Author Topic: Излетните автобусни линии  (Read 358956 times)

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1720 on: 08.09.2024, 16:33:20 »
То идеята за линия до Копитото не е лоша - защо не пуснат коли до там в почивни дни с хубаво време и вечерни. То и без друго е популярно като нощна дестинация. Особено ако ограничат достъпа с коли, че пътя нагоре е царството на неможачите с бмв-та
На базата на псевдонима ти предполагам, че си роден 99 година. което е чудесно! Млад човек, на когото обществото трябва да разчита за бъдещето.

Сега ще ти разкажа истории от времена, когато не си бил роден. Края на 70-те години и началото на 80-те години. Тогава бяха моите студентски години. тогава имаше линия 62 до Копитото. Понеже спомена вечерни курсове - тогава последният курс по тази линия от Копитото надолу към града беше точно в полунощ.

Сега ще ти кажа какво правихме с моите връстници тогава. Нямахме нужда от БМВ. Взимаме си по една бира (или кой - каквото иска) и се качваме горе. Тогава нямаше телевизионна кула. до горната станция на лифта имаше една много красива каменна наблюдателница на гледката към града. Обикновено винаги беше пълна с хора. Затова и много пъти се случваше да се настаним на камъните под лифтовата станция. знам, че и днес хората се събират на тези камъни. Преди десетина години ходих последно там и направо се шокирах колко опасно изглежда отиването до въпросните камъни. Аз ходих през деня. мога само да си представя колко неприятно изглежда нощем. Преди пътеката до камъните се поддържаше имаше осветление от лифтовата станция. И самите камъни точно под станцията се поддържаха чисти. И там си изкархвахме цялата вечер на лаф-моабет. И се прибирахме с някои от последните курсове на 62.

За тези, които живеехме по-далече - трябваше най-късно курсът, който тръгваше отгоре в 11 часа. Така успявахме да хванем един от последните курсове на трамвай 19 до Дървеница. оттам колегите от провинцията се прибираха пеша към Студентски град, а аз - пеша към Младост. последния 88 вече беше минал. Бях млад и не ми пречеше да се прибера пеш.

Друго което правихме тогава беше да заведеш гадже горе, за да се поцелувате на гледката на нощна София. И пак се прибирахме с последните курсове на 62. При тази ситуация вече се съобразяваш къде живее гаджето, за да не я караш да ходи пеш. Пред-пред последният курс от Копитото надолу беше някъде към 22:15-22:20. С него вече си гарантираш, че може да си хванеш всякаква друга линия долу в града. Тогава последните курсове по основните линии на градския транспорт тръгваха около полунощ. Случвало ми се е да изпратя мадамата с градски транспорт (например до Студентски град) и после пак да се прибирам пеша до Младост.

Понякога се качвахме с последните врътки на лифта, оставахме горе, за да дочакаме да се стъмни и после се прибирахме с линия 62. Билета за лифта в посока беше 30 стотинки, а за автобуса в посока - 60 стотинки. Така човек си избиваше парите за една бира.

Разбира се - ходили сме и през деня да гледаме София от горе. тогава също е красиво. А най-красиво беше от терасата на ресторанта на хотела, който е на последната спирка на 62 (доколкото знам - сега хотелът е затворен). Взимаш си тройка кебапчета с гарнитура, една бира и се наслаждаваш на София от високо! А можеше да отидеш на терасата на ресторанта и без консумация. Никой не те спираше. А терасата беше на няколко нива и оттам се виждаше целия град. на ръба на най-долното ниво имаше красив парапет, на който се настаняваха всички зяпачи, които бяха без консумация.





Смятам, че е добра идея да се възстанови линия 62 до Копитото. Не знам къде би било добра идея да тръгва от София. Мисля си, че е добра идея да се пуснат късни курсове. И последните два курса отгоре да бъдат около полунощ и около 1 часа след полунощ. Но вместо до обичайната си крайна станция - тези два курса да бъдат удължени до площад Батенберг и да пристигат там във времето за връзка с нощните линии.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1721 on: 08.09.2024, 18:49:39 »
Няма шофьори за съществуващите автобусни линии, вие искате да се откриват нови. Иначе много автобусни линии в София трябва да са на по-кратки интервали, и от нови линии има нужда, ама... докато не се привлекат нови шофьори нищо няма да се случи.
« Last Edit: 08.09.2024, 18:51:26 by Chezare »

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4111
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1722 on: 08.09.2024, 19:57:05 »
Преди имаше павилионче на лифтовата станция и продаваха кафе,чай,безалкохолни и вафли. Също терасата на ресторанта беше достъпна и без да консумираш ншщо от него и можеше да гледаш София отгоре, колкото си искаш ! Сега няма нищо, а гледката се открива от камънаците пред лифтовата станция, където е опасно и се стига до там по една обрасла пътека смърдяща на урина. Докато не се изгради обезопасена наблюдателна площадка качването на още хора чрез нова автобусна линия крие много рискове от злополуки! Би било много хубавода имаме атракция както кулата на Снежанка, но НУРТС е частно дружество и очевидно няма интерес.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6667
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1723 on: 08.09.2024, 20:36:56 »
Няма шофьори за съществуващите автобусни линии, вие искате да се откриват нови.

За линии като 200 шофьор има, а за 62 да няма?

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1724 on: 09.09.2024, 14:41:26 »
Дали на Спаси София им дреме на гергинката дали има шофьори, или както в случая има, как са? Изобщо не им пука, и изобщо не им пука, че карат линия, изцяло в пъпа на София, бутаща се в най-големия трафик, излишно изнервяща както шофьорите на линията, така и останалите участници в движението. Пуснат е доклад линията от 15-ти да я няма, но да видим.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8821
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1725 on: 09.09.2024, 15:02:28 »
200 е на цял час, ако колата отиде на евентуална излетна линия интервалът ще е още по-голям и няма да има желаещи да я чакат.  :rolleyes:

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2302
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1726 on: 09.09.2024, 15:26:07 »
Дали на Спаси София им дреме на гергинката дали има шофьори, или както в случая има, как са? Изобщо не им пука, и изобщо не им пука, че карат линия, изцяло в пъпа на София, бутаща се в най-големия трафик, излишно изнервяща както шофьорите на линията, така и останалите участници в движението. Пуснат е доклад линията от 15-ти да я няма, но да видим.
Докладът за 200 е да бъде удължена до 16.10, а не да бъде спряна.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1727 on: 09.09.2024, 15:49:16 »
Дали на Спаси София им дреме на гергинката дали има шофьори, или както в случая има, как са? Изобщо не им пука, и изобщо не им пука, че карат линия, изцяло в пъпа на София, бутаща се в най-големия трафик, излишно изнервяща както шофьорите на линията, така и останалите участници в движението. Пуснат е доклад линията от 15-ти да я няма, но да видим.
Докладът за 200 е да бъде удължена до 16.10, а не да бъде спряна.

Аха. И си затварят още повече очите за Х50, който се движи с по под 10 пътника на ден, само защото по линията се движи конвенционален автобус.
« Last Edit: 09.09.2024, 15:51:21 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11262
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1728 on: 09.09.2024, 17:59:46 »
Твърдиш че пътникопотока по х50 се определя от типа на подвижния състав, който я обслужва? В такъв случай, ако това е така, няма никакво значение какъв е маршрута на линията, ако пътниците в нея са само заради типа на возилото. Тогава е все тая дали двуетажния автобус обслужва 200, 300 или 600.
Аз обаче нямам такива наблюдения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline maxx

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
    • Maxx FM
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1729 on: 09.09.2024, 18:14:24 »
Простете, че се изказвам като обикновен ползвател на градски транспорт, а не като експерт, но не е ли нормално и логично първо да се оптимизират и подсилят линии, които наистина се използват и генерират някакъв приход, макар и не особено голям, за сметка на реализацията на разни екзотични идеи на шепа хора?

В този ред на мисли, през уикенда видях А103, в който нямаше нито един човек, а беше във време, в което се предполага че хората вече се прибират от планината. Тази линия или трябва да се закрие, или да се оптимизира някак, защото само хаби ресурс.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1266
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1730 on: 09.09.2024, 18:16:19 »
Линия 200 в сегашния си вид не мяза и на туристическа линия а на най обикновена кръгова градска линия

Преди като обслужваха тази линия City Sightseeing  автобусът беше на два часа и не спираше никъде другаде освен а пл.св.Александър Невски която беше начална и крайна спирка и билета беше 20 лева,плюс това съм чувал че са давали и по чаша вино на пътуващите
Аз също съм на мнение че номер 200 трябваше да остане за ретро линиите

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1731 on: 09.09.2024, 18:33:56 »
Твърдиш че пътникопотока по х50 се определя от типа на подвижния състав, който я обслужва?
Нали именно идеята че е туристическа наложи използването на двуетажни автобуси за него. Нали даже отчитаха повишен пътникопоток заради двуетажните

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6667
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1732 on: 09.09.2024, 18:39:03 »
Нали даже отчитаха повишен пътникопоток заради двуетажните

Сами си отчитаха пътникопоток и сами си писаха докладите и после сами си поръчваха двуетажни и накрая сами си ги облепяха и им купуваха ел. табели. На това му се вика затворен кръг  :laugh:

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1733 on: 09.09.2024, 18:52:40 »
Нали даже отчитаха повишен пътникопоток заради двуетажните

Сами си отчитаха пътникопоток и сами си писаха докладите и после сами си поръчваха двуетажни и накрая сами си ги облепяха и им купуваха ел. табели. На това му се вика затворен кръг  :laugh:

200 е рожба на лилавите, а облепянето на 2603 е дело на ОП Туризъм, като за същото отговаряше един член от този форум. 200 не е измислица на екипа, който ти и още някои хора визирате и това съм го писал тук многократно.
« Last Edit: 09.09.2024, 20:14:17 by Niko.G »
SUMC - Desordem e Regresso.


Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6667
    • View Profile
    • Email
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1734 on: 14.09.2024, 12:44:33 »
Явно докладът за А63 е минал на заседанието на 13.9., хората си отвоюваха линията обратно:

След протест: Автобусна линия номер 63 ще се движи до Златните мостове през почивните дни

https://trip.dir.bg/novini/sled-protest-avtobusna-liniya-nomer-63-shte-se-dvizhi-do-zlatnite-mostove-prez-pochivnite-dni

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1735 on: 14.09.2024, 17:52:14 »
Хубаво е да има повече обществен транспорт до Витоша (в случая можеше да помислят една от двете линии /61 или 63/ да ходи до Копитото).

Но така отново са прецакани хората, които искат да ползват линия 63 като нормална градска линия между Лагера и Бояна. 

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1736 on: 14.09.2024, 18:18:20 »
Е кой им пречи особено в делничен ден. В почивни дни в топло време ще трябва да се примирят. Иначе в лошо време така и така няма да е пълно с туристи

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1737 on: 18.09.2024, 23:49:58 »
Преди имаше павилионче на лифтовата станция и продаваха кафе,чай,безалкохолни и вафли. .
Да, ама работеше докато работи и лифта. Когато се качвахме в по-късната част от вечерта с линия 62, павилионът беше затворен. Тогава трябваше или да се разходиш до хотел-ресторанта, за да си купиш нещо или да си носиш предварително отдолу. А отидеш ли до хотел-ресторанта - по-добре направо да си останеш там за гледката. Че направо и ще седнеш на маса.

Преди имаше павилионче на лифтовата станция и продаваха кафе,чай,безалкохолни и вафли. Също терасата на ресторанта беше достъпна и без да консумираш ншщо от него и можеше да гледаш София отгоре, колкото си искаш !
Разбрах, че в днешно време хотел-ресторантът не работи и горе има само по един охранител. Но пък бизнесът процъфтява - можело да си платиш 5 лева на човек, за да излезеш на терасата, за да гледаш София отгоре. Да живее капитализмът!

Сега няма нищо, а гледката се открива от камънаците пред лифтовата станция, където е опасно и се стига до там по една обрасла пътека смърдяща на урина.
Последно ходих преди години и видях колко е опасно дори и през деня. представям си нощем.

Докато не се изгради обезопасена наблюдателна площадка качването на още хора чрез нова автобусна линия крие много рискове от злополуки!
Съгласен съм! Но смятам, че такава площадка трябва да се изгради колкото се може по-скоро, дори и да няма нова автобусна линия. Знам, че дори и в това неприятно състояние на пътеката и камъните - те редовно се посещават от млади хора и през деня и по тъмно. Дано никой да не пострада! Чувал съм, че някои, които търсят по-силни усещания -  се опитват да минават през разрушената горна станция на лифта, което е стряскащо опасно.

Би било много хубавода имаме атракция както кулата на Снежанка, но НУРТС е частно дружество и очевидно няма интерес.
Самата кула не е предвидена да има такива помещения за заведение като на Снежанка. Знам, че това е така съзнателно по проект на архитектите. Причината е била факта, че съвсем наблизо има хотел-ресторант с много хубава гледка. Тогавашните архитекти е нямало как да знаят, че ще дойде светлия капитализъм.

В този ред на мисли, през уикенда видях А103, в който нямаше нито един човек, а беше във време, в което се предполага че хората вече се прибират от планината. Тази линия или трябва да се закрие, или да се оптимизира някак, защото само хаби ресурс.
Ако се въведе забрана за автомобили след Горна баня (освен за тези, които имат вили във вилната зона) - тогава ще видиш, че ще има доста хора в линия 103.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Излетните автобусни линии
« Reply #1738 on: 26.09.2024, 22:13:53 »
Последно ходих преди години и видях колко е опасно дори и през деня. представям си нощем.

Опасно ли? Да, не е паркова алея с лампи и красив парапет, но е просто скална площадка под последния стълб на лифта. Мястото бих казал, че е красиво. А и от тази скална площадка настрани върви пътека, където някой е направил доста приятен кът с пейка и доста приятна площадка. Така че не е чак толкова апокалиптично.