Китайски автобусен проект в София---------------------------------------------
Екоавтобус тръгва по тролейбусна линия №11 в София от началото на следващата година. Зеленият автобус е предоставен безвъзмездно на Столичната община от китайската фирма Chariot Motors. Целта на пилотния проект е да покаже дали този тип превозни средства имат бъдеще в България. Според бизнес плана на Chariot Motors Ltd експериментът ще покаже дали компанията си заслужава да създаде предприятие за сглобяване на електробуси.
Зелен проект
Електробусът ще се движи тестово в рамките на година по тролейбусна линия №11 – от Сточна гара до жк "Дружба", за да се видят неговите показатели при различни климатични условия и натоварвания. Фирмата ще обезпечи за своя сметка постоянното наблюдение на сервизен инженер в София, който да отговаря за поддръжката на превозното средство.
Зеленият автобус е с ултракондензатори, които заместват познатите батерии, използващи се в повечето екоавтобуси. Новата технология е патентована и произведена от шанхайска фирма "Аоуей", а превозните средства са в експлоатация вече 7 години. Освен в Шанхай те се движат и в Ню Йорк, като на практика София ще бъде първият европейски град, в който ще се движи електробус с ултракондензатор.
Замразени планове
Освен Chariot Motors Ltd и друг китайски производител е заявил желание да произвежда електрически автобус в България. Преди близо година най-големият производител на акумулаторни батерии в света - китайската Build Your Dreams (BYD), в която акционер с 10% е една от компаниите на Уорън Бъфет, и варненската "Булминерал" обявиха плановете си за производство на електрически автобуси в Брезник. Първата тестова бройка на превозното средство беше изпратена за проверка в Холандия, където се намира европейският офис на базираната в Шънджън компания. В процес на промяна е и европейският сертификат М3, в който Брезник ще бъде включен като място на производство. В момента в предприятието работят около 20 души, но все още не е ясно кога заводът ще започне нормална работа.
Намеренията на китайския концерн за изграждане на технологичен парк в страната бяха отложени заради неясната политическа обстановка и за момента BYD е замразила плановете си за България.
---------------------------------------------
Интересно, че автобусът ще се движи по линията на тролей 11. Може би идеята е да го зареждат в депото?