Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 1125395 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3339
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3940 on: 28.10.2023, 23:22:30 »
То всичко преди Ман 2014 е на командно дишане и е за незабавно разкарване, ама ще добутат, понеже сега упорито отказват да купят малко втора употреба автобуси за закърпване на положението, сякаш не са го правили в годините назад, но сега нали сме еко и модерни вече, само китайски електро играчки...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14349
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3941 on: 29.10.2023, 00:08:07 »
Това "не им остава още много" е доста относително. Ако ги поддържат на командно дишане както о305г, ще добутат и те до 30   :P
До 30 не, но могат да добутат още ако се експлоатират умно с идеята, че са стари и си имат ограничения. Икарусите са идеален пример, колко години бяха постепенно малко по малко извеждани от основните линии и отмряха дълголетно и достойно, докато с О 305 беше мъка на мъките, не можеше автобуси като тях да са силов подвижен състав до толкова късно, затова подвижния състав се обновява често и затова употребяваните автобуси на „Еридан Транс“ бяха златна мина, защото са експлоатирани с мисъл, а не с грубиянство и съсипничество, както сме правили ние многократно при това. Как не сме документирали нито един съществен проблем със землянски автобуси от модела след последното преразпределяне за „Дружба“ от 2019 г., когато им остана напълно застъпена от тях само 54? Даже издържаха и 5тм.
« Last Edit: 29.10.2023, 00:10:13 by AGENT 006 »
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3942 on: 29.10.2023, 00:30:57 »
54 и 77 определно са много щадящи линии във всяко едно отношение и това доста запази дългите Конекта на Земляне. Същото се отнася и за 98, 56 и линиите за Банкя, ако заговорим за 19та серия.
Но и двата модела бяха направо унищожени на това 5 тм. Какво ли не им изпада, какво ли не им се случи там, колко ли зор не видяха.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3943 on: 30.10.2023, 23:47:45 »
Днес ми се наложи да пътувам с линия 107 и уцелих 1905.

Този автобус е в плачевно състояние.  :help: :help: :help:

Бях седнал на четворката срещу трета врата и зад задният мост. Каросерията е скъсана и се криви. Кърпена е на много места и на практика калниците и седалките подскачат на всяка дупка. От втора врата назад мирише на нафта, подобно на това, което бяха O305/G.

С две думи: разпадащ се барутник.  :devil:

По-късно уцелих 3320 на 213, който е направо на светлинни години от 1905, дори и да е с кърпен под в средата.

Това, че храня текущото състояние на тези автобуси не означава, че са лош модел сам по себе си.
Просто са зле поддържани и са доста стари. Някога беше истинско удоволствие да се пътува с тях - особено с тези големи радиатори и отваряемите прозорци. Също ми харесва, че подът им е сравнително нисък.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3142
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3944 on: 08.11.2023, 22:04:17 »
1923 , ще го бъде ли.....едва ли :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 656
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3945 on: 08.11.2023, 22:21:04 »
1923 , ще го бъде ли.....едва ли :laugh:
Май има някаква надежда

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3946 on: 11.11.2023, 22:27:54 »
3312 и 3314 - класически разпадни около средният мост.
На 3314 са му ръждясали калниците и съчленението, въпреки новата боичка.

Интересно е, че при тези автобуси подът се къса и съответно кърпи в средата повече, отколкото отзад, между 3-та и 4-та врата, което е логичното заключение при O305/G/O307 и други модели.
Там се наблюдава и класическото "провисване". Най-добрият пример за това е любимият ми В 5428 АТ, бившата нощна служебна на Транстриумф с рекламата на сокове Фреш.  :help:

https://phototrans.pl/14,324796,0,Mercedes_O307_35.html

Когато ги нарежат на салата O345/S/G/Conecto/G, единственото, което ще ми липсва освен иначе симпатичният салон, ще бъдат големите радиатори, с които се отоплява качествено салона.
Качваш се в някой МАН и виждаш, че макар и почти всичко да му е много хубаво, не е кой знае какво откъм отопление.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
Re: Подвижен състав
« Reply #3947 on: 14.11.2023, 21:54:14 »
Днес, 14.11.
3311 по 213 - този много рядко го виждам в движение.
Някои от тези са като застрашени, явно са в доста окаяно състояние. Знам, че повечето са титуляри и по други линии като 88, 305, 413, а други не са ежедневно на линия, особено през празниците.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline SONESTO

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • Average Mercedes-Benz Conecto enjoyer
    • View Profile
Re: Re: Подвижен състав
« Reply #3948 on: 15.11.2023, 07:19:37 »
Днес, 14.11.
3311 по 213 - този много рядко го виждам в движение.
Някои от тези са като застрашени, явно са в доста окаяно състояние. Знам, че повечето са титуляри и по други линии като 88, 305, 413, а други не са ежедневно на линия, особено през празниците.
Хайде да не пишем глупости

Offline Kukicha

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Подвижен състав
« Reply #3949 on: 15.11.2023, 14:34:43 »
Днес, 14.11.
3311 по 213 - този много рядко го виждам в движение.
Някои от тези са като застрашени, явно са в доста окаяно състояние. Знам, че повечето са титуляри и по други линии като 88, 305, 413, а други не са ежедневно на линия, особено през празниците.
Понякога като ти чета мненията просто се убеждавам, че нямаш наблюдения, а просто си пишеш ей така.

Първо - Конектата в Дружба се движат там където винаги са си били, просто са в намален брой. За 76 и 204, макар и с тая заповед, излизат когато някой МАН даде фира, което се случва почти всекидневно :laugh:
Второ, специално 3311 е един от най-редовните, пък и също е гледана и подържана машина. Да има някои, които излизат рядко, но не са спрени и си ги има все още (пр. 3302, 3304, 3314, 3320). Даже в Дружба са почнали да им чистят и мият салоните на някои Конекта, което си е направо похвално като за тях.

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1425
    • View Profile
    • Email
Re: Re: Подвижен състав
« Reply #3950 on: 15.11.2023, 15:59:06 »
Днес, 14.11.
3311 по 213 - този много рядко го виждам в движение.
Някои от тези са като застрашени, явно са в доста окаяно състояние. Знам, че повечето са титуляри и по други линии като 88, 305, 413, а други не са ежедневно на линия, особено през празниците.
Понякога като ти чета мненията просто се убеждавам, че нямаш наблюдения, а просто си пишеш ей така.

Първо - Конектата в Дружба се движат там където винаги са си били, просто са в намален брой. За 76 и 204, макар и с тая заповед, излизат когато някой МАН даде фира, което се случва почти всекидневно :laugh:
Второ, специално 3311 е един от най-редовните, пък и също е гледана и подържана машина. Да има някои, които излизат рядко, но не са спрени и си ги има все още (пр. 3302, 3304, 3314, 3320). Даже в Дружба са почнали да им чистят и мият салоните на някои Конекта, което си е направо похвално като за тях.
Забравяш 3301. 3304 даже е с нова реклама...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14349
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3951 on: 16.11.2023, 08:37:25 »
2163 е възстановен, пребоядисан и на линия по 78.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14349
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3952 on: 05.12.2023, 08:06:22 »
И 1136 е възстановен в движение, в момента е по 77.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14960
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3953 on: 05.12.2023, 08:43:09 »
Качваш се в някой МАН и виждаш, че макар и почти всичко да му е много хубаво, не е кой знае какво откъм отопление.

То на МАН-а отоплението е и от климатика, тези радиаторчета само помагат като е много студено. Усеща се как духа топло откъм тавана откъдето духа и климатика. Всъщност не съм сигурен как точно е утроено, може и топлото от двигателя да се издухва оттам по каналите откъдето духа и климатика.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2238
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3954 on: 05.12.2023, 09:14:21 »
Качваш се в някой МАН и виждаш, че макар и почти всичко да му е много хубаво, не е кой знае какво откъм отопление.

То на МАН-а отоплението е и от климатика, тези радиаторчета само помагат като е много студено. Усеща се как духа топло откъм тавана откъдето духа и климатика. Всъщност не съм сигурен как точно е утроено, може и топлото от двигателя да се издухва оттам по каналите откъдето духа и климатика.
От скоро обръщат крановете и зимата пускат отопление и през климатика. И ако е пуснато парно, наистина си е топло, даже малко прекалено

Offline Kukicha

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 980
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3955 on: 05.12.2023, 13:45:16 »
И 1136 е възстановен в движение, в момента е по 77.
От поне месец се движи.