Author Topic: Новини от София  (Read 1044742 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6500 on: 20.09.2024, 23:27:07 »
Да, това се е случвало. Не винаги, и не навреме но се е случвало да се упоменават закъснения.
Всички разписания по коли ги има публикувани на фейсбук страницата на Сдружение Градски транспорт и инфраструктура.
Ето, в прикачения файл са упоменти номерата на спирките, на които ще спира утре атракционна линия 201. В 10.00 мероприятието ще бъде открито от моя милост с помощта на Мерцедес О 305Г.
« Last Edit: 20.09.2024, 23:30:17 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 317
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6501 on: 20.09.2024, 23:53:29 »
Трамвайният транспорт става абсолютен приоритет за София
Започва изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“


"Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви общинският съветник Борис Бонев от "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров, на която беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на общината, както и какво предстои.



В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси София" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив, закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис Бонев.

Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите след десетилетия отлагане за някои от тях - на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт.

Борис Бонев обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите.

Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.

Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София."
(БТА)

https://www.dnes.bg/sofia/2024/09/20/tramvainiiat-transport-stava-absoliuten-prioritet-za-sofiia.620885
Явно бул. Копенхаген и трамвая не са им приоритет. 7км на Цариградско и Малинов се пръска по шевовете всеки час пик, поне трамвая да направят и да пратят тм20 или 23 до Младост, булеварда после. Не знам защо, но имам чувството че ЦентърО и южните квартали са приоритет.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6502 on: 21.09.2024, 09:50:02 »
Този трамвай е от никъде за никъде, а обръщалото в свръх скандално. 2022 г. герберастите измениха ПУП-а за Горубляне и почти опропастиха заложените от по-рано трамвайни трасета до там. Та махнаха трамвайните трасета и нахака безумно строителство в огромни мащаби. Та спирането е ОК, за да има шанс да се осмисли концепцията за трамваите до Младостите и връзки с други територии - към Горубляне, по бул. ВГЦ към Малинова долина/Студентски град, из самия Студентски град…

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6503 on: 21.09.2024, 11:04:26 »
Този трамвай е от никъде за никъде, а обръщалото в свръх скандално
Направо вместо обръщало да продължава по Радко Димитриев, новата църква и Филип Аврамов в южна посока.

Нека си спомним, че през 2007 го гласяха за довозване от МС Младост 3 към Дружба. При всички случаи сегашното положение е най-безумно. ТМ23 беше пуснат с пендели не от някаква транспортна необходимост, а за да не се разграби ККМ. Макар че за 15 години колосални загуби можеше да се направи ККМ от платинени проводници.
« Last Edit: 21.09.2024, 11:08:58 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6504 on: 21.09.2024, 12:12:41 »
По проект едно време трябваше да минава покрай бившия супермаркет Родопи, сетне по пътя на 213 и по улицата с Фантастикото в Младост - 4 до новия тогава Кореком при МС Балан. Неслучайно тази улица е с огромна разделителна ивица.При пощата в Младост-3 бяха нахакали върху тревните площи панели, които сетне ги туриха по Дондуков. Просто се закучиха тогава с преминаването под надлез Горубляне...
« Last Edit: 21.09.2024, 12:14:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6505 on: 21.09.2024, 13:14:57 »
Под надлез Горубляне трасето беше изцяло изградено, както и нататък през полето... Да не претопляме стари манджи, но релсовият път без прекъсване стигаше оттатък Цариградско покрай СО МАТ!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6506 on: 21.09.2024, 13:19:25 »
А не може ли да се удължи до Младост 4 по Жечо Гюмюшев, Филип Аврамов и проф.Александър Танев? Така никой няма да реве че нямало метростанция на изток от БП, тъй като трамваят е напълно достатъчен.

Като казва "поне един участък от ринговия трамвай", какво има предвид? Целия кръг или само южното трасе? Ако касае само южното трасе, значи то ще се прави на участъци и ще мине доста време преди да стане истински рингов трамвай и да може да изпълнява функцията си да обикаля метростанциите и не само. Да не стане нещо като ТМ5-Каблешков-Хладилника?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6507 on: 21.09.2024, 13:46:45 »
Не може да стане изведнъж, тъй като между България и Цар Борис III,  както и между Симеоновско шосе и Климент Охридски булевардите трябва да се реконструират основно.
Засега единствен възможен етап в обозримо бъдеще е Черни връх  - България.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6508 on: 22.09.2024, 19:40:57 »
Ето я пълната програма за седмицата на мобилността, събитията няма да са единствено на 22-ри. Разбира се, кулминацията за феновете на МГТ като нас ще е на 22-ри, но възможност за возене с ретроавтобуси ще е в два дни (включително на 21.09.):
Организацията на отворените врати в градския транспорт със сигурност тази година беше по-добре от предишни години. но пак е доста слабо.

В Красна поляна бяха дали възможност да се разгледат няколко модела трамваи, което радваше децата, които имах възможност да натискат звънците на трамваите. Имам малка забележка - на електронната табела на единия трамвай имаше надписи на чужд език. Бяха сложили една найлонова лента, когато уж да раздели достъпната зона от останалата територия на депото. но една лента не може да спре българина и имаше хора, които си щъкаха измежду останалите гарирани трамваи. А това си беше риск за безопасността, защото през цялото време имаше движение на трамваи (линия 11 въртеше в депото + атракционната обиколка, която беше организирана). Липсваха всякакви служители, които да следят дали хората напускат оградената зона. Това само доказва, че при нашия манталитет за спазване на правилата са необходими много охранители на реда. Иначе - всеки си прави каквото си иска. Аз не съм изключение - като видях, че може и аз минах през територията на депото, за да изляза през колелото на трамвай 22, защото така ми беше по-удобно. Тогава видях, че при едно от широките коловози (които са успоредни на булеварда) има доста дълбока ревизионна шахта, която не беше обезопасена по никакъв начин и като нищо някой да падне и да се претрепе вътре...

Както очаквах - в Красна поляна нямаше докаран тролей, така че тролейбусният транспорт не беше представен в тези отворени врати.

В автобусен гараж Земляне бяха гарирали ретро автобуси. които безспорно предизвикваха интерес. Но това не е отговаря на смисъла на понятието отворени врати, което означава, че трябва да видим как работят нещата отвътре в днешно време. По подобие на Красна поляна - трябваше да са извадили по един автобус от всеки модел (който се експлоатира в днешно време), който да е достъпен за хората.

За метродепо Земляне на място разбрах, че имало някакво предварително записване. което откровено си е отбиване на номера. Аз съм човек на възраст и няма да се разплача, но имаше много разстроени деца, на които родителите им са казали, че ще ходят да видят метрото, но на входа ги изненадват лошо. Разговорих се с някои от разочарованите хора. Двама различни ми казаха, че някъде в интернет пишело, че линк за въпросното предварително записване ще бъде споделен допълнително, но това така и не се случило. Други казаха, че много сериозно са проверявали различни сайтове и социални мрежи, за да чакат този линк. Когато вече го намерили - се оказало, че местата били запълнени. Местата били само 80 - като родител с малко дете се броели за двама души. Цялата работа е много съмнителна. Други пък казаха, че от информацията от новинарския поток изобщо не ставало ясно, че трябвало предварително записване. Това е отбиване на номера - в медиите се тръби, че има отворени врати в метрото, но всъщност такова нещо няма. И после се чудим защо много хора смятат, че директорът на Метрополитен трябва да си ходи.

И трамвайното депо и в автобусния гараж бяха измислили една добра идея. Правеха обиколка из депото/гаража с трамвай/автобус. В Красна поляна използваха учебните трамваи, което не намирам за най-подходящо. А в Земляне - една от детските играчки: електробусче. И на двете места водачите се опитваха да казват някакви интересни факти. Казвам опитваха, защото това не беше измислено както трябва. Нищо не се чуваше дори малко зад водача. Трябваше да се помисли за озвучителна система. В Красна поляна се возих на по-стария учебен трамвай. Ватманът не познаваше депото и питаше друг човек кои стрелки да обръща, за да направи обиколката. Не знаеше и много други факти. даже се зачудих дали изобщо има категория, за да управлява трамвай. Водача на елктробусчето в Земляне беше много по-подготвен и постоянно обясняваше любопитни факти, но аз успях да чуя едва половината - въпреки че бях прав точно зад шофьорската кабина. И на двете места обиколката включваше преминаване през ремонтно хале, което е чудесна идея. Но в същото време - и двете преминавания бяха много бързи и нямахме възможност да разгледаме по-подробно. 

И на двете места служителите на портала бяха много недружелюбни, а другите служели от депото/гаража гледаха лошо към посетителите.


Въпреки подобренията спрямо предишни години - смятам, че днешните събития не отговарят на идеята за отворени врати. Аз смятам, че при подобно събитие хората трябва да имат достъп навсякъде - включително административните сгради (за може ние гражданите да видим какви са условията вътре и дали наистина оплакванията на водачите са основателни или не); пешеходна разходка из ремонтните халета (разбира се - по точно ограничен маршрут, който е обезопасен). И навсякъде да има дружелюбни служители, които да ни обясняват кое как работи и т.н. включително да се запознаем с хората, които правят разписания, наряди и т.н. и да ни обяснят как се правят тези неща. И да има служители, които да следят да няма излизащи от огражденията посетители, защото такъв ни е манталитета.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6509 on: 22.09.2024, 19:54:25 »
изпълним две атракционни линии
Нямах възможност да се повозя на линията вчера, 21.09 - чух че нямало много интерес.

Но днес се повозих. Имаше положителна изненада спрямо първоначално обявената информация. Автобусите не бяха два. бяха три: два Икаруса (къс и дълъг) и един Мерцедес. Точно тези модели, които сравняваме в една друга тема. Само ще отбележа, че днес не беше особено топъл ден, но в Мерцедеса не се дишаше и видимо хората се изпотяваха. Докато в Икаруса се дишаше спокойно - въпреки че беше претъпкан с правостоящи.

Доколкото разбирам - шофьорът на Мерцедеса е RADOCVET. Поздравявам го за професионалното управление на автобуса - още повече като толкова хора му се бяха накачулили на главата. Поздравявам те и за отношението към хората, които се интересуваха от автобуса, децата, които искаха да разгледат арматурното табло и т.н. Личи си, когато човек прави нещо с желание и кеф. Аз много уважавам това!

Обаче имаше разминавания между шофьорите на ретро автобусите. Шофьорите на Икарусите сваляха пътниците на портала на гаража и трябваше да се ходи пеша през тунела. А след това Икарусите отиваха от другата страна на тунела, вземаха пътниците за наобратно, и обръщаха посоката на място и обратно през тунела. Докато Мерцедеса сваляше пътниците точно пред ретро автобусите, качваше хората за наобратно и след това обръщаше посоката като направи панорамна обиколка из гаража, което се харесваше на пътниците.


Като цяло аз все още съм привърженик на идеята да се раздели атракционното возене на ретро превозни средства от транспортната функция. По начина по който се организира сега - се получава така, че ретро автобусите се претоварват с хора (което неминуемо води и до аварии), които в същото време не могат да се насладят напълно на автобуса отвътре.

Примерно можеше ретро автобусите да се въртят в някакъв кръгов маршрут около центъра - около събитията, които бяха организирани там. И да се допускат толкова хора, колкото са седящите места. И да има нещо като кондуктор - не за билети, ами за контрол. Днес видях родители, които позволяваха на децата си да си играят с неща, които можеха да изцапат/повредят ретро автобусите.

А отделно от това да бъде организиран извънреден безплатен транспорт до депата за отворените врати.

Даже си го представям така: във всяко едно депо да има отворени врати. И всяко едно депо да организира безплатна линия с 2-3 коли, която се обслужва от типичните модели превозни средства за това депо. И последната спирка да е вътре в депото. Най-интересно би било това при метрото. убеден съм, че ще има огромен интерес - хората да видят какво се случва с влаковете след станция Сливница.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1244
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6510 on: 22.09.2024, 20:43:44 »
Кой ще ги кара всички тия безплатни линии, дето ги предлагаш? А относно състоянието на помещенията-ако бяха хубави, според мен са щели да ги покажат, а щом не са, това говори достатъчно за състоянието. Не разбирам какъв е проблема да има ретро автобуси, които да возят/довозват до гаражите, освен типичното безпочвено мрънкане. И не разбирам как от това, че ватманът не познава депото, стигна до извода, че нямал категория за управление на трамваи.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6511 on: 22.09.2024, 22:28:06 »
Най-важните детайли от състоянието на гараж Земляне си се виждаха:  :rolleyes:


Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6512 on: 22.09.2024, 22:33:38 »
Кой ще ги кара всички тия безплатни линии, дето ги предлагаш?
- веднъж годишно
- в празничен ден, когато колите по редовните линии са по-малко от делничните дни (и съответно по-малко ангажирани водачи)
- всяко депо/гараж да извади само 3 коли с 3 водача за една работна смяна от 6-7 часа

Ако това нещо не може да се бъде изпълнено, за да се зарадват любителите на градския транспорт и децата - значи сме го закъсали много!

А относно състоянието на помещенията-ако бяха хубави, според мен са щели да ги покажат, а щом не са, това говори достатъчно за състоянието.
Защо пък да не ги видим? Нали става дума за "отворени врати"? Все пак става дума за общинска собственост. Със сигурност има граждани, които биха искали да видят как изглеждат нещата. Пък и така може да има повече гражданска подкрепа към исканията на водачите за по-добри условия. Ако наистина нещата са толкова зле...

Не разбирам какъв е проблема да има ретро автобуси, които да возят/довозват до гаражите, освен типичното безпочвено мрънкане.
Защото:
1. Ретро автобусите се претоварват. И това води до увеличаване на възможностите за аварии. Ясно е, че като нови са можели да бутат много товар. Но нали сега целта е да си ги пазим като исторически артефакти.
2. Ако се допуска само определен брой пътници + това да има нещо като стюард, тогава няма да се случват неприятни ситуации като:
- пътници консумират храни и напитки в автобуса и така замърсяват автобуса
- деца си играят с пердетата на автобуса (почти скъсаха едно)
- пътник си е качил краката на седалката
- дете човърка нещо в тапицерията на седалката пред него и прави дупка
и други такива.

Това не са хипотези. всичките тези съм ги наблюдавал докато съм се возил не ретро линиите в последно време.

И не разбирам как от това, че ватманът не познава депото, стигна до извода, че нямал категория за управление на трамваи.
Въпросният беше младеж. Някъде 25-30 годишен. Значи не е минало много време от курса му за ватман. При тези курсове би трябвало да са обикаляли по всички трасета вън и вътре в депата. Дори да предположим, че работи в другото депо и не е влизал скоро с трамвай в това депо - пак е странно. Аз виждах, че ако обърне стрелката пред трамвая, ще завием и ще се насочим към единствената отворена врата на ремонтните халета. Не върви аз да мога да се ориентирам, а той да се чуди...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11351
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6513 on: 23.09.2024, 00:25:03 »
...

Доколкото разбирам - шофьорът на Мерцедеса е RADOCVET. Поздравявам го за професионалното управление на автобуса - още повече като толкова хора му се бяха накачулили на главата. Поздравявам те и за отношението към хората, които се интересуваха от автобуса, децата, които искаха да разгледат арматурното табло и т.н. Личи си, когато човек прави нещо с желание и кеф. Аз много уважавам това!

Благдаря за похвалата, но тя следва да е към колегата tauri. Аз управлявах Мерцедеса вчера. Днес той се погрижи за доброто преживяване на пътниците, за което много му благодаря и се извинявам, че поради семейни мероприятия успях не да му помогна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6514 on: 23.09.2024, 00:39:39 »
Линкът със записването за метрото беше публикуван още преди седмица по фейсбук страниците.
Чак пък да не са го намерили?

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новини от София
« Reply #6515 on: 23.09.2024, 01:07:49 »
Винаги има неразбрали.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6516 on: 23.09.2024, 01:34:20 »
Винаги има неразбрали.
И винаги ще има

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6517 on: 23.09.2024, 13:46:54 »
Чистотата носи здраве... Но в столичния транспорт работят в катакомби







Миналата седмица представители на различни политически групи от Столичния общински съвет обиколиха всички поделения на дружествата от градския транспорт и се запознаха лично с условията на труд там.

Сервизът на гараж „Дружба“ работи без вентилационна система, монтьорите там освен че стоят на студено през зимата, целогодишно гълтат прахта и изгорелите газове от автобусите, които се ремонтират. В гараж „Земляне“ видяхме чисто нови автобуси на 5-6 години, които обаче са ползвани за донори за части за други автобуси, за да може да се обезпечи транспортната задача. Бракуват се нови автобуси, поради липса на резервни части, разкри общинският съветник Ваня Григорова.

Масово санитарните помещения са с ръждиви клекала, а мивките са израз на техническия гений на работещите там, за да имат въобще достъп до течаща вода. При една от срещите служител обясни, че поради направени му три операции на крака той не може да ползва наличните тоалетни и се налага да се прибира до вкъщи. Бани с пробит покрив, течащи покриви почти във всички поделения, неремонтирани от десетки години сгради – това е част от драматичната картина в Столичния градски транспорт. Ватмани, които работят през лятото на 50 градуса температура, а през зимата на 10, споделя впечатленията си Григорова.

Тежкият недостиг на кадри е резултат както от ниското заплащане и липсата на бонусна система, така и от ужасяващите условия на труд, които често са по-лоши от тези в затворите. На този фон нестабилната политическа ситуация позволява на финансовите министри от Асен Василев насам да заблуждават Столична община, че ще преведат допълнителни средства, и да не го правят. 30 млн. лв. дължи държавният бюджет само на СО за социалните ангажименти за издаване на преференциални карти за деца, ученици, пенсионери и др. групи граждани. Около 3 млн. е недофинансирането на транспорта в Бургас. Недофинансирането на публичния сектор е масово и в цялата страна. Трябва ли публични дружества да фалират, за да може политическият ни елит най-сетне да се държи национално отговорно и да изплаща задълженията си към общините?!

Междувременно управляващите Столична община, които дойдоха с категоричните заявки, че имат и готови екипи, и готови решения на натрупани проблеми, отказват да актуализират бюджета на общината, така че спящите в сметките средства да се използват рационално. Над 8 млн. лв. са задълженията само на „Столичен автотранспорт“ ЕАД към доставчици на горива. Над 14 млн. лв. струват наложителните ремонти за базови ремонти за подобряване на условията на труд отново само в това дружество, казва още общинският съветник.

Да беше само транспортът. Сгради на общински болници и ДКЦ-та са тежко компрометирани, но средства за ремонти няма. Детска ясла в Красна поляна се руши, а падащите части от сградата и компрометираната настилка заплашват живота и здравето на деца, родители и служители. Общинска болница чака от една година средства, за да плати за абонатна станция, без която родилки и новородени ще стоят на студено.

А ръководството на Столична община силно стиска очи, за да не види реалността и да не се налага да предприема мерки. Кметът уважава с присъствието си спортни и културни събития, публикува усмихнати снимки от тях. Но не намира време да се срещне с представители на синдикатите, за да обсъдят заедно вече договорената на ниво работна група бонусна система за заетите в транспорта. Това не е нищо друго освен популизъм и лицемерие. Не това обещаваше в предизборната си кампания. Не това са решенията, които обеща на столичани и те очакват от него, казва още Ваня Григорова.

Спред нея, ако продължават да се неглижират нуждите на общинските дружества, социалното напрежение ще нараства."

https://www.dnes.bg/sofia/2024/09/23/chistotata-nosi-zdrave-no-v-stolichniia-transport-rabotiat-v-katakombi.621098


Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6518 on: 23.09.2024, 14:18:13 »
За съжаление условията са такива, но тази мастия ще се сети ли за тези проблеми след изборите? Кандидатира ли се пак за парламент или ще си сторнира от дейността в СОС?

Искам да попитам последните 15-20, че даже 30 години, какво се направи за състоянието на депата и гаражите? С какво са заети толкова синдикатите в транспорта на бкп и проксито им - герб?
« Last Edit: 23.09.2024, 14:46:35 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6519 on: 23.09.2024, 15:05:44 »
Oриентировъчно за модерни гаражи с депа са необходими около 100 милиона €. Планиране, проектиране до строителство и откриване могат да минат при добро стечение на обстоятелствата 10-12 години, при типичния за нас начин на работа и 20-25 или 30 години. Това явно не е работа за един мандат.

Ето например как ще изглежда новото депо в Хайделберг - двуетажно, отдолу трамваите, отгоре на покрива електробуси и автобуси, 120 милиона € само за строежа без цената на земята. Нашите даже това не успяха да прокарат и скопиха проекта за двуетажно депо при строителството на МД3, така и не стана ясно защо. Поне там парите бяха осигурени и щяха да са голям дял безвъзмездна помощ. Изпуснаха питомното, сега ще гонят дивото.

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/mannheim/bau-des-neuen-betriebhof-in-heidelberg-wird-teuer-und-dauert-lang-100.html