Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 507736 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2560 on: 20.04.2024, 09:16:44 »
Увеличение 20% е необходимо - разходите на БДЖ са нарастнали сериозно, инфлацията от 2012г. насам е много по-голяма. Автобусните превози са поскънали значително повече през това време. Увеличение 100% е прекомерно за сегашното ниво на услугата, би отблъснало повечето пътници и би влошило финансовото състояние на БДЖ. :rolleyes:

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2561 on: 20.04.2024, 15:26:33 »
Посочи ми вид транспорт и държава с непроменени цени от 2012 г.!
Глупости! Дори и със 100% да скочат цените, пак спрямо заплатите ще са по-ниски отколкото през 2010-та.
Увеличение 20% е необходимо - разходите на БДЖ са нарастнали сериозно, инфлацията от 2012г. насам е много по-голяма.
Със сигурност сте прави. Не споря по тези въпроси.

Това, за което тъжа е, че все по-малко хора се возят на влак. Закриха се толкова много влакове и линии. Ако можеха, щяха да пуснат влак от половин вагон.

А в същото време се говори за екологична криза глобално затопляне и т.н.

И без друго сега са смешно ниски и това също дразни хората.
Кой е този, който се дразни, ако нещо му е по-евтино.

Прекалено ниските цени създават риск от маргинализация
Не знам какво означава тази дума. Икономиката не ми е силна страна.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2562 on: 20.04.2024, 15:33:59 »
Ама пък не спираш да коментираш по икономически въпроси. Типичен интернет трол!!!
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2563 on: 20.04.2024, 15:39:02 »
Марина - като как тия хора да ги качим във влак като условията във влака са мизерни, а пътя е неподдържан. Искаме модерни железници- това иска пари за да се инвестират. Нормален железен път и подвижен състав струват милиони да не кажа милиарди. Без повишаване на цените няма как бюджета на това предприятие да излезе

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2564 on: 20.04.2024, 17:19:46 »
При положение че от 12 години не са променяни цените, и при все, че категорично трябва да се повишат, е показателно е доколко БДЖ е зависимо от тях.
Не очаквайте подобрение на тази база.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2565 on: 20.04.2024, 18:04:12 »
Да а въпросът е и как рейлджет поддържа Прага-Бърно за 30 лева с такъв подвижен състав и качество и пак са на сметка. Те взимат ли субсидии или просто средствата се менажират от хора които умеят и разбират. Или печелят от много клиенти.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2566 on: 20.04.2024, 18:15:45 »
Естествено, че взимат субсидии. Но там влакът не се възприема като държавна милостиня за социално слаби (дежурното оправдание у нас), а като основна транспортна система. Влакове има през един час.
Между тях има и частни за 20 лв, които не са субсидирани и им излиза сметката, но те движат само по печеливши направления, докато държавните и субсидираните частни обслужват и селски линии, където са празни, но пак са през не повече от 2 часа дори до най-забутаната спирка.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2567 on: 21.04.2024, 19:55:23 »
Да ви светна какъв буламач подготвят с новия договор за обществена услуга за следващите 15 години:
- "Експресни" влакове със задължителна резервация на места, маршрутна скорост минимум 80 км/ч, задължителна първа и втора класа, спиращи на гари с население над 20 хиляди жители, както и на възловите гари.
- "Бързи" влакове, със задължителна резервация на местата, задължителна първа и втора класа, спиращи на гарите и на някои спирки.
- "Международни бързи" влакове, пътуващи извън територията на страната, спиращи на територията на страната на гарите и на някои спирки.
"Нощни влакове", задължително спални вагони, задължителна първа и втора класа, задължителна резервация на места, спиращи на гарите и на някои спирки.
- "Пътнически" влакове, пътуващи на разстояние до 200 километра, спиращи на всички гари и спирки.
- "Крайградски пътнически" влакове на разстояния до 100 километра, осигуряващи връзка с близкия голям градски център, спиращи на всички гари и спирки.

Или с две думи, действително бързи влакове, спиращи само на големите гари, ще видим през крив макарон.
По тошово, за да се обслужва дадена гара от бърз влак, се изискваше да има среден пътникооборот от минимум 300 пътника на денонощие. Отделно тогава повечето от тези гари осигуряваха автобус за селата, а сега такъв няма. А едно спиране е ток, колкото едно голямо село харчи за цял месец....
« Last Edit: 21.04.2024, 19:57:56 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2568 on: 21.04.2024, 20:04:03 »
Quote
А едно спиране е ток, колкото едно голямо село харчи за цял месец....
Ееее, смали малко. Това е влак, не електродъгова пещ в Стомана - Перник.

Един 2000-тонен товарен влак харчи около 400 kWh за едно потегляне и ускорение до 80 км/ч - колкото 4-членно семейство с бойлер за един месец, а не цяло село. Бързият влак София-Свиленград с 4 вагона харчи около 2200 kWh за цялото разстояние - колкото малък жилищен блок. Един товарен влак с въглища, норма за един локомотив от Калотина до Голямо село (ТЕЦ Бобовдол) харчи около 2500 kWh.
« Last Edit: 21.04.2024, 20:06:48 by bdz43r »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2569 on: 21.04.2024, 20:32:43 »
Сигурно, но и да оставим на страна енергоемката част, тотално неприемливо е още 15 години да пътуваш с влака да е все едно да се возиш с трамвая.
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2570 on: 21.04.2024, 21:40:40 »
Честно казано, почти всяка седмица пътувам с бързи влакове на дълго разстояние и нямам чувството, че пътувам с трамвая. От Искърско шосе, следващото спиране е чак Златица, което според мен е съвсем нормално.

Проблемът с държавната поръчка е, че е за цялата страна, което автоматично я прави "конкурс" само за парлама, понеже няма кой друг превозвач да се опита да участва за всичко накуп. Обратното обаче на никой в БДЖ, МТИТС и т. н. не му изнася.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2571 on: 21.04.2024, 22:53:14 »
Честно казано, почти всяка седмица пътувам с бързи влакове на дълго разстояние и нямам чувството, че пътувам с трамвая. От Искърско шосе, следващото спиране е чак Златица, което според мен е съвсем нормално.

Проблемът с държавната поръчка е, че е за цялата страна, което автоматично я прави "конкурс" само за парлама, понеже няма кой друг превозвач да се опита да участва за всичко накуп. Обратното обаче на никой в БДЖ, МТИТС и т. н. не му изнася.
Там да, ама около Перник, Радомир, на юг от Благоевград, също между Враца и Видин/Лом...
По рейс и по жена не се тича!

Offline AAA

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2572 on: 21.04.2024, 23:45:25 »
Ето по-близко сравнение:
Прага - Бърно, 255 км за 2:35 ч (средна ~100 км/ч) с влак Рейлджет (най-високата търговска категория в Чехия и Австрия) за 32 лв редовна цена за първия следващ влак. За след 3 часа има и за 27 лв, за по обяд пада на 25 лв. Ако вземем предвид и средните доходи в Чехия, е дори по-евтино от БДЖ.
Как си представяш автобусната мафия да го допусне това? Би означавало да забравят за автобуси по такова направление. Хората не са глупави - с влак е много по-удобно в повечето случаи.
Остана ли непровален търг за нови вагони? Май не.
Преди се ревеше, че няма пари. Сега пари има, но в интерес на шепа егоисти ще ги изгубим.

Докога ще ме мъчите с тия ребуси при писането на всяко мнение?
« Last Edit: 21.04.2024, 23:47:19 by AAA »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2573 on: 22.04.2024, 09:40:02 »
То междуградски автобуси почти не останаха, виж че на автогарата половината са някакви мижави бусчета повечето и без друго са на загуба та надали е заради тях. Даже София-Бургас пътуват по 10-15-тина човека извън сезона с автобус.

По -скоро и аз вече си мисля че няма можещи, компетентни и разбиращи които даже с подарени пари нищо не могат да купят. Все пак нови бързи влакове са гласове за управляващите, така че дори и те имат интерес.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2574 on: 22.04.2024, 10:26:34 »
Иво, написа се ясно - далаверата е да няма влакове и тя е по-голяма от еднократното лапане при закупуването им и евентуално после от ремонти и други схеми за крадене...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2575 on: 22.04.2024, 10:29:34 »
- "Експресни" влакове със задължителна резервация на места, маршрутна скорост минимум 80 км/ч, задължителна първа и втора класа, спиращи на гари с население над 20 хиляди жители, както и на възловите гари.

Ако наистина има такива влакове, то ще се постигне сериозно подобрение на услугата по главните линии - примерно по Втора линия ще отпаднат Своге, Роман, Червен бряг, Павликени, Стражица, Каспичан, Провадия, Добрина, Белослав, Синдел, Повеляново и т.н. времепътуването може да падне под 7 часа.  От по-малките гари ще остане на практика само Попово.  :rolleyes:
« Last Edit: 22.04.2024, 11:59:12 by V.Peichev »

Offline AAA

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2576 on: 22.04.2024, 12:17:54 »
То междуградски автобуси почти не останаха, виж че на автогарата половината са някакви мижави бусчета повечето и без друго са на загуба та надали е заради тях. Даже София-Бургас пътуват по 10-15-тина човека извън сезона с автобус.

По -скоро и аз вече си мисля че няма можещи, компетентни и разбиращи които даже с подарени пари нищо не могат да купят. Все пак нови бързи влакове са гласове за управляващите, така че дори и те имат интерес.

Колко са реално пътуващите и колко са реално "продадените" билети може да са различни неща.
Освен това, е много вяроятно летните продажби и тези покрай празниците да са достатъчни за годишните резултати. Ако нямаше далавера, нямаше да има и автобуси.
Фактът, че концесията на ЦГ Пловдив бе дадена на автобусна фирма, която си построи автогара до самата сграда на ЦГ и после затвори касите за продажба на влакови билети, та се стигна до този абсурд:
https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Chitatelka-se-yadosa-na-nenormalna-situaciya-na-Centralna-gara-v-Plovdiv-1191744

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2577 on: 22.04.2024, 12:29:13 »
Автобусните линии от общинските, областните и националната транспортна схема също получават сериозни субсидии.  :rolleyes:

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1064
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2578 on: 24.04.2024, 17:25:49 »
Колко са реално пътуващите и колко са реално "продадените" билети може да са различни неща.
От Ковид насам пътникопотъкът спадна драстично в междуградските автобуси, така че "автобусната мафия" е заета предимно да се възстановява от пандемията, вместо да се занимават с БДЖ. По направления, по които преди имаше 3-4 автобуса на ден сега има само 1,така че да говориш, че автобусите към този момент могат да саботират БДЖ не е сериозно.
и после затвори касите за продажба на влакови билети
Лъжа. Той си отвори каси за билети на своята фирма, но никога не е закривал тези на влаковете.

Offline AAA

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2579 on: 24.04.2024, 20:07:41 »
Колко са реално пътуващите и колко са реално "продадените" билети може да са различни неща.
От Ковид насам пътникопотъкът спадна драстично в междуградските автобуси, така че "автобусната мафия" е заета предимно да се възстановява от пандемията, вместо да се занимават с БДЖ. По направления, по които преди имаше 3-4 автобуса на ден сега има само 1,така че да говориш, че автобусите към този момент могат да саботират БДЖ не е сериозно.

Tака де, и последното, което ѝ трябва, е конкуренция.
и после затвори касите за продажба на влакови билети
Лъжа. Той си отвори каси за билети на своята фирма, но никога не е закривал тези на влаковете.
На снимката ясно се вижда. Помня го този скандал. След него, касите бяха отворени отново.