Замислих се... ако ватмана бе достатъчно адекватен да погледне в лявото огледало- тая катастрофа щеше да е между оранжевия автобус и правещата ляв завой на зелено лека кола... нямаше да е странично ожулване а предницата на рейса щеше да центрира шофьорската врата на колата...
Не съм съгласна. На записа се вижда, че тъмносинята лека кола потегля на зелен сигнал. И след това се скрива от полезрението, но след малко се вижда как потегля отново. Значи е имало междинно спиране. Няма звук и не знаем дали не е имало клаксон от страна на шофьора на рейса. Може и самата катастрофа да е накарала шофьора на леката кола да спре. Това означава, че колата щеше да има късмет и нямаше да има ПТП, ако това между рейса и трамвая се беше разминало. Просто щеше да има малко стрес за шофьора на колата от това, че рейс му профучава под носа.
Но вероятността за подобна катастрофа между рейс, който прави такава недопустима маневра, и друг участник в движението, който шофьора на рейса не може да види, е голяма, защото трамваят ограничава видимостта.
Шофьорите на рейсове не заобикалят трамваите само на кръстовищата. Аз съм се возила в рейсове, които изпреварват трамваи в движение. Много неприятно усещане за пътниците.
Прави ли ви впечатление нещо друго - на записа се вижда как нито една кола, мотор или пешеходец не се трогва от катастрофата. Никой не спира, за да види дали няма нужда от указване на първа помощ, да подаде сигнал на 112 или дори да остане за свидетел, ако се налага.
Перонът при метростанцията трябваше да е по-дълъг, имаше възможност да се удължи до стрелките на тройката, на „Свети Свети Петър и Павел“ също трябваше да е малко по-дълъг и също има място за целта.
Защо да се правят по-дълги, при условие, че спирките са единични?
А това се нарушава масово и постоянно има второ и трето превозно средство, което отваря врати на тези спирки. Редовно може да се види втората мотриса от състав, която се пада извън перона на спирката и слизаш направо на пътното платно, защото ватманът е отворил като трето превозно средство на спирката.