Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 235124 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7054
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ще е хубаво да се се обособи трамвайното трасе по Стамболийски в този участък (извън участъка който ще се ремонтира тази година) и така джигитите ще са си само в лентата за движение, а добавянето на камери е задължително за всяко едно трамвайно обособено трасе.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15929
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ето я ситуацията от вчера. Тук старият Форд Транзит изпревари колоната и след това на „Опълченска“ се изравнихме, а пък онзи с Митсубишито се сили точно в най-опасния участък между „Опълченска“ и НОИ.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
По Черни връх пред мола новата маркировка, с която лентите станаха на зиг-заг вече се е поизтрила, но и старата още личи и вече си става опасно, защото всеки има различна идея коя маркировка е вярната и коя лента накъде продължава.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9370
    • View Profile
Прилага се прогресивна водноразтворима маркировка, която се измива от дъждовете.  :)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Прилага се прогресивна водноразтворима маркировка, която се измива от дъждовете.  :)
Толкова ли няма контрол и евентуално изискване за устойчивост на маркировката

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Прилага се прогресивна водноразтворима маркировка, която се измива от дъждовете.  :)
Толкова ли няма контрол и евентуално изискване за устойчивост на маркировката

То няма от повече от година и половина валиден договор за тези дейности, ти търсиш изисквания. За да се спазват стандартите и да се гонят за изпълнение първо трябва да се подпише договор, чак тогава ако не се спазват можеш да си търсиш правата по съдебен ред.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15929
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Маркировката в зоната на новата организация на „Витоша“ от пилоните до „Патриарх Евтимий“ в голяма степен вече е обезличена. Осевата линия едвам се вижда, двете пешеходни пътени почти никакви.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Маркировката в зоната на новата организация на „Витоша“ от пилоните до „Патриарх Евтимий“ в голяма степен вече е обезличена. Осевата линия едвам се вижда, двете пешеходни пътени почти никакви.

Това се очакваше, още като гръмна скандала около тази маркировка стана ясно че се използват изключително некачествени материали.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
А нали се говореше някъде, че по принцип имало и някаква много суперска боя. Защо не купят от нея, или ползваме лошата до изчерпване на количествата (те не свършиха ли)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Защото ако се положи неизтриваща се маркировка, няма да се налага да се полага отново. Ако ме разбираш какво искам да кажа....

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile
Тя поне да се полагаше по-често, а то и това не. Има улици, които не са виждали боя от 10+ години. В най-добрия случай нещо се маца през година-две...
« Last Edit: 13.06.2025, 21:48:08 by bagercho »

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Проблемите с маркировките са няколко:

1. Точно преди година 3-те фирми по поддръжка едновременно си прекратиха договорите с общината, заради липса на индексация от 2021 г. Реално договорите изтичаха през юли, като планът беше да се анексират с още 6 месеца, докато СО се организира да създаде свое общинско предприятие, което да си върши само дейността (такива предприятия са проектантското София-проект, Зоопарка, Софияплан и т.н.), а не да се налага да се правят огромни обществени поръчки и да се печелят от все същите фирми, качеството да е лошо и контролът да е ограничен.

2. След като фирмите прекратиха договорите си в края на юни 2024 г., имаше резервен временен вариант - да се възложат дейностите по поддръжка на общинското дружество Софинвест. Това обаче се забави, защото в началото на август общинските съветници смениха ръководството на дружеството и новото ръководство представи нова оферта с двойно завишени цени. В крайна сметка договор със Софинвест беше подписан в края на август, след като бяха изпуснати 2 месеца премаркиране.

3. По въпроса с общинското предприятие - въпросът все още виси, защото кметът така и над 6 месеца не даде становище в подкрепа на създаването му, изискано от общинските съветници.

4. Няма все още подготвени обществени поръчки за маркировките. В същото време почти същия сценарий се разигра и с поддръжката на осветлението и на светофарите - договорите изтекоха в началото на 2025 г. и пак тези дейности бяха възложени на Софинвест, защото нямаше подготвени обществени поръчки.

И за трите дейности - поддръжка на маркировките, на осветлението и на светофарите - отговоаря дирекция Управление и анализ на трафика и нейният директор Димитър Петров - Митко Светофара. До сегашното състояние се стигна заради абсолютен отгказ от негова страна да подготви обществените поръчки в продължение на над 1 година. Кметът Терзиев от друга страна отказва да го премахне, без да има официални аргументи за това. Та тази история беше и един от многото доводи, които доведоха до оставката на Илиян Павлов - абсолютен блокаж на администрацията и отказ за каквито и да било действия от страна на кмета.

Тук може да се прочете още по въпроса - https://spasisofia.org/doklad-kam-kmeta-za-problemi-v-administratsiyata/

ПП: Има два вида боя за маркировката - акрилатна и шприц пластик (топъл и студен). Акрилатната изглежда като намазана с боички по асфалта, шприц пластиците са релефни. И за трите има температурни изисквания при полагането - над 8/10 градуса. Маркировка се полага през нощта, когато няма трафик, а температури над 8 градуса през нощта има само в определени месеци, което прави възможностите ограничени. Друга особеност е, че шприцпластика трябва да се полага на добра основа, т.е. асфалтът отдолу да не е компрометиран, иначе се чупи маркировката и пада. Затова навсякъде, където основата е зле, се прави по-некачествения вариант с акрилатната боя, който е по-евтин и се трие за една година.

В случая на новата организация по Патриарха и Скобелев обаче беше видима разликата в качеството - там където Трейс полагаха маркировката, тя се изтри за 1 месец, в частта на Трафик пътна сигнализация между Петте кьошета и Руски паметник, издържа повече.

« Last Edit: 20.06.2025, 14:52:18 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Проблемите с маркировките са няколко:

1. Точно преди година 3-те фирми по поддръжка едновременно си прекратиха договорите с общината, заради липса на индексация от 2021 г. Реално договорите изтичаха през юли, като планът беше да се анексират с още 6 месеца, докато СО се организира да създаде свое общинско предприятие, което да си върши само дейността (такива предприятия са проектантското София-проект, Зоопарка, Софияплан и т.н.), а не да се налага да се правят огромни обществени поръчки и да се печелят от все същите фирми, качеството да е лошо и контролът да е ограничен.

То щото фирмите са длъжни да чакат и да работят по стари цени докато общината се натутка. И как ще има план да се анексира нещо докато се чака решение на колективен орган, което може и да не мине? СОС гласува против, и тогава какво? Който ги е мислил тези неща явно не ги е мислил с главата си и няма място да управлява в милионен град.

2. След като фирмите прекратиха договорите си в края на юни 2024 г., имаше резервен временен вариант - да се възложат дейностите по поддръжка на общинското дружество Софинвест. Това обаче се забави, защото в началото на август общинските съветници смениха ръководството на дружеството и новото ръководство представи нова оферта с двойно завишени цени. В крайна сметка договор със Софинвест беше подписан в края на август, след като бяха изпуснати 2 месеца премаркиране.

Резервният вариант и той като първия - Софинвест все боя по улиците са мацали, веднага са почнали да ръкопляскат като са разбрали какво ги чака. И това който го е мислил че е вариант явно няма място да решава нищо в град от размерите на София.

3. По въпроса с общинското предприятие - въпросът все още виси, защото кметът така и над 6 месеца не даде становище в подкрепа на създаването му, изискано от общинските съветници.

Ами ще виси, защо да разписва нещо което е съмнително и ще доведе до изтичане на публични средства. Да са му мислили вносителите на тези ненормални предложения овреме, а не да оставят града без работеща система за нанасяне на маркировките. Сега да си понесат политическата отгворност и щом предложенията им не се приемат групово да си подадат оставките и да напускат СОС. Няма да е лошо и да се извинят на софиянци преди да напуснат политиката.

4. Няма все още подготвени обществени поръчки за маркировките. В същото време почти същия сценарий се разигра и с поддръжката на осветлението и на светофарите - договорите изтекоха в началото на 2025 г. и пак тези дейности бяха възложени на Софинвест, защото нямаше подготвени обществени поръчки.

Няма и да има, Софинвест има други работи, не да се занимава с проблемите на някаква малка партийка в Общинския съвет.

И за трите дейности - поддръжка на маркировките, на осветлението и на светофарите - отговоаря дирекция Управление и анализ на трафика и нейният директор Димитър Петров - Митко Светофара. До сегашното състояние се стигна заради абсолютен отгказ от негова страна да подготви обществените поръчки в продължение на над 1 година. Кметът Терзиев от друга страна отказва да го премахне, без да има официални аргументи за това. Та тази история беше и един от многото доводи, които доведоха до оставката на Илиян Павлов - абсолютен блокаж на администрацията и отказ за каквито и да било действия от страна на кмета.

Тук може да се прочете още по въпроса - https://spasisofia.org/doklad-kam-kmeta-za-problemi-v-administratsiyata/


Ами браво на Илиян Павлов, много даже закъсня с оставката, ама трябват още оставки защото глупостите са започнали доста преди него, едва ли само той ги е мислил с това общинско дружество и после да се приписват несвойсвени дейности на някакво общинско предприятие.

ПП: Има два вида боя за маркировката - акрилатна и шприц пластик (топъл и студен). Акрилатната изглежда като намазана с боички по асфалта, шприц пластиците са релефни. И за трите има температурни изисквания при полагането - над 8/10 градуса. Маркировка се полага през нощта, когато няма трафик, а температури над 8 градуса през нощта има само в определени месеци, което прави възможностите ограничени. Друга особеност е, че шприцпластика трябва да се полага на добра основа, т.е. асфалтът отдолу да не е компрометиран, иначе се чупи маркировката и пада. Затова навсякъде, където основата е зле, се прави по-некачествения вариант с акрилатната боя, който е по-евтин и се трие за една година.

В случая на новата организация по Патриарха и Скобелев обаче беше видима разликата в качеството - там където Трейс полагаха маркировката, тя се изтри за 1 месец, в частта на Трафик пътна сигнализация между Петте кьошета и Руски паметник, издържа повече.

Аз доколкото виждам навсякъде я няма, и на всичкото отгоре и там където е слагана и от едната, и от другата фирма е слагана незаконно, което беше потвърдено в съда. Тоест сте харчили мои пари за ваши прищевки и сега и парите, и боята са изтекли в канализацията. Не е добре.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Дежурното тролене не закъснява, но все пак, за да не си мисли някой, че фафан нещо смислено е казал:

Дори и да нямаше гласуването в СОС за ОП Софийски улици, Димитър Петров не подготви обществените поръчки и за другите две дейности, за които имаше повече време.

Резервният вариант със Софинвест е прилаган и преди в подобни моменти, последно през 2020-а година преди сключването на последните договори. Не е добър вариант, но е план Б.

Фафан нарича съмнително връщането на проста дейност, каквато е поставянето на знаци и маркировки обратно в ръцете на общината. Алтернативата с поръчки за милиони, спечелени от Трейс, не е съмнителна. Отделно, че при която и да е аутсорсната дейност, контролът е изключително слаб - справка в градския МТК.

"Няма и да има, Софинвест има други работи, не да се занимава с проблемите на някаква малка партийка в Общинския съвет." - поръчките трябва да бъдат подгтовени от УАТ, не от Софинвест. Проблемите са на града, не на "малка партийка", имаща 8 общински съветници - колкото БСП. ПП и ДБ имат по 7, ГЕРБ имат 14. Всички други имат по-малко.

Софинвест е общинско дружество, не общинско предприятие, каквото пък трябва да бъде Софийски улици. Първото работи за печалба, управлението се назначава от СОС, второто изпълнява по-прости дейности и не работи за печалба като кметът назначава директора.

Маркировката на Патриарха не е незаконна - подобно твърдение е неточно и манипулативно. Съдът казва, че липсва правно основание, на което да е положена, заради липсата на ГПОД, но това не я прави незаконна. Което впрочем важи за всички други места в града, където са правени подобни промени в последните 8 години.

Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email


Маркировката на Патриарха не е незаконна - подобно твърдение е неточно и манипулативно. Съдът казва, че липсва правно основание, на което да е положена, заради липсата на ГПОД, но това не я прави незаконна. Което впрочем важи за всички други места в града, където са правени подобни промени в последните 8 години.

Ахам, нещо което е сложено без правно основание и положено вече го няма след няма и година след като е сложено наистина вече не е незаконно, то просто го няма  :crazy: Само дето обществените средства за него също ги няма, нали така?

Между другото тази спасителна конструкция дето ще полага маркировката досущ като по времето на соца малката партийка любезно мълчи на какви цени иска да работи. Пак се мисли за активното източване на нашите пари в неизвестна посока без и грам гаранция за качеството после.

Предлагам да спрете да пълните форума с партийна пропаганда, тук не е частният ви форум където има само една истина, все още тук четат и хора които не ядат доматите с колците, тези памфлети ги пускайте по-добре на твърдата ви партийна маса по по-подходящи канали.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile


Маркировката на Патриарха не е незаконна - подобно твърдение е неточно и манипулативно. Съдът казва, че липсва правно основание, на което да е положена, заради липсата на ГПОД, но това не я прави незаконна. Което впрочем важи за всички други места в града, където са правени подобни промени в последните 8 години.

Ахам, нещо което е сложено без правно основание и положено вече го няма след няма и година след като е сложено наистина вече не е незаконно, то просто го няма  :crazy: Само дето обществените средства за него също ги няма, нали така?

Между другото тази спасителна конструкция дето ще полага маркировката досущ като по времето на соца малката партийка любезно мълчи на какви цени иска да работи. Пак се мисли за активното източване на нашите пари в неизвестна посока без и грам гаранция за качеството после.

Предлагам да спрете да пълните форума с партийна пропаганда, тук не е частният ви форум където има само една истина, все още тук четат и хора които не ядат доматите с колците, тези памфлети ги пускайте по-добре на твърдата ви партийна маса по по-подходящи канали.

То и аз предлагам ти да спреш да пълниш форума с тролизмите ти, но ти не спираш. Нищо смислено, нищо градивно не идва от теб, само дежурно изливане на помия. Така и не стана ясно за какво се бориш :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Обезопасяват допълнително рискови пешеходни пътеки в София, поставят и нови камери за скорост

"Столичната община ще обезопаси допълнително рискови пешеходни пътеки. Ще бъдат поставени и нови камери за скорост, съобщиха от СО.

По нареждане на кмета на София Васил Терзиев, съвместна група от експерти на Столичната община и отдел "Пътна полиция“ при СДВР, са извършили огледи на рискови пешеходни пътеки на територията на София и са набелязали допълнителни мерки за тяхното обезопасяване. Целта е да се повиши пътната безопасност в града и да се намали риска от инцидентни.


Пешеходните пътеки са на булевардите "Ломско шосе“, "Тодор Александров“, "Гоце Делчев“, "Черни връх“, както и на ул. “Филип Аврамов“, ул. “Самара“ и други. Предвижда се да бъде поставено LED осветление, където липсва или да се подсили съществуващото. Ще се положи нова маркировка, а на някои места гъвкави антипаркинг стълбчета преди и след пътеката.

Ще бъде възложено изграждането на пешеходна светофарна уредба на мястото на съществуващата пешеходна пътека на бул. "Гоце Делчев“ при ул. "Хубча“, като за нея е изготвен проект.

Предвижда се изграждане на две изкуствени напречни неравности тип "възглавница“ преди съществуващата пешеходна пътека на бул. "Д-р Г. М. Димитров“ при ул. "Апостол Карамитев“ в посока бул. "Симеоновско шосе“ и в посока ул. "Никола Габровски“.

Нова маркировка тип "Зебра“ с бяла боя със светлоотразителни перли ще бъде положена на съществуващи пешеходни пътеки на бул. "Ломско шосе“ при ул. "Сава Филаретов“, ул. "Тодорини кукли“ при ул. "Хан Севар“ и др., както и на кръговото кръстовище Околовръстен път и бул. "Черни връх“, и на "площад на Авиацията", и др.

Определени са и локации, на които ще бъдат поставени общо 21 камери за скорост."

https://bnr.bg/sofia/post/102174503/obezopasavat-dopalnitelno-riskovi-peshehodni-pateki-v-sofia-postavat-i-novi-kameri-za-skorost