Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 95825 times)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Тази идея много ми допада. Връзката би била изключително полезна. Единствено ме притеснява, че всяка линия която минава през Абисиния (Христо Ботев) е обречена да се ползва само от местните (поне в частта й през Източна тангента).
Абсолютно съм съгласен! Тук се дискутират две различни цели:
1. Подобряване транспортното обслужване на ромите
2. Подобряване транспортното обслужване на летището

Съгласен съм с Метан, че до голяма степен двете задачи са несъвместими, т.е. А79 до летището ще е провал. Ако отиваме към точка 1, най-добре А14 да се затвори както предлага Мариан. Интервалът е предостатъчен за мащабите на квартала, разходът на пробег - значително по-малък от удължаването на А79 до което и да е обръщало на изток от бул.Колумб.
Ако отиваме към т.2, автобусът трябва да е по Източната тангента до Ботевградско, а не през махалата. това може да е нова линия, удължен 120 или друга линия.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6055
    • View Profile
По-уместно е да е друга линия - 120 в бъдеще ще има довозващи функции в Левски В и не е уместно да се разрежда, по Източна тангента не е нужна толкова редовна линия със съчленени автобуси. :rolleyes: Линията може спокойно да минава по Летоструй, няма смисъл да обикаля по Източна тангента и Ботевградско. :rolleyes:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5557
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
А защо не се удължи някоя от линиите, въртящи на автостанция Изток до летището, направо по Източна тангента без спирки в Христо Ботев или евентуално само 1 такава до ЖП прелеза до Т2. Така хем 79 ще си е за квартала, хем за останалите ще има бърз транспорт към района на летището.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6055
    • View Profile
Прекалено редки са освен 117, но той и без това е доста дълъг - двупосочният му курс е над 2 часа и забиването му в задръстванията по Източна тангента би го направило кошмарно нередовен.  :rolleyes:

Online mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3921
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
А защо не се удължи някоя от линиите, въртящи на автостанция Изток до летището, направо по Източна тангента без спирки в Христо Ботев или евентуално само 1 такава до ЖП прелеза до Т2. Така хем 79 ще си е за квартала, хем за останалите ще има бърз транспорт към района на летището.
Всъщност, в тоза се изразява горното предложение за 14+15.
Направих и кратка сметка. На практика, в посока от Г.Искър към ст.Изток през Казичене, дължината остава същата, защото панделката отпада. Удължаването ще е с около 14 минути заради другата посока. При сегашния брой коли по линията,
интервалът ще се увеличи с 3 минути в пик, с 5 минути в непик и със 7 минути празник. При добавяне на 1 кола целоднвена, или само в пиков час, евентуален проблем с разреждането би бил разрешен. Пробегът се увеличава съвсем минимално и е напълно възможна промяна.
Както стана ясно по-горе, недостатък е неудобния за гражданите на Х.Димитър и Сухата Река маршрут, както и големият интервал. Предимството е, че минава по периферията на Хр.Ботев.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12717
    • View Profile
Би могло линия 100 да се удължи до летището, ако не е удачно да се пипа 79.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Може А384 да се удължи до МС Хаджи Димитър или поне до Автогара Изток. На Терминал 2 има две спирки - на едната ще спира в посока Левски, на другата - в посока Дружба.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
    • Email
Вариант е 78 и 79 да се разменят: А78 след АС Изток да продължи направо по Летоструй и Източна тангента, с няколко спирки в периферията на Хр. Ботев, до Т2,  а А79 след МС Хаджи Димитър да се движи по Т.кукли-Летоструй-АС Изток, след която до Враждебна.
« Last Edit: 29.04.2021, 22:24:51 by Eliyan »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
79 освен Христо Ботев обслужва Сухата река и Васил Левски (южно от Ботевградско), които остават без транспорт.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
    • Email
ТМ 22. Несравнимо по-добър от А 79.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
22 не влиза навътре в квартала.

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
    • Email
Така е, не влиза, но дори най-отдалечените точки на  посочените от теб райони- Левски южно от Ботевградско, и Сухата река южно от Ботевградско, са макс.на 5-7 мин пеш от трамвая. 79 също не минава през тях, той навлиза единствено в Хр. Ботев. Конфигурацията на булеварда е такава, че заставайки на Ботевградско, ти избираш дали ще чакаш 79 или ТМ 22. Често имам път в района и никога не съм виждал някакъв интерес към автобусните спирки там. Не е невъзможно да се остави по Ботевградско А79, същината на предложението ми е крайните точки да са- за 78 Т2, а за 79- Враждебна. Но си мисля, че 79 ще е по-полезен по Летоструй.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Хайде стига фантазии! Абсурдно е даже да си помислиш да изкараш 79 от махалата! Ромите няма да го допуснат, нито Хелзинкският комитет! А и спирките след Бесарабия са твърде отдалечени от трамвая.
Даже при евентуално продължение на А79 на изток ще има недоволни от отпадането на сегашната последна спирка в дълбините на махалата.
« Last Edit: 30.04.2021, 09:59:14 by blagun »

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 89
    • View Profile
    • Email
Ще си имат спирка на бившия /и дано бъдещ/ жп прелез, което в общи линии е близо до сегашната последна спирка. Най-лесно е 79 да не се маха от махалата, а просто удължи. Кой друг (нежител на Абисиния) тогава ще го ползва?

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2960
    • View Profile
    • Email
A384 e най-подходящият кандидат за тази работа, която се обсъжда. Ако вместо да ходи до Т2, където е излишен прави връзка с А79 на Ботевградско шосе проблемът се решава, или?