Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 712043 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5787
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ако пазите ще се возите на чисто и приятно , ако не - и конски впряг е много на някои хора.
Едва ли ходиш вкъщи по килима с калните обувки, но пак го чистиш от време на време, нали?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15601
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
...белите месии с емблема МАН. Да, факторите за тази аварийност на МАН са много, но донякъде са почти идентични с останалите модели. Това се опитвам да ви обясня. Преди 10 години очаквахме, че това ще са по-различните и далеч по-надеждни возила в сравнение с това, което очите ни са виждали в София.
Като отдавнашен потребител тук не бих казал, че някой ги е възприемал по този начин, когато бяха чисто нови. Всичко е до субективно възприемане на обстановката, по чието време дойдоха и автобусите, които замениха. От 9-ти март 2015 г., когато за първи път излязоха на „Цариградско шосе“ по 76 до сега ги възприемаме за даденост там до степен, че вече позабравихме това, което беше преди тях, съчленените О 305/Хюлеиз по 76 и 305, които бяха в полуразпад, а интериорите им бяха избушени до безобразие и зелените таралясници по 213, които само им трябваше половината от тях да отидат в „Малашевци“ и там им се видяха кирливите ризи на момента. Не бих казал, че 310 беше западнала линия, напротив и затова често по 310 имаше елитни Икаруси от 120, но без нов подвижен състав не може да има развитие. Сега 310 е флагманската линия съпоставена с ТБ 6 и 7 заради преминаването покрай метростанция „Западен парк“, но и така и иначе без подобаващи автобуси не можеше да стане такава. В „Земляне“ 83 осем години с 1101-1123, масово съсипани от паветата по „Гоце Делчев“, беше точно разумното им време за обновяване. 11 до 2019 г. с 1125-1141, повече от десет години там и там им беше крайно време за обновяване. МАН-овете от 2019 г. взеха 204 от концесията и замениха соловите „душегубки“ с от до съчленени автобуси, каквито винаги са трябвали там. 94 с жестокото тъпчене по „Никола Габровски“ 2015 г. беше наистина крайно време да се поеме от нови и изцяло нископодови автобуси с повече място за правостоящи. 280 2019 г. обновена с 2300-2319 и хоп, веднага започна бракуването на SG 262. Ясно е че тези обстоятелства не кореспондират с даването на обективно мнение относно Lion's city G, но возилата от градския транспорт не са само технически данни, те са също така и културна история на града, в който са пребивавали и не можем да отричаме, че за годините си тези автобуси натрупаха забележително голям капитал като част от историята на София. Не отричам, че има и други модели, които имат съразмерни „достижения“, но не е особено добра идея да поставяме едни автобуси срещу други, да не казвам, че е крайно несъстоятелно.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Изброените линии от теб са пагубни за тия линии. Постоянното висене в задръствания, честите потегляния, непостоянната скорост и тн. само товарят и износват ускорено метановите им мотори. Измислената екология до това води. Прескъпа поддръжка - иридиеви свещи струващи по 50-80лв., изпускателни колектори с водна риза за смяна, на 4-цифрена цена без перифериите им. А разхода на метан? Далеч по-висок от разхода на дизел. За мен е грешка, че избраха основния подвижен състав да е метанов. На няколко пъти беше прекъсвано газоподаването, последното по-сериозно по мои спомени бе през 10.2021г., но тогава все още имахме 19-ки, повече белдета и МАН СГ. Малко са градовете в Европа, чийто автобусен флот се състои главно от метанови коли. Виена се отказа от LPG графовете, в Берлин основно са на дизел, във Франция също, нямам спомени да съм виждал CNG автобус, за Италия същото се отнася, все страни, които имат много строги и работещи еко политики.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11455
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
В 10 годишният им период на експлоатация, икономията от метана далеч надвишават ремонтните дейности в следствие на метановия двигател. А ризите им ги съсипаха преди години с евтина имитация на антифриз.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Евтиното пак излезе скъпо, но това с антифриза е публична тайна...
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1796
  • 2055
    • View Profile
    • Email
А колко по-добри автобусчета щяха да бъдат, ако бяха с 360-коньовия дизел... :rolleyes:
Черепите неслучайни са пълни с нещо ;)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4244
    • View Profile
Къде бил ключа от палатката ! Да не се окаже, че са лоши заради газта, която не може да се краде!?!

Като минат основен ремонт у Правешка Лакавица и ще ги оправят!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6259
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Къде бил ключа от палатката ! Да не се окаже, че са лоши заради газта, която не може да се краде!?!

Е само директор Матеев я крадеше, между 30 и 50 бона на месец.............
Спрете си просташките мнения !

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4583
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
2042 е адски шумен при подаване на газ. От няколкостотин метра се чува. Какъв е проблемът с него, изпускателната система или нещо друго?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15601
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Вчера беше по 280 и го чух от първо лице. Нарича се синдром на изпърдяното гърне.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
2042 е адски шумен при подаване на газ. От няколкостотин метра се чува. Какъв е проблемът с него, изпускателната система или нещо друго?

Доста сцепен изпускателен колектор. Вади още по-готин звук на 2000 оборота. Не е единствен.
« Last Edit: 25.01.2025, 16:09:50 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1078
    • View Profile
Подобен "спортен" звук има и при някои землянски Конекто Г. Сигурно и те са с такъв "тунинг" колектор  :laugh:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15601
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
3118 има някакъв проблем с двигателя явно, защото е започнал да се държи ала както бяха на времето зелените през 10-15 секунди по един гъст облак миришещ на недоизгоряло масло.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
2042 е адски шумен при подаване на газ. От няколкостотин метра се чува. Какъв е проблемът с него, изпускателната система или нещо друго?

Колата е спряна и е поета от нас, за смяна на въпросния колектор.  :rolleyes:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15601
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Последно нека направим една рекапитулация за първия месец на 2025 г., за да се прекратят всякакви спекулации.
От общо 186, 5-6 от тях може би трайно спрени, на случаен принцип през януари съм заснел реално на линия 146 и да съм видял още 3-4, които не съм успял като 1160, 1179 и 2002(3114 го отчетох, защото го заснех днес, в албума още го няма, но ще го видите след днешния ъпдейт).
Ето го и доказателствения материал.
« Last Edit: 31.01.2025, 16:10:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам