Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 45420 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Не вярвам да съм тъп, но не разбирам какъв дублаж си говори по Боян Магесник с метро покрай слатинския Лидл. Метростанция на жп гара Подуяне и следващата може да е на Лидл - какво общо има спирка Септември. Тя е неудобна и даже не съм виждал кой знае колко пътници на нея. Отделно че нямаме градска железница и не схващам дублаж с влак до Карлово или до Бургас/Варна/Пловдив - те нямат нито разписанието нито функцията на градски транспорт

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17892
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това че жп мрежата не се използва адекватно не е оправдание да се строи и дублира с метротрасе по периферията на жилищна територия. Откъдето и да го гледаме, това разширение на метрото е много спорно и компромисно в по-голямата си част. Но да го прокараме по Боян Магесник е дори по-лош вариант от започналия да се изгражда.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15313
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Погрешно разглеждаш метрото и националната железопътна мрежа като два различни вида транспорт, а не е така. Метрото е просто адаптиран вид железопътен транспорт тоест точно градска железница. Първо влакове с вагони като тези по националната железопътна мрежа са неприложими в града и второ дори да ги заменим с мотрисни влакове, които ще са по-приложими в града пак идваме до някои неотменими въпроси свързани с рентабилността. Първият от тях е за дължината на композициите. Как да адаптираме композиции за национален мащаб към условията в града или как да съвместим композиция за пътникопоток от/до Карлово с композиция за пътникопоток от Карлово до София едновременно с композиция подходяща за вътрешноградски пътникопоток в София. Можем като опашем града с паяжина от железопътни линии и гари, но големината на подобни терминали, както е и сега, както и нужната зона за сигурност около тях, служи като разделителна линия. Примери в тази посока са достатъчно налични в София като разделителна линия между два отделни свята, с извинение за клишето, но какво е от едната и какво е от другата страна на вече несъществуващата „Подуяне разпределителна“. От едната страна е цивилизован комплекс, от другата маргинализирани територии, на „Захарна фабрика“ е същото. За да не звучи твърде отнесено конкретното ми предложение е метротунелът да излиза над земята на мястото на бившата „Подуяне разпределителна“ и там се изгражда интермодален терминал за абсолютно безконфликтна връзка с националната железопътна мрежа, както и да кажем автогара, а защо не преместване на автостанция „Изток“ там. Аз мисля, че отмирането на околовръстната жп. линия отдавна е отговорило с не на въпроса може ли националната железопътна мрежа да се прилага като вътрешноградски транспорт в София в неадаптирания си вид и няма защо да го повдигаме отново и да привеждаме това като аргумент за отказ на строителството на градската железница по определен начин и всъщност градската железница се е преродила под формата на метрото. С подобен изкривен начин на разсъждаване прокарваме несъществуваща разделителна линия между тези „два вида“ транспорт, които всъщност са един и същ и им пречиме да си помагат взаимно. Защо крайградските линии свързват селата и градчетата в околностите на София с първия ключов терминал в София, а не стигат до идеалния център или до противоположния край на София, например линия от Банкя до „Дружба“ 2? Звучи абсурдно, нали, а защо е така, защото няма значение, че в града се движат автобусни линии и извън него, това са градски и крайградски транспорт. А маршрутките с каква маршрутна схема бяха, точно такава(спомням си, че имаше маршрутка от „Люлин“ до тролейбусно депо „Искър“, след което до Кривина или нещо от сорта) а има ли ги сега - не. Понеже трета линия на метрото не е физическо продължение на националната железопътна мрежа и не можеш да стигнеш от Карлово до „Подуяне разпределителна“, след което до „Орлов мост“, „Свети Патриарх Евтимий“, НДК II, „Медицински факултет“, бул. „България“, „Красно село“ и по маршрута до „Горна баня“, това да бъде довод тези маршрути да не се застъпват, звучи ми абсурдно. Не става дума за дублаж, става дума за изземване на функцията на спирка „Христо Смирненски“, за да бъде закрита в полза на интермодален терминал „Подуяне разпределителна“, който да е по-близо до силно населени територии и на който да има възможност за моментално и безпроблемно прекачване от влак на националната железопътна мрежа към влак на градската железница.
« Last Edit: 02.11.2023, 19:53:53 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Съгласен съм с теб донякъде. Германския вариант с S-Bahn, U-bahn- техните странни и престранни трасета на железница преминаваща в подземна и т.н доказват, че има възможност за съвместимост, но иска големи инвестиции.
В случая с гара Подуяне мисля, че интермодална спирка е възможна- метро+национална жп мрежа+ евентуална автогара - настоящото и место на пазар Герена не е най-подходящото. А за продължение на метрото не мисля, че го забива зящото то завива и влиза в квартала. Дори да върви успоредно с жп линията то няма нужда да спира на спирка Смирненски- не обсъждам нуждата от влак на тази спирка, а може да завие покрай канала и да влезе в квартала. Не мисля че се променя значимо натовареността на трасето, понеже в настоящия вариант става успоредно на трамвай 20, който е с добра превозна способност, която може да се разшири със закупуване на допълнителни мотриси, или с ремонта на Шнидлерите, които гният в депото

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1170
    • View Profile
или с ремонта на Шнидлерите, които гният в депото
Има не повече от 4-5 такива трамвая, които гният, защото няма пари за части, а и е безумна идея да прустройваш тесен трамвай от този модел в широк, неоправдано голяма инвестиция за 30-годишен трамвай.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15313
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Той имаше предвид ЧКД-тата Т4 само че не знам 1009-милиметровите на депо „Красна поляна“ ли или така наречените Дашевки на „Искър“, но да не ги коментираме тук, че не е по темата.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Грешката е изцяло моя - Дюваг трамваите имах предвид и наличните ЧКД които не са на линия защото знам, че са съвместими

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
    • Email
Quote
Уважаеми приятели и партньори,

❗️Във връзка със строителството на метростанция №5 от второто разширение на Линия 3 на софийското метро с маршрут кв. “Гео Милев”, жк “Слатина”, София Тех Парк (зала “Арена София”), бул. “Цариградско шосе” и Окръжна болница с инвеститор „Метрополитен“ ЕАД, се въвежда временна организация на движението по улиците в района на София Тех Парк, както и промяна на достъпа с автомобили на територията на научно-технологичния парк.

⛔️ Затваря се за преминаване на автомобили входното локално платно на бул. „Асен Йорданов“ към София Тех Парк (след кръговото движение м. „4-и километър“), както и сегашният централен вход-изход „А“ на научно-технологичния парк.

🟢Достъпът до територията на Парка и етажния паркинг и в двете посоки ще се осъществява през изходното локално платно от бул. „Асен Йорданов“ и новоизграден пробив към ул. „Посланик Джеймс Пардю“, ул. „Ген. Йордан Венедиков“ и прилежащите вход-изходи на София Тех Парк – “B”, “C”, “D” и “E”.

🟢Запазва се автомобилният достъп през входа от бул. „Цариградско шосе“ към ул. „Йордан Венедиков“ и съответно вход-изходи “B”, “C”, “D” и “E”.

📌Очаква се промяната в организацията на движението да влезе в сила от 20.11.2023 г.

🔹Повече информация: https://sofiatech.bg/news/promyana-v-organizacziyata-na-dvizhenieto-i-dostapa-s-avtomobili-na-teritoriyata-na-sofiya-teh-park/

От Инстаграм пост на София Тех парк.

Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
    • Email
От вчера на паркинга пред бл. 26 (срещу OMV до спирката на Св. Анна).

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15313
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
„Селището“ ще е временно, въпросът е дали блокажът ще е постоянен.  :D

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16415
    • View Profile
    • Email
„Селището“ ще е временно, въпросът е дали блокажът ще е постоянен.  :D
В смисъл - че локалното ще бъде затворено завинаги?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15313
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нямаш никакво чувство за хумор, наистина. Това беше препратка към неудобствата, които ще се причинят, докато трае строежа, а той ще трае доста време, мръсотията, строителните огради, затворения път, закритите паркоместа и т.н.
« Last Edit: 27.11.2023, 15:03:21 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Редно е да отбележим официалното начало на изграждането на този участък!

https://dariknews.bg/regioni/sofiia/zapochna-izgrazhdaneto-na-noviia-shestkilometrov-lych-na-metroto-snimki-2367624

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16415
    • View Profile
    • Email
Нямаш никакво чувство за хумор, наистина. Това беше препратка към неудобствата, които ще се причинят, докато трае строежа, а той ще трае доста време, мръсотията, строителните огради, затворения път, закритите паркоместа и т.н.
От двете страни на локалното между Димитър Моллов и Йерусалим има терени и се надявам да се направи байпас, както направиха до Александровска болница.
Не знам доколко ще се разшири Митрополит Серафим, при всички случаи трябва да е еднопосочна, а другата посока да е по главното платно на Цариградско. Освен за Е73, ще се ползва и от всички около бул. Йерусалим.

Навсякъде, където се строи метро, се получават неудобства за живущите наоколо, но след това те се изплащат, най-малко с повишаване стойността на имотите им. За строежа на МС Г.М.Димитров стесниха наполовина основната артерия за Мусагеница, Дървеница, Студентски град и повече от половината ВУЗ в София, като единствената връзка със света остана А280 и няколко маршрутки. Тук главната артерия е непокътната и ще се преживее някак си.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8817
    • View Profile
Свободно място за байпас между Димитър Моллов и Йерусалим има само от южната страна на локалното - от северната са OMV и McDonalds.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11261
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
От двете страни на локалното между Димитър Моллов и Йерусалим има терени и се надявам да се направи байпас, както направиха до Александровска болница.
Не знам доколко ще се разшири Митрополит Серафим, при всички случаи трябва да е еднопосочна, а другата посока да е по главното платно на Цариградско. Освен за Е73, ще се ползва и от всички около бул. Йерусалим.

...

To май това е идеята, в посока Център да през Митрополит Серафим и Димитър Моллов, а в посока Младост през пробив на новия светофар към централното платно.
Иначе ще е трудно за байпас, тъй като освен станция ще се строи линеен пункт след нея, както и стартов котлован за къртицата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2270
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Доколкото разбрах, единия изход на метростанцията ще бъде при бл.25. Останалите три? Изход откъм Хермес парка ще има ли? Мисля че източния край на станцията е почти при Малинов. Ако е така, добре покрива тази част на Младост.
Има и перспектива за трансферна станция на ИЕЦ, а може и към Самоковско и Горубляне.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 307
    • View Profile
В Горубляне няма нужен пътникопоток за метро, по-чести автобуси ще са достатъчни

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2270
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Ако развитието на София продължи на юг, нищо чудно Горубляне да е следващата дестинация. Е, всички знаем, че трябваше на север, ама...
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Да припомням ли защо горубленци неколкократно затварят Цариградско шосе?