Божурище си е самостоятелна община, имат си право на собствена квота и да разкриват линии. С разширението на индустриалната зона, евентуалната необходимост от изграждането и на метро до там става все по-голяма...
Нереално е в близките десетилетия да се достигне пиков пътникопоток 20 000 пътници на час, колкото е минимума за да е оправдано изграждането на метро - населението на Божурище е около 8000, надали ще нарасне рязко.
В южния край на Божурище има прелез на ЖП линията за Банкя и занемарена гара на около 150 m от него съответно може да се обслужва от бъдеща градска железница в съчетание с довозващ автобус, за момента най-доброто решение е подобряване на автобусния транспорт примерно сгъстяване на 54 до около 15 минути целодневно, както беше в миналото при концесия на Карат.