747 е правен за друга транспортна система - малко на брой големи летища-хъбове, които събират локалния трафик и го качват на големи самолети на дълги разстояния. Нещата обаче днес не са съвсем така, затова големите самолети вече не са толкова на почит, освен това има достатъчно големи двумоторни, които са значително по-евтини за експлоатация, събират 2/3 от пътниците на 747 и могат да летят по-често, съответно да са по-удобни за повече хора. Този модел с големи летища-хъбове днес се прилага успешно само от Emirates, затова те имат и най-много летящи А380 - над 120 срещу само 4 за Луфтханза.
747 е считан за неперспективен още при разработването - тогава се е смятало, че бъдещето е на свръхзвуковите самолети. По тази причина е разработен така, че да може лесно да се преработи на товарен с отваряща се носова част и това обяснява защо пилотската кабина е толкова високо. Впоследствие прогнозите за развитие на свръхзвуковите полети не се оправдават, затова 747 си остава много успешен модел, но днес вече старомоден. Остава обаче възможността за преустройство на товарен, което му дава поне още 20 години живот, въпреки че вече не се произвежда.