Новите трамваи имат камери по вратите и блокировки, така че няма опасност от затискане. Иначе много ми е интересно как хиляди години през гората се движеха двойни чешки и се оправяха с едно най-просто огледало. А преди това години наред са се движели София 65.
През гората могат да се движат всички видове трамваи, това е доказано и на теория и на практика - по техническите спецификации дори Песи и Инекони преодоляват наклони до 60 промила, а в гората няма такъв наклон, потвърдено и от emm_1968, а са правени и проби, при които не са констатирани проблеми.
Всичко идва от няколко неадекватни становища на бивши ватмани и настоящи началници в СЕТ, които твърдят, че "при хлъзгав път, е опасно движението в гората", но това е вярно винаги, когато е хлъзгаво. Да не би към Люлин 5 да е по-малък наклона или този на Сливница и Ботев. И в допълнение на това нежеланието да се пускат по-нови трамваи по Баучер, където трасето е лошо и се изпозлва аргумента за наклона в гората.
Някаква колективна амнезия е обхванала всички, включително и бившия директор на ЦГМ Дилчев, който спореше с абсолютна убеденост, че НИКОГА през гората не са се движили редовно двойни чешки.