Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 113434 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
113 практически се обезмисли след удължаването на метрото до БПС, 65 се пълни прилично в пик като довозващ до МС Витоша, 45 е безмислен рядък дубльор на част от 77 и е обречен да бъде въздуховоз.  :rolleyes: От друга страна линия между Суходол и Карпузица през МС Горна баня определено е удачно решение за довозване на двата квартала, но трябва да се осигури обслужване на Пушкин - районите около Знаме на мира и Резиденция Бояна са отдалечени на повече от 500 m от спирка на друг транспорт освен 107. Евентуално може 63 да се пренасочи по Пушкин.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Кой е казал, че А107 се скъсява в южния си край? Аз го разбирам като удължаване от Карпузица.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
От схемата не е съвсем ясно.  :rolleyes:  За да се запазят интервалите и да не се влоши обслужването на Пушкин ще са нужни две допълнителни коли по линията, ако не се скъси. Едната може веднага да се вземе от въздуховоз 45.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
А63 и А107 са със съвсем различна честота. А63 е подпомогнат от А64 в долната част на Бояна и от ТБ2 по Бъкстон, А107 е самичък по целия Пушкин. Освен това се твърди, че връзката Бояна+Павлово - Любляна е полезна заради 56 СОУ, така че по-добре двете линии да не се пипат в южната си част.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Метро по Ген.Тошев би помогнало за решаване на редица транспортни проблеми в района + отърваване от ненужни въздуховози. Но няма да го строят.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
По ген. Тошев надали може да се достигне пътникопоток 20 000 пътници на час в пик, реалният е по-малко от половината от минималния за метро.  :help: Метро с малък пътникопоток неизбежно трупа сериозни загуби и тежи на бюджета на града.  :help:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
По ген. Тошев надали може да се достигне пътникопоток 20 000 пътници на час в пик, реалният е по-малко от половината от минималния за метро.  :help: Метро с малък пътникопоток неизбежно трупа сериозни загуби и тежи на бюджета на града.  :help:

Парадоксално, при положение че южната част на София, най-вече между Павлово и Гоце Делчев, е пренаселена.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
Изобщо не е парадоксално - по България има ТМ 7, по Цар Борис III ТМ 5 и двата с потенциал за пълноценен скоростен трамвай. Метро се строи при наистина големи пътникопотоци, които не могат да се обслужват от друг транспорт освен евентуално градска железница, по Тошев такива няма и няма откъде да дойдат.  :help: Метрото в София вече покрива най-сериозните пътникопотоци и трябва да се развиват обособени скоростни трамвайни линии и градска железница.  :rolleyes:
« Last Edit: 16.03.2022, 13:08:28 by V.Peichev »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Може би, но все пак всички познати от Павлово разчитат само на тролея, пък и без собствена кола е мисия невъзможна.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
ТБ 2 е прекалено разреден празник и предпразник и трябва да се сгъсти, делник е достатъчно редовен и проблем е пакетното придвижване заради задръстванията в центъра.  :rolleyes:

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
А63 и А107 са със съвсем различна честота. А63 е подпомогнат от А64 в долната част на Бояна и от ТБ2 по Бъкстон, А107 е самичък по целия Пушкин. Освен това се твърди, че връзката Бояна+Павлово - Любляна е полезна заради 56 СОУ, така че по-добре двете линии да не се пипат в южната си част.
Я пак повтори кое училище спомена

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Е, хубаво - 66., не 56.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
ТБ 2 е прекалено разреден празник и предпразник и трябва да се сгъсти, делник е достатъчно редовен и проблем е пакетното придвижване заради задръстванията в центъра.  :rolleyes:

За А9 в Гео Милев това правило не важи, така ли? Няма възможност за още един рейс по Гео Милев? И трамвайното трасе по Шипченски проход не дава да се пускат допълнителни трамваи? Там непременно има нужда от метро, понеже в Гео Милев е бъкано от 20-етажни блокове и бизнес клъстери за които рейсовете са безсилни. И няма как да се подсили наземния транспорт.

Метрото в София вече покрива най-сериозните пътникопотоци и трябва да се развиват обособени скоростни трамвайни линии и градска железница.  :rolleyes:

Тук вече съм съгласен. С останалите 3 станции в Левски картината ще е завършена. И към Слатина не е наложително. Най-много в Люлин да построят още 2 станции.
« Last Edit: 18.03.2022, 13:16:12 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8955
    • View Profile
Принципно разклонението към Слатина наистина не е смислено, но такова по Тошев ще има още по-малък пътникопоток. ТМ 20 има нужда от сгъстяване, А 9 има малък пътникопоток след Слатина и при сгъстяване ще вози въздух към последните три спирки. :rolleyes:
« Last Edit: 18.03.2022, 14:38:51 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11358
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Много линии возят въздух в последните си няколко спирки. Това не ги прави неефективни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5862
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А63 и А107 са със съвсем различна честота. А63 е подпомогнат от А64 в долната част на Бояна и от ТБ2 по Бъкстон, А107 е самичък по целия Пушкин. Освен това се твърди, че връзката Бояна+Павлово - Любляна е полезна заради 56 СОУ, така че по-добре двете линии да не се пипат в южната си част.
107 почти не се ползва от ученици, особено от Павлово/Бояна. От една страна в 66-то вече са основно индианци, от друга страна пеша от Павлово до училището се стига по-бързо, отколкото с автобуса.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Принципно разклонението към Слатина наистина не е смислено, но такова по Тошев ще има още по-малък пътникопоток. ТМ 20 има нужда от сгъстяване, А 9 има малък пътникопоток след Слатина и при сгъстяване ще вози въздух към последните три спирки. :rolleyes:

Важното е да не вози въздух през цялото време.
Колкото до разклоненията, според мен М1 трябва да остане единственият МД с разклонения. Поне в обозримо бъдеще.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing