Author Topic: Международни влакове  (Read 64063 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #340 on: 27.11.2023, 12:53:01 »
Странно, че и Полша, и прибалтийските държави ги няма. За нас е ясно, няма луд, който да пътува 24 часа от София до Будапеща през Румъния... Остава да се молим сърбите да си модернизират по-бързо линията от Ниш до Димитровград.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17335
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #341 on: 27.11.2023, 13:36:34 »
Това са новите маршрути, не всичките съществуващи. Формално ни има на картата като членове на ЕС, но за нас, за Гърция, за Полша и Прибалтика нищо (ново) не се планира…

Да оставим на страна връзката с Централна и Западна Европа, която е сложна и дълга. Какви са потенциалите за влакове до Гърция, ако се намеси ЕС и има някакви допълнителни стимули да се пуснат отново такива влакове?!
« Last Edit: 27.11.2023, 13:38:11 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #342 on: 27.11.2023, 15:06:30 »
В Гърция вътрешните влакове почти ги няма, та за международни ще мислят...

А и с тази магистрала, влакът до Солун става съвсем неконкурентен. Евентуално до Атина може да има успех... въпреки, че аз лично не бип рискувал втори път да пътувам там с влак.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #343 on: 27.11.2023, 17:01:52 »
У нас всичко се развива перфектно!
1. Досега БДЖ водеше бившите влакове до Солун и Цариброд като МБВ, въпреки, че те се движат само до границата, но от новото разписание вече са заменени от обикновени БВ или ПВ със съвсем други номера, тоест изобщо са се отказали, че ще се възстановят влаковете като международни...
2. Освен това от новото разписание пътническият от Крайова до Видин вече тръгва по-рано от сега и във Видин ще има повече от 2 часа чакане, ако някой би искал да пътува от Крайова до София, тоест и тази връзка, която и сега не е атрактивна, съвсем умира...
3. Връзката София - Букурещ пък става с 30 мин по-бавна от сега...
« Last Edit: 27.11.2023, 17:11:30 by Spas237 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #344 on: 27.11.2023, 17:21:08 »
Автобусите София-Букурещ са с неудобно разписание, редовно закъсняват и може би пътникопотокът на влаковете няма да намалее сериозно. Все пак модернизацията на пряката линия Русе-Букурещ се проточи безобразно. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5399
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #345 on: 27.11.2023, 17:38:25 »
Гръцкият еквивалент на БДЖ - ПП  - TrainOSE отдавна фалира и беше закупен от италианския държавен ж.п. оператор Tren Italia. Така че хем пътническите им ж.п. превози са частни, хем държавни, но на друга държава. Да не говорим, че цялата линия от Солун, през Стримон, Драма, Александруполис и нататък до нашата/турската граница е в състояние бетер Кюстендил - Гюешево. Има уж един влак след обед Солун - Александруполис, който се връща на другия ден сутринта, и още един, сутрин, между Солун и Драма, прибиращ се обратно след обед. И двата спират абсолютно навсякъде по керемидите, също се обслужват със старите, от 80те, дизелмотрисни влакове АЕГ, които много отдавна покриваха Солун - Атина. Иначе линията е много интересна, особено по долното течение на р. Места. Също, на Стримон врътката на коловозното развитие е такава, че директното трасе от Кулата отива не към Солун, а към Драма и Александруполис. Така че единствено нашите могат евентуално да пуснат влак, плащайки такса на гръцката ж.п. инфраструктура - ама с какви вагони ще го покриват, те и сега не могат да вържат графика с наличните антики, отделно от Кулата нататък не е електрифицирано, та ще трябва дизелов локомотив - откъде, който да се върти на Стримон. Или дизелово Дезиро, те и тях ги съсипаха повечето, но и в двата случая скоростта в Гърция ще е костенурска. Между Солун и Идомени, за Скопие и Белград, първата им електрифицирана линия, не знам дали въобще нещо върви. Чудя се, между другото, защо досега Уиз Еър не са пуснали самолет София - Солун. Те и автобусите натам са изцяло наши, навремето КТЕЛ, гръцкия ДАП, идваха, също и тези на железниците OSE, но много отдавна се отказаха.
За Белград забравете следващите три - четири години, след като най-накрая почнаха Ниш-Димитровград, да се надяваме че през това време ще оправят и Ниш  - Белград, както и Нови Сад - Суботица. На унгарска територия директната линия оттам до Будапеща също не я бива, дали унгарците им влиза в сметките да я оправят в близко бъдеще, не знам....Белград - Шид - Винковци в Хърватска горе-долу бива, но и там май няма никакви влакове...
« Last Edit: 27.11.2023, 17:54:00 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #346 on: 27.11.2023, 17:42:48 »
Скоростта в Гърция изобщо не е костенурска.
По старата крива линия (построена от нас между другото) от Промахон надолу се дижеха с 80-90 км/ч, а от Стримон до Солун линията е нова.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #347 on: 27.11.2023, 18:05:23 »
Не е много сигурно дали има се отразиха толкова добре италианцита. Реално точно след кати италианците купиха TrainOSE спряха и влакът до София, в последствие и всички международни влакове. После пък им пробутаха 30-годишни италиански мотриси въпреки, че имат модерни вагони от след 2000-та.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3943
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #348 on: 27.11.2023, 20:04:32 »
За съжаление нямаме никакво основание за оптимизъм и е излишно да храним каквито и да било надежди за разумна връзка към Европа! В обозримо бъдеще може да имаме прилична връзка само към Истанбул! Нито на Гърция,Македония,Сърбия или Румъния им пука за връзките с България!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #349 on: 27.11.2023, 21:42:21 »
Да не говорим, че през цяла Сърбия има магистрала, а до Виена и Братислава има по няколко самолета на ден и от там влакове за навсякъде.

Имаме лошият късмет да сме своеобразен остров с що-годе прилична железница сред доста по-западнали такива. Нещо като гърците, които са в Шенген, ама само през летище или пристанище, т. е. нямат шенгенска граница без никакъв контрол като другите.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #350 on: 28.11.2023, 01:12:55 »
Също, на Стримон врътката на коловозното развитие е такава, че директното трасе от Кулата отива не към Солун, а към Драма и Александруполис.
Стримонас е гара на линията Истанбул  - Солун, строена през 19-ти век от Османската империя. През войните 1912-1919 нашите са строили жп линия по долината на Струма,  но теснолинейна. Нормалнорелсовата връзка е строена през някакво временно затопляне на отношенията преди хунтата, т.е. 1968. Естествено, без намерение да стане част от еврокоридор,  та да трябва да си местят гарата.
Ако и когато гърците модернизират линията до Одрин, най-добре ще е Стримонас да е контактна гара за смяна на локомотиви. 
« Last Edit: 28.11.2023, 01:17:27 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5399
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #351 on: 28.11.2023, 04:49:33 »
65та година е открита ж.п. връзката при Кулата, с нормално междурелсие, преди т.нар. преврат на полковниците, който е през 67а. Преди това нашите, по време на 2рата Световна война, когато там е било българско, успяват да завършат линията до Валовища (Сидирокастро), но в теснолинеен формат. Иначе линията по долината на Струма от Дупница на юг е била теснолинейна, първо е "нормализирана" до Благоевград, сетне до Симитли, през дефилето нашите го правят по време на войната, съвместно с германците, работят основно немски военнопленници, но в крайна сметка лентата е прерязана от комунистите, 45та година, при Припечене - Генерал Тодоров. Междувременно границата е "хлопната", онова там пак става гръцко, линията е прекъсната, от нашите, като преди това са успели, на платформи, да си приберат изпратения около Драма български подвижен състав. Дядо ми, след като е изслужил войниклъка в казармата на Черковна и Султан Тепе, малко след смъртта на Цар Борис 3ти (43та година, дори е бил в почетния ескорт, като стар войник, пред уволнение), са ги питали кой къде си отива, за да им купят билети за влака. И нашият вместо Чучулигово/Кулата, казва "Драма". Оттам с военен камион е отишъл до Кавала, за да види морето за първи път в живота си. Но на пристанището са го спрели германците, като съвсем културно, с преводач, са му обяснили, че се води военна зона и не може току-така да се разхожда там.
Иначе преди да замина за Канада, в продължение на повече от 30 години непрекъснато пътувах по тези влакове и повярвайте ми, пълен влак за Гърция не съм видял. Все максимум по няма и 10тина човека, даже няколко дни преди да замина, когато отидох за последно на село за довиждане, във вагона бяхме точно трима, от които за Гърция само един - това през 2016та, и то беше петък следобед. Спомням си един-единствен случай, за сватбата на чичо ми, 91ва, февруари, много тежка зима, точно когато Луканов си тръгна, бяха изпозамръзнали стрелките на София, влакът закъсня с близо пет часа - замина след като вече трябваше да е на Кулата. Та точно тогава имаше една голяма група руснаци за Гърция, която зае почти целия гръцки вагон (другите са за Петрич), та едвам си намерих място, на всичкото отгоре умряхме от студ, понеже, това си беше обичайно, въпросният вагон е с някаква друга система за отопление и не може да се затопли нито на ток, нито на пара..И кондуктори, и пътници си знаеха, че зимата гръцкият вагон е "леден" или направо "хладилник". То, сега знам, че масово имате имоти по Халкидики, но преди влизането ни в ЕС ходенето в Гърция не беше хич лесно. Още 89та, по време на масовата екскурзия на турците, разбирай новия закон за задграничните паспорти, когато почнаха да дават паспорти на всички и да пускат в чужбина и децата, много хора, включително и наши близки, бяха на море в Гърция. Бяха ми обещали догодина и ние, да видим братовчедите и вуйчовците в Демирхисяр и Серес, плюс евентуално до Солун, дори ни написаха покана. Да, ама не....Направихме паспорти, но гърците почнаха да се е*ават, още през 90та, с издаването на визи, защото много българи отиваха и оставаха да работят там нелегално. През 2001ва, когато най-накрая паднаха шенгенските визи, почти нищо не се промени - връщаха за щяло и нещяло, слагаха черни печати с кръстче и имената в компютъра в базата данни с "нарушители", в това число и за откровени глупости, това продължи чак до началото на 2007а. Че много българи наистина отиваха и работеха нелегално е друг въпрос. Иначе никой не ми вярва, че до влизането си в ЕО през 81ва, без да изпълнява никакви критерии и изисквания, Гърция е била изключително бедна, изостанала, аграрна страна. Роднините като са идвали на гости, са си обирали последните трохи хляб от масата, а нашите са давали хляб на козите и овцете. Зъболекарят на село ми е казвал как 74та, като специализант в Сандански, се е наложило да извади всички зъби на една млада гъркиня и да и направи протези....И сега ние ходим да работим там, а те ходят в Германия, всичките ми вуйчовци и братовчеди са се установили отдавна...Толкова за Гърция.
« Last Edit: 28.11.2023, 07:16:17 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #352 on: 28.11.2023, 07:58:26 »
Днешната нормална линия между Кулата и Стримон е построена през ВСВ докато е била българска територия и българският подвижен състав е прибран по нея на собствен ход и гариран в готовата част между Генерал Тодоров и Кулата, след което новата линия е прекъсната. Нормалната линия от Дупница до Генерал Тодоров е завършена една година по-късно.
През 1965 г само е възстановен железният път.

Теснолинейката е построена още през ПСВ.
« Last Edit: 28.11.2023, 08:04:51 by bdz43r »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #353 on: 28.11.2023, 12:22:33 »
Не намирам логика от Букурещ да се пълнят 5 влака на денонощие до Будапеща с времепътуване от 15 часа, ако пуснат хубав истински БВ София -Будапеща през Крайова само с няколко спирания и пътуване 17 часа да не се пълни. Няма логика. 2 часа е пренебрежимо малко за такъв дълъг път. Особено ако е с вагони с индивидуални купета като на румънците и пристига към 9-10 сутринта в Будапеща.

« Last Edit: 28.11.2023, 23:42:17 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #354 on: 28.11.2023, 13:17:32 »
Часовете от София не са само 17, след като до Крайова са към 9, а там трябва да слезеш и да хванеш в полунощ влак за Будапеща, който пътува 13 часа (барем има кушет вагони). С чакането на смяна идват 30 часа, но даже и директен влак да имаше, има 22 часа за пътуване.  Ново трасе на жп линията от София до Видин е още в неопределеното светло бъдеще, в Румъния директна линия през Турну Северин-Дробета не се планува, а Калафат-Крайова е като Самуил-Силистра, така че тези 22 часа път още дълго няма да се подобрят. За сравнение автобусите на Карат и Арда тур пътуват 10:30 - 11 часа. За полетите на Ryan да не говорим.

Букурещките линии минават през цяла Трансилвания, където се ползват от местните унгарци. Софийските между Крайова и Арад - само през планини. Букурещ е по-голям от София и Румъния - тройно по-голяма от България.
Освен това букурещките влакове пътуват по най-краткия наземен маршрут, а от София през Белград (не с влак) е по-късо и бързо.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #355 on: 28.11.2023, 15:30:49 »
До неотдавна имаше такъв директен влак София Будапеща през Крайова. Мисля че беше нещо от рода на влак 480/481. Пътуваше към 19 часа с над 50-60 спирания и няколко дълги престоя. Ако е истински БВ само с няколко спирания 17 часа са си постижими.

В момента до Крайова са 9 часа с около 50 спирания. Даже не ги броих всичките. Реално ако спиранията са 2-3 за такъв влак ще е съвсем друго. Отделно отпреди 10 години мобилността на хората се е повишила, интересът към ж.п. транспорта също. Ако се направи като хората ще има успех.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10840
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #356 on: 28.11.2023, 15:34:43 »
То дори само до Видин да пуснат някой марков влак с 4-5 спирки и чисти вагони, пак ще има голям успех.
Проблемът е че такъв влак не зависи само от БДЖ. Трябва да има трасе съгласувано с НКЖИ, трябва и румънците да осигурят приемащ локомотив и добра връзка без чакане. И там всичко пропада.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Re: Международни влакове
« Reply #357 on: 28.11.2023, 16:19:54 »
От София до Видин с куп спирания по села и паланки се стига за около 5h. Без тях времепътуването може да падне до около 4h, приблизително колкото директните автобуси. За подобен влак със сигурност би имало пътници.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #358 on: 28.11.2023, 19:08:20 »
Имайте предвид и че в Румъния има накои традиции, които се са убити с времето, както при нас.
Да изгубиш пътниците със закъсняващи влакове е лесно, но да ги качиш обратно на влака - съвсем не толкова лесно. Трябва поне няколко години да се движат редовно влаковете, било то и празни, за да се престрашат хората да разчитат на тях.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 296
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Международни влакове
« Reply #359 on: 10.12.2023, 21:21:03 »
Колеги, съжалявам, ако въпросът ми звучи тъпо, но не съм пътувал в тази посока и ще бъда благодарен, ако някой знае дали влакът от Русе за Букурещ изчаква връзката с МВ462? Миналата година мои познати ми казаха, че времето за прекачване било само 10 мин и не се изчаквали. В новото разписание виждам че има 45 мин., но не знам дали е актуализирано времето на международния влак от Русе до Букурещ. Става въпрос за група от 10 човека, които трябва да транспортирам от Бургас до Букурещ и се чудя кой е най-удачния вариант - дали до София и оттам с международния директно или с прекачване през Дъбово, ГО и Русе?