Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 498464 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2400 on: 02.08.2024, 10:43:58 »
Министърът поиска оставките на шефовете на НКЖИ

"Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков поиска оставките на генералния директор и на председателя на Управителния съвет на Национална компания "Железопътна инфраструктура“. Това съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията.

Причината е занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата. Последният случай е от вчера в участъка Мирково – Долно Камарци, където 5 вагона излязоха от релсите. Първоначалната информация показва, че става въпрос за лошо състояние на железопътната инфраструктура.
Предстои разследване да установи причините.

"Сегашното ръководство на НКЖИ многократно показа, че не може ефективно да управлява процесите в една от най-големите държавни компании в България", категоричен е министър Гвоздейков. По думите му ситуацията от вчера отново доказва, че има проблем с управлението на системите за безопасност на жп превозите.

"Освен директора и председателя на борда, отговорност трябва да понесат и служителите, които са ангажирани с експлоатацията на железния път и неговото състояние“, каза още транспортният министър."

https://www.dnes.bg/politika/2024/08/02/ministyryt-poiska-ostavkite-na-shefovete-na-nkji.615669


Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2401 on: 02.08.2024, 12:04:07 »
Вероятно чашата е преляла след днес, когато първият влак 3683 не можа да мине, въпреки че някой се е подписал, че има габарит, което се вижда и с просто око, че не е така. 3621 вече пътувал зад него и сега и двата са върнати обратно и обикалят през Пловдив и са с по над 4 часа закъснение.
Падналият вагон пък не може да бъде преместен, защото и двата работоспособни крана на възстановителната служба са на Юнак да разчистват предишната камара от вагони, а третият кран (големият) е с откраднати кабели от 7-8 години.

Изобщо, наси*ация отвсякъде.
« Last Edit: 02.08.2024, 12:08:37 by bdz43r »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2402 on: 02.08.2024, 12:12:13 »
Ужас... аз се чудех защо 3621 е пред 3683 на радара, и ги дава, че са навреме, което очевидно не е така :( Докато стигнат Бургас, сигурно ще е 17-18ч. и ще подпрат следобедните влакове, после и нощните...

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2403 on: 02.08.2024, 12:14:02 »
Навреме ги дава, защото при промяна на маршрута, се изготвя ново разписание и радара гледа него, но то няма нищо общо с оригиналното.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3728
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2404 on: 02.08.2024, 12:25:53 »
Така или иначе 3684 е с висок приоритет, така че мисля, че него ще го пуснат навреме. Към момента 8611 закъснява 15 минути, така че локомотив за експреса има. Остава проблема с 3624 и 8612, които са с по нисък приоритет. Мисля си обаче, че в следващите часове ще отмени чифта крайградски влакове 80252 и 80253, за да може локомотива на 80143, идвайки от Сливен в 16 часа да поеме един от Софийските влакове. Освен ако не се случи чудо и Товарни превози дадат локомотив, което ме съмнява.

Пропуснах факта, че към този момент би трябвало да има свободен локомотив в Бургас - този от сезонния чифт 3686_3687. Което означава, че май няма да има проблем със Софийските влакове. Или поне с потеглянето по разсписание на 3624.
« Last Edit: 02.08.2024, 12:32:37 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2405 on: 02.08.2024, 12:35:35 »
Така и така ако двата влака са в Пловдив, може да пратят само единия да обикаля през Карлово Казанлък и да прекачат пътниците за там на него, а всички пътници за Бургас на другия и от Пловдив да го пратят направо в Бургас без никакво спиране.

За експреса може да се вземе състав от слънчев бряг, за него от нощния, а за нощния от закъснелия експрес и да се навържат нещата.

А най големия цирк е че този който спря и прецака търговете за нови влакове преди време, защото трябваше да изграждаме ремонтни бази сега иска оставки на други. Това ми звучи като в онази приказка "присмял се гърбав на щърбав"  Затвърждава се май моята теза последните 2-3 години са най слабите в историята на БДЖ.

Ако не стане чудо не успеят да поръчат влакове и изпуснем милиарди по ПВУ пък това ще е един от най грандиозните провали в съвременната история. Ще се срине много реномето на България и съвсем ще секнат чуждите инвестиции.
« Last Edit: 02.08.2024, 12:37:15 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2406 on: 02.08.2024, 13:03:59 »
И двата влака 3621 и 3683 вървят към Карлово един след друг. Интересно, че 3622 са го пуснали към Клисура, може би са оправили трасето, или ще превозят пътниците с автобуси :neznam:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2407 on: 02.08.2024, 13:08:15 »
А това пък какъв смисъл има? Така или иначе всички ще се качат на първия, а повечето от експреса са за Бургас. Пловдив -Бургас без спиране щяха да го вземат за 3 часа и половина и да стигнат към 14.30-15.00 за настаняването в хотелите таман. Сега ще стигнат чак към 17.30-18.00 по груби сметки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3728
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2408 on: 02.08.2024, 13:27:42 »
Единственият начин да се пренасочи състава на 3683 през Стара Загора е назначаването на влак с друг номер от Пловдив към Бургас, и да анулира заявеното разсписание на същият влак в участъка Пловдив Карлово Бургас. За това и 3683 се движи през Карлово.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2409 on: 02.08.2024, 14:14:02 »
Вероятно има доста бюрократични и технологични пречки да се обединяват и пренасочват влакове, без да има форсмажорно обстоятелство.
Иначе си мисля, че и международният 492/493 няма никакъв смисъл да прави сегашните обиколки по трета линия, да го съкратят по-добре до Стара Загора и пътниците да се пренасочат към някой влак София-Бургас-София. Така или иначе, всеки ден има по минимум 120 минути закъснение. Днес е 200 минути.
« Last Edit: 02.08.2024, 14:41:08 by ozzy »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2410 on: 02.08.2024, 14:22:17 »
През лятото има директен вагон от Истанбул до Букурещ, заради който 462 редовно трупа големи закъснения - примерно миналия септември пътувах за фестивала Metal Gates и закъснението беше малко над два часа.  :rolleyes:

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 356
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2411 on: 02.08.2024, 14:24:35 »
На мен пък ми е любопитно да наблюдавам пълната неспособност на 2 държавни компании (от категория "мега") да създадат адекватна организация при извънредни ситуации. И то след като вече са минали няколко часа от инцидента. Снимката е от 00:47.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2412 on: 06.08.2024, 14:54:38 »
https://bntnews.bg/news/zaradi-choveshka-greshka-dva-vlaka-shtyaha-da-se-sblaskat-chelno-1286916news.html

Като човек, който се занимава с телевизия от доста време, имам основания да смятам че видеото, което се вижда в репортажа им е чисто илюстративно. В началото на репортажът се вижда как влиза влак в гарата от страна Лакатник. Малко по-натам, когато очевидката разказава, се вижда отново влак, който "влиза" в гара Своге "на заден ход" с доста прилична скорост. Ако се вгледате внимателно, ще видите кристално ясно че това е същият влак, със същия състав и локомотив, който се вижда и в началото на репортажа, сниман на заминаване, просто е монтиран наобратно. Принципно би било редно колегите да сложат плочка, в която да пише че кадрите са възстановка и са чисто илюстративни, в противен случай зрителят се вкарва в умишлена заблуда.
Може би си прав. Благодаря ти за проницателния поглед!

Значи журналистите целенасочено манипулират зрителите, без да информират, че това е възстановка.

Тъжното е, че на базата на фалшив запис, уважаван член на този форум (особено по железопътните теми) прави някакви твърдения - за това, че влакът навлиза толкова бързо, колкото трябва и за това, че е имало представител на превозната бригада. само и само, за да ме дискредитира, защото не е съгласен с моите политически възгледи.







Ето защо трябва да има транспортна полиция. За по-младите ще кажа, че това бяха едни чичковци полицаи, които пътуваха във влаковете (обикновено по двама) и правеха обходи на целия влак, за да наблюдават за спазване на реда. Също така помагаха на превозната бригада, ако някой прави проблем (например няма билет за 1 класа и не иска да се премести). Такива имаше и по гарите и друга транспортна инфраструктура. Преди много години съм ставал свидетел на това как се справят с буен пътник без билет. Само ще кажа, че със сигурност този човек повече не си е и помислил да пътува гратис.

Забележете как журналистката прави тежки манипулации, за да плаши зрителите. На третата минута от видеото обяснява как случката била "жив късмет". И плаши хората с хипотетична ситуация, при която има нападение над машинист в движение и как това щяло да застраши всички пътници.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2413 on: 06.08.2024, 14:59:14 »
Достатъчно паразити имаме, че да раздуваме и щата на транспортна полиция.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2414 on: 06.08.2024, 15:01:33 »
Доколкото помня, основната дейност на транспортна полиция беше да прави забележки на фотографите да не снимат по гарите...

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2415 on: 06.08.2024, 15:46:51 »
Считам, че немърливото изпълнение на служебните задължения от страна на изпълняващите длъжността, няма връзка с въпроса дали има нужда от транспортна полиция. В противен случай, ставаме свидетели на поговорката "Бог високо, цар далеко", особено ако влакът е насред някое от по-дългите междугария и се случи инцидент. После защо гратисчии и хулигани стават все по-дръзки.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2416 on: 06.08.2024, 15:49:45 »
Преди много години съм ставал свидетел на това как се справят с буен пътник без билет. Само ще кажа, че със сигурност този човек повече не си е и помислил да пътува гратис.

И как точно се справиха? Разкажи ни, ние сме млади и не знаем, искаме да се научим  :neznam:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2417 on: 06.08.2024, 17:20:21 »
Аз съм виждал как го правят във високоскоростен влак във Франция.
Влакът се отбива на най-селската гара в нищото, чака се да дойде нещо като жандармерия и тия без билетите ги отвеждат закопчани... какво се е случило с тях след това не знам, но влакът закъсня 20 минути и имаше поне 10 извинения за закъснението с обяснение каква е причината на четири езика. Няма значение, че е TGV за Париж... 500 пътници разбират как работи системата и като всеки разкаже на двама, само от този случай 1500 души знаят и не си го и помислят.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2418 on: 06.08.2024, 18:58:29 »
Друга важна функция на Транспортна полиция беше полицаите да спят в заключено купе.  :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2419 on: 10.08.2024, 22:00:10 »
Също в  TGV услугата спирка по желание се таксува 1000 евро и няма как да се избегне плащането. В България може да се спре влак на нужното място с внезапна спирачка и след това да се избяга.  :)