Author Topic: Идея за автобусите около Централна гара...  (Read 45041 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Само А305 остана връзка на Младостите без западния край с Винарово колело и Изток. А там има институти, бизнес сгради, спортни обекти, училище. Ако някога се развие тролеят по Балан и на изток, може да се мисли затова.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 585
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Аз да питам, защо няма линия на ГТ която между хотел Плиска и Окръжна да спира на спирката на жк. Изток и БАН факултетите, но да минава директно по моста на 4-ти км без въобще да минава през колелото отдолу (където често привечер на колелото и на бул. Г.М. Димитров има значителни задръствания)?!?
« Last Edit: 06.07.2021, 21:45:15 by Unicode »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17335
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Вероятно считат тръгването от спирката и пресичането на потока с изключващи се от Цариградско към Винарово за опасни.... Джоба на спирката и шлюзът надолу са веднага един след друг.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5479
    • View Profile
    • Email
Вероятно считат тръгването от спирката и пресичането на потока с изключващи се от Цариградско към Винарово за опасни.... Джоба на спирката и шлюзът надолу са веднага един след друг.

Можеше да е валидно обяснение ако от джоба не се налагаше включване обратно в дясната лента на Цариградско. Само че не е така - от джоба трябва обратно да влезеш в нея и чак тогава започва изключването към Винарово колело. По-вероятното обяснение е че на никой не му е хрумнало да има такава линия или не искат да забавят експресните линии.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1579
  • 9060
    • View Profile
Извън заглавието на темата сме, но какъв изобщо е смисъла 305 да слиза долу? Ако не е *опасно*, защо не го пратят директно по моста след/преди Изток.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10840
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
305 слиза долу, защото пое маршрута на закрития 313, който слизаше долу. Отнякъде се пръкна безценната и неповторима връзка на Винарово колело с гара Подуяне. И така вече повече от 10 години. Ползите от слизането долу са доста спорни на фона на значителното забавяне в час пик.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Преди няколко години имах редовни наблюдения върху 305 и имаше пътници, които ползваха спирката в колелото. Все пак тя дава връзка на жк. Мусагеница не толкова с гара Подуене, а с Младост 1, 2, 3, както и със Ситняково и Сердика център. А на спирката жк. Изток (Студентски общежития) спира от по-скоро, 6-7 години някъде. Предполагам, че не искат да спира линия, която директно върви по моста, защото затруднява включващите се/изключващите се от/към колелото.
Иначе в исторически план 313 минаваше по моста докъм 2002г. май, преди това от 1997 до 2002г. 413 минаваше по Г.М.Димитров и като го върнаха по Драган Цанков, решиха 313 да го компенсира частично и да спира долу на колелото.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
305 слиза долу, защото пое маршрута на закрития 313, който слизаше долу. Отнякъде се пръкна безценната и неповторима връзка на Винарово колело с гара Подуяне. И така вече повече от 10 години. Ползите от слизането долу са доста спорни на фона на значителното забавяне в час пик.
... и на закрития 306. Нямаш си представа колко се ползва връзката от институтите на БАН на Изток с Младостите. По студентските и аспирантските години колегите ми от ИМ бяха възмутени от загубата на някога добрите връзки - най-напред със забързването на А76, после със спирането на бавните 13, 105 и 106. Голяма част от тях живееха в Младостите - явно там са им отпускали жилища. За да си умият ръцете, пуснаха А114 по Климент Охридски и Ляпчев до Младост-4. А Подуяне кучета го яли. Прекачването с тролей на Окръжна болница е тегаво, особено в посока Орлов мост.
Да не забравяме, че в участъка на двете спирки изникнаха доста бизнес сгради, а и още един небостъргач ще се направи на мястото на сервиз Изток. В края на краищата за бързи връзки Младост има метро, 213 също минава достатъчно бързо по Цариградско, а 76 след първоначалната бързина го заспъваха яко в Младостите (последното - при блок 202).

Спиране на спирка Изток и директно минаване през надлеза е доста опасно и в двете посоки и никога не се е правело даже с някогашните бързи 209 и 75.
« Last Edit: 07.07.2021, 11:11:50 by blagun »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1303
    • View Profile
305 слиза долу, защото пое маршрута на закрития 313, който слизаше долу. Отнякъде се пръкна безценната и неповторима връзка на Винарово колело с гара Подуяне. И така вече повече от 10 години. Ползите от слизането долу са доста спорни на фона на значителното забавяне в час пик.
точно - между 1995 и 1999 413 минаваше от Ситняково по Цариградско и ГМ Димитров и К.Охридски и Ляпчев май защото се припокриваше в частта на Д.Цанков с тм 2 за спирка Лъвов мост. После 1999 когато беше ремонта на Х.Ботев и тм 9 отиваше до Дървеница - та чак до 31.05.2000, а тм 2 и 19 ги разформироваха, 413 го върнаха по стария му маршрут по Д.Цанков и тв кула, за да имат връзка с лъвов мост за компенсация, и тогава - някъде пролетта на 1999 313 почна са спира долу на винаровото за другата компенсация. После пуснаха тм 2, после пак я спряха, после пуснаха и метрото, после в други направления промениха маршута на 413, но тази безценна връзка винарово - подуене, а също и хотел Москва - лъвов мост се запазиха.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 195
    • View Profile
305 слиза долу, защото пое маршрута на закрития 313, който слизаше долу. Отнякъде се пръкна безценната и неповторима връзка на Винарово колело с гара Подуяне. И така вече повече от 10 години. Ползите от слизането долу са доста спорни на фона на значителното забавяне в час пик.
точно - между 1995 и 1999 413 минаваше от Ситняково по Цариградско и ГМ Димитров и К.Охридски и Ляпчев май защото се припокриваше в частта на Д.Цанков с тм 2 за спирка Лъвов мост. После 1999 когато беше ремонта на Х.Ботев и тм 9 отиваше до Дървеница - та чак до 31.05.2000, а тм 2 и 19 ги разформироваха, 413 го върнаха по стария му маршрут по Д.Цанков и тв кула, за да имат връзка с лъвов мост за компенсация, и тогава - някъде пролетта на 1999 313 почна са спира долу на винаровото за другата компенсация. После пуснаха тм 2, после пак я спряха, после пуснаха и метрото, после в други направления промениха маршута на 413, но тази безценна връзка винарово - подуене, а също и хотел Москва - лъвов мост се запазиха.
Това не звучи логично.

413 не покриваше двупосочно площада на авиацията. звучи нелогично заради изчезналата еднопосочна връзка да пренасочват 313 оттам. имаше друга причина, ама не мога да се сетя.