Author Topic: Поръчки за доставки на нови трамваи  (Read 52742 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5313
    • View Profile
Без опорни талиги са само T6A2(-SF), T6A5, T6B5 както и някои четириосни служебни вагони.  :rolleyes:
T6A5 и T6B5 не ги пускат през гората ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Все пак T6A5 и T6B5 са с ЖП междурелсие и няма как да се движат по трасетата с тясно.  :)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Отделно - дълги години там се движиха двойни чешки, което някак си беше забравено масово от хората, които работят в ЦГМ и СЕТ.

Спомням си, че и дълги години тази спирка не се обслужваше и нищо не спираше на нея.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Отделно - дълги години там се движиха двойни чешки, което някак си беше забравено масово от хората, които работят в ЦГМ и СЕТ.

Спомням си, че и дълги години тази спирка не се обслужваше и нищо не спираше на нея.

Това е едно от простите решения за които говорех. Броят на пътниците от и за спирка Вишнева е едноцифрен.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Колкото просто, толкова и тъпо.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Колкото просто, толкова и тъпо.

Защо да е тъпо? тм10 с големи трамваи минава без да спира, тм15 с малки спира и ще събира малкото хора там. Просто и лесно, веднага изпълнимо. Със сигурност по-умно от това да се купува специален подвижен състав заради ината на експлоатиращото дружество да обслужва една проблемна спирка.
« Last Edit: 07.02.2025, 18:45:09 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нали целта е да има повече място? Това изключва малки трамваи.
Решението е просто - камери на вратите и няма нужда от видимост, ако ще последната врата да е още на Журналист. Песа си ги имат фабрично. Ако предприятието не може да се справи да ги поддържа, това е вътрешен проблем, много по-сериозен от дълготрайността на стационарните огледала.

Другото е "Няма спирка - няма проблем".

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Нали целта е да има повече място? Това изключва малки трамваи.
Решението е просто - камери на вратите и няма нужда от видимост, ако ще последната врата да е още на Журналист. Песа си ги имат фабрично. Ако предприятието не може да се справи да ги поддържа, това е вътрешен проблем, много по-сериозен от дълготрайността на стационарните огледала.

Другото е "Няма спирка - няма проблем".

Решенията са ясни и се знаят отдавна, но явно в комуникацията между разкриващите линиите и обслужващите линиите има сериозно разминаване, наподобяващо развален телефон. Не знаем защо предприятието отказва да ползва наличната техника и си измисля изсмукани от пръстите оправдания за да не я ползва по предназначение, факт е че Песи бяха търкаляни из гората, имаше снимки на заинтересованите лица със сериозни физиономии и после нищо, тишина. Тръгна нова линия пак с малки трамваи. Но това не е оправдание сега да и се купят нови играчки на завишени цени и тя после да си измисли ново оправдание. Решението по принцип е при разкриване на линия в решението на Общинския съвет да се вписва условие за минимален превозен капацитет на превозните средства, в момента текстовете са плаващи и всеки ги интерпретира в своя полза.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Цените не са завишени - не забравяйте, че всичко е в пъти по-скъпо пткогсто купувахме последно нови трамваи.

Още веднъж, защото явно не разбрахте - НЯМА проблем с Вишнева, измишльотини са това на хора, горворещи отгоре-отгоре, дори от СЕТ нямат проблем с това - слага се огледало и край.

Проблемът за СЕТ е преодоляването на наклона от дълъг трамвай, въпреки че по експлоатационни характеристики не би следвало да има такъв. Естествено Стамболийски в момента също е проблематичен и според СЕТ Баучер също.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Не виждам проблем със закупуването на по-малки трамваи особено, ако имат СМЕ.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Не виждам проблем със закупуването на по-малки трамваи особено, ако имат СМЕ.

Тези няма ли да имат СМЕ?

Още веднъж, защото явно не разбрахте - НЯМА проблем с Вишнева, измишльотини са това на хора, горворещи отгоре-отгоре, дори от СЕТ нямат проблем с това - слага се огледало и край.

Проблемът за СЕТ е преодоляването на наклона от дълъг трамвай, въпреки че по експлоатационни характеристики не би следвало да има такъв. Естествено Стамболийски в момента също е проблематичен и според СЕТ Баучер също.

Ами като няма и само ватманите не са меродавни и от тях никой не се интересува какво казват, защо продължават да се движат малки трамваи? Нещо май някой послъгва, хем нямало проблем, хем нищо не се случва. Как така?
« Last Edit: 08.02.2025, 10:33:47 by fafan »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5306
    • View Profile
    • Email
Ти се опитваш да се заяждаш безпочвено, или се опитваш да се заяждаш безпочвено? Не умеем да четем докрай, или просто обичаме да четем избирателно, с цел да изпълним един от двата варианта в първия въпрос?
СЕТ са против пускането на дълги трамваи, поради състоянието на РП по Баучер, за 10та линия и Стамболийски. Песа няма да си позволят да пуснат и на тези разбити участъци. Шиндлери и Инекони в момента няма достатъчно свободни, защото покриват други линии. Достатъчно чешки трамваи също няма, за да бъдат скачени в състави.
Отделно от този аргумент, СЕТ имат и друг, сравнително резонен аргумент, против смесено обслужване с различен ПС. В случай, че аварира дълъг и тежък трамвай, не е напълно сигурно, че чешки трамвай ще се справи да го избута, без да има проблеми.
РП в гората също е за основен ремонт впрочем, тъй като има много изсипвания, скъсани и пропаднали релси в кривите и т.н.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3720
    • View Profile
Цените не са завишени - не забравяйте, че всичко е в пъти по-скъпо пткогсто купувахме последно нови трамваи.

Още веднъж, защото явно не разбрахте - НЯМА проблем с Вишнева, измишльотини са това на хора, горворещи отгоре-отгоре, дори от СЕТ нямат проблем с това - слага се огледало и край.

Проблемът за СЕТ е преодоляването на наклона от дълъг трамвай, въпреки че по експлоатационни характеристики не би следвало да има такъв. Естествено Стамболийски в момента също е проблематичен и според СЕТ Баучер също.
На вишнева двоен чешки като спре , последната врата на втория вагон е в кривата и в огледалото не се вижда. Ако спреш по-напред сиреч подминеш спиркоуказателя се вижда , но е на своя отговорност.
На журналист посока гората пак не се вижда , в посока център също.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Ти се опитваш да се заяждаш безпочвено, или се опитваш да се заяждаш безпочвено? Не умеем да четем докрай, или просто обичаме да четем избирателно, с цел да изпълним един от двата варианта в първия въпрос?
СЕТ са против пускането на дълги трамваи, поради състоянието на РП по Баучер, за 10та линия и Стамболийски. Песа няма да си позволят да пуснат и на тези разбити участъци. Шиндлери и Инекони в момента няма достатъчно свободни, защото покриват други линии. Достатъчно чешки трамваи също няма, за да бъдат скачени в състави.
Отделно от този аргумент, СЕТ имат и друг, сравнително резонен аргумент, против смесено обслужване с различен ПС. В случай, че аварира дълъг и тежък трамвай, не е напълно сигурно, че чешки трамвай ще се справи да го избута, без да има проблеми.
РП в гората също е за основен ремонт впрочем, тъй като има много изсипвания, скъсани и пропаднали релси в кривите и т.н.

И решението на всички тези проблеми според отговорните за тази нова поръчка, за която става дума в темата е да се пусне обществена поръчка за 19-метрови чисто нови трамваи, които да се движат по линия 10, това ли се опита да кажеш в този безкрайно дълъг пост? Защото както прочетохме искат да ги пускат именно по линия 10. Разбитите трасета, това че не се вижда последната врата, състоянието на релсовия път по Бауер, всичко това се решава с магическа пръчка като се поръчат малки трамваи?

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Години наред са работили там дълги трамваи, нека не се превъзнасяме толкова - огледала, камери, всичко може да се сложи, когато тръгнат над 20-метрови през гората.

СЕТ имат разумно съображение - Стамболийски
Имат донякъде разумно съображение - Баучер
Имат глупаво съображение - наклона в гората

Къси трамваи се купуват, защото има нужда от тях по различни линии. Естествено докато дойдат, купища неща ще са по друг начин - възможно е СЕТ да има ново ръководство, което да не изпраща становища против 30-метровите трамваи в гората, възможно и да няма. Възможно е да са ремонтирани Стамболийски и Баучер, каквито заявки се дават. Възможно е да се слеят все пак 1 и 3 и там да се пускат тия 20-метрови трамваи. Възможно е при идването на 20-метровите, 30-метрови да се пуснат на 10 и 15, а 20-метровите да отидат на 12, 18 или 6. Може да има смесено обслужване с къси и дълги трамваи. Възможно е 8 и 10 да се слеят и да се обслужват с 30-метровите. Възможно е да не се случи нищо от това.

Има хиляда ако-та и тва безкрайно тъпо заяждане е абсолютно безсмислено и губещо време за четене и отговаряне.
« Last Edit: 08.02.2025, 13:45:43 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Къси трамваи се купуват, защото има нужда от тях по различни линии. Естествено докато дойдат, купища неща ще са по друг начин - възможно е СЕТ да има ново ръководство, което да не изпраща становища против 30-метровите трамваи в гората, възможно и да няма. Възможно е да са ремонтирани Стамболийски и Баучер, каквито заявки се дават. Възможно е да се слеят все пак 1 и 3 и там да се пускат тия 20-метрови трамваи. Възможно е при идването на 20-метровите, 30-метрови да се пуснат на 10 и 15, а 20-метровите да отидат на 12, 18 или 6. Може да има смесено обслужване с къси и дълги трамваи. Възможно е 8 и 10 да се слеят и да се обслужват с 30-метровите. Възможно е да не се случи нищо от това.

Е точно този момент не е верен, кои са тези линии? Конкретно сега в този момент? Или купуваме пак подвижен състав за несъществуващи линии и ще ги изобретяваме после, такъв един експеримент вече имаме с електровъшки които прашасват в депото. До тук се изброиха само две линии за които да са подходящи - 1 и 3. Първата е за закриване, а втората е от 5 коли. Пак не става ясно защо ще се купуват и какви са тези линии, за които ще са необходими? Май някой тук се опитва да се презастрахова на гърба на пътниците - възможно било да има друго становище след пет години и затова дай сега да има всякакви трамваи за да им натрием носовете в СЕТ и да няма как да ни откажат. Възможно било и да няма. Натам ли вървят нещата?

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Тва безкрайно тролене ти върви в кварталните групи, тук мисля, че хората разбират за какво става въпрос.

19-24-метрови трамваи (както са в поръчката), могат да работят на 1, 3, 6, 10, 11, 12, 15, 18. Къде ще работят, като дойдат - не е ясно със сигурност, заради това, което казах по-горе. Където и да работят 19-24-метровите, ще има ли нови трамваи на 3, 10 и 15 - да, като минимум в смесено обслужване, дали с 30-метрови или по-къси - рано е да се каже. Ако настоящото ръководство не си промени становището, ще са 20-метровите през гората.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Тва безкрайно тролене ти върви в кварталните групи, тук мисля, че хората разбират за какво става въпрос.

19-24-метрови трамваи (както са в поръчката), могат да работят на 1, 3, 6, 10, 11, 12, 15, 18. Къде ще работят, като дойдат - не е ясно със сигурност, заради това, което казах по-горе. Където и да работят 19-24-метровите, ще има ли нови трамваи на 3, 10 и 15 - да, като минимум в смесено обслужване, дали с 30-метрови или по-къси - рано е да се каже. Ако настоящото ръководство не си промени становището, ще са 20-метровите през гората.

Ясно. Пак недомлъвки и полуистини. Мисля че пътниците имат право да разберат защо ще бъдат тъпкани в малки превозни средства на цената на големи, но явно няма да получат честен и откровен отговор. Поредната мъглява и неясна поръчка със средства на данъкоплатеца, която не е подплатена и обоснована с ясна необходимост и точни и прозрачни сметки за вместимост и целесъобразност. Да се надяваме да се провали като предишните за да не бъдат изхарчени парите ни нахалост. С това въпросите се изчерпват, чакаме да видим кой ще подаде оферти.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
12 и 6 не са за 20-метрови трамваи без сгъстяване.  :rolleyes: По 18 трудно се запълват седящите места на Песа в пик и е уместно да се движат по-малки трамваи.  :rolleyes:
« Last Edit: 08.02.2025, 14:36:38 by V.Peichev »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Ясно. Пак недомлъвки и полуистини. Мисля че пътниците имат право да разберат защо ще бъдат тъпкани в малки превозни средства на цената на големи, но явно няма да получат честен и откровен отговор. Поредната мъглява и неясна поръчка със средства на данъкоплатеца, която не е подплатена и обоснована с ясна необходимост и точни и прозрачни сметки за вместимост и целесъобразност. Да се надяваме да се провали като предишните за да не бъдат изхарчени парите ни нахалост. С това въпросите се изчерпват, чакаме да видим кой ще подаде оферти.
Що не вземеш да се поспреш? Отдавна излезе от границите на цивилизованото общуване, забиваш все повече в обидна наглост. Получи достатъчно отговори (които и без това знаеш), но дебилно продължаваш да се опитваш да манипулираш фактите, все едно ще получиш специална награда за това.
А може пък и да получиш, не знам...