Проблемите с маркировките са няколко:
1. Точно преди година 3-те фирми по поддръжка едновременно си прекратиха договорите с общината, заради липса на индексация от 2021 г. Реално договорите изтичаха през юли, като планът беше да се анексират с още 6 месеца, докато СО се организира да създаде свое общинско предприятие, което да си върши само дейността (такива предприятия са проектантското София-проект, Зоопарка, Софияплан и т.н.), а не да се налага да се правят огромни обществени поръчки и да се печелят от все същите фирми, качеството да е лошо и контролът да е ограничен.
2. След като фирмите прекратиха договорите си в края на юни 2024 г., имаше резервен временен вариант - да се възложат дейностите по поддръжка на общинското дружество Софинвест. Това обаче се забави, защото в началото на август общинските съветници смениха ръководството на дружеството и новото ръководство представи нова оферта с двойно завишени цени. В крайна сметка договор със Софинвест беше подписан в края на август, след като бяха изпуснати 2 месеца премаркиране.
3. По въпроса с общинското предприятие - въпросът все още виси, защото кметът така и над 6 месеца не даде становище в подкрепа на създаването му, изискано от общинските съветници.
4. Няма все още подготвени обществени поръчки за маркировките. В същото време почти същия сценарий се разигра и с поддръжката на осветлението и на светофарите - договорите изтекоха в началото на 2025 г. и пак тези дейности бяха възложени на Софинвест, защото нямаше подготвени обществени поръчки.
И за трите дейности - поддръжка на маркировките, на осветлението и на светофарите - отговоаря дирекция Управление и анализ на трафика и нейният директор Димитър Петров - Митко Светофара. До сегашното състояние се стигна заради абсолютен отгказ от негова страна да подготви обществените поръчки в продължение на над 1 година. Кметът Терзиев от друга страна отказва да го премахне, без да има официални аргументи за това. Та тази история беше и един от многото доводи, които доведоха до оставката на Илиян Павлов - абсолютен блокаж на администрацията и отказ за каквито и да било действия от страна на кмета.
Тук може да се прочете още по въпроса -
https://spasisofia.org/doklad-kam-kmeta-za-problemi-v-administratsiyata/ПП: Има два вида боя за маркировката - акрилатна и шприц пластик (топъл и студен). Акрилатната изглежда като намазана с боички по асфалта, шприц пластиците са релефни. И за трите има температурни изисквания при полагането - над 8/10 градуса. Маркировка се полага през нощта, когато няма трафик, а температури над 8 градуса през нощта има само в определени месеци, което прави възможностите ограничени. Друга особеност е, че шприцпластика трябва да се полага на добра основа, т.е. асфалтът отдолу да не е компрометиран, иначе се чупи маркировката и пада. Затова навсякъде, където основата е зле, се прави по-некачествения вариант с акрилатната боя, който е по-евтин и се трие за една година.
В случая на новата организация по Патриарха и Скобелев обаче беше видима разликата в качеството - там където Трейс полагаха маркировката, тя се изтри за 1 месец, в частта на Трафик пътна сигнализация между Петте кьошета и Руски паметник, издържа повече.