Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 140935 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
На първата снимка от 10.1982г. се вижда чешко автобусно ремарке и "Чавдар"11М4, на втората снимка от 1987г. Ikarus  280  и "Чавдар"5С.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3181
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Два Икаруса 180 в Бургас, 70 - те години:

Източник

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2198
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Ремарке с номер БсЕ 1425, прикачен към Чавдар М80 в това любителско видео от 1970 г.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5895
    • View Profile
    • Email
Вижда се един автобусокамион...
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2198
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Тази година Бургасбус отбелязва 30 години и на сайта им се е появило юбилейно рекламно клипче, където откривам интересни неща.
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
В края на клипчето има неизвестни за мен видеокадри с все още недоставените Иризари - явно пред сграда на завода - вече брандирани за Бургас. Интересно е ниското остъкляване на площадките за правостоящи в предната част на електробуса, полупрозрачните седалки, облегалките (или дръжки) при хармониката.
Намерих и някаква галерия със снимки в сайта на Бургасбус, голяма част от тях на вече отдавна бракувани автобуси и тролейбуси.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5633
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
Мрежата по новата линия от преди 10 години е изградена от Столичен електротранспорт.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
1. Най-вероятно не са намерили снимка от Бургас и са взели тази от София. В Бургас в началото имаше ГАЗ 53 за обслужване и ремонт на мрежата който в средата на 90-те изчезна и остана само един Камаз подобен на този от снимката.
2. Всички тролеи на снимката са в оригинално оцветяване. Имаше два жълти, 15005 и 15027. Другите бяха в червено и бяло или изцяло в червено.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Две стари картички от Бургас, на които се виждат "Чавдар М65" и "Škoda 706 RTO" от 60-те и 70-те години на XX в.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Ikarus 280, заснет вероятно през 80-те години на миналият век. Източникът е изписан върху изображението.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Ikarus 280, заснет вероятно през 80-те години на миналият век. Източникът е изписан върху изображението.
Снимката е направена от високите етажи на хотел България. Икарусът сигурно е по линия 12А.  Като гледам е трицифрен инв. номер, а Икарусът е вече е с два големи люка на покрива. Значи инв номер 9ХХ. С оригинална боя е още, значи наистина 80-те.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Skoda 706 RTO пред сградата на жп гарата през 1968г. и част от Ikarus 280 през 70-те години.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Два кадъра с множество Skoda 706 RTO и "Чавдар" М81, заснети през 1970г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2198
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Йелч 041 с бургаска регистрация БГ 0522.
Източник
P. S.: Поне аз за пръв път виждам снимката, извинявам се, ако е поствана.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Чавдар 11Г5 с регистрационен № Б 22 73 заснет на фонА на съветски туристи в кафене и случайно преминаващ ПАЗ - 672 през 1979 г.
« Last Edit: 09.10.2023, 23:15:52 by difian »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
I - "Чавдар" LC-51, 1993г. Автор: Георги Георгиев.

II - Двуетажен "Neoplan" с рег. № А 7278 АА на Бургасбус в Сарафово, заснет през 2000г. Автор: Георги Георгиев.
ПС: Да, само на един етаж е, но хоризонталната лайстна създава зрителна измама за втори етаж.
« Last Edit: 12.04.2024, 09:17:36 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17900
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Чак двуетажен не е, дори не е със свръх висок под заради голямо багажно…

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3707
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Едноетажен е, в последствие беше пребоядисан в подобен десен, но оранжевият цвят беше заменен със син. За последно го караше един тип от село Равна гора, който хич не обичаше да го снимат.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
  "Чавдар" 11М3 с рег. № Б 28-16 на ЖДФС Нефтохимик - Бургас превозващ учители от немската гимназия в града през 70-те години на XXв. Автор или притежател: Радко Дренчев.
« Last Edit: 06.10.2024, 13:03:00 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17900
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А мястото!? Стадион Българска армия?  :rolleyes: