Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 53343 times)

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Преди няколко седмици бях в района на Габра и спрях близо до остатъците от края на линията. Всичко изглеждаше потънало в зверска разруха. А само до преди десетина години функционираше доста прилично. Тогава имаше две 52-ки строени в самия край, два влака с готова за извозване суровина, а трети тъкмо тръгваше. Спомням си че бях шокиран от остатъците от контактна мрежа. След мястото, на което линията свършваше (зад 52-ките на първата снимка), навътре в гората продължаваха да стърчат стълбове с остатъци от КМ по тях. Ето малко снимки от тогава:
























Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1334
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Защо изведнъж са махнали трасето?
Може да е кометирано или да се знае от повечето хора, но питам, защото по БДЖ темите не съм компетентен, а ми стана интересно.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 132
    • View Profile
90% от линията си е все още където е била.
Доколкото знам мината е изчерпана и закрита около 2012-2014г., с което се преустановява товарното движение. Пътническите влакове са спрени десетина години по-рано.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14063
    • View Profile
    • Email
Браво много хубави снимки! 90-те помня композиции със същите вагони и 06-ца, само че с по 1 пътнически вагон зад локомотива.

Ами всички тези линии, Вакарел-Чукурово(Габра) Алдомировци-Бели брег(мина Болшевик), Калотина-Станянци, Бургас-Дебелт, Видин-Кошава, Варна-Старо Оряхово, Бургас-Поморие(мина Черно море), Дупница-Бобов дол и др. са строени в повечето случаи във връзка с някоя мина или кариера и най-вече за добив на въглища. Това е било богатството ни навремето, там са били парите и работата. Най-ефективно е такива големи маси да се возят с влакове, повечето такива мини са близо до главни ж.п.линии и става идеално да се свържат с тях с къс клон. Обикновено покрай товарното движение са намазвали и с пътнически влакове селата и градовете покрай тези линии. Работещите в мините са ходели на работа с тези влакове, покрай тях са намазали и местните от това удобство и са почнали масово да ползват и те влака да отидат на работа, или до града на пазар или по някаква работа. Покрай някои от тези линии са се развили дори вилни зони, защото са в красиви местности и заради удобния транспорт.

Със все по-намаляващото използване на въглища-вече няма такова търсене мините остават поетапно без работа и една по-една ги закриват. По незнайни причини обаче БДЖ не иска да поддържа и пътническото движение, като вече няма товарно. Първо намаляват влаковете до минимум, после казват че няма пътници, че им излизало "скъпо" да поддържат такъв ж.п. клон и закриват линията. Само дето намаляването на пътниците е следствие на лошата поддръжка, ниски скорости и рехавото движение. Оттам почва да запада и целия район. Няма транспорт, няма работа. Само дето е красиво. Например познати от Бобов Дол ми се оплакват, че откакто са им спрели влака с транспорта е станало някакъв ужас. Имат автобус до София само 3 пъти в седмицата. А преди вярно, с влака бавно и заобиколно, но са имали връзка със столицата по няколко пъти на ден. На добра цена и надеждно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 354
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Здравейте! Предварително се извинявям ако вече е коментирано. Забелязах, че от спирка Аспарухово (преди гара Комунари) се отклоняват няколко коловоза в неизвестна посока. Всъщност мисля, че след като се отклонят, линиите се събират и след това линията започва да се движи успоредно на действащата такава и така продължава до гара Комунари, където отново се разклонява. Изглежда, че не се използва. Също така по стълбовете съдя, че е имало КМ. Някой знае ли нещо по въпроса? Прилагам и снимка.



« Last Edit: 06.06.2020, 00:24:10 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3807
    • View Profile
    • Email
Недостроено ново трасе на линията Карнобат - Синдел някога в необозримо бъдеще може и да я направят...Даже в един  от новостроящите се тунели беше станало срутване, което унищожи изключително скъпа тунелопробивна къртица....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Машината са я унищожили некадърни началници още навремето, а тунелът се срути, защото като го зарязаха, не го консервираха и оставиха една част без контрасвод отдолу.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6109
    • View Profile
Линията Карнобат - Синдел не е особено натоварена и позволява 80-100 km/h за пътническите влакове и 70-80 за товарните с изключение на два къси участъка съгласно приложение 26.  :rolleyes: Инвестицията в ново трасе с тунели е спорна поне в близко бъдеще.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Всъщност е от най-натоварените.

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
Съжалявам за това , че изрових темата от недрата на форума , но не видях да е писано за този клон .
Та така към същинската тема . Клонът започва от гара Ботев и съществената стрелка започва малко преди прелеза и го преминава завива на изток и продължава през полето . Та така стига до село Ведраре и тракторния завод.  Той също така е бил електрифициран.
Утре ще напиша за години както и за други клонове , защото станах в 5 часа и сега ми се спи много.

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
Съжалявам за двойния пост ,но след като никой не е писал това е моя работа.
1. Следващ клон от гара Пазарджик завива на югоизток продължава и той през полето при (село ли е град ли е незнам ) Главиница . След това завива и става успоредно на 1-ва линия ( Калотина-Свиленград ). Влиза в някакво предприятие , то май беше за ток . После линията влизала (влизала защото на там клонът вече не съществува ) някаква мина която е разрушена 2010 , 2011 години .
Забравих да спомена , че  при Главиница има нещо (или е имало нещо) като малка гара.
Линията никога не е била електрифицирана има са мо поставени стълбове за нея .
2. През началото на осемдесетте години на ХХ- ти век пред жп. инжинерена община Перник е била поставена задачата да се построи 2-ри и обходен маршрут за влаковете от София, Пловдив , Бургас и др. Маршрута е бил проектиран основно за заобикаляне на гара Перник . Същинското строителство започва през 1981 и завършва 1987 . Стрелката започва след гара Разменна. Линията следва прав участък до гара Витановци. Самата гара работи от 87-ма до мисля че 95 и 6-та .В момента гарата е за сливане до основи. Ако някой пожелае мога да разкажа повече за гарата .следват други селца като Зидари и Яржиловци (моето село  :D ) . И така стига до РП Спартак част от гара Батановци който вече не съществува.
Първо видях че сте писали че е по бърза от 6- та линия . По проект  принципно трябва да бъде 120 КМ. , но допустимата е 40 КМ.  Също линията е направено на 98% не на 100%  електрифицирана е но не е хубаво електрифицирана .
Съжалявам за дългия пост но какво да се прави,  пише ми се !
Ето снимка  на гара Витановци.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14063
    • View Profile
    • Email
Разменна-Батановци имам някакъв смътен спомен че някъде около 2006-та се ползваше замалко покрай някакви ремонти, че дори май имаше и ПВ посока Кулата които минаваха оттам замалко, включително и международния за Солун. Освен това се избягма и неудобството да се въртят локомотивите на Перник-Разпределителна. Също така до неотдавна можеше от Перник направо да се отиде към Волуяк, сега трябва през разпределителна и да се сменя посоката. Тук някъде беше писано по спомени, че това е заради голямото земетресение от 2012-та, когато директната връзка се разрушила, а защо не е оправена толкова много време вече е друг въпрос.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Разруши се не директната връзка, а кулата на стрелочника, който обслужваше стрелката откъм Перник. И не се разруши, а само се напука и разклати и беше доразрушена по-късно, а стрелочника го сложиха в един фургон. Впоследствие се реши, че връзката може да отпадне изцяло, вместо да се строи нова сграда за персонал и осигурителна техника. Това съвпадна и с началото на тенденцията в НКЖИ да се намалява персонала (безразборно), основно стрелочници и прелезопазачи и това беше удобен повод да се спестят едни 4-5 души и в тази гара. Докато съществуваше тази връзка, по нея минаваха предимно пътнически влакове, а товарните, само празните (там има по-голям наклон), ако се засекат с насрещен пълен влак, за да не го чакат на Радомир, понеже Разменна - Батановци се пътува над 40 мин - половината е 40 км/ч, другата половина - 25 км/ч.
Връзката беше свързана още няколко години след това с ограничение 25 км/ч на стрелката, защото не се контролираше от осигурителната техника, макар и закована, докато не я демонтираха.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Разменна-Батановци имам някакъв смътен спомен че някъде около 2006-та се ползваше замалко покрай някакви ремонти, че дори май имаше и ПВ посока Кулата които минаваха оттам замалко, включително и международния за Солун. Освен това се избягма и неудобството да се въртят локомотивите на Перник-Разпределителна. Също така до неотдавна можеше от Перник направо да се отиде към Волуяк, сега трябва през разпределителна и да се сменя посоката. Тук някъде беше писано по спомени, че това е заради голямото земетресение от 2012-та, когато директната връзка се разрушила, а защо не е оправена толкова много време вече е друг въпрос.
Аз се возих по Разменна-Батановци с МБВ (без да влизаме в гарата), при последния ремонт на Захарна фабрика - Горна баня. С другите пътници се майтапехме, че могат да слязат да пушат, вървейки покай влака, да го доизчакат и да се качат наново.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 906
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Тази не знам дали спада към рядко използваните линии, днес се разминах с влак ето тук.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
Quote
Тази не знам дали спада към рядко използваните линии, днес се разминах с влак ето тук.
Не е чак рядко използваните линии там минават поне веднъж седмица влакове.
Сетих за изцяло още един клон започващ от гара Радомир и следва успоредно 6-та линия та чак до Кошарите и до бившия военен завод край Червена могила .
Линията е била електрифицирана.
Годината на създаване не мога да кажа, но знам че е официално закрита 2002г. при голямото съкращаване  :(

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
1. Много интересен според мен е клонът от гара Сливница до бившия западен Кремиковци а именно завод Козяк. Първите 100-200 м. са електрифицирани , а след това трябва на дизел.  Интересното всъщност е че от единия край на Сливница до другия . За години не мога да кажа нито кога е открит нито закрит. В момента той стига до производствената база РЬОФИКС.  И до колкото знам се използва и то не толкова рядко.

2. Както всички знаем Перник си е миньорски град.  За това през 1951 когато е открит рудник Република се построява клон до там . През осемдесетте клонът е електрифициран.
Когато през 1999/2000 г. рудника се закрива и клонът също
Доколкото аз знам клонът е имал продължение и това продължение се е свързвало с клон на Разменна и искам да попитам някой който знае повече да разкаже .
Благодаря предварително!

3.За трети клон избирам този за машинния завод Струма . Единия беше от страна на разпределителната гара  той беше двоен а другия от Перник единичен . Свързвали са се при сега пешеходни тогава ЖП между сегашните ЛИДЛ и КАЛФЛАНД.
Ако някой има повече информация относно клоновете нека сподели .

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3869
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Клонът от гара Сливница не се използва и нищо не е минавало по него от закриването на МК Кремиковци. По линията са пораснали дървета.

Гара Разменна не имала клонове. Линията до рудник "Република", която е електрифицирана с 1500 V=, се ползва е със статут на индустриална железница и е собственост на ТЕЦ-а, заедно с тази до рудник "Алексей Миленов".
« Last Edit: 25.07.2021, 13:15:59 by bdz43r »

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
Quote
Клонът от гара Сливница не се използва и нищо не е минавало по него от закриването на МК Кремиковци. По линията са пораснали дървета.

Еееее много съм зле нали като минавах запоследна покрай гарата видях че има едно такова червена как му беше името май вагоноблокировка или беше вагоноизхвъргачка  :neznam:   и като минеш по бързо по него и те изхвърля от релсите .

Offline C6K

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Нямам к'во да напиша!
    • View Profile
    • Email
Сега се сетих да един клан не по - дълъг от 1 КМ. от гара Ихтиман до завода за електроника . Клонът не е електрифициран. Построен заедно със завода.