Author Topic: теснолинейката Дупница (Благоевград) -Кочериново-Рилски Манастир  (Read 27115 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6987
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
С оглед на темата, мисля че снимките от този сайт ще са интересни за тези, които не са запознати:
https://obuch.info/pogled-km-rilskiya-manastir-ot-platformata-na-bivshata-gara-ri.html

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
Историята на Рилската железница е достатъчно подробно описана от инж. Деянов.......
А това описание къде може да бъде намерено. Аз търсих из интернет ама само някакви апокрифни къси текстчета, цитатчета и т.н. Видях да се цитира някакъв учебник на ВТУ Т.Каблешков, ама той не е достъпен като цифров формат.
И благодаря за линка със снимките - наистина е много интересно. Този участък към вр Черней с гара ли е завършвал или сляпо. И тази гара с какво коловозно развитие е била. Също някой дали има информация относно съществуващите ОТ в гарите там

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не очаквай чак такива подробности, като коловозни развития на гари. Знае се от снимките за някои гари с колко коловоза са били, но нищо повече. Не, че такава информация не съществува, но никой не я е търсил, защото не е чак толкова съществена за историята, а търсенето ѝ изисква часове ровене в хартиени архиви.
Също така, тогавашното понятие за "гара", при това на 600 мм линия, не винаги е съвпадало със сегашното. Например развитието на гара Кула (по-късно Бричебор), където се е отклонявал клонът по Илийна река е било просто един триъгълник. Линията е завършвала с гара Черней, което предполага поне 2 коловоза за маневра. Както вече се спомена, по пътя е имало множество къси отклонения със стрелки на открит път, които според нуждата са местени на различни места. Този тип железници са строени най-често с готови звена, които лесно и бързо се сглобяват и разглобяват и линията може да се появява и изчезва в рамките на часове.
Също някой дали има информация относно съществуващите ОТ в гарите там
Не е имало ОТ. Единственото сведение за някаква ОТ е, че на една от снимките от 1980 г, когато линията от Кочериново до Бараково все още е съществувала като клон на завода, се вижда предпрелезен светофор, което предполага прелез с АПУ. Не е ясно дали това е направено преди закриването на линията от страна на БДЖ през 1960 г или след това. Трябва да е ясно, че влаковете там са се движили със скорост 10-12 км/ч, което не предполага нужда от ОТ. Всъщност, като изключим това АПУ, за което знаем от снимката, знаем и от разказите на инж. Деянов, че гара Кочериново е имала входен семафор, който е бил единственият семафор изобщо по цялата линия.

Това е архив с колекцията на инж. Д. Деянов с материали за тази теснолинейка, както негови авторски, така и документи, снимки и други, част от споделените от него самия трудове за публична употреба: https://bgrail.info/Deyanov-Kch-Rilski_man.rar
Като цяло, това е всичко, налично по темата, стигнало до публичното пространство по един или друг начин.
« Last Edit: 08.04.2023, 19:21:29 by bdz43r »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
Не очаквай чак такива подробности, като коловозни развития на гари. Знае се от снимките за някои гари с колко коловоза са били, но нищо повече. ......
Не е имало ОТ. Единственото сведение за някаква ОТ е, че на една от снимките от 1980 г, когато линията от Кочериново до Бараково все още е съществувала като клон на завода, се вижда предпрелезен светофор, което предполага прелез с АПУ. .......

Това е архив с колекцията на инж. Д. Деянов с материали за тази теснолинейка, както негови авторски, така и документи, снимки и други,
Адски много благодаря за тези материали - с радост ще прочета - имам интерес към тази линия и изобщо към история на закрити вече линии.
За това АПУ - видях предпрелезен светофор на една от снимките в онзи сайт. Интересно че е станала такава мешаница откъм ОТ. Явно след закриването е била занемарена и колкото е имало развитие е било по крайна необходимост.
Явно нещата в тези стари години са били много по-различни

Offline mito

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
    • Email
https://www.facebook.com/groups/266117478088

Здравейте, каквато информация и снимки съм намерил за теснолинейката съм ги качил в групата.
Мога да ви свържа с Методи Панайотов ако трябва. Той направи музей в Балабанова фабрика преди няколко години.
Ако имате снимки или някаква информация, също можете да я споделите в групата :)