Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 95705 times)

Offline niki55

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile
някой има ли информация за натовареността на 100? не знам защо ми се струва че в частта му към пътностроителна техника е въздуховоз

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
В Орландовци, промишлената зона и Бенковски е прилично натоварен делник пик - основен транспорт е за района, празник редовно вози едноцифрен брой пътници. Към ПСТ е нормално да е слабо натоварен поради дублажите с по-редовните 78 и ТБ1. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://www.facebook.com/GeorgiPlamenovIliev/posts/508002883905071

Имало е протест днес в кв. Христо Ботев. Едно от исканията на хората е автобус 79 да се удължи до МС Искърско шосе, за да могат хората да ходят на работа, без да обикалят.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9171
    • View Profile
Ами има резон в това. Противно на Пейчев аз твърдя, че там трябва да има автобус . Примерно - от махалата до Искър е повече от час . Изключително много хора пътуват и от Хаджи Димитър и Левски към Искър и поради липса на превоз -всеки с колата си . Резултат - километрични задръствания по тясната улица с гръмко наименование Източна тангента.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5557
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
И аз отдавна смятам, че 79 трябва да ходи до района на летището. Безумно е да няма връзка от там и койот иска да стигне с градски транспорт да обикаля 30 мин. повече. Но може вместо до МС Искърско шосе, да ходи през Александрия до МС Света гора или пък по Източна тангента - Христофор Колумб и към Т2.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
До МС Искърско Шосе няма подходящо място за обръщане на съчленени автобуси, дори за единични ще е трудно. Обръщането на съчленени автобуси на кръговото до МС Света гора изглежда доста трудно. Най-уместен изглежда вариант към терминалите или евентуално кръгов маршрут в Дружба - почивката на 79 е в другия край на маршрута. :rolleyes:

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3918
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Направо да организират два кръгови маршрута 14 - ст.Изток-Казичене-гара Искър-Хр.Ботев-ст.Изток и 15 в обратната посока.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
79 до терминал 2 е далеч по-удачният вариант.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Разбира се, стига да няма коментари, че ще е неизползваем, понеже минава през определени територии. Даже най-добре да минава и през Терминал-1, който е на доизживяване, като за сметка на това 84 остане само до Терминал-2, съответно и 184 да отпадне.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Нека най-напред отпадне Т1, та после ще мислим да го лишим от транспорт. В момента полетите са редуцирани, но като се възстановят нещата, ще се правят изводи.
То и Берлин-Бранденбург е на малка част от капацитета си, но не са тръгнали да закриват Шьонефелд.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5557
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Т1 е на 3 мин. пеша от спирката на Александрия, така че пропускането му не е голям проблем. 79 ще е много по-търсен от работещите във фирмите в района, така че обикаляне през Т1, където да губи няколко минути, ще е по-скоро вредно според мен.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
То и Берлин-Бранденбург е на малка част от капацитета си, но не са тръгнали да закриват Шьонефелд.

Нищо подобно, Шьонефелд не работи от 2 месеца.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Е, добре де - Терминал 5. От 22.02.2021 временно не функционира заради малкото полети през Ковид. Официално се очаква ликвидация след изграждането на бъдещия Терминал 3 - (засега) през 2030. Ясно, че Ковидът обърка всичко, но идеята ми е - не се спира обслужване с МГТ на който и да е терминал, докато той обслужва полети.

По въпроса за А79: ако ходи до ДВАТА терминала на аерогарата - ще е полезен за пътници, но маршрутът му след изхода от Източна тангента в махалата ще уплаши новопристигналите гости на София - и като образ, и като звук, и като мирис. То по-добре А120 да удължат до летището. А и таргетът на ромите надали са летищните служби.
Движение по Неделчо Бончев или по Искърско шосе до гара Искър е прекомерен разход на пробег, както и обединяване от рода 79+10.
Мисля, че идеята на Мариан за кръгова А 14-15 е най-удачна.
« Last Edit: 28.04.2021, 15:38:31 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3918
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Мисля, че идеята на Мариан за кръгова А 14-15 е най-удачна.
При този вариант ще са необходими 1 или 2 спирки по И.Тангента. Специално едната трябва да е на пресечката с ул.527, за да се прави връзка със 79. Иначе, откъм дължина на курса промяната ще е минимална, тъй като и в момента 14 обикаля в едната посока, за да има връзка с метрото.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12715
    • View Profile
Не мисля, че този вариант удължаване на 14 и създаване на линия 15 е добър. Те реално ще минават в периферията на кв. Левски и по никакъв начин няма да подобрят достъпността на Хаджи Димитър и Суха река до летището. 79 до Летището е по-добрият вариант, дава много повече ценни връзки.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
120 е прекалено редовен за удължаване към двата терминала, в момента изпълнява довозващи функции до МС Витоша от МД2, ще е нужен в бъдеще като довозващ до МД3 в Левски В и Сухата река и не е удачно да се разрежда.  :rolleyes:   

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9171
    • View Profile
Аз си мисля за линия - Лъвов мост или Централна гара - улица Резбарска - Владимир Вазов - Станислав Доспевски - Летоструй - Източна тангента и оттам - където може . На Резбарска до Енерго -север има джобове за спирки. Предлагам оттам, защото и там няма директен превоз. Ще е удобно и за живущите в Левски В и Г да пътуват и до Кауфланд . Припомням , че в Левски В и Г няма супермаркет . Има пиклива Билла, която е със статута на квартален магазин. Пътниците от Сухата река могат да се прехвърлят от 120.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3062
    • View Profile
Тази идея много ми допада. Връзката би била изключително полезна. Единствено ме притеснява, че всяка линия която минава през Абисиния (Христо Ботев) е обречена да се ползва само от местните (поне в частта й през Източна тангента).

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 877
    • View Profile
Може би би била положителна една такава промяна на 79 - към Дружба или към летището, защото по този начин малко ще се разнообрази пътникопотока по линията, от там и статута и на циганска линия. Но задължително трябва да има постоянен контрол, който да не подминава малцинствата. Единствено си мисля, че линията ще е доста натоварена посока Дружба и почти празна посока Стинд, но и сега положението не е по-различно. Може би е по-добре 309 да се удължи до Стинд, а 79 в случай че го удължат в източна посока, да го направят до Сточна гара или Лъвов мост.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
Удължаване на 309 до Стинд не е добра идея - ще трябва да се подсили с две допълнителни коли за да се запази интервалът между Люлин и Сточна гара и тези допълнителни коли ще возят въздух между Сточна гара и Стинд и ще хабят батерия напразно. Също инфраструктурата в промишлената зона ще се отрази зле на нископодовите електробуси. :rolleyes:
« Last Edit: 29.04.2021, 10:23:38 by V.Peichev »