Author Topic: Автобусни дискусии  (Read 663420 times)

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 462
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3500 on: 22.06.2024, 15:43:26 »
Силно се надявам някой да спаси 1641, 1723, 1531, а след време 1767 и някой оранжев МАН от ръцете на СА, че виждаме колко внимание им се обръща...

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3501 on: 22.06.2024, 17:21:24 »
Силно се надявам някой да спаси 1641, 1723, 1531, а след време 1767 и някой оранжев МАН от ръцете на СА, че виждаме колко внимание им се обръща...
Давидчо ако не си следил напоследък ще разбереш че 1723 е вкаран в халето с цел реставрация,вече не е на плажа в Дружба

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3502 on: 08.11.2024, 16:41:41 »
Един въпрос, който може да ви се стори тъп, но забелязвам да се споменава "титуляр" на даден автобус, та да попитам - 
Във всички гаражи ли дадена кола е прикачена към съответен шофьор? Също този "титуляр" на автобуса само един ли е, или няколко предвид факта, че в рамките на един ден има поне двама водачи на линия? И също при инциденти и ремонти с този титуляр какво се случва

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5259
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3503 on: 08.11.2024, 18:05:01 »
В редовния случай един автобус има двама титуляри. Където бъдат написани титулярите, там е и автобуса. В автотранспорта се наблюдава едно нелепо явление, в което водач на един автобус отказва да кара друг, ако неговия е в гаража. Така например често се виждат случаи, в които на линии за съчленени автобуси има къси, както и на линии с пътникопоток за лек автомобил има съчленени - водачът е бил писан по наряд като резерва, и го изкарват на някоя линия, той отказва да кара друг автобус, ако не неговия. Не е такъв случая при тролеите и трамваите.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3549
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3504 on: 08.11.2024, 18:16:12 »
Силно казано нелепо.
След като автобусът има титуляри, те се грижат за него - следят за техническата му изправност, доливат масло, вода , антифриз. Следят за дребните ремонти по ходовата част и не само.
Сменниците не ги интересува това , те карат, хвърлят и си взимат чантичката и излизат през портала. За това и част от автобусите са кочини и от кабина и от към ходова част.
Кочина в кабината , щото всеки кара , пуши , люпи семки, пие кафета , прави кочина след себе си, която НЕ чисти после.
Та нормално всеки да си иска неговия автобус. А когато "поддържания" автобус е в гаража на плаца свободен всеки иска да го кара ,щот е чист и приятен за работа. И конкретни примери ще ви дам.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3505 on: 08.11.2024, 19:16:38 »
Е защо имат и автобуси без титуляри (тия дето са кочини)? А и чистотата на превозните средства не е ли работа на гаража към който са зачислени.
Макар че наистина прави впечатление че има автобуси в наистина добро състояние

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5259
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3506 on: 08.11.2024, 19:41:24 »
Е, то освен чистотата, и изправността на автобусите де юре е ангажимент на гаражите. Както и доливането и подмяна на консумативи. Както е грижа на гаража и да следи водачите да записват открити по време на смяна неизправности, и ако недобросъвестни водачи не записват такива, да ги санкционират. Де факто живеем в племенна територия, населена предимно от туземци, заели постове на всички нива, цари колективна безотговорност, и автобусът е технически изправен тогава, когато са му изтръгнати всички лампи в салона без последната, която е увита във вестник и черен изолирбанд, защото екранира челното стъкло в тъмното и заслепява водача, докато самото челно стъкло е обрамчено със отровно синя лед лента със 200 диода на метър, а в средата свети бял кръст с големината на Милениумския крст, фаровете са достатъчно добре светещи, че да стопят челното стъкло на насрещен автомобил и да го превърнат в самоходна факла, а отзад стопове или да няма, че да е сигурно, че ще му влезеш при двигателя, или така да свети някоя лентичка, че да пазиш 6 километра дистанция, но това да не е достатъчно, и пак да ти  прогорят ретините. :angel:
« Last Edit: 08.11.2024, 19:45:54 by mihailo »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6022
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3507 on: 09.11.2024, 20:33:08 »
Не са без значение и далаверките/циганийки, свързани с доставката на резервни части, консумативи, масло, антифриз, че и крушки ако щете. При мен, понеже и такива заявки обработвам, няма възможност за никакви такива шменти - капели и корупционни схеми. Идва заявката директно от гаража на клиента, имаме специален онлайн формуляр. Хвърлям и един поглед, компютърът смята цената, прави фактурата, пращам я по и-мейла. Виждам че е платена, пращам заявката в склдовете и до няколко часа камионът с поръчаните части вече пътува. Няма обществени поръчки, няма схеми просто защото няма кой друг да достави частите. И дума не може да става някой да получи лиценз за производство на "оригинални" части като на Мирчо Гандев в БАН цехчето, камо ли пък за по-евтини китайски аналози. Няма смисъл от ЗОП, понеже просто няма откъде другаде да дойдат части, освен от нашата мрежа. А повредите след всяка смяна на линиия се записват в компютър и ако на другия ден шофьорът види, че не са отстранени или че не е отбелязано отстраняването, просто ще откаже да излезе с този рейс на линия, като съответните отговорни лица и на ниско, и на високо ниво просто ще си понесат последствията....
« Last Edit: 09.11.2024, 20:34:44 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3508 on: 09.11.2024, 20:50:47 »
Откъдето възниква въпрос защо не се търси отговорност на раздаващия/раздаващите лицензите на разните гаражчета за "оригинални" части

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6022
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3509 on: 09.11.2024, 22:34:26 »
 Чичо ти Васко ти обясни защо - понеже гаражите не могат сами да се снабдяват с части. Трябват обществени поръчки, разбирай корупционни схеми и далаверки за "наши" хора на по-високо ниво. Чича ти Мирча да не мислиш, че случайно им правеше табелите - кафези и чаркалаци за пишман-модернизациите на трамваите, както и за двигателите Д10?
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3510 on: 09.11.2024, 22:53:21 »
И кой Ви спира, като у вас са и ножът и кокалът за частите, да дерете по десет кожи за глупости, струващи жълти стотинки… Не че при нас и ЗОП не ни спира да се прави…

Иначе написаното от Трамс е нелепо… И явно не са единици водачи, а е масовата практика и по гаражите работят орки… И вместо да се тушират неща като създаването на кочини, пушене и други извращения, те се толерират и се търси замазването им по други начини… И после някои тук нелепо говорят колко сложна е професията шофьор и други подобни небивалици… Жалко за неколцината достойни и кадърни, но масовката явно е от любимите на Иво “измет”-и…

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6022
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3511 on: 09.11.2024, 23:00:06 »
Не може да се дере съвсем до безкрайност, понеже следващия път ще си купят автобуси от конкуренцията. Тя и без това продава много повече от нас, имат заводи и в САЩ, както и за двуетажни в Англия, и то почти монополно. Да, слага се процент печалба и в частите, но не може да се прекалява. Все още не сме като при трамваите и метровлаковете, където полека - лека някои двама - трима изкупиха конкуренцията и могат да си правят буквално каквото си искат. Но пък вече най-много метра има в Китай и нищо чудно след още известно време китайците да забият и Сименс, и Алстом, както го сториха с електробусите.
Иначе ние сме към Волво, но те от своя страна са към китайците, така че все равно...
« Last Edit: 09.11.2024, 23:06:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4173
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3512 on: 09.11.2024, 23:31:32 »
  Чича ти Мирча ...

Може ли толкова неуважително отношение към царя на животните.  :devil:

То и на децата е ясно, че всички поръчки са свързани с някакво ресто! Вие такова давате ли?



Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3513 on: 10.11.2024, 00:19:21 »
Еми всичко е мафиотско свързано.
"Диана" печели и има договор с общината и продава гуми на гаражи и депа. Изискваният пробег е 260 000 километра................... И постоянно се натискат шофьори да плащат гуми и остатъчна стойност.
А удържаните пари от шофьори, гаражите си харчат както си искат, което също е корупционна практика.
Спрете си просташките мнения !

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1056
    • View Profile
Re: Автобусни дискусии
« Reply #3514 on: 24.11.2024, 17:08:19 »
Писах в небостъргачния форум, но и тук да питам дали някой е чувал нещо. Марио е отговорил на коментар към последния си пост, че 7 двуетажни автобуса щели да се поръчат с голямата поръчка за употребявани автобуси. Някой има ли представа каква ще е тази поръчка и кога ше се пуска?