Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 277782 times)

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 487
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2160 on: 12.04.2024, 22:19:55 »
Замислих се... ако ватмана бе достатъчно адекватен да погледне в лявото огледало- тая катастрофа щеше да е между оранжевия автобус и правещата ляв завой на зелено лека кола... нямаше да е странично ожулване а предницата на рейса щеше да центрира шофьорската врата на колата...

Колкото и да ми се иска да оправдая автобусните шофьори, че го правят от бързане в интерес на пътниците... Ами много си е безумно да минават на такава фаза по такъв начин... Чудя се дали изобщо са имали видимост към лунния сигнал или трамвая им закрива и това.

Жалко, че видеото няма аудио- един клаксон от нарушителите би могъл да разсъни останалите шофьори и ватмана, ама....

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2161 on: 12.04.2024, 22:32:59 »
Има някакви външни фактори, които влияят на реакциите на хората и науката още не ги е открила и изследвала. Днес шофьорите масово бяха неадекватни. На кръстовището на Кошарите и двете колони по Вапцаров откъм Козяк си изпуснаха зелената светлина, без никой да забележи и да надуе клаксона. А в същото време отнесена шофьорка мина на червено по Черни връх и замалко да отнесе пресичащите пешехоци.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3352
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2162 on: 12.04.2024, 22:36:06 »
Замислих се... ако ватмана бе достатъчно адекватен да погледне в лявото огледало- тая катастрофа щеше да е между оранжевия автобус и правещата ляв завой на зелено лека кола... нямаше да е странично ожулване а предницата на рейса щеше да центрира шофьорската врата на колата...
директно на спирката ще го качи.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3406
  • ČKD
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2163 on: 12.04.2024, 23:37:27 »
Това там се практикува постоянно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2164 on: 12.04.2024, 23:38:05 »
Което означава че ватманът е предотвратил по-голяма беля. А водачът на Конектото си е за здрав пердах.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15051
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2165 on: 12.04.2024, 23:48:12 »
Потвърждавам, автобусите по 11 и 83 предприемат такива изпреварвания по много пъти на ден. То ако не е на светофара на „Цар Симеон“ навсякъде другаде може да се извърши с достатъчна безопасност де.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline FrankenPet

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2166 on: 13.04.2024, 00:06:58 »
Замислих се... ако ватмана бе достатъчно адекватен да погледне в лявото огледало- тая катастрофа щеше да е между оранжевия автобус и правещата ляв завой на зелено лека кола... нямаше да е странично ожулване а предницата на рейса щеше да центрира шофьорската врата на колата...

Колкото и да ми се иска да оправдая автобусните шофьори, че го правят от бързане в интерес на пътниците... Ами много си е безумно да минават на такава фаза по такъв начин... Чудя се дали изобщо са имали видимост към лунния сигнал или трамвая им закрива и това.

Жалко, че видеото няма аудио- един клаксон от нарушителите би могъл да разсъни останалите шофьори и ватмана, ама....

Както вече беше казано, изпреварванията не са нещо необичайно. Важното е да няма пострадали лица в подобни случаи.
« Last Edit: 13.04.2024, 02:19:54 by FrankenPet »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2167 on: 13.04.2024, 00:53:34 »
Тук има хора, които не са шофьори, но коментират. Лошото е, че има и хора, които са шофьори и също коментират. А очевидно трябва да си върнат книжките:

Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е изпреварването и заобикалянето на релсово превозно средство от лявата страна.
Чл. 183 (5) (Нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:
1. преминава при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването;

До там с реването кой не се е огледал и в кое огледало не се е огледал. Релсовите превозни средства не е задължително да бъдат оборудвани с огледала за обратно виждане от лявата страна. Който не се е качвал в чешки трамвай пък не знае в лявото огледало какво точно се вижда.
Преди няколко години спасих един такъв герой да не го пратя в Пирогов, че и отвъд, само, защото карах бавно. Изскочи иззад спрял 22, когато вече бях подминал предницата му. Е, спрях на 3 пръста от предницата му. Тъй че сега да си плаща актовете по тия нарушения, да си плаща и щетите. Щом му е на сметка да плаща тези пари, срещу един нередовен курс за закъснение, който се предотвратява с обаждане в ЦДП...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15051
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2168 on: 13.04.2024, 09:21:51 »
Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранено е изпреварването и заобикалянето на релсово превозно средство от лявата страна.
Да, защото, този член датира от много преди появата на обосоленото трасе по „Константин Величков“. Би следвало да се регламентира понятието споделено трамвайно трасе. В най-добрия случай би могло да се разреши изпреварване на трамваи от автобуси извън зоната на кръстовищата тоест в правите между „Цар Симеон“ и „Пиротска“ и между „Александър Стамболийски“ и „Д-р. Калинков“. В случая с това ПТП повече натежава не това, че автобусът е изпреварил трамвая, а това, че го е направил очевидно без покритие на неподходящото място.
« Last Edit: 13.04.2024, 10:01:44 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2169 on: 13.04.2024, 09:45:41 »
Това да се разреши изпреварване на релсово превозно средство от лявата му страна ще е ГОЛЯМА ГЛУПОСТ !
Спрете си просташките мнения !

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1151
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2170 on: 13.04.2024, 11:18:08 »
Това да се разреши изпреварване на релсово превозно средство от лявата му страна ще е ГОЛЯМА ГЛУПОСТ !
Има се предвид не генерално такова разрешение, защото е очеизвадно, че ще имаме стотици коли станали на сандвич между трамваите.
Идеята е да има правила за споделени трасета. Защото създадоха такова по К Величков, а няма правила за него. Реално там ако няма изпреварване автобуса трябва да се влачи със скоростта на трамвая пред него

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2171 on: 13.04.2024, 11:33:47 »
По това трасе изпреварванията са постоянна практика. Няколко пъти ми се е случвало да съм в рейс, който изпреварва, и да настръхвам.

Трябва да се въведе изрична забрана за изпреварване там.

В една друга тема написах, че това споделено трасе е самоцитирам се: пълен фарс, но не всички се съгласиха. Но това видео и редица други такива назад по медиите от последните години говорят друго  :help:

автобуса трябва да се влачи със скоростта на трамвая пред него

Именно.
« Last Edit: 13.04.2024, 11:35:25 by fafan »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2172 on: 13.04.2024, 11:50:41 »
Ще си влачи докато не оправят реглажа на кръстовищата-като ти светне зелено, за е зелено във всички посоки, и завиващите наляво и надясно да не изпадат в конфронтация с пресичащи пешеходци!
Спрете си просташките мнения !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15051
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2173 on: 13.04.2024, 11:51:10 »
Има си ползи, има си и недостатъци. Перонът при метростанцията трябваше да е по-дълъг, имаше възможност да се удължи до стрелките на тройката, на „Свети Свети Петър и Павел“ също трябваше да е малко по-дълъг и също има място за целта. Връзката на трамвайната спирка с метрото сега е малко по-сложна с две пресичания, вместо едно, както беше преди, но като изключим това преди 11 и 83 се задръстваха безнадеждно в трисветофарието „Пиротска“, „Тодор Александров“, „Александър Стамболийски“, а спирката им до метростанцията беше без джоб в дясната лента веднага след кръстовището и по този начин оставаше само една активна лента.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2174 on: 13.04.2024, 12:18:49 »
Реално там ако няма изпреварване автобуса трябва да се влачи със скоростта на трамвая пред него
Това влачене е в пъти по-бързо от влаченето в автомобилните ленти преди да бъде направено споделеното трасе.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2175 on: 13.04.2024, 12:41:39 »
Аз не знам кой и къде видя влачене, точно пък по тоя булевард. На трамваите между Освобождение и Цар Симеон дават 6 минути по разписание, на автобусите дават също 6 минути по разписание. Щом за трамваите, които генерално са по-тромави от автобусите дават 6 минути, и те се справят, значи и автобусите могат да се справят. "Ама то той е бил акъснял" или "ама той нарочно така с аванс, че надолу да не закъснее"... няма ама. Има си ясно разписани правила.
И понеже автобусите винаги били закъснели, затова преди няколко седмици един нещастник на 108 от Никола Жеков до Бели Дунав ме направи от -1 на +8, и то на раздутото разписание на тая линия. И не мръдна от трамвайното трасе, абсолютно нарочно. Толкова за колегиалността на нашите колеги, геврекчиите. :rolleyes:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3352
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2176 on: 13.04.2024, 15:09:15 »
Тм11 като тръгне от спирката на метрото ,посока цар Симеон. Има две автоматични входящи стрвлки с ограничение 5 км/ч. Спира да отвори стрелката на Пиротска или чака 22 Ка отпред , чийто сигнал е последен.  После тази на Симеон и светофара затворил. А автобуса си минава и заминава.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2177 on: 13.04.2024, 19:51:26 »
Замислих се... ако ватмана бе достатъчно адекватен да погледне в лявото огледало- тая катастрофа щеше да е между оранжевия автобус и правещата ляв завой на зелено лека кола... нямаше да е странично ожулване а предницата на рейса щеше да центрира шофьорската врата на колата...
Не съм съгласна. На записа се вижда, че тъмносинята лека кола потегля на зелен сигнал. И след това се скрива от полезрението, но след малко се вижда как потегля отново. Значи е имало междинно спиране. Няма звук и не знаем дали не е имало клаксон от страна на шофьора на рейса. Може и самата катастрофа да е накарала шофьора на леката кола да спре. Това означава, че колата щеше да има късмет и нямаше да има ПТП, ако това между рейса и трамвая се беше разминало. Просто щеше да има малко стрес за шофьора на колата от това, че рейс му профучава под носа.

Но вероятността за подобна катастрофа между рейс, който прави такава недопустима маневра, и друг участник в движението, който шофьора на рейса не може да види, е голяма, защото трамваят ограничава видимостта.

Шофьорите на рейсове не заобикалят трамваите само на кръстовищата. Аз съм се возила в рейсове, които изпреварват трамваи в движение. Много неприятно усещане за пътниците.

Прави ли ви впечатление нещо друго - на записа се вижда как нито една кола, мотор или пешеходец не се трогва от катастрофата. Никой не спира, за да види дали няма нужда от указване на първа помощ, да подаде сигнал на 112 или дори да остане за свидетел, ако се налага.

Перонът при метростанцията трябваше да е по-дълъг, имаше възможност да се удължи до стрелките на тройката, на „Свети Свети Петър и Павел“ също трябваше да е малко по-дълъг и също има място за целта.
Защо да се правят по-дълги, при условие, че спирките са единични?

А това се нарушава масово и постоянно има второ и трето превозно средство, което отваря врати на тези спирки. Редовно може да се види втората мотриса от състав, която се пада извън перона на спирката и слизаш направо на пътното платно, защото ватманът е отворил като трето превозно средство на спирката.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3352
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2178 on: 13.04.2024, 20:28:26 »
дори да остане за свидетел, ако се налага.

Онзи ден една бабичка се изсипа от втора.врата на 511. От цял трамвай ,нито един не пожела да си остави имената и телефона в пътния лист на ватмана , да свидетелства че се изсипа при спрял трамвай.  Не очаквай нищо от тия магарета
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 252
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2179 on: 13.04.2024, 21:15:54 »
дори да остане за свидетел, ако се налага.

Онзи ден една бабичка се изсипа от втора.врата на 511. От цял трамвай ,нито един не пожела да си остави имената и телефона в пътния лист на ватмана , да свидетелства че се изсипа при спрял трамвай.  Не очаквай нищо от тия магарета

Не винаги е така. Декември 2021г. пред бившата ми и сестра й една жена пада фатално, слизайки от автобус по 88. Вместо да бързат там за където били тръгнали, изчакали полиция, а седмица по-късно ги викнаха в районното като свидетели.
SUMC - Desordem e Regresso.