Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 7985 times)

Online xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
xr1st0,
Това, че се движи бавно като трамвай не прави М3 трамвай!
Chezare,
Може да съм се изразил неправилно, но исках да кажа, че се избяга от идеята за класическо метро и се доближи повече до трамвай.
И нямат тъй възхваляваните руски влакове, значи е трамвай. :laugh:
Относно нюйоркското метро - с него и неговите параметри нямаме нищо общо - то е тотално различно като изпълнение и вид. И повярвай ми това, че ми харесваше бързото движение между Сердика и Обеля не значи, че възхвалявам руските мотриси. Номерните са твърде ретро за вкуса ми. Може би Русичите са по-симпатични но до там.
А за тази идея с целите влакове с хармоники - мисля че ще е доста удобно и практично. А и е крайно време М1/2 да придобият по-модерен вид

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5487
    • View Profile
    • Email
От гледна точка на безопасността, влаковете да бъдат разделени като руските или съчленени като Инспирото?
Дали са изцяло проходими или не влаковете няма съществено отношение към безопасността. И на номерните сложиха прегради-хармоники и провиране е доста трудно.

Под гледна точка на сигурността той май имаше предвид евакуация на влака при авария, а не възможността за падане между вагоните. Цели влакове с авариен изход през кабината на машиниста се евакуират по-лесно при пожар. При нас тези аварийни изходи ги спестиха даже и при последните модернизации, защо е така може да отговори само Метрополитен ЕАД. Тези за Будащеща се изпълниха например с аварийни изходи.
« Last Edit: 01.06.2023, 17:08:17 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6985
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
От другия форум:
Quote from: JloKyM, post: 184344125, member: 101510
Сигурно се е коментирало вече, но Сименс са класирани на първо място за доставка на 8 бр. влака за третата линия, а Шкода за 8 бр. влака за 1-2 и 4-та линии.
До колкото се разбира пак от там, все още няма подписани договори.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1004
    • View Profile
Като е състезание с един кон как да не не ги изберат. То беше ясно. Ние сме си дъвкали тази тема и тук. Нека видим кога ще подпишат и за колко време ще ни доставят влаковете. Ще ми представлява интерес да се кача на Шкода.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17338
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някъде коментирахме, че подадените оферти са над заложените индикативни стойности…

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6985
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Интересно тогава какви договори ще подпишат. И дали ще има орязване на оборудване на новите 8 влака. Които предполагам, ще са от моделите (Škoda 21Mt Varsovia; Škoda 22Mt Varsovia и Škoda 23Mt Varsovia) който от тази година вече са в експлоатация във Варшава?

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1004
    • View Profile
Някъде коментирахме, че подадените оферти са над заложените индикативни стойности…
Това е по-скоро при Сименс проблем не толкова за шкода. Поне до такъв извод стигнахме тук. Пък дали е вярно не се знае. Иначе надхвърлят индикативната цена общи с около 20 милиона, което не е никак малко. За тези пари още 1 влакче може да се купи от шкода примерно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16115
    • View Profile
    • Email
Договорът с Шкода е подписан

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6355
    • View Profile
https://m.dnevnik.bg/gradska_sreda/2023/07/13/4507430_v_sofiiskoto_metro_vlakove_shkoda_shte_zamestiat_chast/
По МД1 и 2 ще се движат и Шкода метровлакове.
Озадачава ме глупостта, която се казва в статията и от СО, че нямало влакове с климатик по МД1и2!
Да не вярва човек не на очите, ами на физиката и на нервната си система вече!
И вие ли си въобразвате като мен хладината идваща от покривите на новите влакове с вентилатори?
« Last Edit: 13.07.2023, 19:16:46 by ooleg »
Украйна, победа!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17338
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
17 от 52 състава по МД1 и МД2 са без климатици. ;)

Защо се връзваш на журналистическата некомпетентност!?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5487
    • View Profile
    • Email
Мен пък ме озадачава краткия срок на изпълнение. Наистина ли ще дойдат есента?

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Мен пък ме озадачава краткия срок на изпълнение. Наистина ли ще дойдат есента?
Из клюкарника пише около завършването на междинната станция между Сливница и Обеля... А именно както съм видял на различни места 2026 година.... Освен ако имат на склад влакове тогава може и да дойдат до есента

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1579
  • 9060
    • View Profile
Влакове "на склад"? Естествено, че всичко се произвежда на момента, по спецификацията на купувача. А тая статия горе показва, че една част от "журналистите" Бойко правилно си ги сравни с конкретен вид птици, издаващи специфичен звук. :)

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • View Profile
Влакове "на склад"? Естествено, че всичко се произвежда на момента, по спецификацията на купувача. А тая статия горе показва, че една част от "журналистите" Бойко правилно си ги сравни с конкретен вид птици, издаващи специфичен звук. :)
В такъв случай ще ги чакаме 2-3 години

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5487
    • View Profile
    • Email
2-3 години е нормалният срок, за Варшава при 37 влака поръчани е предвидена доставка между 2021 и 2024 след като са подписали договор 2020. На нас могат до есента да ни пратят някой вече произведен за Варшава влак и ние да го почнем да  го тестваме например, не знам дали такова нещо е предвидено в договора.

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
2-3 години е нормалният срок, за Варшава при 37 влака поръчани е предвидена доставка между 2021 и 2024 след като са подписали договор 2020. На нас могат до есента да ни пратят някой вече произведен за Варшава влак и ние да го почнем да  го тестваме например, не знам дали такова нещо е предвидено в договора.

  Няма как да стане, тъй като системата за сигурност (при нас и руснаците АЛС-АРС) във Варшава най-вероятно се различава, отделно на това има и други различия по системите, които външно може и да не се виждат. Когато се прави такава поръчка обикновенно предстваители на фирмата производител (естествено след като са спечелили търга) водят разговори със съответния метрополитен и естествено в някакви граници дадените състави стават уникални за съответния метрополитен. Ако  може опростено да се каже, не е като да си купиш кола въпреки, че и там имаш определен набор от възможности за оборудване, но тук границите на оборудване и системи са още по-разширени. Зависи от много, много фактори. Системата за управление и сигурност, системата за информиране на пътниците, перонни врати(ако има такива) и комуникацията с тях и т.н и т.н.....

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5173
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Почти всички метросистеми, правени по съветско време в Източния блок са по съветски образец, съответно АЛС-АРС са напълно еднакви.
Ние с нищо не сме уникални, освен с късите влакове и ниската скорост.

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Почти всички метросистеми, правени по съветско време в Източния блок са по съветски образец, съответно АЛС-АРС са напълно еднакви.
Ние с нищо не сме уникални, освен с късите влакове и ниската скорост.

  Не е точно така - освен ако не си запознат в детайли с пътната апаратура на АЛС-АРС на нашите диаметри и не си убеден, че е като чешката примерно. В някакъв етап на проектиране и създаване може и да са имали сходство, но не и сега. В Прага, чехите модернизират съветските си влакове още 90те години, поляците не знам кога и как. В Унгария знам, че в някакъв период са управлявали по двама машинисти (демек само по АЛС без АРС)и не знам дали при тях изобщо е експлоатирана системата в пълен обем. Самата система АЛС-АРС има много разновидности/режими които, дори в Москва по различните диаметри работят на различни режими - като например с две честоти от 6 (предупредителна и допустима) или една от 5. 
  Бих повярвал на такова твърдение на някого работил в този отдел в нашето метро и имащ опит и знания за такова твърдение - всичко друго е несериозно. 
« Last Edit: 16.02.2024, 19:39:43 by AR262BG »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5173
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Да, има много варианти, но при днешните технологии, всичко това се решава със софтуерни адаптации, а физическият интерфейс остава същият - чрез контролния ток на релсовата верига. Производителят е в състояние да пригоди даден състав за един или друг режим на системата буквално за 5 минути.

В същото време в Шкода имат достатъчно опит с този тип АЛС-АРС, защото те са модернизирали пражките 81-717/714. Както казах, с нищо не сме уникални и неповторими.

Да не говорим, че за една фирма като Шкода не е никакъв проблем да проучи по най-разнообразни канали какви точно особености има АЛС-АРС в София още преди да подаде документите за участие в търга. Ако им потрябва, ще открият и ЕГН на бабите на проектантите още преди някой да е чул, че имат интерес към поръчката.

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Да, има много варианти, но при днешните технологии, всичко това се решава със софтуерни адаптации, а физическият интерфейс остава същият - чрез контролния ток на релсовата верига. Производителят е в състояние да пригоди даден състав за един или друг режим на системата буквално за 5 минути.

В същото време в Шкода имат достатъчно опит с този тип АЛС-АРС, защото те са модернизирали пражките 81-717/714. Както казах, с нищо не сме уникални и неповторими.

Да не говорим, че за една фирма като Шкода не е никакъв проблем да проучи по най-разнообразни канали какви точно особености има АЛС-АРС в София още преди да подаде документите за участие в търга. Ако им потрябва, ще открият и ЕГН на бабите на проектантите още преди някой да е чул, че имат интерес към поръчката.


 Не знам за какъв контролен ток говориш - по релсовите вериги(ходовите релси) в завсисимост от заетостта на блок участиците, от пътните устройства се подава ток с различна честота(Hz) и стойност(А) - в зависимост от това каква честота с каква стойност на тока е подадена приемните бобини на метровлака приемат дадената честота, а след това филтри реагират на нея и т.н. по принципа на действие на системата АЛС-АРС. . Също така щом метровлак или друга техника навлезе в даден блок участък с първите си колооси се окъсяват двете ходови релси и тока протичащ по тях - така диспеч. централизация разбират в кой блок участък се намира влак или друга техника...много набързо и опростено казано.
  Има много неща по темата, които не са ти ясни, което е нормално защото не си работил нито със системата на влаковете нито със системата по трасето. Винаги ме е учудвало как хора говорят със самочувствие и увереност по теми и материя, която не познават. Аз не бих си позволил да изказвам такива уверени мнения по повод някоя от системите на корабите или камионите примерно. Приказките за "днешните технологии, софтуерни адаптации и 5-те минути" може би вършат работа в някой офис, но не и напрактика по темата за която говорим.
 Шкода ще закупи системата АРЛ-АРС и по този начин ще стъпи на нашите метродиаметри.

 Относно системата във Варшава може да прочетеш (няма баби, ЕГН-та и софтуерни адаптации):
https://www.frauscher.com/en/fields-of-application/references/Metro-Warsaw-Poland_re_1837

 Не съм тук за да споря с вас, тъй като имам не малко години опит в поддръжката и ремонта на тази техника - да споря с някой, който е виждал метровлак на снимка или на станцията е безпредметно.
 Казвам дадено нещо веднъж и няма да влизам в дълги спорове - вие преценете като любители на тази техника дали може нещо интересно да научите.