Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 21280 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1008
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #80 on: 11.12.2022, 15:26:34 »
В клипа се твърди, че са поръчани 10 средни вагона за метрото. Това вярно ли е или е спекулация? Защото никъде не съм чел, че това е опция някъде.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 364
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #81 on: 20.12.2022, 16:35:42 »
Чудни влакове! Преди малко се вовзих в един и му отне 7 минути да стигне от Красно село до България. И на двете станции чакахме по 2 минути да си отвори вратите, че и това не можеше... заби (тоест наби спирачки изведнъж) в междугарието...
А иначе се плюе по руските влакове  :help:
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #82 on: 20.12.2022, 19:05:54 »
Чудни влакове! Преди малко се вовзих в един и му отне 7 минути да стигне от Красно село до България. И на двете станции чакахме по 2 минути да си отвори вратите, че и това не можеше... заби (тоест наби спирачки изведнъж) в междугарието...
А иначе се плюе по руските влакове  :help:

И каква е според теб връзката между руското и някакъв дребен дефект на един Инспиро, че трябва да ги пишеш в един коментар?

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 364
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #83 on: 20.12.2022, 21:56:48 »
Не смятам честата поява на този проблем за дребен дефект. В началото на годината, ходех на работа с първия влак от метростанцията на СУ и ми се е случвало да го изпусна, заради този "дребен дефект" на "влаковете"по МД 3, което си е трамвай за мен.
А го сравнявам с влаковете от другите линии, защото уж Сименс били класи над МВМ, а се оказва, че немските влакове са с повече дефекти, както и че най - новото метро в Европа е направено с много компромиси в качеството и слабости в проектирането (погледнато откъм маршрут и логистика на самите станции). Че дори и продължава да се развива в такава посока.  :help:
Поради многото си криви и многото метростанции по трасето, средната скорост ми се струва далеч от тази за модерно и добре измислено метро, затова и твърдя, че е по - близо до трамвай, отколкото до метровлак.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #84 on: 20.12.2022, 22:01:10 »
Не е проблем с влаковете, а с настройките на софтуера и телематиката. Отиди сутрин на Театрална в 9:10 и ще си свидетел на същото.Не си вади от един проблем заключения.
The Grand Tour

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 254
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Siemens Inspiro
« Reply #85 on: 20.12.2022, 23:00:42 »
Проблема не е че е Сименс, а че е правено в Полша (справка Пеша).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #86 on: 21.12.2022, 00:38:12 »
Не смятам честата поява на този проблем за дребен дефект. В началото на годината, ходех на работа с първия влак от метростанцията на СУ и ми се е случвало да го изпусна, заради този "дребен дефект" на "влаковете"по МД 3, което си е трамвай за мен.
А го сравнявам с влаковете от другите линии, защото уж Сименс били класи над МВМ, а се оказва, че немските влакове са с повече дефекти, както и че най - новото метро в Европа е направено с много компромиси в качеството и слабости в проектирането (погледнато откъм маршрут и логистика на самите станции). Че дори и продължава да се развива в такава посока.  :help:
Поради многото си криви и многото метростанции по трасето, средната скорост ми се струва далеч от тази за модерно и добре измислено метро, затова и твърдя, че е по - близо до трамвай, отколкото до метровлак.

Siemens е класи над МВМ, колкото и да се напъваш да пишеш измислици за проектиране и "логистика".  :help: И руските консерви ще си останат винаги по-лоши от тях ако ще и скоростта в нашето метро да бъде смъкната до пешеходна.

Какво друго можеш да напишеш по темата, без да замесваш във всяко мнение недоразуменията на Метровагонмаш и да изпадаш в тежък офтопик?

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
  • ČKD
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #87 on: 21.12.2022, 08:41:19 »
Да се сравняват МВМ и Сименс е абсурдно, аз пък всяка сутрин се возя на руските погърметини и не е нормално влак на 10 години да гърми, трещи, вие, да не е шумоизолиран и всички други неща които нормалните производители са предвидили. В смисъл, и ние се возим на метро и виждаме за какво качество става въпрос. :)

П.П. Ето точно в момента се возя на МД2 и от 5 минути стоим на станцията, защото на безгрешния влак не могат да му се затворят вратите. :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #88 on: 21.12.2022, 12:49:57 »
П.П. Ето точно в момента се возя на МД2 и от 5 минути стоим на станцията, защото на безгрешния влак не могат да му се затворят вратите. :)

Това феновете на руските железарии никога няма да го признаят. Ще кажат сигурно че това е специална на МВМ за допълнително проветряване на салона  :laugh:

Да не говорим, че Сименс ще си оправи проблемите ако му се доложат по надлежния ред, докато да се чакат от МВМ някакви корекции особено след затягане на санкциите е вече на 100% невъзможно. Ясно е, че работят евтино, но хич без пари няма даже руснаци да се навият да си оправят влаковете.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #89 on: 21.12.2022, 17:43:14 »
Чак пък да работят евтино ...

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1582
  • 9060
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #90 on: 21.12.2022, 22:02:36 »
Сименсите наистина имат доста проблеми, но са свързани със софтуера и цялата автоматизация. И на мен ми се е случвало гореописаното. В смисъл не са самите влакове, а тази система която управлява същия този влак. Да обвиняваш самия влак с такава система е като да кажеш, че колелото е значително по-надеждно, защото колата се поврежда. Просто няма нищо общо, макар и на пръв поглед вярно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #91 on: 21.12.2022, 22:46:07 »
Сименсите наистина имат доста проблеми, но са свързани със софтуера и цялата автоматизация.

До колко е сигурно че причината не е грешно използване на софтуера и автоматизацията, тоест човешки фактор?

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1008
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #92 on: 21.12.2022, 23:34:03 »
Носи се слух(от другия форум), че заради санкциите чичо Стоян обмисля закупуване на Сименс и за линиите на депо Обеля. Не цялостна подмяна на ПС, а по-скоро премахване на най-старите.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5568
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #93 on: 22.12.2022, 09:22:03 »
Да си дойдем на думата....А преди 10 години точно компанията около чичо ви Стоян успя да нагласи процедурата по ЗОП така, че да е точно написана само клозетите от село Митищи да могат да покрият изискванията, понеже, видиш ли, системите  за управление били такива, че не можело да са други влакове, трябвало да са точно и само руските. Чичо ви Мишо Маргаритов си спомням, че беше изпратил едно писмо с отказ Сименс да участва в процедурата - знаел е, че е била предрешена. В Будапеща как си взеха Алстом и за старите, "руски" линии, не само за новата, четвърта? Отделен въпрос са проблемите със спирачките и забавената доставка. Във Варшава как пуснаха Сименс, много подобни на нашите, по "руската" си първа линия?

Иначе най-вероятно са го закъсали откъм резервни части и проблемът все повече ще се задълбочава. От най-старите само четири влака останаха немодернизирани.
« Last Edit: 22.12.2022, 10:10:14 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 787
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #94 on: 22.12.2022, 15:24:07 »
Бих отдал проблемите със Сименс на липсата на опит от страна на Метрополитен в работа с тяхните системи. Като са свикнали на методине на МВМ (мотика, чук и тем подобни), това да осъвременяват операционни системи, софтуер, нови пачове може да им е малко непривично. Да им дадем време в крайна сметка да се научат да комуникират с тех-поддръжката на Сименс.

За МВМ много ясно че не е така. Влакове, които се ремонтират с тесла и вият като родилка с контракции няма място да бъдат обсъждани с превозни средства, проектирани в конкурентна среда
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14957
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #95 on: 22.12.2022, 15:55:02 »
Добре, чакайте малко. Коментирали сме, че голям процент от частите вграждани в МВМ не са руски. Съвременните им кошове са си с кофти дизайн, лично за мен номерните са много повече на ниво за епохата си от съвременните МВМ, но ако някой почне да ви чете ще остане с впечатлението, че това са най-големите боклуци в света. Като обикновен пътник единственото нередно, което виждам в тях са пластмасовите облицовки в салона, на които отвсякъде им личи, че са бюджетни и не с най-високо качество от не най-подходящи материали, боята им е матова, но всичко останало, от което зависи комфорта на пътниците си го имат даже в повече, защото поръчахме Сименсите без тапицерия, а при модернизираните номерни руснаците са сложили меки облегалки с колани за привързване на инвалидна количка и имат по две такива места на вагон, което Сименсите нямат. Не виждам и какви са основанията в довода за обезшумеността на Сименсите, пътувал съм и с тях десетки пъти и честно казано не усещам никаква съществена разлика. Не казвам да не се купува нищо друго освен МВМ, така или иначе по други причини в момента това трудно би се случило, но този безсмислен език на омразата ми идва в повече. Нека гледаме обективните факти, а не субективните предпочитания. Относно въпроса за софтуера не знам западната философия за силна застъпеност на електронно управление и източната за максимално опростени системи с голямо човешко участие, някога да са се примирили, така че този спор е безсмислен.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5746
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #96 on: 22.12.2022, 18:18:28 »
..голям процент от частите вграждани в МВМ не са руски..

И защо трябваше да се изпише ферман като е толкова просто? Само това беше достатъчно и всичко е ясно. Неруски части от руски производител внедрени в руски влак за износ в държава от ЕС - абсурд. И проблемите ще стават все по-големи, може да се стигне и до пълно блокиране на линиите обслужвани от тези влакове. Вместо това се ръсят някакви коментари и критики че влаковете на Сименс стояли по 20 секунди повече на станциите и на някой не му харесало защото бързал за среща на Попа. Явно е че се говори на ангро и без реална връзка с действителността. Проблемите не са във влаковете на Сименс, а някъде съвсем другаде.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14957
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #97 on: 22.12.2022, 18:31:39 »
Не виждам някой да е казал, че поддръжката за МВМ е спряла, хайде стига вече с офтопика.
« Last Edit: 22.12.2022, 18:35:08 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5274
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #98 on: 22.12.2022, 18:50:21 »
Имайте предвид, че Сименс изобщо не са света вода и е много вероятно, понеже ние не сме толкова взискателни, просто да си тестват новите версии на софтуера в реални условия без да рискуват големи скандали, каквито би имало в по-западни страни, ако метрото им спира така.
Не го правят за първи път тук.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5568
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #99 on: 22.12.2022, 18:54:26 »
Никой от маститите производители (Сименс, Алстом, Щадлер, КАФ) не е света вода. Навсякъде скачат според тоягата, и понеже в Австрия, Германия, Швейцария и т.н. им държат сметка, при такива като нас си позволяват простотии, понеже може. Сещате се за поговорката с яденето на баницата. И Щрабаг, като строят пътища, на Запад ги строят "така", а при нас онака. Също Цитарото и Лайънс Сити за Швейцария и Германия са направени така, а за България и Румъния онака. Като цената за нас съвсем не е онака, а си е така. Знаете и къде отива разликата при цена така, а качество онака. По договора за ремонт на Дезирата с Алстом още и един болт не са сменили.
« Last Edit: 22.12.2022, 19:10:44 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!