Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
117 (82.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
25 (17.6%)

Total Members Voted: 142

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 436477 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16404
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2120 on: 29.06.2022, 16:29:48 »
То, ако на слизане произведе повече енергия от изразходената на качване, значи е перпетум мобиле :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8812
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2121 on: 29.06.2022, 17:00:01 »
Винаги произведената на спускане ще е по-малко - има загуби в тяговия двигател, електрониката, батериите и т.н.  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15422
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2122 on: 13.09.2022, 18:06:33 »
Сещам се да попитам, каква е общата концепция и стратегия за развитието на електроавтобусите в София, като маршрутно покритие, гаражи за нощуване? Интересно ми стана какво се предвижда, като изграждане на инфраструктура за тях, предполагам че трябва да са сигурни и добре проучени линии с трайно висок пътникопоток, защото изграждането на зарядни станции не е евтино.

И повече бързозарядни ли се предвиждат, или такива, които батерията им издържа 200-300-500 километра? Към коя част на София се предвижда развитието на мрежа от такива линии в бъдеще?

Все повече си мисля, че изобщо не са лошо решение, особено след като може с тях да сме независими ако ще и 10 лева да станат газ-та и нафтата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6643
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2123 on: 13.09.2022, 18:27:16 »
Според мен такава стратегия няма. Купува се на парче каквото дойде ако капне някой лев по програма на ЕС, зарядни станции се слагат където падне и където е най-лесно и най-бързо да се изгради и после линии, покритие, разписания се напасват по текущо положение и както дойде. Последните примери с дизеловия агрегат на Овча Купел и разписанието на Е73 мисля го доказват това.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1601
  • 9060
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2124 on: 14.09.2022, 22:11:11 »
Според мен имаше някаква идея в началото. Например с 6 и 123, заради които направиха зарядна на Гео Милев. После и в Овча купел така стана. Но сега вече 73 наистина си е на парче на Окръжна - чудеха се къде да сложат зарядна за 84/184, сложиха я там, защото там има ток на лесно, и сега и 73 магически отиде до там. Далеч по-разумни решения можеше да се измислят в този район. Можеше Окръжна да стане "зареждачка", има място бол на Цариградско там, с обръщане под пътния възел Дружба/Младост за 73. Можеше и на 4-ти км да стане, така например можеше да се търсят връзки във всякакви посоки, обръщане на Е73 и Е6 след построяването на метрото до Мола, както и по-адекватно място за дозареждане на 84/184 и т.н.
Но реалността е каквато я описва поста над мен. Изпаднат някакви пари от някъде, купят се някакви бройки и почва да се мисли къде ще идат. :)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2940
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2125 on: 15.09.2022, 02:58:54 »
Напълно съм съгласен с горното мнение. Само ще допълня, че зареждане по средата на маршрута е абсурдно. Преди време бяха добавили време в разписанието на Е84/Е184. Не знам дали още съществува.

В крайна сметка изградиха ли зарядни станции в Герман и на обръщалото при лифт Симеоново?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3048
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2126 on: 15.09.2022, 11:21:23 »
На лифта има зарядно и се ползва. На Герман изградиха част от зарядно, което така и не довършиха, май заради проблеми с взимането на ток.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16404
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2127 on: 15.09.2022, 11:54:44 »
Всъщност зарядните станции само на пълен амперяж ли могат да дърпат? Няма ли опция за по-малко дозареждане,  ако в момента няма максималната мощност?

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2128 on: 15.09.2022, 16:21:33 »
Като сме на темата за зарядни станции, тази на Гоце Делчев вече е завършена, или поне видът и е такъв.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15306
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2129 on: 15.09.2022, 18:12:29 »
Вчера окачваха винкелите, пък да видим дали е само на вид.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4433
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2130 on: 11.10.2022, 20:34:27 »
1702 няма да го бъде - на 123 пристига на Лифта на 6-7% батерия... А веднъж не е и успял да стигне. 1701 май е още по-зле, а на 1703 са загубили документите и не могат да го регистрират по някаква причина. .
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2131 on: 12.10.2022, 00:04:58 »
1702 няма да го бъде - на 123 пристига на Лифта на 6-7% батерия... А веднъж не е и успял да стигне. 1701 май е още по-зле, а на 1703 са загубили документите и не могат да го регистрират по някаква причина. .
Ще е хубаво поне ако дългия го бива и като го върнат да си бачка.Току виж са поръчали дълги... :laugh:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13941
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2132 on: 12.10.2022, 13:57:26 »
Ясно, значи 8-10 години изкарват батериите и след това за скрап.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6643
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2133 on: 12.10.2022, 15:02:57 »
Ясно, значи 8-10 години изкарват батериите и след това за скрап.

Това е нормална възраст за автобус в градския транспорт, по принцип е горе-долу възрастта на която на запад подвижния състав се подменя. Никой не се занимава да кърпи и ремонтира 20+ годишни возила.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5886
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2134 on: 12.10.2022, 15:39:59 »
То и на Цитарото в най-съвременния му вариант заложеният му ресурс - потолок е толкова. Осем години и сетне нов. Това да не е Америка. Това не променя факта, че си вкарваме таралеж в гащите и с Кроасаните, и с ПАЗ-оподобните Хигер, и с всички подобни. Още по-лошо, и индийски ще купят, стига да ги внася "който трябва".
« Last Edit: 12.10.2022, 15:56:25 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2135 on: 12.10.2022, 15:56:55 »
То и на Цитарото в най-съвременния му вариант заложеният му ресурс - потолок е толкова. Осем години и сетне нов. Това да не е Америка.....

Би ли се обосновал с факти и доказателства, защото мен откровено ме дразниш с тези си изказвания? До сега не си успял по никакъв начин да защитиш тезата си, освен чрез личните ти пристрастия. Сегашният му вариант е от 2011 година, почти 100 процента от произведените бройки все още са в движение. Да не говорим за първата генерация, с която все още е пълно дори в Германия и други държави от западна Европа с екземпляри на по 15-20 години. Мановете, за които знаем, че по принцип си на същото мнение се оказаха невероятно устойчиви на свине като нас. Китайската и турската техника са на двойно по-ниска цена, което се постига с компромиси в качеството и ресурса. Което нямаше да е проблем, ако ние ги взимахме с идеята да се купуват бюджетни решения, които се подменят по на често и така да се поддържа нов автопарк. 1701 няколко години прашасваше без да е в движение, така че може и това да е скапало кондензаторите.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5886
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2136 on: 12.10.2022, 16:38:10 »
Работя в автобусен завод, не китайски, та имам наблюдение какви компоненти, материали и технологии се използват навсякъде. Ни най-малко не съм казал, че китайските и турските "произведения" са стока, дори напротив. Но и утвърдените марки не са като едно време. Конкретно управлявам работата на Си-Ен-Си-тата, та знам, че нито използваните тенекии са от най-хубавите, нито пластмасите, нито гредите, нито лепилата. Но това има на пазара, та Мерцедес и МАН ползват абсолютно същите....По-хубави за нашите цели просто не се предлагат. Това да не е оборудване за химпром, нефтодобив или АЕЦ? Да не говорим, че трябва да спрем да произвеждаме, ако залагаме такъв ресурс. Докараха ни едни велики европейск Ван Холове за основен ремонт - повръща ми се от тях...
« Last Edit: 12.10.2022, 16:46:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2137 on: 12.10.2022, 16:49:52 »
Ами това не значи, че едва след няколко години ще са за изхвърляне. Първата партида Манове са точно на 8 години в момента и определено имат още много ресурс. Хубавото е, че сега и в западна Европа се понапълни с турски и китайски произведения и ще видим колко ще изкарат там.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11254
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2138 on: 12.10.2022, 18:49:05 »
Това че на даден електробус му езаминала батерията, не означаяа автоматично че на всички ще е така. Освен това не се знае на каква цена може да се замени. Абсурд е електрическо возило да има само 10 годишен ресурс.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2139 on: 12.10.2022, 20:05:08 »
Това че на даден електробус му езаминала батерията, не означаяа автоматично че на всички ще е така. Освен това не се знае на каква цена може да се замени. Абсурд е електрическо возило да има само 10 годишен ресурс.
Ако цената на замяната, е каквато Мъск обажда за теслите, то по-добре да се откажем овреме от електриците. Подмяна на батерия на Тесла (при 10-12 годишните вече се налага) е 20 хил.$, това е половината от цената на нов автомобил от същата марка. Нека сами си направим изводите дали е икономически изгодно.