Author Topic: Новини от София  (Read 1019971 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6540 on: 27.09.2024, 12:37:49 »
И столичният електротранспорт е в затруднение

"Столичният автотранспорт е хронично недофинансиран. Това заяви пред БНР Карлос Контрера - общински съветник от ВМРО в Столичния общински съвет.

Припомняме, вчера кметът Васил Терзиев обяви, че сметките на дружеството са блокирани и предупреди, че ако то спре да работи, спира и градският транспорт в София. Причината е дълг за спорния ремонт на едно от общежитията на фирмата. Дружеството има финансови проблеми от години.

Контрера подчерта, че предупреждава за тази ситуация от миналата година. По негови думи резултатът от грешната икономическа рамка води до това, че едва се плащат заплатите.

Той поясни, че парите стигат за заплати и някакви частични разходи. "Над 7 млн. лв. просрочени задължения за дизелово гориво. 2,5 млн. просрочени задължения за лизингови вноски за автобуси. Над 5 млн. лв. задължения за части - взети, вложени, но не са платени на доставчиците. Тази ситуация не е от вчера, не е от 3 месеца, не е от 6 месеца", изтъкна общинският съветник.

Той предупреди, че ако не се вземат спешни мерки, транспортът наистина ще започне да изпитва много сериозни трудности.

По негови думи над 55 автобуса са трайно спрени заради липса на възможност да бъдат обслужвани, липсват и над 300 водачи.

Контрера заяви, че столичният автотранспорт има да получава 14 млн. лв. Според него ситуацията може да се реши с тези средства.

Общинският съветник бе категоричен, че няма лобизъм. "Като председател на транспортна комисия тогава (2020 - 2021 г.) внесох предложение за осигуряване на финансиране за извършването на съответния ремонт. Тогава се хвърлиха твърдения как едва ли не може да се намери фирма, която да постави изолация за 20 лв. на квадрат. Още чакам "Спаси София" да дойдат да ми я покажат тази фирма", коментира той.

Контрера посочи, че спорът между строителя, който е извършил ремонтите, и автотранспорта, е за 1,2 млн. лв.

Става въпрос за дейности, които са извършени. "Не се спори, че те са извършени. Тези суми са дължими. Това е задължение, за което се знае много отдавна. Явно на търговското дружество, контрагент на автотранспорта, не са му издържали нервите и то е поискало предварително обезпечение", обясни той.

Контрера изтъкна, че тези суми се виждат във всички справки, с които Столичната община разполага от миналата година насам. "Изведнъж кметът сега се сети, че има такъв дълг", изрази недоумение той.

"Докато Терзиев се занимава с това нещо - за 1,2 млн., столичният автотранспорт започна 2024 г. с над 20 млн. натрупани задължения, които не се изчистиха. Държавата към вчерашна дата дължи 14 млн. лв. за компенсации на дружеството за преференциалните карти на ученици и студенти. От юни насам те не са плащани, има непогасени фактури. Затова дружеството няма оборотни средства в момента. Столична община, като вижда тази ситуация, какво е направила - нищо", обобщи съветникът.

Той подчерта, че подобно е положението и в столичния електротранспорт - там сумите са по-малки, но има забавяния на плащанията.

Според него правдивата оценка за работата на Столичната община е "Слаб 2"."

https://news.bg/regions/i-stolichniyat-elektrotransport-e-v-zatrudnenie.html
« Last Edit: 27.09.2024, 13:33:43 by fafan »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3587
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6541 on: 27.09.2024, 14:22:56 »
Че Терзиев е далеч от най-добрия вариант за кмет на София няма спор. Много избиратели не отидоха да гласуват само , защото не приеха тази силово наложена кандидатура. Сега можем само да спекулираме какво би било, но истината е, че града се движи в промените далеч от желаното темпо и няма изгледи в този мандат това да се промени. Развитието на държавата в последните десетилетия е по-скоро въпреки властта, а не благодарение на нея.

Не знам дали при кмет Бонев нещата щяха да са по-различни, но е факт, че много поддръжници на Спаси София се почустваха предадени с тази кандидатура. В комбинация с усещането за бездействие със сигурност още от сега си изгърмяха шанса за следващ мандат, което пък значи след 3 години сигурно завръщане на Герб на бял кон...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13953
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6542 on: 27.09.2024, 16:28:55 »
Има време да съдим какво са постигнали и какво - не. Отвън изглежда много лесно, но, на практика, не е така. Мерките дават резултати след месеци, а в някои случаи - след години.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6543 on: 27.09.2024, 20:09:56 »
Да, ама бай Ганьо не знае какво иска, ама го иска вендага, което се отразява и на изборите-парламентарни и местни.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6544 on: 27.09.2024, 21:27:59 »
Че Терзиев е далеч от най-добрия вариант за кмет на София няма спор. Много избиратели не отидоха да гласуват само , защото не приеха тази силово наложена кандидатура. Сега можем само да спекулираме какво би било, но истината е, че града се движи в промените далеч от желаното темпо и няма изгледи в този мандат това да се промени. Развитието на държавата в последните десетилетия е по-скоро въпреки властта, а не благодарение на нея.

Не знам дали при кмет Бонев нещата щяха да са по-различни, но е факт, че много поддръжници на Спаси София се почустваха предадени с тази кандидатура. В комбинация с усещането за бездействие със сигурност още от сега си изгърмяха шанса за следващ мандат, което пък значи след 3 години сигурно завръщане на Герб на бял кон...

В грешка си, ако мислиш,че съм фен на Спасителите. Определено има идеи, които подкрепям и смятам, че една от най-добрите е удължаването на 73 до Окръжна болница. Понеже тук не е политическа тема смятам да спра .

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17901
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6545 on: 28.09.2024, 08:33:45 »
Докато беше Фандъкова на власт се ревеше, как тя собственоръчно не прави качествени договори, ремонти и т.н. Сега гледам същата тенденция с Терзиев. Много ми е интересно доколко кмета може да спре или повлияе една процедура която е захванал СОС. Имам предвид не само като чисти законови текстове, а като реалност.(Всички сме наясно, че нещата винаги се разминават с пожелателните законови текстове)
Герберастите имаха мнозинство в СОС, дали самостоятелно, дали с метастазите си, дето и до днес си ги имат… В политиката те имат два вида поведение:

1. Когато са на власт - крадат и унищожават всичко;

2. Когато не са на власт - саботират и унищожават всичко.

;)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5633
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6546 on: 28.09.2024, 09:26:40 »
1. Когато са на власт - крадат и унищожават всичко;
И си подготвят терена за саботиране за когато не са на власт.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6547 on: 28.09.2024, 11:20:19 »
МФ: 66,77 млн. лв. са предоставени на Столична община за градски транспорт за 9 месеца

"66,75 млн. лв. са предоставени на Столична община за вътрешноградски пътнически превози по данни към първите 9 месеца на 2024 г. Това се посочва в позиция на Министерството на финансите (МФ) за възможностите за предоставянето на субсидия от държавния бюджет за обществени пътнически превози и в частност - за средствата за вътрешно градски пътнически превоз на Столична община, след блокирането на сметките на "Столичен автотранспорт" ЕАД.

От финансовото министерство обясняват, че съгласно Наредбата за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, субсидиите се разпределят от транспортния министър. Те са за обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и в планински и други райони. Субсидира се и издаването на карти за обществен транспорт. За целта министърът на транспорта разпределя годишния размер на определените в държавния бюджет средства за компенсиране на превозвачите за извършените безплатни или с намалени цени по тримесечия и по общини. Разпределението се представя на министъра на финансите и на база на постъпилите данни средствата се предоставят в рамките на тримесечни общи лимити на отделните общини.

От МФ отбелязват, че с промените в наредбата, в сила от 1 февруари 2024 г., е разширен обхватът на определените групи и е увеличена до 14 навършени години възрастта на децата, които имат право на безплатно пътуване във вътрешноградския транспорт. От ведомството обясняват, че това води до недостиг на средства по бюджетите на общините за 2024 г. за изплащане на компенсациите. По проблема е проведена срещи на Министерството на финансите с Министерството на транспорта и съобщенията (МТС) и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА). Поет е ангажимент да се анализират изпълнението и предвидените средства в държавния бюджет за 2024 г. по общини и категории правоимащи лица. МФ е изискало информация от общините за изразходваните средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени на пътуване с вътрешноградски и междуселищен автомобилен транспорт за първото и второто тримесечие на годината, както и прогноза за трето и четвърто. Тримесечие. Данните са предоставени на МТС и "Автомобилна администрация". Ще бъде изготвен последващ анализ на представената информация от кметовете на общините и ще бъде създадена организация за обобщаване на очертания недостиг, за да се вземе решение за осигуряване на необходимите средства в рамките на възможностите на бюджета.

Ежегодно в срок до 20 октомври кметовете на общините предоставят на министъра на транспорта и съобщенията справка по образец за компенсиране на превозвачите за извършените безплатни и по намалени цени пътувания със средства от централния бюджет за периода 1 януари - 30 септември.

От финансовото министерство отбелязват също, към момента водят добър диалог с общините, включително и със Столичната община, с цел решаване на възникнали в хода на изпълнение на бюджета проблеми и въпроси."

https://news.bg/finance/mf-66-77-mln-lv-sa-predostaveni-na-stolichna-obshtina-za-gradski-transport-za-9-mesetsa.html

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6548 on: 28.09.2024, 22:01:03 »
И се пита извода от новината какъв е - ще спасим ли ГТ-София. И дали ще се намерят нужните управленски мерки и решения, за да се разреши проблема с тая каша

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6549 on: 29.09.2024, 07:17:45 »
Време е цените на почасовото паркиране в Синя и Зелена зона да започнат постепенно да се вдигат достигайки нива , в които винаги има 10% свободни места. Също трябва по-сериозно да се следи за неправилно паркиране и да се налагат глоби. Всички тези пари трябва да се насочат към градския транспорт.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6186
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6550 on: 29.09.2024, 10:16:07 »
Всички тези пари трябва да се насочат към градския транспорт.

Е те се насочват, ама за заплати и бонуси.
Спрете си просташките мнения !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6551 on: 29.09.2024, 11:06:39 »
Време е цените на почасовото паркиране в Синя и Зелена зона да започнат постепенно да се вдигат достигайки нива , в които винаги има 10% свободни места. Също трябва по-сериозно да се следи за неправилно паркиране и да се налагат глоби. Всички тези пари трябва да се насочат към градския транспорт.

Колкото и пари да се съберат от паркиране и глоби без дотациите от бюджета няма как да излезе сметката. Няма градски транспорт който да се самоиздържа.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6552 on: 29.09.2024, 13:57:00 »
Всички тези пари трябва да се насочат към градския транспорт.

Е те се насочват, ама за заплати и бонуси.

За заплати и бонуси на раздутата администрация. :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6553 on: 29.09.2024, 20:12:38 »
Хвани ме, ако можеш: къде отидоха разписанията на градския транспорт в София
Новият сайт на ЦГМ предизвика недоволство заради трудното боравене с него. Той е част от поръчка за 6 млн. лв. за дигитализация, в която влиза и приложение



"Има ли удобен градски транспорт дотам? Много от вас са си задавали този въпрос, когато трябва да стигнат до някое място в София. Вадите смартфона си, за да проверите какви са опциите и колко време ще отнеме да стигнете до въпросното място. А очакването е с един клик приложението да намери вашата локация и да ви покаже най-бързите маршрути. От Центъра за градска мобилност (ЦГМ) обаче не мислят така.

В новия, модернизиран сайт на общинското дружество човек лесно може да се изгуби, докато открие разписанието на някой автобус, камо ли спирката, от която иска да го хване. В последните четири месеца, откакто той работи, има множество оплаквания на граждани за това, че вместо да ги улеснява, сайтът ги затруднява при търсене. А съмненията са, че за пореден път общината не е мислила как да направи добра услуга, ами как да "даде едни пари".

Новият сайт реално е първата видима част от поръчка за 6 млн. лв. с ДДС, които бяха дадени по спорен начин, на единствен кандидат със съмнителни връзки (виж карето долу). Критиките още при обявяването ѝ преди година бяха свързани със завишената стойност и липсата на яснота какво ще се прави. Голямата ѝ цел беше озаглавена като "дигитализиране на услугите по паркиране" в платените зони - дейност, която също тъне в мъгла. Тя реално няма как да се случи напълно, ако общинският съвет не забрани хартиените фишове с промени в наредба.
Реклама

Тук е включена и другата видима засега част от похарчените средства - приложението Sofia Plus, оценено с 1.7 от 5 в Google Play. В него въобще липсват разписанията на градския транспорт, но пък може да се плаща синя и зелена зона с банкова карта. "Сайтът ви е тотал щета. Един автобус не може човек да си провери нормално. За приложението няма да говоря", гласи един от многото негативни отзиви за него в Google Play.

Криворазбраната дигитализация

Макар и заявката да беше за интеграция на всички съществуващи услуги, отново са налице разпилени функции и неудобства заедно с реален риск да се доплащат още средства, за да се дооправят. Това не е особено изненадващо, предвид неясно разписаните условия от самото начало. Дори не се знаеше, че въпросните дигитални продукти влизат в тази поръчка - това се разбра от отговори на ЦГМ до "Капитал", получени по Закона за достъп до обществена информация. От там посочват, че те са част от "интеграцията" и стремежа за единно потребителско изживяване.

 Тези неразбории се отразяват на жителите и посетителите на града, които са ползватели на въпросните услуги. Още повече става въпрос за похарчен обществен ресурс. В обявената преди година поръчка имаше известна доза спешност: беше пусната три месеца преди местните избори и около нея се вдигна обществен шум, като дори влезе в предизборната кампания. Макар и да беше веднъж прекратявана, договор беше подписан на 2 януари тази година и реално администрацията на Васил Терзиев я "наследи". Сега новият зам.-кмет по дигитализация Иван Гойчев ясно вижда ефекта от това.

"ЦГМ е възложител и аз като зам.-кмет нямам пряко влияние върху процесите там. Направихме усилия да инициираме срещи, поискахме документи и се запознахме със заданието, но в крайна сметка се оказа, че е трудно да променим нещо, тъй като повечето решения вече са били взети и процесът е бил предопределен", коментира той за "Капитал". И добавя, че винаги има място за подобрения и е важно да се обърне внимание на обратната връзка от гражданите.

На разходка в сайта

Оплаквания от резултата под формата на нов сайт има навсякъде - в официалната фейсбук страница на ЦГМ, под всяка онлайн публикация, както и в групи до кмета на София Васил Терзиев. От неправителствената организация Институт за информални иновации пишат писмо, с което настояват за връщане на стария софтуер за разписанията.

"Направен е нов, недомислен и неудобен софтуер за разписанията, който затруднява гражданите и не предоставя качеството на услугата, която те имаха до края на май 2024 г. Ако тази промяна е направена за усвояване на поредните средства, то това не е добро вложение, защото е влошена функционалността, на която бяхме свикнали", пишат от там, като напомнят, че не всяка иновация е полезна за хората и оправдана. Писмото е препубликувано от страницата с 15 хил. последователи "Trinmo - Транспорт, инфраструктура и мобилност", която е фокусирана върху градския транспорт на София. От там пишат в коментар, че няма лошо да остане новият сайт, стига да има специфичните функционалности.

"В секция "Разписания" да има и търсене по спирка - и да се виждат всичките разписания от дадената спирка. В секция "Спирки" (виртуалните табла) да има търсене и по линия", уточняват те. Вместо информация от виртуалните табла сега на отварящия екран се изисква човек да въведе на коя спирка се намира (като адрес или като номер) и докъде иска да стигне (отново адрес или номер на спирка). Опция, която имитира Google Maps, но далеч не работи добре, защото сайтът на ЦГМ често не намира адресите, а хората не са длъжни да помнят номерата на спирките. "Когато човек пътува с градския транспорт, не е нужно да се разхожда по сайта на Центъра за градска мобилност", пишат по този повод от Института за информални иновации.


Към новото старо приложение

На сайта все пак има добавени полезни функции като проверка на запълнените места в буферните паркинги, плащане на стикер и др., а при раздел "Платено паркиране" той насочва хората да си изтеглят приложението Sofia Plus, където могат да си платят зоната за паркиране. Удобството е, че това става с банкова карта, без такса за SMS. Неудобството - отново разпиляност, тъй като в приложението липсват разписанията на градския транспорт. А очакванията на хората са да намерят всички услуги на едно място.

"Свалих приложението, защото се твърдеше, че вече в него на едно място може да се ползват всички услуги на градския транспорт. Ами няма такова нещо. Само информация и опция за заплащане (която още не съм ползвал) за паркиране в платена зона. Самото приложение е с кофти дизайн, без опция за избор на тъмна тема." (Правописът е коригиран - бел. авт.)", гласи един от отзивите в Google Play. Там има още по-крайни коментари в този дух, всичките от последните два месеца.



Според общинския съветник Симеон Ставрев сайтът е "издържан технически добре с изключение на виртуалните табла", като споделя, че се водят разговори да бъдат вкарани в картата и локациите на спирките за по-лесно намиране. Но и той намира за погрешно това, че в приложението липсват разписанията на градския транспорт - от проверка на спирка до заплащането за пътуване.

"Почти съм убеден, че те не са го договорили с изпълнителя и ще трябва да похарчат допълнително средства за надграждане на въпросното приложение с тази опция", коментира той за "Капитал". От ЦГМ, изглежда, не са предвидили това при обявяването на поръчката и сега, месеци след като е сключен договорът, казват: "Към настоящия момент се правят оценка и анализ на възможностите да бъдат добавени нови функционалности в мобилното приложение Sofia Plus."

Любопитно е, че приложението Sofia Plus съществува още отпреди няколко години и е правено без обществена поръчка, тоест е струвало под прага от 30 хил. лв. Сега по тази за дигитализация, изглежда, се е правил редизайнът му, като от ЦГМ казват, че от януари до август за "осигуряването на дигитални услуги" чрез Sofia Plus са изплатени 19.2 хил. лв. с ДДС.

Хартиен бъг

От всичко, изброено дотук, досега изглежда, че под "дигитализация" се разбира най-вече нов сайт и възможността да се плаща синя и зелена зона освен с SMS и с банкова карта (каквато възможност дава Sofia Plus, както и Urbo). Но фактът, че все още човек може да си купи хартиен фиш за паркиране, говори, че има още път да се извърви. Тук обаче топката е в общинския съвет. "В момента все още хората могат да паркират с хартиени талони. Според мен трябва да ги премахнем, защото така могат да се заобикалят правилата - със SMS и талони можеш да седиш цял ден. Хартиените талони бяха бъг в системата, защото те не се отразяват в базата данни на ЦГМ кой кога е паркирал с тях и не можеше да се отчита правилно", казва Симеон Ставрев.

Както се случи при замяната на хартиения билет с електронен, така и за това са нужни промени в наредба - тази за организация на движението, както и гласуване в Столичния общински съвет (СОС). Според Ставрев трябва да се премахне "всичко хартиено" от наредбата и да се случи въпросната промяна. Тя ще се усети, когато фишовете в отсъствието на водача спрат да бъдат на хартия, а вместо това може да си ги платиш лесно в сайта и в приложението.

 Това може да спести пари и на общината от печатане на хартийки - последно преди година Центърът за градска мобилност е обявил поръчка за 480 хил. лв. без ДДС за отпечатването на ценни образци-талони за паркиране. За изпълнител е избрана "Демакс", като договорът изтича през 2025 г.

Колко струва всичко

И дигиталните услуги по тази поръчка обаче не излизат особено евтино. Да се проследи къде са отишли средствата за "дигитализация на паркирането" е сложно начинание заради общо формулираните дейности и липсваща конкретика какво колко струва. От отговора на ЦГМ по ЗДОИ става ясно, че са похарчени 1.1 млн. лв. от сключването на договора до август. Те са изразходвани най-вече за осигуряване на различни "дигитални услуги", а откъм хардуер са били "осигурени" 80 камери за разпознаване на номерата с приложение, базирано на изкуствен интелект, 20 таблета, 200 бр. хардуерни устройства за проверка и контрол на паркирането с приложен софтуер, сертифицирани съгласно Наредба Н-18 (от регистъра на НАП за това се вижда, че ЦГМ е вписан на 9 септември 2024 г.), 200 резервни батерии за въпросните устройства и др. (виж всички в карето).

Договорът изтича през 2027 г., като са заложени още редица дейности: "дигитални услуги за управление и контрол на издавани винетни стикери за локално платено паркиране" за 163 хил. лв., дигитални услуги за "управление и контрол на изпълнението на принудително задържане чрез скоба" за 288 хил. лв., аналитични услуги за 418 хил. лв. и др. Ключово ще е дали отново хората ще разбират какво точно се има предвид под това постфактум, или общината ще обясни и ще бъде прозрачна и по-отворена. Контролът е в ръцете на Столичния общински съвет, както и в борда на Центъра за градска мобилност. Този юли той беше сменен за два дни благодарение на мнозинство между ГЕРБ, БСП и по-малките партии. "Новоназначените" са дългогодишни служители в дружеството, а, случайно или не, единият нов директор е Румяна Милова, която е подписана като възложител на същата тази поръчка за дигитализация."

Quote
Изпълнителят на поръчката
Единствен кандидат в поръчката и впоследствие избран изпълнител беше обединение между компаниите "Юпасс" и "Уест ауто диджитъл". Първата фирма е разработчик на приложението Urbo, което предоставя на практика същата услуга като Sofia Plus, но има най-висок рейтинг в Google (4.2) и продължава да работи. Вероятно тя е била ангажирана и с редизайна на приложението на ЦГМ. Собствеността ѝ отвежда към връзки с бизнесмена Александър Тошев, по прякор Джони Каскета. В отговори до "Дневник" доскорошният директор на ЦГМ Дилчев описва изпълнителят "Юпасс" по следният начин: "Разработва решения за "умни градове" и "умен туризъм" от 2015 година. Това е компания в България, която работи с над 20 общини в страната, като предлага редица решения в областта и разчитаме на нейната експертиза."

Другата компания в обединението е "Уест ауто диджитъл", в която към онзи момент работи един служител. Любопитното при нея е, че преди се е занимавала с продажбата на автомобили и части, но дни преди обявяването на поръчката на ЦГМ добавя едно "диджитъл" и сменя собствеността си. Жената, която е собственик на фирмата, водеща счетоводството ѝ, пък е съдружник във фирмата - изпълнител на електронната билетна (тикет) система в София за 100 млн. лв., показа разследване на "Капитал".




https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/gradove/2024/09/13/4673530_hvani_me_ako_mojesh_kude_otidoha_razpisaniiata_na/
« Last Edit: 29.09.2024, 20:21:28 by fafan »

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6554 on: 29.09.2024, 20:43:52 »
И в крайна сметка единствено чрез google maps можеш да намериш наистина удобна информация за възможен път.
Предвид факта, че сайта използва безплатния openstreetmap защо не бяха направили една интеграция с google че поне да е функционираща

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6186
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6555 on: 29.09.2024, 22:05:54 »
По тъпо нещо от новите предложени разписания не съм виждал. Старите си бяха един милион пъти по добре предложени и лесни за работа. Аз чат пат ги ползвам на компютъра, а на смартфона никога не бих се кьоравил да търся инфо !
Повече от половината пари за тая глупост са усвоени за нещо от някои !
Спрете си просташките мнения !

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6556 on: 29.09.2024, 22:53:39 »
Поне е осигурена поддръжка от Ечмиадзин с гарантирано време за реакция до Второто пришествие. Може да се разчита на оторизирания представител за България и Румъния архиепископ Датев Акобян.  :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6557 on: 29.09.2024, 23:51:55 »
И се пита извода от новината какъв е - ще спасим ли ГТ-София. И дали ще се намерят нужните управленски мерки и решения, за да се разреши проблема с тая каша

Ще го спасяват...за пореден път :rolleyes:

Заем за градския транспорт в София, за да не спрат автобусите

https://btvnovinite.bg/bulgaria/zaem-za-gradskija-transport-v-sofija-za-da-ne-sprat-avtobusite.html

Само че решаване на проблемите не е, само поредното наливане в пробита каца.
Към октомври почти всяка година настъпва подобна каша, ето едно дежавю от 2022 г., тогава дефицитът е бил даже двоен.

https://www.economic.bg/bg/a/view/stolichen-avtotransport-moje-da-zaloji-1-3-ot-avtobusite-si
« Last Edit: 29.09.2024, 23:55:04 by fafan »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6668
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6558 on: 03.10.2024, 11:28:16 »
С наддаване столичните общински съветници решават за дълга на транспорта

"ГЕРБ искат оставката на заместник-кмета по транспорт в София Илиян Павлов за цялостен принос. За това настоя общинският съветник, преди това телевизионен водещ, Антон Хекимян. От ГЕРБ са донесли кашон, в който Павлов да си събере нещата.

Защо се внасят нефелни доклади, попита съветникът. Също така задава въпрос и дали столичани ще плащат винетки за Околовръстното.

Сектор транспорт в София е в чудовищно състояние и столицата никога не е била толкова задръстена, смята общинарят. Според ГЕРБ заместник-кметът създавал редица проблеми. Това не е поредното искане на оставка, увери Хекимян.

Герберите недоумяват защо Столична община иска отпускане на 6 милиона лева при положение, че са нужни 25 милиона лева. Според тях кметът Терзиев не е направил нищо, за да си потърси задълженията от държавата. От ГЕРБ са категорични, че пари има, а капиталовата програма на Столична община не се изпълнява, а по нея има 600 милиона лева.

Общинарите виждат изход от ситуацията в актуализация на бюджета на СО.

Преди Антон Хекимян по темата говориха и общинските съветници Пламен Данаилов, ИТН, и Карлос Контрера, ВМРО.

Пламен Данаилов от ИТН критикува, че извънредните сесии на СОС няма да решат проблема с транспорта в София. Той поиска на СОС да се отпуснат средства за градския транспорт, както и да поемат и застраховката в градския транспорт. Средства има предостатъчно, смята Пламен Данаилов.

Според Карлос Контрера предложението на кмета ще реши само частично проблема. Към 31.12. 2023 просрочени задължения са от над 13 милиона лева и вече са над 22 милиона лева. Операторите продължават да трупат задължения. Държавата не си изпълнява компенсациите към СО. Тези компенсации са за гориво и заплати. Контрера настоява за мостово финансиране, за да се покрият липсите от бюджета на СО. Имало достатъчно време за актуализация на бюджета на общината.

Затова той и Данаилов настоява да се даде заем на градския транспорт от 25 милиона лева, за да "не действаме на парче", настоя Карлос Контрера. Въпрос на политическа воля е да се намерят тези 25 милиона лева, заяви общинският съветник."

https://news.bg/regions/s-naddavane-stolichnite-obshtinski-savetnitsi-reshavat-za-dalga-na-transporta.html

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 939
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новини от София
« Reply #6559 on: 03.10.2024, 17:40:22 »
За да имат временните директори повече за усвояване.