Да, има много варианти, но при днешните технологии, всичко това се решава със софтуерни адаптации, а физическият интерфейс остава същият - чрез контролния ток на релсовата верига. Производителят е в състояние да пригоди даден състав за един или друг режим на системата буквално за 5 минути.
В същото време в Шкода имат достатъчно опит с този тип АЛС-АРС, защото те са модернизирали пражките 81-717/714. Както казах, с нищо не сме уникални и неповторими.
Да не говорим, че за една фирма като Шкода не е никакъв проблем да проучи по най-разнообразни канали какви точно особености има АЛС-АРС в София още преди да подаде документите за участие в търга. Ако им потрябва, ще открият и ЕГН на бабите на проектантите още преди някой да е чул, че имат интерес към поръчката.
Не знам за какъв контролен ток говориш - по релсовите вериги(ходовите релси) в завсисимост от заетостта на блок участиците, от пътните устройства се подава ток с различна честота(Hz) и стойност(А) - в зависимост от това каква честота с каква стойност на тока е подадена приемните бобини на метровлака приемат дадената честота, а след това филтри реагират на нея и т.н. по принципа на действие на системата АЛС-АРС. . Също така щом метровлак или друга техника навлезе в даден блок участък с първите си колооси се окъсяват двете ходови релси и тока протичащ по тях - така диспеч. централизация разбират в кой блок участък се намира влак или друга техника...много набързо и опростено казано.
Има много неща по темата, които не са ти ясни, което е нормално защото не си работил нито със системата на влаковете нито със системата по трасето. Винаги ме е учудвало как хора говорят със самочувствие и увереност по теми и материя, която не познават. Аз не бих си позволил да изказвам такива уверени мнения по повод някоя от системите на корабите или камионите примерно. Приказките за "днешните технологии, софтуерни адаптации и 5-те минути" може би вършат работа в някой офис, но не и напрактика по темата за която говорим.
Шкода ще закупи системата АРЛ-АРС и по този начин ще стъпи на нашите метродиаметри.
Относно системата във Варшава може да прочетеш (няма баби, ЕГН-та и софтуерни адаптации):
https://www.frauscher.com/en/fields-of-application/references/Metro-Warsaw-Poland_re_1837 Не съм тук за да споря с вас, тъй като имам не малко години опит в поддръжката и ремонта на тази техника - да споря с някой, който е виждал метровлак на снимка или на станцията е безпредметно.
Казвам дадено нещо веднъж и няма да влизам в дълги спорове - вие преценете като любители на тази техника дали може нещо интересно да научите.