Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 156313 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3808
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #920 on: 28.04.2021, 10:24:48 »
Вече не спира нищо там.
През последните 2-3 г спираха всички пътнически влакове в посока София.
Преди това в различните разписания спираха различен брой пътнически влакове в посока София, а в посока Пловдив почти никога нищо не е спирало, поне в последните 15 години.

Не ми е известно защо влаковете спираха само в едната посока... митологията е разнообразна, от това, че старите ЕМВ серия 32 не могат да потеглят нагоре, което не е вярно, защото по линията има още две стръмни спирки, до това, че възрастните хора, които обичайно отиват във вилната зона, предпочитат да минат през Вакарел, за да си напазаруват, вместо да се катерят по стръмната пътека от спирката, което също не звучи достоверно, защото по пътеката е 300 метра, а по пътя от Вакарел - 2,5 км.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12717
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #921 on: 28.04.2021, 11:40:18 »
До съвсем скоро спираха влаковете на спирката в посока София, в неделя следобед съм виждал пътници да се качват на 10114 и 10116. В разписанието също беше отбелязана спирката. За мен е по-необяснимо защо пътническите влакове в посока Костенец спират на жп прелезите за Живково и Стамболово, те не фигурират изобщо в разписанието.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3808
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #922 on: 28.04.2021, 12:21:53 »
На двата прелеза спират определени влакове сутрин и вечер по заявка на НКЖИ за транспорт на прелезопазачите. Водят се км. 053+850 и км. 059+320. Тези спирания са служебни/технологични и не са предназначени за обществено ползване, затова липсват в публичните разписания. Местните обаче си ги знаят и на Стамболово много хора слизат на прелеза, защото е по-близо.

Има и много други подобни спирания в нищото... по теснолинейката например някои влакове спират на км. 16+100 - това е прелеза през шосето след сп. Цепина, по-рано спираха и на км. 17+500 - бившата спирка Милеви скали, предполагам за кантонерите, които си обхождат участъка по някакви сложни графици.
И до сега 2-3 влака спират на км. 68+915 между Гълъбник и Делян, което е прелеза, на който са загинали чешките парашутисти навремето, а по-рано спираха и на км. 45+050 преди Радомир, също прелез, който обаче стана автоматичен и вече няма пазачи. Има и още десетки такива спирания на прелези или съвсем в нищото за смяна на пазачите или за кантонери.

Понеже само някои влакове спират и тези спирания често се променят, редовно се случва и някой да пропусне да спре. Ако няма за слизане и качване обикновено се разминава без никой да разбере, но иначе става голям проблем, защото новата смяна пазач не може да застъпи, а старата не може да си тръгне.
« Last Edit: 28.04.2021, 12:27:58 by bdz43r »

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #923 on: 28.04.2021, 13:47:34 »
Quote
Министър Желязков: Създадена е организация за обслужване на пътниците по време на модернизацията на жп възел София

Създадена е организация за обслужване на пътниците във връзка с изпълнението на проекта за развитие на железопътен възел София, в участъка София-Волуяк. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков при откриването на пресконференция на ръководствата на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и Български държавни железници във връзка с координираните действия за изпълнение на реконструкцията и за осигуряване на комфорта на пътуващите.

От 29 април се въвеждат промени в организацията на движение на влаковете през Централна гара София поради стартиране на модернизацията на коловозите. По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз. Движението ще се осъществява от 8-ми до 14-ти коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.

От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централна гара София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30 % от всички влакове. Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави.

За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.

Развитието на железопътен възел София се съфинансира чрез Механизма за свързване на Европа. То включва два основни договора: „Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София-Волуяк“ и „Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете (ERTMS)“.

Модернизацията на железопътната инфраструктура в жп възел София ще доведе до подобряване на  безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS), сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а жп транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.

Източник: НКЖИ

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2958
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #924 on: 28.04.2021, 15:20:56 »


Разстоянието между влака и перона:
....
:help: :help: :help:

Това си е направо опасно. Не разбирам как не сме в състояние един път да улучим пероните и превозните ни средства да паснат. На новия МД3 също не е идеално, макар че е по-добре от положението по другите два диаметъра.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3808
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #925 on: 28.04.2021, 20:00:13 »
И перонът, и влакът са точни. Спирката е в крива и строителният габарит е разширен според радиуса на кривата.