Author Topic: Поръчки за доставки на нови трамваи  (Read 51957 times)

Offline 503

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
  • Любима линия: 11 Връбница-Княжево
    • Skype Me™!
    • View Profile
Някой има ли информация относно капацитета на песите, които най-вероятно ще поръчаме? Защото (това е лично мое мнение) линия 10 има много пътници и в час пик в татрите е голяма блъсканица.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Някой има ли информация относно капацитета на песите, които най-вероятно ще поръчаме? Защото (това е лично мое мнение) линия 10 има много пътници и в час пик в татрите е голяма блъсканица.

По-малки ще са от Татрите.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9370
    • View Profile
Няма да са по-малки - 18-20 m дължина срещу 14.5. Като цяло 18-20 m вагони са оптимални за 10 - няма да са претъпкани, но няма и да са полупразни а и ще имат по-малко проблеми с кривите в гората.  :rolleyes: По Стамболийски има ТМ  8 с по-големи трамваи, по Граф Игнатиев - 12 и 18. :rolleyes:

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Няма да са по-малки - 18-20 m дължина срещу 14.5.

18 метра нископодов събира по-малко от 15 метров с висок под.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9370
    • View Profile
30 метровата побира 200 души по спецификация, 20 метровата поне 120 приблизително колкото T6A2. Късите вагони имат 25-27 седящи места срещу 40-44 за дългите.  :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7054
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Тези бъдещи нови мотриси ще могат ли да работят в състав, както са по-голяма част от мотрисите в София?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Тези бъдещи нови мотриси ще могат ли да работят в състав, както са по-голяма част от мотрисите в София?

В условията на поръчката нямаше условие за работа в СМЕ.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile
Без да претендирам за абсолютна коректност, мисля, че за тези пари няма по-добра опция? Кой производител е по-добър от Песа в този клас?

Кажи-речи всички други, малкият брой продадени трамваи извън Полша и невъзможността на ПЕСА да пробие на пазари като немския например говори в тази посока. Какво му е добро на модерен нископодов трамвай който седи на плаца месеци наред заради технически проблеми? Или на такъв който даже не може да работи в СМЕ?

С трамваи може и да не са пробили, но с влакове са пробили. В това отношение успеха на Шкода зад граница е съпоставим с този на Песа, и на двата производителя не е завиден, сравнен с тези на Сименс или Щадлер.
« Last Edit: 01.04.2025, 21:36:20 by bagercho »

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
С трамваи може и да не са пробили, но с влакове са пробили. В това отношение успеха на Шкода зад граница е съпоставим с този на Песа, и на двата производителя не е завиден, сравнен с тези на Сименс или Щадлер.
Сименс аз лично ги свързвам повече с влакове, а не с трамваи. А Щадлер ми е странно защо у нас не можаха да оцелеят

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6300
    • View Profile
    • Email
Сименс навсякъде пробиват с корупционна парлама - подкупи за милиони от специално предвидената каса за целта, която имат. Явно относно нашите трамваи не им излиза сметката, затова Маргаритов не се и занимава.. Ако мислите, че по тия държави няма корупция...Алстом са същите. Щадлер са сравнително новоизлюпени, от скоро произвеждат трамваи и влакове, най-добри са по отношение на зъбчатите железници.
По рейс и по жена не се тича!

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Маргаритов отдавна се е пенсионирал. Всичко друго е вярно.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email


С трамваи може и да не са пробили, но с влакове са пробили. В това отношение успеха на Шкода зад граница е съпоставим с този на Песа, и на двата производителя не е завиден, сравнен с тези на Сименс или Щадлер.

За кое точно имаш предвид? Точно пред DB здраво се изложиха с мотрисите и им сторнираха поръчката.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1412
    • View Profile
Сименс аз лично ги свързвам повече с влакове, а не с трамваи. А Щадлер ми е странно защо у нас не можаха да оцелеят
Щадлер ги изгониха, вероятно защото не са предвидили достатъчно “ресто” за правилните хора.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5311
    • View Profile
Няма да са по-малки - 18-20 m дължина срещу 14.5. Като цяло 18-20 m вагони са оптимални за 10 - няма да са претъпкани, но няма и да са полупразни а и ще имат по-малко проблеми с кривите в гората.  :rolleyes: По Стамболийски има ТМ  8 с по-големи трамваи, по Граф Игнатиев - 12 и 18. :rolleyes:
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9370
    • View Profile
Единичните T6A2(SF) нямат никакви проблеми, но това надали е така за много по-големи трамваи. 18-20 метровите също вероятно ще се справят. :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
С видимостта на спирка Вишнева!?  :rolleyes:

Online emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5311
    • View Profile
Какви проблеми имат сега трамваите с кривите в гората и защо други мотриси ще имат по-малко проблеми там?
С видимостта на спирка Вишнева!?  :rolleyes:
Ааааа ... Гледай ти!  :rolleyes:
Четириосните едносекционни мотриси (Т6А2) виждат всички врати на огледалото си.
Друго: Спирката се намира в прав участък с дължина около 20 метра. Новозаявените мотриси ще са с дължина 20 метра, т.е. пак ще са в правата на спирката и ще виждат вратите в огледалото си ...
Малко като за участие беше това за кривите ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
Двоен чешки подминава спиркоуказателя и се виждат всички врати. Спре ли точно на него,  задния вагон не се вижда.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Е значи проблемът не е нито в спирката, нито в трамваите, нито в липсата на огледало, а само в мястото на спиркоуказателя, което много лясно се поправя.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Новите трамваи имат камери по вратите и блокировки, така че няма опасност от затискане. Иначе много ми е интересно как хиляди години през гората се движеха двойни чешки и се оправяха с едно най-просто огледало. А преди това години наред са се движели София 65.

През гората могат да се движат всички видове трамваи, това е доказано и на теория и на практика - по техническите спецификации дори Песи и Инекони преодоляват наклони до 60 промила, а в гората няма такъв наклон, потвърдено и от emm_1968, а са правени и проби, при които не са констатирани проблеми.

Всичко идва от няколко неадекватни становища на бивши ватмани и настоящи началници в СЕТ, които твърдят, че "при хлъзгав път, е опасно движението в гората", но това е вярно винаги, когато е хлъзгаво. Да не би към Люлин 5 да е по-малък наклона или този на Сливница и Ботев. И в допълнение на това нежеланието да се пускат по-нови трамваи по Баучер, където трасето е лошо и се изпозлва аргумента за наклона в гората.

Някаква колективна амнезия е обхванала всички, включително и бившия директор на ЦГМ Дилчев, който спореше с абсолютна убеденост, че НИКОГА през гората не са се движили редовно двойни чешки.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P