Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 29135 times)

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6825
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #60 on: 10.09.2020, 19:13:23 »
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #61 on: 10.09.2020, 19:15:37 »
Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски.
По принцип руските влакове лягат до нивото на перона, когато са напълнени максимално (час пик, по централните станции, когато "хората изпадат като се отварят вратите") . Разбира се това зависи от конкретния влак. При някой влак може да е 0, при друг +2 см., при трети -1 см. и т.н. Но руските влакове лягат при солидно натоварване.

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #62 on: 10.09.2020, 20:24:01 »
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.
Освен ако нямаш информация от „кухнята“, не мога да се съглася с теб. При положение, че е имало представители на производителя, нормалното е най-малкото да са провели обучение как се прави тази настройка и да са съдействали на нашите техници. Очевидно тази работа не е свършена на нивото, на което се върши в чужбина. Под „тествали системите“ аз бих очаквал и да са тествали и тази система. А ако наистина влаковете „лягат“ при натоварване (което трябва да видя с очите си, за да повярвам), значи има нещо много гнило, защото това би означавало, че системата не просто не е настроена, ами и не работи.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Online HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #63 on: 10.09.2020, 21:05:57 »
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването? Все пак, няма и пневматични колела (гуми), които да трябва да се напомпват при голям товар...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15463
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #64 on: 10.09.2020, 21:10:33 »

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).

Това не е възможно. Височината се поддържа еднаква независимо от натоварването. И това нещо въобще не е някаква иновация, изгледай разни документални клипчета в Ютюб, при автобусите и влаковете това се прави от преди повече от 50 години( отначало разбира се само при по-скъпите автобуси и влакове не масово), да се поддържа едно ниво на пода независимо от натоварването и е обяснено как точно работи тази система чрез въздушно окачване и не е нещо кой знае колко сложно. Последните години това навлезе дори при някои луксозни леки автомобили доколкото знам.

Иновациите в тези влакове са софтуерни и в управлението по-скоро. Повечето други неща, като този тип съчленения и закачане на вагоните си същуствеват още от 1 век.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6825
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #65 on: 10.09.2020, 23:46:12 »
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването?

По принцип да, ето Инспиро в Мюнхен, въпреки че влакът е почти празен няма разлика в нивата с перона:


Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #66 on: 11.09.2020, 11:11:44 »
Малко иронично по темата, но в някакъв момент може да се наложи и при нас да има съобщение от типа "Mind the gap, between the train and the platform". А предвид че е чисто ново, въобще не трябва да е така според мен.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #67 on: 19.09.2020, 14:26:07 »
В сряда имах удоволствието и аз да се кача на новото метро
Седалките са меко казано като дървени и неудобни
Но пък влаковете са тихи

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #68 on: 23.09.2020, 00:34:52 »
В сериозна грешка си, панелът на Инспиро-то е много по-премислен и доизкусурен. При Сименса копчето е отделно и се сменя без да се разглабя панелът с високоговорителя и микрофона, докато руското изпълнение е една плоскост, на която са завинтени всички части от вътрешната страна - при нужда от ремонт трябва да се разглоби целия (с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала), след което във висящо положение да се сменя високоговорителя или микрофона или копчето. Руското изпълнение е типично руско - без мисъл за детайлите, докато немското е модулно и оптимирано за ремонти.  Освен това руското изпълнение няма сигнализация, когато от другата страна говорят, тоест ти може да приказваш, и никой да не те чува.
Искаш да кажеш, че червеният бутон може да се свали лесно, без необходимост от сериозно разглабяне?  :blink: т.е. някой вандал, извинявам се, "колекционер" може да си свали лесно един такъв бутон, ей така за колекцията?

Тук говоря единствено за дизайна. В руските влакове има изчистени линии и симетрия на целия панел. Бутонът за натискане е много по-стилен - с метален завършек и не стърчи току-така в нищото.

Нарочно е така червено, за да привлича внимание при авария.
Може би само за това бих се съгласил, но тук вече минаваме повече към функционалност, а не става дума толкова за дизайн.
vasko - оригиналът! :)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3619
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #69 on: 23.09.2020, 18:44:00 »
Васкоо, как за 22 години не видяхме вандалски изпълнения в метрото, сега обаче някой ще си сваля бутон за личната колекция от артефакти, събрани от влаковете на метрото?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17969
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #70 on: 24.09.2020, 01:43:23 »
Шиваров не харесва метрото, затова няма случаи.... А дълги години нямаше и маршрутни табели....

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #71 on: 27.09.2020, 23:19:32 »
Васкоо, как за 22 години не видяхме вандалски изпълнения в метрото, сега обаче някой ще си сваля бутон за личната колекция от артефакти, събрани от влаковете на метрото?
Специално за бутон досега не съм виждал или чувал, може би защото бутоните на руските влакове са много по-устойчиви на вандали.

Но други вандалски изпълнения в метрото съм виждал десетки, повечето от които са лесно поправими заради анти-вандалското покритие на повърхностите в руските влакове. Ето още едно нещо, което липсва на влаковете Siemens.
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11316
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #72 on: 28.09.2020, 10:12:44 »

Специално за бутон досега не съм виждал или чувал, може би защото бутоните на руските влакове са много по-устойчиви на вандали.


Доказателство?! Аз твърдя обратното - обори ме.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline SashoGrigorov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 280
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #73 on: 28.09.2020, 14:02:35 »
Има вече няколко с налепени реклами по стъклата отвътре. Изключително грозно, много по-хубаво ги слагат при руските.


Offline Martin4o19

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • Фен на трамваите!
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #74 on: 27.10.2020, 22:41:43 »
Защо на новата линия няма съобщение за забравен багаж, както при първа и втора? Според мен това е много хубаво да ти го напомнят. Както и ще има ли презаписване на записите по първата и втората линия?  ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16468
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #75 on: 28.10.2020, 17:17:07 »
Защо на новата линия няма съобщение за забравен багаж, както при първа и втора?
А защо изобщо да има подобно съобщение? Откъде е ясно, че хората със забравен багаж ще минават точно през МС Стадион Васил Левски, при това ще се возят вътре в мотрисите? И че ще имат химикал и лист, за да запишат многоцифрен телефонен номер? Мястото на подобни съобщения е на стикер на всички метростанции.

Offline Martin4o19

  • Писател
  • **
  • Posts: 39
  • Фен на трамваите!
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #76 on: 29.10.2020, 10:50:09 »
За номера може и да не е нужно, но като напомняне не е лоша идея. Така според мен е редно и да име съобщение за разстоянието между перона и влака. И е изключително неуместно според мен да текат 5 различни записа, в това число при трамваите и автобусите също. Според мен е редно да бъде унифицирано всичко.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1608
  • 9060
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #77 on: 29.10.2020, 11:44:56 »
Това, че в Лондон има съобщение за дупката, на друго място има съобщение за багажа и т.н. не значи че трябва да ги има тук. В Рим например има съобщение от коя врата е идната станция. Всичкото това са абсолютно ненужни боботения на главата на пътниците. Ако си дотам разсеян да "забравиш", че между перона и влака има дупка, то значи нещо сериозно не е наред.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #78 on: 29.10.2020, 17:02:57 »
Това, че в Лондон има съобщение за дупката, на друго място има съобщение за багажа и т.н. не значи че трябва да ги има тук. В Рим например има съобщение от коя врата е идната станция. Всичкото това са абсолютно ненужни боботения на главата на пътниците. Ако си дотам разсеян да "забравиш", че между перона и влака има дупка, то значи нещо сериозно не е наред.
В Германия също казват къде е перона. Едно време и тук имаше схеми, на които се виждаше коя станция е островна и коя не.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Sofiametro

  • Писател
  • **
  • Posts: 38
  • Фен на Метровагонмаш!
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #79 on: 11.12.2022, 12:07:27 »