупости за бракувани Солариси? Та това са автобуси на няма 10 години, Евро 6. И предвид, че сигурно не са и на повече от 300-400 хиляди км, ако толкова не са им необходими, купувачи за тях със сигурност ще се намерят тук или в чужбина. Друг е въпроса дали не ги държат чисто формално заради някакви директиви по европрограмите. Нещо обаче много са се разглезили в тая Стара Загора. Първо занемариха Лазовете заради новите тролейбуси, сега по същия начин...

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Не знам на какво се дължи това, имайки предвид, че Соларисите никак не са лоши автобуси. При СОР-овете също не е розово положението, занемарени са. 101 не мисля, че скоро се е мяркал на линия, може и да бъркам.
« Last Edit: 29.01.2024, 02:15:46 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 998
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Всичко що иде горе на железник в един паркинг остава там....

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 336
    • View Profile
Иризарите май няма да изкарат много след 2030-та, а? :hm:
SUMC - Desordem e Regresso.