Author Topic: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)  (Read 84667 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #60 on: 21.10.2018, 19:30:57 »
Пише, че ще бъдат пускани по линии, минаващи в централните части, значи предположенията за 72, 9 и пр. може би ще се окажат верни.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15913
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #61 on: 21.10.2018, 19:36:37 »
Да логично, както казахме електрическите автобуси са най-ефективни по линии където има задръствания и постоянни тръгвания и спирания, а по селските и планинските линии няма да са толкова ефективни. Най-ефектно като реклама ще е да се пуснат на 10ТМ, като гледам че крайния срок за ремонт на графа е чак март догодина. Или да си работят наравно с дизеловите китайски навсякъде.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3648
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #62 on: 21.10.2018, 19:39:16 »
Брех, тия автобуси ще могат не една ами и две смени да откарат по по-тежките линии. Дават им пробег между 320 и 370 километра и 9 години живот на батериите. Значи направо да ги пишат в графика с останалите автобуси по тежките линии.
На хартия могат да минават и 500 км., обаче зимно и лятно време (при високи и ниски температури) е доста съмнително дали ще изкарат и 70% от обявения пробег на ден.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1165
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #63 on: 21.10.2018, 19:47:15 »
Според мен една от линиите ще е 84. Освен това основно там тестваха сивия Ютонг. По тежки линии не са правили тестове, или поне така си спомням. Щом вече са регистрирани, нищо не пречи другия понеделник да ги пуснат на линия.

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #64 on: 21.10.2018, 19:49:34 »
Може би липсата на зарядни станции е една дребна пречка  :crazy:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1165
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #65 on: 21.10.2018, 19:50:55 »
Това не го знаех. Тестовите електрици къде ги зареждаха?

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #66 on: 21.10.2018, 20:07:57 »
В статията пише от ноември. Може и да е първи оември, може и в края да ги пуснат.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3251
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #67 on: 21.10.2018, 20:51:32 »
Брех, тия автобуси ще могат не една ами и две смени да откарат по по-тежките линии. Дават им пробег между 320 и 370 километра и 9 години живот на батериите. Значи направо да ги пишат в графика с останалите автобуси по тежките линии.
Гаранцията за батериите не трябва ли да е за пробег, а не за години? Иначе 9 години не звучи лошо - тъкмо след това ще могат да се преоборудват с дизелови двигатели  от сдалите вече багажа, по това време дизелови Ютонги :devil:
« Last Edit: 22.10.2018, 07:56:33 by Magirus deutz »

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1048
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #68 on: 22.10.2018, 03:25:36 »
Според официалната информация от Ютонг батериите могат да изкарат 4000 цикъла на зареждане-разреждане. Капацитет 300 КВт.ч. Пробега зависи от работата на климатика (инверторен), реално някъде 250-300 км.
Quote
Може би липсата на зарядни станции е една дребна пречка
Зарядните вървят с автобусите. Проблема е в осигуряването на електрическа мощност за едновременно зареждане на определен брой автобуси (в случая до 10) защото едно зарядно е 60 КВт.
« Last Edit: 22.10.2018, 03:28:29 by Stierlitz »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #69 on: 22.10.2018, 10:11:42 »
Значи максимално около 1,2 милиона километра при идеално зареждане-разреждане. Тоест - максимално около 12 години експлоатация. После ги хвърляме и купуваме нови. Ясно...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16267
  • Fear on me, shame on you
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #70 on: 22.10.2018, 10:29:12 »
А ще бъде ли възможно да ми разясните някои неща?
1. Какво са тези 12 години за тези ЮТОНГ-и на фона на останалите производители - твърде малък, задоволителен или нормално очакващ се период от време?
2. Защо батериите не могат да се подменят и други производители произвеждат ли ги заменяеми?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15913
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #71 on: 22.10.2018, 10:29:54 »
Не, след 12 години просто се сменя батерията, предполага се че до тогава ще има много по-усаваршенствани батерии, може и до 500 километра да искарват. А и автобуса да се смени какво, във Виена не си ли продадоха още по-новите МАН-ове на Ямбол и на Перник? Няма да е нещо невиждано.

Според мен обаче можеше да се помисли да се поръчат тези автобуси във вид на тролеи с ултракондензатор. Съществува и тази технология, там където има ККМ мрежа и се движи под нея дозарежда после изразходва. Това щеше да е идеално за 84, 74, 76 и подобни линии. Щеше да е малко странно автотранспорта да се занимава и с тролеи но като се оборудва хале и обучат хора какво толкова.

Електроавтобуса има и друго предимство пред тролея, хем имаш динамиката и качествата на тролей, хем липсата на ККМ , ограниченията от нея и нейната поддръжка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2269
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #72 on: 22.10.2018, 10:44:55 »
Значи максимално около 1,2 милиона километра при идеално зареждане-разреждане. Тоест - максимално около 12 години експлоатация. После ги хвърляме и купуваме нови. Ясно...
Разбирам те какво искаш да кажеш и малко се отклонявам от темата, но какво наричаш „идеално зареждане-разреждане“? Ако имаш предвид изразходване на цялата енергия и после зареждане до 100%, това далеч е от оптималното ползване на батерията. Литиево-йонните батерии губят най-много капацитет, когато се зареждат от 0 до 100%. Ако се зареждат до 80%, животът им може да се удължи неколкократно, т.е. могат да издържат няколко пъти повече такива цикли на зареждане.
Разбира се, това на какво съответстват „100%“ зависи от системата за управление на батерията (BMS, battery management system). Някои производители зареждат отделните клетки до 4.3 V, други – до 4.1 и от това също зависи колко цикъла ще издържи батерията.

Иначе след 12 години експлоатация ако не са прогнили, сигурно просто ще ги побългарим в Трамказан и ще ги направим на тролеи :D
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #73 on: 22.10.2018, 10:58:16 »
... но какво наричаш „идеално зареждане-разреждане“?

Съобразно предписанията на производителя.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16267
  • Fear on me, shame on you
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #74 on: 22.10.2018, 11:01:35 »
Очаквам конкретен и надявам се точен отговор на въпросите си, така, както точно и конкретно съм ги задал, а не глупави недомлъвки.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #75 on: 22.10.2018, 11:16:21 »
Quote
1. Какво са тези 12 години за тези ЮТОНГ-и на фона на останалите производители - твърде малък, задоволителен или нормално очакващ се период от време?
Тези 12 години са нормален експлоатационен срок за такова превозно средство. След този период от време ще се наложи основен ремонт на каросерията, ако производителя е предвидил. Това прави около 830 000 км при средно 200 км на ден. Лошото е че според мен няма да изкарат толкова и ще бъдат теглени от аварийни още от първият им ден на линия. Цената им между другото е колкото един тролей Соларис с батерии не са толкова евтини, колкото изглеждат.
Quote
2. Защо батериите не могат да се подменят и други производители произвеждат ли ги заменяеми?
Със сигурност могат да се заменят. Има не малко производители на батерии за електробуси, но проблема е в цената която ще определи производителя.  За сравнение батерията на един известен електромобил, който струва 80 000 лв струва около 30 000 лв и не е като да не дава дефекти.
За всичко това Автото все ще измислят нещо или някаква рационализацийка.
The Grand Tour

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2269
    • View Profile
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #76 on: 22.10.2018, 11:19:26 »
Очаквам конкретен и надявам се точен отговор на въпросите си, така, както точно и конкретно съм ги задал, а не глупави недомлъвки.
Аз ще ти отговоря с глупави недомлъвки.

1. Не мисля, че имаме достатъчно данни, за да си правим изводи. Дори и автомобилите Tesla са все още прекалено „нови“, че да можем да правим заключения от тях – а те имат много добра система за управление на батериите. Някои екземпляри след 500000 км са на ~90% от оригиналния си капацитет.
2. Не мисля, че някой е казал, че батериите не могат да се подменят. Но живеем в България и виждаме, че ремонтите се правят по възможност без пари, а когато някой по-скъп агрегат сдаде багажа, возилото става донор на органи за останалите.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.


Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16800
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #78 on: 22.10.2018, 11:29:13 »
Според мен обаче можеше да се помисли да се поръчат тези автобуси във вид на тролеи с ултракондензатор.
Мисля, че за такива е обществената поръчка на СЕ.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8398
    • View Profile
    • Email
Re: Yutong E12LF (2800-2810, 3011-3019)
« Reply #79 on: 22.10.2018, 11:33:31 »
А ще бъде ли възможно да ми разясните някои неща?
1. Какво са тези 12 години за тези ЮТОНГ-и на фона на останалите производители - твърде малък, задоволителен или нормално очакващ се период от време?
2. Защо батериите не могат да се подменят и други производители произвеждат ли ги заменяеми?

1. Нормален експлоатационен период за автобус в Германия е 10 години. Това отговаря отчасти на въпроса ти. За тролейбус в България сам знаеш доста повече. Въпросът е през тези 12 години може ли да намериш китайския производител и да го заставиш да си изпълни условията по гаранцията.
2. Не. Всеки умен производител си е вградил системи в автобуса, които правят замяната на батерии с такива от друг производител невъзможни. Все пак и той иска да спечели нещо от прадажби на батерии за подмяна.
« Last Edit: 22.10.2018, 11:36:01 by fafan »