Author Topic: Архивни документи  (Read 67286 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #100 on: 07.06.2024, 15:52:42 »
Тримесечна карта за всички линии за отрядник, 02 - 04. 1989г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5895
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #101 on: 08.06.2024, 05:40:19 »
Какво значи отрядник. По това време тримесечната карта за всички линии беше 13.50. Тази може би е включвала и селските линии....
По рейс и по жена не се тича!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Архивни документи
« Reply #102 on: 08.06.2024, 17:41:35 »
Какво значи отрядник.
Според мен - човек, който така пламенно коментира дадено историческо време, трябва да е по-добре запознат с него.

отрядниците бяха представители на гражданска организация, която работеше на доброволни начала и имаше милиционерски функции - ДОТ. Те подпомагаха милицията в охраната на обществения ред. Имаха оръжие и имаха правомощия да правят всякакви проверки: от проверка на наличностите в магазина и сверка с документацията (за да пресекат кражбите от магазинерите) до проверка на багажника на колата. Също така можеха да пишат актове, да арестуват и т.н.

Освен за по-сериозни престъпления, следяха и за спазване на морала - да няма неприлично облекло и неприлични прически; да няма шум във времето за почивка; да няма изхвърляне на боклук извън регламентираните места; да не се тупат килими и пътеки, където не трябва и много други такива.

Централното управление на ДОТ беше при конната база до квартал Бенковски. Там ги обучаваха.

Щеше да е много полезно да има подобна организация и днес!


Организацията беше на доброволни начала. не получаваха заплата, но получаваха други привилегии. Не мога да го твърдя със сигурност, но съм чувал, че пътуването в градския транспорт е било безплатно или на много символична цена. и то на територията на цялата страна (тогава ДАП беше една организация за цяла България). Имали са и големи отстъпки за БДЖ и междуградските превози.

Тази може би е включвала и селските линии....
Със сигурност трябва да е било така, защото имаха много работа по селата. особено около прибирането на реколтата от ТКЗСтата.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17900
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #103 on: 01.07.2024, 11:35:27 »
Ikar или Балкантон по-рано бяха споделяли снимки на автобуса ни от финали на световно по футбол, не мога да намеря къде беше споделено...

Ето отново снимка на българския автобус от световното през 1974 г. Тук има снимки и на автобусите на всички останали финалисти.




Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #104 on: 23.09.2024, 10:52:04 »
Месечна карта за безплатно пътуване на гръцки студент за юни 1994г. Емблемата на картата е същата като на ЗТС.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2166
    • View Profile
Re: Архивни документи
« Reply #105 on: 23.09.2024, 13:45:50 »
Това беше емблемата на ГТ София не на завода.
The Grand Tour

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17900
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #106 on: 23.09.2024, 14:43:17 »
Тази на входа на Мария Луиза 84 от кога е и на какво е?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6666
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #107 on: 23.09.2024, 15:10:51 »
С крилцата е 1:1 идентична с емблемите отпред на София-70.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17900
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #108 on: 23.09.2024, 15:37:58 »
Мдам, и на трамваите пише “ГТ”, а не “ЗТС”. ЗТС си имаха отделно лого, но може би то е от 80-те. И формално завода бил ли е част от системата на МГТ в София (да могат да ползват логото) или все пак са били отделна единица, макар тясно и пряко свързани с МГТ на София?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6666
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #109 on: 23.09.2024, 15:50:49 »
Тук може да се прочете по този въпрос. Явно няколко пъти е "обособявано", после "отделяно", после отново "обособявано". Важното е било да се режат лентички по комунистически, с големи банкети и големи лозунги. В крайна сметка всичко е било в един кюп - СП "Градски транспорт", под тази шапка имаше какво ли не - депа и гаражи, завода, лифтовете на Витоша, почивни станции и какво ли още не...

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #110 on: 23.09.2024, 19:52:30 »
   Би следвало ЗТС да има  собствена емблема от обособяването му през 1976г. насам. При първите Софии на емблемата е пишело "ГТ 4"(4-ти клон към СП "Градски транспорт"). 
 Прилагам позволително за безплатно пътуване с БДЖ от 1968/1969г. Не знаех за съществуването на тези документи.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6666
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #111 on: 23.09.2024, 21:22:29 »
А защо е и на немски?  :blink: Има даже грешка  :P

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
    • Email
Re: Архивни документи
« Reply #112 on: 01.10.2024, 08:33:10 »
Автобусен билет за линията Поморие - Слънчев бряг с обикновен автобус и без кондуктор от 1981г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.