Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ozzy

Pages: 1 [2] 3 4 ... 589
21
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 11.05.2021, 10:35:02 »
Лади и Москвичи се срещат, основно по провинцията. Разни дядовци по села и малки градчета, дето цял живот са чакали ред да си ги купят нови или са бачкали в Съюза, и си ги пазят в гаражите. Поддръжката и съхранението на закрито са от ключово значение за живота на една кола. Само от стоенето на открито се скапва безвъзвратно. Пред съседния блок в Люлин има един Москвич, не е мърдал от 5 години, и е вече страшно изгнил...
Иначе Запорожки почти не останаха, четох наскоро една статистика, че в България има едва 19 броя с активна регистрация.

22
60 минути не е достатъчно, има линии, чиито курсове в посока са по-дълги от 60 минути, например А 70. Трябва да е 90 минути.

23
Идеи / Re: A204/304
« on: 01.05.2021, 13:34:57 »
Не разбирам защо велоленти и градски транспорт да не могат да съжителстват на една улица. Съчленени автобуси се движат по далеч по-тесни улици от Обиколна или Люба Величкова и Атанас Дуков.

24
Би могло линия 100 да се удължи до летището, ако не е удачно да се пипа 79.

25
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 28.04.2021, 17:43:50 »
От поне 10 години е със скорости от Чавдар-Ман 141. Каква е причината да не му сложат оригинална, не знам. Сигурно е било по-евтино.

26
Не мисля, че този вариант удължаване на 14 и създаване на линия 15 е добър. Те реално ще минават в периферията на кв. Левски и по никакъв начин няма да подобрят достъпността на Хаджи Димитър и Суха река до летището. 79 до Летището е по-добрият вариант, дава много повече ценни връзки.

27
До съвсем скоро спираха влаковете на спирката в посока София, в неделя следобед съм виждал пътници да се качват на 10114 и 10116. В разписанието също беше отбелязана спирката. За мен е по-необяснимо защо пътническите влакове в посока Костенец спират на жп прелезите за Живково и Стамболово, те не фигурират изобщо в разписанието.

28
Значи ползването на нископодовите превозни средства е обвързано и със заобикалящата инфраструктура, а тя, в повечето случаи, е непригодна за хора в неравностойно положение. Как, например, човек в инвалидна количка, да ползва тм 7? Няма нито една спирка по бул. България, която да е пригодена за инвалиди. А да не казвам колко автобуси и тролеи не спират до бордюра, така че да се качи някой с количка. Това на запад е правило, превозното средство да се залепя до бордюра. Разбирам, че тук има спрели коли и на някои спирки няма как, но има и други спирки, където нищо не пречи на водачите, и въпреки това те си спират като арабин в пустиня.
Дори метрото е трудно за ползване от сам човек в инвалидна количка. Иначе майки с колички си го ползват редовно. В наземния транспорт има също, но по-малко. При нас в Люлин, почти няма кръстовище или пешеходна пътека, със скосен тротоар. Въобще, голямо изпитание е за човек в количка или за майка с количка да върви по тротоара, и да ползва градски транспорт. Затова много предпочитат да се движат с коли.

29
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.04.2021, 15:33:17 »
Ренета Инджова очаквам да е кандидатът на ИТН. Друг вариант е да намерят някой военен, забелязал съм, че Слави се възхищава от разни военни, вкл. от Румен Радев.

30
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.04.2021, 13:45:00 »
Поне не се оправдаха прогнозите за коалиция ГЕРБ-СДС и ИТН. На мен ми се виждаше като доста вероятна, но е похвално, че не поддадоха. Сега изглежда, че ще се върви към нови избори. Евентуално правителство на ИТН, с подкрепа на ДБ, ИСМВ и БСП не би имало дълъг живот, тъй като БСП ще им извива ръцете и няма да допуснат сериозни реформи. Все пак по-добре да направят правителство, отколкото веднага да върнат мандата и да се върви към избори през юли. Защото ГЕРБ, ДПС и БСП си запазват позициите и е твърде възможно да постигнат по-добър резултат. Патриотите сигурно ще се обединят и ще влезнат, ДБ ще има горе-долу същия резултат ( за съжаление, надали могат за такова кратко време да постигнат скок в подкрепата, след като в провинцията са напълно непознати). На ИТН това им е максимумът, и на следващи избори не е сигурно, че ще имат толкова добър резултат. Вече някои хора ги хейтят, че са отстъпили за мажоритарния вот. Плюс отказа от мандат също не им носи точки. ИСМВ едва ли ще влязат.
Най-добре е да има правителство с мандата на ИТН и да изкарат максимум една година, да разкарат калинките на ГЕРБ и да направят някакви реформи в икономиката и здравеопазването.

31
Хубави са проектите, макар че не го виждам точно като място за сватба и младоженци. По-подходящо е да си е градинка, евентуално детска площадка. И е важно после да се поддържа, защото това е основният проблем - последващата поддръжка.

32
Е, тук следва десен завой, и не е толкова удобно да е в средна лента. Виж, на Бяло море, в посока СУ, си е правило да се спира в лява лента на спирката.

33
Значи докъм 2000г.  73 ходеше до КП Бенакс, как са оцелели бабите тогава, без директен транспорт до пазаря? А сега могат и с 204 да отидат, в пешеходна достъпност е.
Подкрепям 73 да минава по Каблешков, защото дава добри връзки на южните квартали с Овча купел, а ситуацията сега е много по-различна от времената, когато 65 е ходел до автогара Овча купел. Но А 60 трябва да се подсили. Или да оставят и 45, и да са на някакъв кратен интервал. По-натам може да се мисли евентуално за промяна на 11 и 102, като се види изменението на пътникопотоците.

ПС. Ако толкова е зор да има 73 по Костенски водопад, може да се помисли за кръгов маршрут, не е нужно да има обръщало и в двата края. Примерно в посока Гоце Делчев от бул. Овча купел направо по Тодор Каблешков, наляво по Костенски водопад, наляво по Гоце Делчев, наляво по Стефан Тошев и надясно по Каблешков  по маршрута си.

34
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.04.2021, 12:02:55 »
Когато по-голямата част от хората гласуват, става по-безсмислено да се купуват гласове, и изборите ще станат по-честни. Според мен всеки трябва да гласува, за да може после да критикува, а и при по-активно гражданско общество намалява вероятността да се правят далавери. Живеещите в чужбина българи са до голяма степен икономически мигранти, не всички се установяват за постоянно там, повечето се връщат у нас, така че е редно да имат право на глас.

35
260 до Красно село също е вариант, а за дъщеря ти евентуално тм 11 до Константин Величков.

Но съм съгласен, че промяната в маршрутите по-скоро ощетява старата част на Овча купел. Ако запазят А 60 на интервал 18-20 минути, както е сега, това е истински геноцид. Трябва да е поне наполовина по-кратък интервал.

36
Потвърждавам думите на Васко, че разписанието на метрото, особено по МД-2, не отговаря на публикуваното в сайта на ЦГМ. И често пъти влаковете минават 1-2 минути преди време, а в последните курсове се е случвало да минат 5-6 минути по рано, в резултат на което се е налагало да ползвам такси....

37
Като говорим за метрото, аз не виждам какъв е проблемът, по МД-2 интервалът в празник да е също 6 минути, вместо 12. Има достатъчно влакове, така че да има линия Летище София- МС Витоша, и Бизнес парк София - МС Витоша. Влакове има достатъчно, както и пътници за по малък интервал.

38
По принцип е по-здравословно човек да живее до земята, в къща на село. Индустриализацията и липсата на работа по малките населени места принуди хората да мигрират в големите градове. Сега хората с възможности оценяват предимството да се живее в къща в село или малък град. Технологиите напреднаха и сега е възможно да се направи къща с всички удобства, топло- и хидроизолация, локално отопление, слънчеви панели, ветрогенератори и т.н. Преди години беше лукс да има човек баня и тоалетна с течаща вода в къщата си, докато сега е много по-достъпно. Аз също бих предпочел да живея в къща, близо до София, но за момента не мога да си го позволя. Колкото до това колко е човек зависим от колата си, когато живее в малко населено място - да, ако няма подобрение на обществения транспорт, колата е задължителна. И все пак не е задължително това да предизвиква допълнително натоварване и задръствания - примерно има много индустриални зони, които са в околностите на големите градове, тоест ти може изобщо да не влизаш в града с колата. Примерно ако живееш във Вакарел и работиш в Казичене, може и директно с влак да пътуваш. В Германия е така, има силно развит жп транспорт и много хора пътуват с влак и по-малко с коли. Примерно един Франкфурт е 700 000 души население, и всеки ден с влак идват на работа още 500 000 човека.
И сега София, ако се брои за компактен град, това довело ли е до съществени подобрения в инфраструктурата? В Люлин почти всички улици и тротоари са от времето, когато е построен комплексът, символични са инвестициите в публична инфраструктура в последните години. Хроничен е недостигът на паркоместа. Няма места в детските градини. Една майка с количка не може да се придвижва свободно, заради амортизирана инфраструктура и паркираните коли по тротоарите. Всички се бият в гърдите за това метро, но то не е панацея.

39
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 14.04.2021, 13:12:41 »
Всяко нещо с времето си, тролеите имат някакъв изчерпаем ресурс за експлоатация. Няма как да се движат до пълно разпадане. Ние като пътници не виждаме, но вероятно са доста поизгнили отдолу, все пак са на 30+ години, а с тая сол зиме по улиците им се разказва играта. Да запазят 2-3 тролея, един реставриран в движение, тъй като са си епоха в историята на градския транспорт. Наред с обновяването на парка, трябва да се подобри и ККМ, и депата, за да се подобри услугата.

40
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 13.04.2021, 16:30:13 »
В събота и неделя по 60, 77 и 108 има само дълги автобуси. Не че са много необходими там. Така са си организирали нещата в гараж Земляне.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 589