Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Обеля  (Read 18374 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
То цялото М3 е нагърчено като трамвайно трасе. Ами влаковете са трамваи, първо като скорости на движение - я си представи М1/2 по най-старото трасе как се движеха преди да скапят разписанието. Второ като криви, в които се вписват много по-остри са от класическото метро. И трето най-масовото - визията - чисто CKD от 22-ката боядисано с друга ливрея навряно под земята. Само де 22 даже е по-бърз от тая кастрация. Пантографа просто е черешката на тортата

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1305
    • View Profile
Гениални аргументи, няма що.  :annoyed:
1. Сименсите вдигат 80, просто няма къде да ги развият по трасето.
2. Вписва се в по-остри криви. Ужас! Как може метровлак да се вписва в остри криви. Това само доказва, че влаковете на Сименс са по-добри в поне едно отношение от тези на МВМ.
3. С последният аргумент просто ме уби. Това, че ти мяза на трамвай, не го прави трамвай!  ;) :help:

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 486
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
60 метровите ни влакчета са само с 3 метра по - дълги от CAF трамваите на Будапеща и с по 40 метра по - къси от влаковете по другите ни линии. Отделно скоростта на М3 доближава повече тази на трамваите (трамваите в западните държави, защото тук на повечето места имаме подобие на трамвайни трасета), кривите също са прекалено остри и прекалено много като брой.
Пантографът си е просто токоснемател, той няма значение.

Online Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Аз не знам някой да е казал, че трябва да бъдат Сименс задължително. Даже по всяка вероятност няма да бъдат, защото дори във Варшава така и не успяха да ги нагодят със съветската автоматика и се отказаха от тях. От другата страна, именно Шкода е най-близко до това, което познаваме като подвижен състав.
Шкода са единствен кандидат за доставки по 1/2 линия, а Сименс са единствени за 3та. Така че не мисля че имаме избор кой какво да вземе. Та по този повод коментирах, че малко солени ще ни излезнат сименсите, които с 25 милиона надхвърлят прогнозната цена от 110 милиона за влакове по 3та линия.

Относно това можеше ли да участва друг производител- да можеше каф, ама те се отказаха от нас и за щастие благодарение на войната кошниците на мвм няма да дойдат в България отново. А пък, че влаковете на Сименс били трамваи е пълна глупост и безполезен спор, който водихме и преди 3-4 години, но само ще кажа да се види метрото във Варшава, което ползва същите сименси, само че с трета релса(предполагам това магически ги прави не трамваи).
60 метровите ни влакчета са само с 3 метра по - дълги от CAF трамваите на Будапеща и с по 40 метра по - къси от влаковете по другите ни линии. Отделно скоростта на М3 доближава повече тази на трамваите (трамваите в западните държави, защото тук на повечето места имаме подобие на трамвайни трасета), кривите също са прекалено остри и прекалено много като брой.
Пантографът си е просто токоснемател, той няма значение.

Това пък е още по-голяма глупост. Има и по-къси влакове от нашите сименси в други метрополитена, като например метрото в Лозана, но то пак се нарича метро, а и по другите линии дължината на влаковете е 80м ±4м, което със сигурност не е "40 метра повече от трамваите Сименс по 3та линия".
« Last Edit: 31.05.2023, 18:34:06 by Pesho1991 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9124
    • View Profile
МД 1 има не по-малко остри криви между СУ и Жолио Кюри както и на разклоненията към Терминал 2 и БПС. Скоростта не е значително по-висока. След завършването на МД 3 в Левски пътникопотокът ще се увеличи и принципно няма проблем да се добавят вагони. За МД 3 няма да е лошо допълнителните влакове да са максимално унифицирани с наличните с цел по-лесна и евтина поддръжка и може би все пак около 20% надвишение на прогнозната цена не е толкова много. :rolleyes:
« Last Edit: 31.05.2023, 18:37:24 by V.Peichev »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3676
    • View Profile
Аз не знам някой да е казал, че трябва да бъдат Сименс задължително. Даже по всяка вероятност няма да бъдат, защото дори във Варшава така и не успяха да ги нагодят със съветската автоматика и се отказаха от тях. От другата страна, именно Шкода е най-близко до това, което познаваме като подвижен състав.
Шкода са единствен кандидат за доставки по 1/2 линия, а Сименс са единствени за 3та. Така че не мисля че имаме избор кой какво да вземе. Та по този повод коментирах, че малко солени ще ни излезнат сименсите, които с 25 милиона надхвърлят прогнозната цена от 110 милиона за влакове по 3та линия.

Относно това можеше ли да участва друг производител- да можеше каф, ама те се отказаха от нас и за щастие благодарение на войната кошниците на мвм няма да дойдат в България отново. А пък, че влаковете на Сименс били трамваи е пълна глупост и безполезен спор, който водихме и преди 3-4 години, но само ще кажа да се види метрото във Варшава, което ползва същите сименси, само че с трета релса(предполагам това магически ги прави не трамваи).
60 метровите ни влакчета са само с 3 метра по - дълги от CAF трамваите на Будапеща и с по 40 метра по - къси от влаковете по другите ни линии. Отделно скоростта на М3 доближава повече тази на трамваите (трамваите в западните държави, защото тук на повечето места имаме подобие на трамвайни трасета), кривите също са прекалено остри и прекалено много като брой.
Пантографът си е просто токоснемател, той няма значение.

Това пък е още по-голяма глупост. Има и по-къси влакове от нашите сименси в други метрополитена, като например метрото в Лозана, но то пак се нарича метро, а и по другите линии дължината на влаковете е 80м ±4м, което със сигурност не е "40 метра повече от трамваите Сименс по 3та линия".
Моя грешката, защото бях забравил, че за двете позиции имаше само по един кандидат. Съответно - процедурата може да бъде прекратена само по единия лот - този за М3 ако Сименс не се вписва в цената и да бъде пусната наново. Само, че такова нещо не е нужно, защото нещата може да се каже,че са предопределени вече.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Аз друго се чудя, има ли място в халето на депо Обеля за тези 8 влака?

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 326
    • View Profile
Аз друго се чудя, има ли място в халето на депо Обеля за тези 8 влака?
Мисля. че имаше за малък брой ако не се лъжа или депото е фул? Ако няма място по крайните спирки съответно БПС, Сливница, и т.н

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Депото е 26 коловоза по 240 метра (или малко по-малко), има място за два влака между Константин Величков и Опълченска, два влака след Витоша и по един на БПС и летището. Ако смятам правилно два влака остават навън значи. Или четирите немодернизирани ще ги бракуват?
« Last Edit: 31.05.2023, 23:07:11 by fafan »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1639
  • 9060
    • View Profile
Могат и два да нощуват на БПС и Летището през нощта, когато няма друго движение. Освен това има и още 1 хале на Обеля с още коловози, не знам за какво се ползва.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
... и с по 40 метра по - къси от влаковете по другите ни линии. ...

Ко казá, ко?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Освен това има и още 1 хале на Обеля с още коловози, не знам за какво се ползва.

Това е ремонтното хале, там състави не нощуват.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7455
    • View Profile
Благодарение на Путин свършиха евтините ресурси.
Вицът на седмицата :D :D :D
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Гениални аргументи, няма що.  :annoyed:
1. Сименсите вдигат 80, просто няма къде да ги развият по трасето.
2. Вписва се в по-остри криви. Ужас! Как може метровлак да се вписва в остри криви. Това само доказва, че влаковете на Сименс са по-добри в поне едно отношение от тези на МВМ.
3. С последният аргумент просто ме уби. Това, че ти мяза на трамвай, не го прави трамвай!  ;) :help:
Не искам да влизам в ялов спор, защото реално от това дето си говорим тук не променяме нищо. Основното което не ми харесва в М3 е скоростта - и ето ти го казваш - "няма къде да се развие повече" - ами ето ти самия го казваш, че като изпълнение е по-скоро някаква разновидност скоростен трамвай. Знам че се доближавам до приказката от епохата след войната дето са писали за "подпаветния трамвай" но тук в София това ни е положението. Станциите по М3 са нагъсто, скоростта не е кой знае каква, визията на влакчетата допринася допълнително за усещането - и не знам де си го видял, че е аргумент - това е просто констатация.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1305
    • View Profile
Аз мисля, че четирите номерни ще бъдат бракувани.  :rolleyes:
xr1st0,
Това, че се движи бавно като трамвай не прави М3 трамвай!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Разбира се че не го прави трамвай.
Например в нюйоркското метро има участъци с по-остри криви и по-ниски скорости от 3 линия. Това прави ли го трамвай?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3568
  • ČKD
    • View Profile
И нямат тъй възхваляваните руски влакове, значи е трамвай. :laugh:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2368
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
От гледна точка на безопасността, влаковете да бъдат разделени като руските или съчленени като Инспирото?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Това, че се движи бавно като трамвай не прави М3 трамвай!

Средната скорост на М3 е 31 км/ч в момента, по старите линии е 37 км/ч. За сравнение трамваите в София се движат с 12 км/ч.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От гледна точка на безопасността, влаковете да бъдат разделени като руските или съчленени като Инспирото?
Дали са изцяло проходими или не влаковете няма съществено отношение към безопасността. И на номерните сложиха прегради-хармоники и провиране е доста трудно. На изцяло проходимите влакове най-голямото удобство е възможността за по-балансирано разпределение на пътниците и лесно прехвърляне от вагон на вагон, както и че при хармониката все пак има малко повече място за допълнителни пътници…


Иначе, едно време, когато метрото беше само до Константин Величков, а после Опълченска и Сердика, и ходех с него на училище до станция Вардар, така си играех - на всяка станция се придвижвах с по един вагон напред…