Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 27781 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3562
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #40 on: 08.09.2020, 21:18:01 »

А за дизайн, Сименсът е много грозен, прилича на чудовище. Руските са семпли и приятни, както трябва да бъде.
Малко са ти объркани представите за семпло и приятно значи. Едно бяло фолио по предния прозорец, малко китеници по таблото и лампички няма ли да ги отварят повече?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #41 on: 08.09.2020, 22:21:42 »
Много фенове на руски подводници виждам има в софийското метро  :rolleyes: Само че метрото не е подводница, и "тежкото и масивното" желязо - първо хаби много повече ток, и второ - ръждясва бързо. Но какво толкова, само за няколко милиона на влак ни ги пребоядисват в Митишчи. А алуминиевите вагони от Германия може да изкарат и 60 години...

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Siemens Inspiro
« Reply #42 on: 08.09.2020, 23:58:44 »
Я вижте на БДЖ, 45 годишните Съветски ЕМВ32 и 12 годишните Немски ЕМВ30/31!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #43 on: 09.09.2020, 01:01:48 »
Ясно. Връщам си думите назад. Да живее съветската техника по случай 76 години от деветосептемврийската революция! И като грохнат съветските мотриси могат да се нарежат и да се направят от тях чайници. А от немски вагон чайници не стават!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15267
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #44 on: 09.09.2020, 09:26:43 »
Абе хора докога ще му се връзвате на Давидчо да му коментирате всяко мнение? Все едно не го знаете какъв е и как пише, защо и вие му падате на нивото?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #45 on: 09.09.2020, 15:26:50 »
Видя се, че германските влакове не са чак толкова перфектни, а пък руските не им отстъпват по нищо.

На този етап можем да отбележим следните недостатъци на Siemens:
  • Седалките са много неудобни и може дори би вредни за малко по-продължително сядане.
  • Имат по-голяма разлика във височината между перона и нивото на вагона спрямо влаковете по линия 1 и 2.
  • Климатиците им са слаби. Не могат да смогнат, дори когато влаковете са умерено пълни, камо ли, ако се препълват както става редовно в час пик по линии 1 и 2.
  • Няма достатъчно и удобни дръжки за хващане на правостоящи, особено в района на вратите.
  • В същото време има неадекватно поставена дръжка над вратите, която скрива маршрутната схема.
  • Няма светлинна бягаща пътека над вратите, която да показва напредъка по маршрута.
  • Вратите се затварят с неприятен трясък.
  • Липсва антивандалско покритие по плоскостите вътре.

Това са обективните неща, които директно определят качеството на пътуване. Вече може би има и други, субективни такива като дизайн, но това е друг въпрос, който зависи от усещане за естетика.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13921
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #46 on: 09.09.2020, 15:31:52 »
Това с разликата във височината между вагона и перона не мисля, че е дефект на влаковете, а е грешка на строителите на станцииите. Грешка, която трябваше да бъде избегната, след строежа на МД-1 и 2.

Диодчетата над вратите, показващи коя станция следва, не мисля, че са толкова необходими. Има табла в салона, които показват следващата станция. Не съм забелязал да има тряскане на вратите. Като цяло намирам планировката на салона за много добра.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #47 on: 09.09.2020, 15:45:28 »
Това с разликата във височината между вагона и перона не мисля, че е дефект на влаковете, а е грешка на строителите на станцииите. Грешка, която трябваше да бъде избегната, след строежа на МД-1 и 2.
Не е от строителството. От окачването на влаковете е.

При умерено натоварване с правостоящи на откриването влаковете се изравняваха с нивото на перона. Чудя се дали ако се натоварят до максимален предел в час пик, няма да паднат и под нивото на перона...

В същото време при празен влак разликата е осезаемо голяма. Доста по-голяма от тази при празен влак по линии 1 и 2.

Амплитудата между пълен и празен влак при Siemens е по-голяма отколкото същата амплитуда при руските влакове.

Диодчетата над вратите, показващи коя станция следва, не мисля, че са толкова необходими. Има табла в салона, които показват следващата станция.
Таблата не са достатъчни. Те показват само следващата станция. А бягащата лента показва както изминалите станции, настоящето местоположение, така и всички оставащи станции. Това е полезно за различни хора, при които пространственото ориентиране работи по различни начини.

Не съм забелязал да има тряскане на вратите.
Обърни внимание. Има го.

Разбира се, не може да се сравнява с едновремешното ужасяващо тряскане на старите руски влакове, ама те бяха произведени през 80-те години. А след реновирането са перфектни по този параметър.

Като цяло намирам планировката на салона за много добра.
Тук съм съгласен. Добре е, с изключение на липсата на достатъчно дръжки.

Другото, което е положително е, че са много по-обезшумени.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #48 on: 09.09.2020, 16:36:06 »
Видя се, че германските влакове не са чак толкова перфектни, а пък руските не им отстъпват по нищо.

На този етап можем да отбележим следните недостатъци на Siemens:
  • Седалките са много неудобни и може дори би вредни за малко по-продължително сядане.
  • Имат по-голяма разлика във височината между перона и нивото на вагона спрямо влаковете по линия 1 и 2.
  • Климатиците им са слаби. Не могат да смогнат, дори когато влаковете са умерено пълни, камо ли, ако се препълват както става редовно в час пик по линии 1 и 2.
  • Няма достатъчно и удобни дръжки за хващане на правостоящи, особено в района на вратите.
  • В същото време има неадекватно поставена дръжка над вратите, която скрива маршрутната схема.
  • Няма светлинна бягаща пътека над вратите, която да показва напредъка по маршрута.
  • Вратите се затварят с неприятен трясък.
  • Липсва антивандалско покритие по плоскостите вътре.

Това са обективните неща, които директно определят качеството на пътуване. Вече може би има и други, субективни такива като дизайн, но това е друг въпрос, който зависи от усещане за естетика.

Нито един от тези недостатъци не са свързани директно с производителя. Повечето от тези недостатъци са въпрос на поръчка от купувача и каквото сме си поръчали, такова са ни доставили. Останалите - субективно мнение тип "Вратите се затварят с неприятен трясък."
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
  • 9060
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #49 on: 09.09.2020, 16:55:19 »
В допълнение на горното да кажем, че явно всички електрически врати, излизащи навън, се затварят така. Тези на Русич са въздушни. И по-"луксозните" модели на Сименс, в Мюнхен например, се затварят по същия начин, както и Песите и т.н. Явно е някаква специфика на самия механизъм.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #50 on: 09.09.2020, 16:59:58 »
Във Варна Соларисите са с нетапицирани седалки. Искам заради това да се купят друга марка автобуси, нищо че в Бургас същият модел е с тапицирани седалки...


Ирония
« Last Edit: 05.04.2023, 16:57:06 by Chezare »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #51 on: 09.09.2020, 17:11:19 »
Заформя се някаква безумна дискусия а ла "Икарусите са по-добри от 27TR".
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #52 on: 09.09.2020, 21:28:31 »
Няма нужда да се четат коментари по темата. Всеки нормален човек сам може да си прецени къде се чувства по-комфортно - в модерните просторни и свежи влакчета или в бучащия ръждив руски варел, за който дори наличието на електронна табела (която май дори не е заводски поставена) е огромно постижение.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13921
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #53 on: 09.09.2020, 23:45:09 »
Quote from: petur1111 link=topic=9287.msg100237783#msg100237783

Това с разликата във
Не е от строителството. От окачването на влаковете е.

При умерено натоварване с правостоящи на откриването влаковете се изравняваха с нивото на перона. Чудя се дали ако се натоварят до максимален предел в час пик, няма да паднат и под нивото на перона...

В същото време при празен влак разликата е осезаемо голяма. Доста по-голяма от тази при празен влак по линии 1 и 2.

Амплитудата между пълен и празен влак при Siemens е по-голяма отколкото същата амплитуда при руските
Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски. В никое друго метро (с изключение на някои станции в Лондон) няма проблем влаковете да са на едно с перона, само у нас това е невъзможно....
« Last Edit: 10.09.2020, 12:49:06 by ozzy »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #54 on: 10.09.2020, 12:34:40 »
Талигите на Инспиро са тип SF1000  и предлагат възможност да се настройват и могат да регулират височината на влака. Или и тази опция сме си я спестили?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2156
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #55 on: 10.09.2020, 12:38:43 »
Няма как да сме я спестили. Това е система за всяко превозно средство на въздушно окачване. Явно някой е преценил, че така е оптималният вариант. Може да има пречки по инфраструктурата.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #56 on: 10.09.2020, 13:10:46 »
Дори 60-годишната австрийска мотриса на БДЖ, първото у нас ЖП возило с въздушно окачване, автоматично си поддържа височината независимо от товара. Мотрисите "Дезиро" също не си променят височината, без значение дали са празни или пълни до откат.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #57 on: 10.09.2020, 13:45:41 »
Може да има пречки по инфраструктурата.

Това би било скандал. В Мюнхен се е наложило преправяне на няколко станции заради новите Инспиро, защото са били твърде ниски, но при положение че при нас станциите ги строиха специално за този подвижен състав сега да се оказва, че нещо не пасва би било идиотизъм.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #58 on: 10.09.2020, 15:13:32 »
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #59 on: 10.09.2020, 15:20:50 »
Имате ли подръка поименен списък на борда на директорите на столичния метрополитен?
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час