Author Topic: Тангенциални градски автобусни линии  (Read 10649 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Линия през Христо Ботев е трудно осъществима - Източна Тангента е в трагично състояние, тунелът под ЖП линията на Владимир Минков-Лотко е прекалено нисък за нормално преминаване на автобуси а и линията става прекалено обиколна. :rolleyes:
« Last Edit: 24.07.2019, 14:41:51 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Като гледам какъв е трафика от коли от Левски към Младост през летището си мисля че една автобусна линия по такъв маршрут по-скоро би била доста ефективна, за връзка на северните квартали с Бизнеспарка, дъ мол, бизнессградите около летището. Добре е линията да е насочена към работещите и да е експресна. Например да спира само на няколко спирки в Левски, след това направо на бизнессградите около летището и самото летище, след това на Хермес парк, после в Студ град и след това бизнеспарка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10840
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Това 194 и за мен е абсолютна глупост.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5479
    • View Profile
    • Email
С риск да звуча като PR на Спаси София, видях, че са пуснали пост с предложение за нова автобусна линия А194.

Поредната глупава идея на тази организация, която ако се реализира ще трябва да плащаме ние от джоба си.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6955
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В тази линия би имало смисъл ако се видоизмени малко и се съкратят минутите между спирките от Студентски град до 4-ти км извън пик, вечер и в празник. Освен това е значително по-добре да се допре Хаджи Димитър като най-гъсто заселен квартал в район Подуяне и Метростанцията от МД3. Към Студентски град може да се движи по Черковна, а в обратна посока по Данаил Николаев, Злетово и Моста Чавдар. Тази линия принципно би била работническо-учебна. Тоест на първо време може да се опита с гъст интервал в делник в пик. Примерно на 8 минути. В не пик може да е на 16- минути, а вечер на 22 минути. Пиковите коли може да са дълги, а непиковите - къси.
В празник интервал 15-15-15-22 би бил ок според мен. Ако се натовари - тогава може да се сгъсти интервала или да мине изцяло на съчленени.

Друга линия, специално за Слатина, би била добра за връзка с МД3 и МД 1, както и към Младост, със следния маршрут - от подходящо място в Младост по Йерусалим, Локално на Цариградско, 4-ти км, Асен Йорданов, Шипченски, Слатинска, Подуяне, Мадрид, Евлоги Георгиев, Цар Освободител до СУ.
Така Слатина би имала читава връзка с центъра, метрото и Младост като място не само за живеене, но и за работа и развлечение. Линията отново може да бъде като горната - редовна в дселник в пик и по-на рядко в останалото време.

Апропо - има си специална тема в раздел "Идеи" зая тангенциалните градски автобусни линии:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9077.0
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4534
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
В момента транспортните връзки между Левски/Хаджи Димитър и Гео Милев/Слатина са доста зле, така че подобна линия би била полезна.  Но както каза Виктор, много по-добре е линията да минава по Владимир Вазов вместо по Летоструй и да прави връзка с МД3. По Летоструй 120 е достатъчен, а нова линия по същия маршрут няма да допринесе с нищо. След МС Хаджи Димитър може да продължи през моста на Черковна, след това ляв завой по Мадрид и десен по Ситняково. Така ще прави връзка с гара Подуяне и мол Сердика. Недостатък обаче е, че по Ситняково често има големи задръствания. Също мисля, че след 4-ти километър е по-смислено да продължава по Цариградско, през ИЕЦ до Дружба 2 например. Така ще прави връзка с Дъ мол, линиите по Цариградско и района на ИЕЦ, който в момента е обслужван само от селски автобуси.

Предложението на ози за линия през Христо Ботев е добро, но според мен вместо нова линия може да се удължи 79 (като съответно се скъси до Сточна гара или Хаджи Димитър).
« Last Edit: 24.07.2019, 22:27:50 by Sofia »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2887
    • View Profile
... След МС Хаджи Димитър може да продължи през моста на Черковна, след това ляв завой по Мадрид и десен по Ситняково. Така ще прави връзка с гара Подуяне и мол Сердика. .....
Така линията не става ли прекалено обиколна и не дублира ли А305? Ако толкова се цели връзка на Хаджи Димитър с Мол Сердика, може да се мисли А413 да се пренасочи към Хаджи Димитър за сметка на сериозно подсилване на А305.

В интерес на истината имам познат, който с нетърпение чака да пуснат МД3, за да може да пътува с метро вместо с кола по подобен маршрут. И друг път сме коментирали, че близки квартали в София нямат удобни връзки по между си, което води до повече автомобили по улицата.

Ози, идеята за удължаване на А294 е доста добра и съм я предлагал преди   ;):arrow:
Като говорим за допълнителни линии, от известно време си мисля, че е добра идея да се разкрие А114 с маршрут МИЦ - Окръжна болница - бул. "Г. М. Димитров" - бул. "Н. Габровски" - ул. "Акад. Б. Стефанов" - бул. "Симеоновско шосе" - СОП - Бизнес парк. Смятам, че би дала полезни връзки на Студентски град с няколко офис зони и би помогнала за спестяване на редица пътувания с автомобил на кратки разстояния. Като за начало работното време би могло да бъде от 6:30 до 22:00 часа.
С две ръце подкрепям реализирането на такава идея и дори смятам, че е по-наложителна от А194.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Kadanze

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
А194 според мен може да бъде много по-ефективна ако се видоизмени по следният маршрут:
Хаджи Димитър ( на мястото където обръщат ТБ2 и ТБ4), по маршрута им до моста Чавдар, оттам през ул. Злетово и през бул. ген. Данаил Николаев(по маршрута на А120, когато последно ремонтираха моста Черковна) и оттам по маршрута на А305 до румънското посолство и после да завива към бул. Шипченски проход. После да завива бул. Асен Йорданов и оттам - по бул. Цариградско шосе. Оттам да завива към Младост по бул. Александър Малинов.След това да минава по бул. Андрей Ляпчев и после по маршрута на А280 до обръщалото му в Студентски град. Да бъде на интервал 10-15 минути и да се обслужва от гараж Малашевци смесено от новите манове и мановете от 2014-2015.
Предимства - дава директни връзки на Хаджи Димитър със Гео Милев,Слатина,Младост и Студентски град. Създава се връзка на Хаджи Димитър с мол Сердика и Дъ мол. Създава се успешно и връзката Гео Милев-Младост,която в момента липсва. Успешно се създава и връзката Младост-Студентски град, също така линията не е и прекалено дълга и заобикаляща. Успешно дава и връзка с метрото.Би било доста добре, ако А194 по предложения от мен маршрут, се реализира,според мен.


« Last Edit: 25.07.2019, 12:08:04 by Kadanze »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4534
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Така линията не става ли прекалено обиколна и не дублира ли А305? Ако толкова се цели връзка на Хаджи Димитър с Мол Сердика, може да се мисли А413 да се пренасочи към Хаджи Димитър за сметка на сериозно подсилване на А305.
По-обиколна става, но връзката с МД3 ще е полезна за Левски, а и ще обхваща по-голяма част от Хаджи Димитър. Дублаж с 305 има само между гара Подуяне и Калиманци. Връзка с мол Сердика и сега има чрез 120, но тази допълнителна връзка би направила новата линия по-атрактивна.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 585
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Повдигам тази тема от прахоляка, защото имам предложение за автобусна линия НДК - Централна Гара, минавайки през бул. Цариградско шосе, жк. Дружба-1, бизнес зоната около летището, кв. Христо Ботев, жк. Левски В/Г, жк. Сухата река, жк. Хаджи Димитър и Сточна Гара. Реално Източната Тангента + кварталите са в средата на маршрута, а спирките в центъра са в краищата на маршрута на предложената от мен автобусна транссградска линия:

1. От (крайна и начална спирка) НДК, по бул. Христо и Евлоги Георгиеви до Орлов Мост;
2. Надясно по бул. Цариградско шосе до Държавна Печатница;
3. Надолу по бул. Христофор Колумб през жк. Дружба-1 и Нова Телевизия до края му при ресторант Александрия;
4. Там - наляво по ул. Мими Балканска и ул. Източна Тангента минавайки през кв. Христо Ботев;
5. После да минава през Автостанция Изток и ул. Летоструй;
6. Оттам - десен завой по ул. Станислав Доспевски (като автобус 14) през жк. Левски-В;
7. На кръстовището с бул. Владимир Вазов - наляво по него, покрай жк. Левски-Г и минавайки през моста над жп. линиите;
8. После тази автобусна линия да се отклонява към ул. Тодорини кукли, като от бул. Владимир Вазов да прави ляв завой по ул. Витиня до кръстовището с ул. Летостуй / ул. Тодорини кукли;
9. Там - прави десен завой по ул. Тодорини кукли през жк. Сухата река (като автобус 120);
10. После се връща обратно към бул. Владимир Вазов, като от ул. Тодорини Кукли да прави десен завой към ул. Александър Екзарх;
11. После да завива наляво по бул. Владимир Вазов през жк. Хаджи Димитър и моста Чавдар;
12. На кръстовището с ул. Злетово, продължава направо по бул. Александър Дондуков до кръстовището с бул. Васил Левски и там надясно до Сточна Гара (в обратна посока - по бул. Данаил Николаев и ул. Злетово);
13. На Сточна Гара наляво по бул. Сливница до Лъвов Мост;
14. На Лъвов Мост надясно по бул. Мария Луиза до Централна Гара (крайна / начална спирка), в обратна посока - наляво по бул. Христо Ботев и обратно по бул. Сливница.

Крайните спирки на предложената линия:
На НДК - крайна спирка - тази на автобуси 76, 204 и 304 преди светофара с ул. Фритьоф Нансен / бул. Черни Връх, почивка на ул. Фритьоф Нансен, обратен завой, начална спирка - тази на всички автобуси 72, 76, 204, 304 и 604 след кръстовището на моста на влюбените в посока Орлов Мост.
На Централна Гара - крайна и начална.
« Last Edit: 25.11.2021, 23:56:33 by Unicode »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Толкова дълга и обиколна линия не изглежда особено смислена - времепътуването ще е голямо и на практика е нещо като панорамна обиколка, а не пълноценен транспорт. Освен това има и много сериозни дублажи с няколко други редовни линии. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
И аз не виждам смисъл от подобна обиколна линия. Като цяло съм против толкова дълги линии.