Започвам нова тема, която има за цел да обобщи и да опише липсващите на София периферни градски линии, заради крайно остарялата нереформирана софийска маршрутна схема. Всички в този форум дълбоко осъзнаваме, че метрото не е панацея. Даже, напротив - то се развива не успоредно с наземния транспорт, а вместо него, което води до сумарно намаление на пътникопотока всяка година, въпреки вложените до момента над 2 милиарда лева в тежка подземна инфраструктура. Плановете за смислени нови трамвайни отсечки поетапно отпадат от стратегическите планове за развитие на града, а тези, които остават - дори и няма обещания за стартиране в близко бъдеще на реализацията им.
Нека да съсредоточим усилията си да обобщим предложения за разкриване на тангенциални градски автобусни линии като най-лесни за реализация. Това са линии, които не преминават през центъра, но биха генерирали пътникопоток и биха били реална алтернатива на личния автомобил. Осъществяват основно връзки между квартали и новоразвити зони извън центъра на града. По тези направления редовно трафикът е голям, има задръствания и средната скорост на придвижване е постоянно ниска.
Давам два примера:
1) Липсва директна връзка (автобусна линия) от район Подуяне (бул. Вл. Вазов) през Слатина до Младост;
2) Липсва директна връзка (автобусна линия) от бул. Цариградско шосе (Дружба/Младост) към бул. Пейо Яворов, Лозенец и Хладилника (а защо не и до Борово) - резултат от това е колосалните задръствания на детелината на Цариградско и Яворов като често включването към Цариградско предизвиква забавяне на скоростта и по директното направление на самото Цариградско.
3) Липсват директни бързи връзки между южните квартали през Околовръстното - например от бул. България по Околовръстното до бул. Александър Малинов или защо не - до Дружба.
Та нека в тази тема да описваме своите предложения за нови тангенциални градски автобусни линии като опишем точен маршрут (от къде до къде, по кои улици и булеварди), дължина на маршрута в километри, времетраене на курса и интервалите. Така ще може да се пресметне и колко автобуси ще са необходими за осигуряването им. Нека предложенията да са базирани на опит или наблюдения - пътувате по това направление с много прекачвания (губите много време), а виждате, че трафик има много. Или пък - пътувате с кола по това направление защото сте принудени - нямате алтернатива с градски транспорт, а трафик има много и т.н.