Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 7872 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
...Много лесно си забравял, че ние реално никога не сме произвеждали собствени превозни средства. 99 процента от производството, което сме имали е било само и единствено сглобяване на превозни средства и не мога да спра да изпадам в бурен смях всеки път, когато някой се изкаже така за най-често руското производството. Звучи ми малко като не е важно на мен да ми е добре, важното е на Вуте да му е зле.

Това са меко казано глупости. Трамваите продукт на бившия трамваен завод са не само произвеждани, но и проектирани в България. Така че превозни средства сме произвеждали. Говориш на ангро само и само да пробуташ напред любимите ти руски влакове, а на всички ни е ясно че го правиш не заради страхотното им качество а по други подбуди. И последното съвсем не се разбира какво трябва да значи при положение че ние можем да си купим влакове от където си искаме, докато руснаците техните вече никъде няма да могат да ги пробутат, така че не знам кой в случая играе ролята на Вуте.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Избирателно разглеждаш части от написаното от мен, като все едно не съществуват. Първо написах 99% и второ заслужаваш проценти за офтопик, защото не виждам с какво тази тема засяга търговско-производствените въпроси на МВМ. Има си една хубава народна мъдрост всяка жаба да си знае гьола. Руснаците да си знаят своето, ние нашето. Ние ли сме избрали 81-740, ние сме избрали. Е тогава какъв ни е проблема? Каквото си поискаш, такова ще получиш. Били такива, били еди си какви, ми да сме избирали на времето нещо по-добро тогава. А върни се сега в темата и ми цитирай мнението, където казвам, че бих искал да видя нещо по-различно от руските влакове в София, вместо да бълваш спам.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
Офтопикът го пое ти с твоите патетични отклонения по 81-766. Има ли такова нещо в офертите? Не. Значи няма какво да си мечтаеш и пишеш за руски подвижен състав в тази тема, ако толкова ти се вози в 81-766 трябва да си направиш екскурзия до Москва.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Пак си самопотвърждаваш фантазиите. Първоначалният ми коментар беше към мнението на Икар, защото винаги съм се дразнел на мнения, които с използването на епитети се опитват да накарат публиката да повярва в нещо, а не се прави така. Казва се, тези влакове са с такива, такива, такива, такива и такива характеристики, изберете си сами дали ще ги наречете „добри“ или „лоши“. Ако си спомняш, макар че съм останал с впечатление, че нямаш памет за подобни неща, по-рано тази година бях изброил защо не ми харесват Русич-ите и бях казал точно същото, че номерните са по-качествени за времето си от 81-740. Имам основание да се съмнявам в употребата на „пишман-модернизацията“ от Икар, защото живее в Канада и не съм наясно дали е виждал и е пътувал с тези влакове, но тъй като беше офтопик да задам такъв въпрос в тази тема реших да променя изказването си и след това ти разду всичко в гигантски офтопик.
« Last Edit: 22.04.2023, 20:17:19 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • View Profile
Недей спекулира. Когато ние купувахме влакове 81-766 беше все още в проект. Към онзи момент сме купили най-доброто руско производство.
Към онзи момент имаше вече 81-760, но дали заради опасения от детски болести и дефекти на нов модел, заради цена, или нещо друго, избрахме стария модел.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Не съм специалист по метровлакове, ама защо не се гледат обективно нещата като - мощност на двигатели, размер на мотриси, съвместимост с текущата ОТ, приветливост на вагоните, удобство на управлението за машиниста, а не да превръщаме темата в спор между русофили и русофоби.
Сега честно да си кажа - Сименсчетата по М3 са изключително симпатични като влакове, наистина красиво изработени са - аз лично усетих някакъв повей към ЕМВ-тата на същата фирма - каквото и да говорим са най-добре изглеждащите към момента - като изключим тоз пантограф отгоре
Оранжевите мотриси по М1/2 мисля, че също са руски и са доста добре издържани като визия. Сега най-ранните консервички - наистина навяват на соц носталгия и не бих могъл да кажа, че са чак приветливи, но пък имаха сякаш доста добро ускорение на отсечките (вятъра в косите допринася бонус за това усещане /изцяло се шегувам с това/)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2134
    • View Profile
Не се гледа мощност на двигатели и прочее глупости. Гледа се националният интерес и понеже Братоев не веднъж е поддържал руският интерес, той си е нагаждач, реши да спести 1 млн. и резултата е на лице. Прахоса средства за модернизация. Сега няма части и иска да купува нови влакове. Резултата ще бъде милиони на вятъра.  Повярвай ми ако държавата реши може да си направи метровлакове със собствени мотори и електроника. И дори теб може да те впрегне в това начинание.
81-760 Москва си ги поръча и бързо се отказа от тях. Като бях в Москва последният път нямаше нито един в движение. Преобладаваха 81-765 и Русичи. Русичите са навсякъде и май са си с японски мотори.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5392
    • View Profile
    • Email
И съм ги виждал, и съм пътувал с тях, Владимире. Миналото лято за малко си дойдох в България. Слава Богу, повече руски влакове няма да видим. Живял съм и имам опит малко повече - най-отговорно заявам, че от руската техника, с малки изключения, абсолютно нищо не хваща място - нито коли, нито камиони, нито рейсове, нито тролеи, трамваи, метровлакове. Може би единственото изключение са дизелите серия 07, но там германците са ги натиснали да си оправят бакиите. И донякъде електричките 32, които са прости като фасул и няма какво да им се строши. Иначе Стефан е прав, че чичо ви Стоян е руски възпитаник и докторант, затова навремето не даде възможност да дойдат различни влакове, както и модернизацията на номерните да стане на друго място. Но той, колкото и влиятелен да е, е тунелджия, не е специалист по подвижен състав и автоматизация.
« Last Edit: 22.04.2023, 23:11:51 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • View Profile
Не се гледа мощност на двигатели и прочее глупости. Гледа се националният интерес и понеже Братоев не веднъж е поддържал руският интерес, той си е нагаждач, реши да спести 1 млн. и резултата е на лице. Прахоса средства за модернизация. Сега няма части и иска да купува нови влакове. Резултата ще бъде милиони на вятъра.  Повярвай ми ако държавата реши може да си направи метровлакове със собствени мотори и електроника. И дори теб може да те впрегне в това начинание.
81-760 Москва си ги поръча и бързо се отказа от тях. Като бях в Москва последният път нямаше нито един в движение. Преобладаваха 81-765 и Русичи. Русичите са навсякъде и май са си с японски мотори.
Е да, те по същество са си опитна междинна серия, точно както Яуза преди Русич. Но все пак когато се пусна конкурса за МД2 тъкмо ги бяха внедрили в серийно производство и можеше да вземем от тях. Варшава пък се отказа от Сименсите, явно все пак не стават за съветската автоматика. В този ред на мисли настоящото предложение изглежда наистина като най-удачно за нас.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Слава Богу, че няма да са Сименс. Изключително некомфортни скоростни трамваи се оказаха по комичната линия М3, а и проблемни. На дизайн Шкода са направили още по - грозни влакове, но пък може и да са по - добри. Не пречи да си мечтаем и за Алстом и някога да стигнем нивото на М4 в Будапеща.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
С извинение да запитам - националния интерес не е ли да се получи максимално добро съотношение цена/качество. Което включва това, което наричаш "глупости".
Написаното за наличие на корупцийка - не се и съмнявам.
A за собствени влакове мисля че нямаме нужния капацитет

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2134
    • View Profile
Не, националният интерс е да се намери устойчиво решение с коректни партньори за дълги години. Не е като да си купиш баничка от магазина.
The Grand Tour

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И съм ги виждал, и съм пътувал с тях, Владимире. Миналото лято за малко си дойдох в България. Слава Богу, повече руски влакове няма да видим. Живял съм и имам опит малко повече - най-отговорно заявам, че от руската техника, с малки изключения, абсолютно нищо не хваща място - нито коли, нито камиони, нито рейсове, нито тролеи, трамваи, метровлакове. Може би единственото изключение са дизелите серия 07, но там германците са ги натиснали да си оправят бакиите. И донякъде електричките 32, които са прости като фасул и няма какво да им се строши. Иначе Стефан е прав, че чичо ви Стоян е руски възпитаник и докторант, затова навремето не даде възможност да дойдат различни влакове, както и модернизацията на номерните да стане на друго място. Но той, колкото и влиятелен да е, е тунелджия, не е специалист по подвижен състав и автоматизация.
Аз те разбирам идеално отдавна, все пак Канада е прогресистка капиталистическа държава и изборът ти да живееш там само доказва, че е нормално да смяташ всичко непрогреристко за боклук, а руската техника не е прогресистка, но всеки има право на избор, а и като интересуващ се от психология ще ти кажа, че има не малко хора, които никога не биха могли да разсъждават като теб и с нищо не са виновни за това.
...с коректни партньори за дълги години...
Само да вметна, че такова партньорство трябва да се базира на активно отстояване на интересите, защото в София сме го възприели като манипулирани обществени поръчки даващи предимство на определени производители обикновено далеч не на базата на обективни критерии.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Online Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 960
    • View Profile
81-760 Москва си ги поръча и бързо се отказа от тях. Като бях в Москва последният път нямаше нито един в движение.
Бабината ти трънкина, 9-та линия е изцяло с тях, на Калининская и Солцневская (8 и 8А) са 50% от влаковете. Русичите са на линии 1(50% от влаковете), 3 и 12.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5160
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Руската техника не е "непрогресистка", а просто си е или боклук, или боклучаво копие на стара западна техника, която Западът отдавна е забравил, че е съществувала.

Самите руснаци 20 години се напъват да си направят високоскоростни влакове и накрая си ги купиха от Германия, а влаковете за метрото си ги правят с японско оборудване и това е единственото читаво нещо в тях.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Руската техника не е "непрогресистка", а просто си е или боклук, или боклучаво копие на стара западна техника, която Западът отдавна е забравил, че е съществувала.

Самите руснаци 20 години се напъват да си направят високоскоростни влакове и накрая си ги купиха от Германия, а влаковете за метрото си ги правят с японско оборудване и това е единственото читаво нещо в тях.
Ако някой незапознат чете ще си помисли, че всеки ден в метрото ни има аварии, влаковете са в някакъв покъртителен вид и би бягал от тях като дявол от тамян. Ето затова казвам, че не предоставяте обективна информация, затова казах, че руската техника не е прогресистка тоест грубовата и недобре изпипана в детайлите си, нещо, с което всеки човек живял преди 10-ти ноември би трябвало да е наясно. Втората част от мнението и като цяло този аргумент, че руснаците си внасят ключовите компоненти и апаратура отвън, ми то и ние сме правели същото за автобусите Чавдар, пък единият чисто наш дизайн на каросерия В13/14-20 е с аеродинамиката на кашон, но не съм чул досега някой да се изказва с груби думи срещу Чавдар, а би следвало, след като плюете по този начин руското производство да плюете и българското. Не че го искам, даже напротив, но нека се отнасяме към всички по еднакъв начин, пък ако не искаме руски влакове просто да не купуваме и толкова, но с оглед на това, че сме пропилели 33 години в плюене по соц периода, в които не сме мръднали и на сантиметър напред, а сме изгубили всичко, което сме имали преди, докато сме плюли по Русия и всичко руско, не се учудвам от този начин на разсъждение.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5392
    • View Profile
    • Email
За третата линия на скоростния трамвай в Калгарево, трамваите ще бъдат CAF, много добро решение, не само според мен. Досега всичко беше Сименс, с Алстом има много ядове в Отава и в Едмънтън, въпреки това последните купиха Бомбардие. Влади, Канада реално е комунистическа държава, доближаваща се до Норвегия, Швеция, Финландия, Дания.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Добре, смятам, че не пиша на китайски, толкова ли не можете да разберете елементарно нещо. Не харесвате руски влакове, не харесвате руска техника, смятате я за ненадеждна и изостанала, имате си правото, но винаги, когато стане въпрос за руските метровлакове се влиза в една спирала от раздаване на излишни и безсмислени епитети и квалификации, горе долу каквито съм срещал аз по свой адрес, заради това, че карам МЗ-тка от 1986 г., а не съвременен прогресивен мотор с голяма мощност. Как да го кажа, просто е тъпо, ама много тъпо и несериозно.
« Last Edit: 23.04.2023, 14:46:27 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5459
    • View Profile
    • Email
Тук един човек продължава да раздухва офтопика и вилнее все едно купува влакове за московското метро, а не за софийското. Темата не е "да купим руски влакове", имаме си закони за обществени поръчки, руснаци не са дошли да ни дават оферти, нали? Не вземе даже да си направи труда да прочете историята на метровлаковете на Шкода, оказва се че чехите са наливали ноу-хау на руснаците през годините, както и за много други неща руснаците сами не са успели да стигнат до завършен продукт. И пише фермани в защита на безаналоговите руски консверви.  :help:
« Last Edit: 23.04.2023, 01:45:34 by fafan »

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3352
  • ČKD
    • View Profile
Това, че за проблемите на руските влакове не се говори публично, не значи че ги няма. Влакове на малко години приличат на кочини, вият като ранени кашалоти и всичко друго което е неестествено за метровлак на 10 години. Дано да дойдат влакове на нормален производител, дали ще е Сименс или Шкода - няма значение. Мисля, че е крайно време да спрем да се радваме на съветските погърметини и да лежим на това, щом върви значи е прекрасно.