Author Topic: Частните ЖП превозвачи  (Read 6458 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17335
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #80 on: 10.11.2023, 13:10:59 »
В интерес на всички ни е да има интеграция на транспорта и интермодалност. А следи за нещо такова още няма. В зоните на агломерационните ареали трябва да се намесят и участват и общините, и областните ръководства. Влак до всяко село не може да се пусне, но може да се създадат интегрирани интермодални системи. Тогава ще има ръст на пътниците, ще има кой са се визи и на тези за дълги разстояния, но и по по-слабо натоварените направления…

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #81 on: 10.11.2023, 16:18:23 »
Ако има възможност за някаква лукс класа за пътуване, в отделно купе със собствен клозет и нещо за сервиране за ядене, аз редовно бих пътувал така, не ме интересува колко ще струва. Сигурно ще има и други желаещи, аз не съм уникален.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5479
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #82 on: 10.11.2023, 16:27:52 »
лукс класа за пътуване, в отделно купе със собствен клозет и нещо за сервиране за ядене, аз редовно бих пътувал така, не ме интересува колко ще струва...

За подобно нещо разстоянията в България са твърде малки, би имало някакъв търговски успех ако се появят такива пътувания до Турция или Гърция, но в рамките на България - едва ли.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #83 on: 10.11.2023, 16:29:15 »
БДЖ да не е търговско дружество...
Разбира се, че е търговско дружество. Това, че получава някаква субсидия не го прави на държавна издръжка.

Аз не мога да разбера защо смятате, че е по-добре субсидията да изтича в БДЖ вместо в частника, освен очевидния случай, на неспособен служител, който в БДЖ вирее под нечие крило или срещу съответна сума и знае, че частникът няма да го вземе или ако се излъже, бързо ще го изрита...

Ти обаче продължаваш да се държиш неадекватно спрямо контекста – колко е търговско дружество: колкото магазин, склад или нещо подобно? Или транспортен оператор в който естествено че има нещо за осчетоводяване... Оправи си следващото изречение че е нелепо да парадираш с подобни...

... И не си разбрал досега че зад въпросния частник се крие партийната касичка на ГЕРБ. И може би затова не разбираш, че по -добре да ги получават те пряко, отколкото да точат държавата толкова време, защото утре може и да не могат вече. Е това е притеснителното, не че са те, а защото техният интерес май се разминава с очаквания обществен.
И като пропуснеш това, вече можеш да обяснаваш как лошо няма в частника след като в държавното ведомството някой не си гледал работата... ама видите ли го покривали... 

Ако има възможност за някаква лукс класа за пътуване, в отделно купе със собствен клозет и нещо за сервиране за ядене, аз редовно бих пътувал така, не ме интересува колко ще струва. Сигурно ще има и други желаещи, аз не съм уникален.
Не си, щом търсиш разкош където не трябва... 
« Last Edit: 10.11.2023, 16:34:10 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #84 on: 10.11.2023, 17:17:33 »
лукс класа за пътуване, в отделно купе със собствен клозет и нещо за сервиране за ядене, аз редовно бих пътувал така, не ме интересува колко ще струва...

За подобно нещо разстоянията в България са твърде малки, би имало някакъв търговски успех ако се появят такива пътувания до Турция или Гърция, но в рамките на България - едва ли.

Не е баш така, разстоянията у нас са сравнително големи между отделните градове, защото сме рядконаселени. Виж площта на Холандия, Белгия, Дания, Швейцария, Австрия, Унгария, Словения, и др. по-малки от нас. Такива купета с душ и клозет обаче биха имали голям успех ако пуснат отново международните влакове до Будапеща и Виена. Срамота е от Букурещ да има 5-6 влака всеки ден до Будапеща, някои точно с такива купета, и още такива от Крайова, Арад, Брашов и др. а от София да няма нито един влак до Будапеща и Виена. И то при все че времепътуванията биха били горе-долу еднакви. Жалко че сме малко откъснати тука от такива работи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #85 on: 10.11.2023, 17:18:37 »
При ниски скорости, спиране по  села и паланки и т.н. желаещите за луксозно пътуване на висока цена ще са съвсем малко, дори при по-добро състояние на трасетата и адекватни разписания пак няма да са много. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #86 on: 10.11.2023, 17:44:15 »
При ниски скорости, спиране по  села и паланки и т.н. желаещите за луксозно пътуване на висока цена ще са съвсем малко, дори при по-добро състояние на трасетата и адекватни разписания пак няма да са много. :)
Интересно мислене...за това ли от Букурещ до Будапеща има 5 такива възможни варианта за денонощие https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/en/booking/select/outward а като гледам как почти всички места са заети за такива купета веднага ми става ясно колко мижав интерес има :) :) :)

Много ми е смешно, как някой който не е излизал от София и му предложат такова нещо започва да обяснява на диалект как това "ни можИ, няма как да станИ" у нас, у нас било невъзможно, и само като види как става при съседите веднага "бреееййй, гледай гледай то моЖило бе"

Съмнявам се да сме чак толкова уникални и различни от другите около нас, дори напоследък от по-бедни държави, че при другите все да се получават работите а тука все да "Ни МожИ" Глупости.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #87 on: 10.11.2023, 18:03:46 »
Каквито и да са разстоянията, времепътуването пак ще си остане сравнително дълго. Те с тия проточвания на обновяването на трасета, докато завършат едно трасе то пак вече ще е за ремонт.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #88 on: 10.11.2023, 18:49:25 »
Иво, влакове за Будапеща има два варианта-през Сърбия и през Румъния. През Сърбия в момента не може, защото по линията Цариброд-Ниш  сърбите пускат само товарни влакове. През Румъния времепътуването ще бъде около 20-21 часа без закъсненията. Е колко желаещи ще има да се търкалят 20 часа? Букурещ-Истанбул е около 18 часа и влакът се състои само от един вагон, движещ се само лятото. Едисрвеният вариант, за който се сещам и може да е успешен, е да тръгва от София около 12 на обяд и дастига в Будапеща около 9 сутринта. И със скептичен, че ще има хора за повече от 2-3 вагона.
« Last Edit: 10.11.2023, 19:04:54 by Chezare »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #89 on: 10.11.2023, 20:30:52 »
Е чак 20 часа няма да е, по най-груби сметки София-Будапеща през Крайова може да се сведе до към 16-18 часа, което е само с 2 часа повече от това от Букурещ. Разбира се ако влакът е истински БВ, който спира само от София във Враца, Видин, Крайова, Тимишоара и тн. Щом там ги пълнят, не виждам защо и у нас да не се пълнят. Съмнява ме да сме чак толкова различни и уникални от всички. Ако наистина се тръгва към обяд от София с такива хубави вагони, има и ресторант и се пристига сутринта в Будапеща разбира се че би имало интерес. С автобус да не е по-удобно или пък с кола да висиш по границите с часове? На всичко отгоре в е-скай дори излиза че няма директен полет София-Будапеща https://www.esky.bg/flights/select/oneway/ap/sof/ap/bud?departureDate=2023-11-21&pa=1&py=0&pc=0&pi=0&sc=economy&_gl=1*eigho3*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMIsquxr4i6ggMVn1BBAh35GgvAEAAYASAAEgI2FvD_BwE  та при добра цена според мен ще е търсена услуга.
« Last Edit: 10.11.2023, 22:58:54 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #90 on: 10.11.2023, 22:05:03 »
Няма единни критерии.
Дефилето може да поеме в пъти по-голям трафик от сегашния, стига да няма еднопътни междугария. Там влакът е най-бързият възмжен транспорт изобщо. Масово хората ходят с коли до гарата/спирката и се качват на влака, защото ги закарва по-бързо. Много обаче са минали на автотранспорт, защото въпреки, че е по-бавно, е по-сигурно и заслуга за това има основно БДЖ.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7284
    • View Profile
Re: Частните ЖП превозвачи
« Reply #91 on: 11.11.2023, 00:00:13 »
Четох, четох, прочетох.
Първо
Ако ПИМК играе за субсидия това трябва да мине през обществена поръчка. Това естествено може и да е уговорен мач - навсякъде така се прави. Колкото и да е нечестен мача пак трябва да има някаква файда за държавата. Конкуренция в случая е налице - пътникът не го усеща но парите на данъкоплатеца се раздават по справедлив начин.
Второ
След като (учудващо и за мен) сметките на Региоджет в Чехия излизат - карат по 5-7 вагона влакове на по-ниски цени от държавния превозвач и без дотация излизат на плюс.
Трето
Прага - Острава е дестинация, която исторически е много интересна и поучителна. След ремонт на трасето там се движат напрактика четири превозвача - държавен дотиран, държавен недотиран, региоджет и лео-експрес. Конкуренцията натисна държавния субсидиран да вдигне рязко качеството на услугата. С други думи тази дестинация се превърна нещо като състезателна писта. 31 чифта влакове от 5:30 до 21:30 за разстояние 356 км., като най-бързият го минава за три часа.
Със сигурност по света има и много други примери, този го цитирам за тези, които ги е страх, защото ми е под ръка и го следя.
Иначе - да. Като се има предвид че сме държава от четвъртия свят си е за страх дали няма да стане по Черномирдин - Искахме да стане както трябва, получи се както винаги.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите