Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 103975 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
За спирките нямам представа - имаше някакво изказано мнение,че искат да обслужи учениците, които пътуват от селата към София. Но не се ангажирам, че точно това е причината, но това е най-логично

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
По-рано имаше два пътнически влака за тази работа. Бързият замества единия.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
Той 3636 даже си спомням преди си пътуваше през Мусачево и даже специално имаше спиране на Макоцево и Мусачево и возеше една колежка

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2295
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Забелязах останки от някогашен път 3 в междугарието Илиянци - Курило, продължаващи след отклонението за базата на Лукойл. Някой знае ли нещо за него? Докъде е стигало, кога е демонтирано?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Пак е влизал в базата, но 400 метра по-нататък.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 364
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
И аз имам въпрос по същата тема, но за отсечката Елин Пелин - Верила. От северната страна има път 3, който не е електрифициран и при Верила има стрелки и се получава мрежа от няколко коловоза за някакъв склад. Някога този 3 път влизал ли е във Верила или винаги си е стигал до складовете преди това?
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Влизал е разбира се, той затова е строен. Тези складове ги направиха преди няма и десетина години, а клонът си е там от поне 40 години.
Не ми е известно обаче да е превозвано нещо по него след появата на склада. Вероятно са си направили коловозите за всеки случай, защото същата фирма на други места ползва ЖП транспорт.
« Last Edit: 22.08.2023, 18:36:19 by bdz43r »

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 364
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Добре, а водело ли се е път 3 или се е водело като индустриално отклонение?
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Път 3 има само между Разделна и Повеляново и между Пловдив и Пловдив разпределителна.
Успореден с текущия път коловоз до някакво предприятие е просто индустриален клон.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
Доколкото знам път 3 е имало между Подуяне пътническа и Централна гара, както и към Искър. Даже се говори за възстановяването му.
И един въпрос по темата - клона, който излиза от бившата гара Горна Малина, минава край оградата на поделението успоредно на текущия път и продължава сякаш към военните складове на Негушево къде точно е преминавал реката и изощо отивал ли е до складовете и има ли информация кога е демонтиран, защото видимо железен път има някъде в началото край поделението

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Между София и Подуяне-пътническа не беше път 3, защото т. нар. 4-ти и 5-ти успоредни са София - Подуяне-разпределителна (днешна Подуяне), а 3-ти успореден е София - София-товарна. Така София - Подуяне-пътническа (бивша Подуяне) имаше само път 1 и път 2. Също Подуяне-разпределителна - Искър си е отделно междугарие само с един път, който е прекъснат.

Мисля, че действащия в момента 5-ти успореден в някои документи и телеграми се води път 3 откакто започнаха ремонтите, но след като стана трайно път единствен, вече не го пишат като път 3.

Клонът от Горна Малина отиваше точно до складовете и даже влиза вътре в едно от халетата. Пресичането на реката беше с мост точно пред поделението, който трябва още да си е там. Горна Малина обаче никога не е разкривана като гара. Имаше само коловозно развитие за гара, но без да е действала като такава и без дори да е изграждана осигурителна техника. Същото се отнася и за Ботунец.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1811
    • View Profile
    • Email
И аз имам въпрос по същата тема, но за отсечката Елин Пелин - Верила. От северната страна има път 3, който не е електрифициран и при Верила има стрелки и се получава мрежа от няколко коловоза за някакъв склад. Някога този 3 път влизал ли е във Верила или винаги си е стигал до складовете преди това?

Халето на Кроношпан го строиха 2008-2009 г. В отвъдния край на Верила, от където влиза коловозът е имало много разклонения, но тогава една фирма, произвеждаща бетонови панели, позлваше коловозите да си складира панелите върху тях. Един от двата вътрешни коловоза се ползваше тогава от една фимра, която беше наела едно от старите халета там за склад за канцеларски материали и си зареждаха стоката в халето с вагони. Аз се возих на 52-рата серия, дето идваше да прави маневрите. Циганинът машинист веднага питаше кой иска да купи дизел, даже отправи запитване към едни камионджии, които отговориха, че и те продават. След като се продаде каквото можеше от дизела, машинистът прибра маркуча, изкара друг маркуч изпод локомотива и пита кой сега иска домашна ракия. Тоя локомотив пускаше всичко и имаше маркучи, инсталирани за всичко. Та те така беше на Верила тогава.  :D
« Last Edit: 23.08.2023, 21:46:10 by qwerty95 »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някои жп - ейци в Бургас водят път 3 трасето за товарно движение между ЦГ Бургас и Владимир Павлов.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Аааа да, мой пропуск е, път 3 си е.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
Клонът от Горна Малина отиваше точно до складовете и даже влиза вътре в едно от халетата. Пресичането на реката беше с мост точно пред поделението, който трябва още да си е там. Горна Малина обаче никога не е разкривана като гара. Имаше само коловозно развитие за гара, но без да е действала като такава и без дори да е изграждана осигурителна техника. Същото се отнася и за Ботунец.
Погледнах в Earth - в новите снимки от 2023 се вижда, че наистина го има моста. От линия не се вижда, но си го има, даже и железния път си стои и е в запазено състояние.
А за Горна Малина мислех, че е имало гара, защото коловозното развитие си беше сериозно до скоро, а и оня бетонен постамент от страната на пътя намеква за голяма постройка - като малък не съм обръщал внимание дали е имало гара. А става интересно стрелките към другите коловози ръчни ли са били и кой ги е стопанисвал  - гара Столник или?
А на Ботунец си имаше останки от постройка за гара

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2295
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
По непоятни за мен причини, недостроената ЖП линия Долно Езерово - Долни чифлик се е появила на картата в сайта на БДЖ (Снимка 1). И да увековечим едно бая големичко закъснение на БВ 2627 (Снимка 2). :) Има и предистория, която обяснява всичко:
Quote
Вчера, 06:17
Бърз влак №2627 (София 22:45 - Варна 06:40) замина от гара Славяново със 160 минути закъснение след повреда на локомотива.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1325
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
 ^ Едно е сигурно засега, че PR -те им работят здраво...
Приблизително дали има и две години, откакто ж.п. мостът от тази линия го събориха. Той беше първият и единствен завършен по трасето, който минаваше над пътя на излизане от Бургас. Събориха го по време на строителните работи на западния обход с детелината. Координатите му бяха точно: 42°32'51.63"С.Ш. -  27°26'4.27"И.Д.

Но периодично в местната им преса се появява как щели да пускат влак дали от Летището до Сл. бряг, дали от самия град... в който освен обвитата в целофан новина, друго не става ясно.
И все пак, ако се върнем в тогавашното време - този проект е спрян, като два пъти са му лепили печат ''Сталински''. Първият път веднага след смъртта му, независимо че този строй продължава, враждуващата фракция в Съветският съюз взема реванш, и вторият път когато се разпада, в началото на 90 -те. Тук отново е изваден, но пак е ''подпечатан'' със същото. Оттам нататък всякакви доводи са просто за украса... и не на сериозно.

... Все пак от няколко места вече долита по птичка, разбира се ''една пролет не прави''... но къде по едни съображения, къде по други - току виж че започнали... дали да усвоят средства или че станахме преден пост от сегашния Военния съюз...
Но едва ли толкова пък толкова некоординирано събитие излиза... че ако имаше нещо, въпросният мост щяха да го съборят... или пък не е изяснено още, коя от двете линии ще развиват - тази проектната или съществуващата.
« Last Edit: 13.11.2023, 17:44:21 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
По непоятни за мен причини, недостроената ЖП линия Долно Езерово - Долни чифлик се е появила на картата в сайта на БДЖ

Причината е че БДЖ ползват OpenStreetMap, a в OSM всеки може да си чертае каквото му скимне, и често там се появяват такива остатъци от несъществуващи пътища.