Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 155
1
По Мария Луиза не е нужен втори редовен трамвай.....
А сега по Мария Луиза като са 5 линии. Делник 4 от 5 те се влачат заедно , а празник в 8 сутринта 4 от 5 те пак са заедно

Традиционно линиите по Мария Луиза бяха повече от тези по Ботев, с пускането на метрото се реши че дублирането е нежелателно и трябва там да се изтъни предлагането до минимум за да се заврат пътниците под земята, като никой от вземащите това решение не прецени, че трамвайните линии и метрото всъщност имат различни цели. После една по една линиите се завърнаха и се оказа че са доста популярни, например тм4 през Халите през годините набираше все повече и повече пътници. Сега положението с променените маршрути не е представително, но след като свършат ремонтите нещата ще си дойдат на мястото. Според мен 4 линии по Мария Луиза са си съвсем нормално нещо и трябва да се върнат поне толкова там като постоянни маршрути.

2
Сега си мисля за таксуването. Отворих и видях на предпоследна страница, че нищо не е решено дали ще бъде билет за време, за пътуване или по друг начин. Според мен, първо трябва ЦГМ да вземе окончателно решение как ще бъде, а едва след това да се разсъждава кои линии да се закриват и кои да се подсилват.

За да се вземе решение за нова маршрутна схема трябват реални данни за пътникопотоците, а ЦГМ разчита единствено на тикет системата за да си набави тези данни, тоест първо ще трябва да почне масовото и използване за да може да се мисли за транспортната схема.

3
Видя се, че 12 е с много повече пътници през Халите, отколкото по Ботев. Ако се пусне отново по стария маршрут и с това състояние на "Илиянско шосе", по-добре да се закрие. Северните квартали и без това са в шеста глуха, а искате още повече да ги ощетите.

Причината за това са минералната вода и Халите, така ще бъде и ако 7 се прекара по Мария Луиза, а не по Ботев, Халите са по-комуникативно място. Така че тази идея за две линии е по-лоша от това просто 7 да минава по Алабин и Мария Луиза и да няма 17.

4
Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра!
...светофарът на кръстовището Мария Луиза - Тодор Александров преминава на ръчно управление, заради някой правителствен кортеж и синхронът пак заминава... 4 линии по "Мария Луиза", пак ще води до закъснения в разписанията.

Така е, освен това с М2 се стига до гарата много по-бързо от такава криволичеща линия по Алабин и Мария Луиза. Евентуално има смисъл вместо по Мария Луиза такава подсилваща линия да продължава по Графа до Журналист, който е все пак изолиран от автомобилния трафик.

5
Не стават ли твърде много спирките в района? До Журналист са 350 метра, до Вишнева са само 250 метра... :neznam:

6
Най-лесното и най-глупаво решение е предложено. Без да се возиш на тм.7 е ясно че най-натоварен е от района на НДК до Борово. Далеч по-логично, икономично и оправдано беше един бретел на Витошка при "Аптека" и пенделно движение на т.нар. 17 от Аптека до Борово в синхрон със съществуващата 7-ца. Можеше поне в последния търг за 5 трамвая да се заложи да са пенделни. Хем щеше да се оправдае изобщо като такъв та ако ще и Песа със стария фейслифт да са.

Пенделните трамваи са по-скъпи от съответния непенделен модел и събират по-малко пътници. Ако е временно решение като при тм23 и трамваите са подарени каквито бяха Дюваг, е оправдано, но ако се купуват за няколко милиона парчето какъвито са Песи-те не е много смислено.

7
Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.
И докато се довлачи ватманът от единия край на трамвая до другия, ще го изчаква поне още една мотриса. А и в края на краищата едноколовозното трасе е (уж) временно.

Може и да остане - само като обръщало изместено в средата на улицата, а тунелът да се преустрои за нормално движение с 2 коловоза. Проблемът с бавно тътрещите се ватмани също може да бъде решен като ватманите се сменят - един слиза да почива и от другата страна предния поема мотрисата в обратна посока.

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 18.01.2022, 11:47:22 »
Че какво му е на Княжевския лифт? 600 метра от спирката на трамвая. Ако така ги гледаме нещата, Драгалевският е на още по-некомуникационно място, освен ако не кесиш да чакаш 63 или не идеш с кола. Според мен трябва да се запазят максимално сегашните параметри на лифтовете, защото всички видяхме какво стана с Рилските езера, откакто напливът се увеличи многократно. Който го мързи да ходи 600м до лифта, планината не е за него значи.

Княжевският лифт не му е проблем само долната станция и разстоянието от трамвая до нея, проблем е и както казва blagun и докъде стига горе - когато е строен е бил забележителност, горе е имало чисто нов хотел, а на горната станция площадка с изглед към София, сега има един западнал хотел, а на площадката седи телевизионната кула зад ограда. Връх Копитото като изходна точка през годините е загубил доста от значението си. А по този въпрос с параметрите на лифтовете - точно за това си има план на парка и в него са записани тези неща - кой лифт колко капацитет да има за да не се стига до проблеми с екологията. Който прави лифтове в природни паркове трябва да се съобразява с тези предписания, но ние имаме един собственик който иска да му се пишат специално закони само за него, което в никакъв случай не бива да се допуска.

9
Големият проблем на ТМ 7 е едноколовозният участък - изчакването неизбежно води до пакетно придвижване при малки интервали, сгъстяването му или допълнителна линия няма да подобри обслужването. Принципно може в бъдеще за ТМ 7 да се закупят по-дълги вагони 40-45 m, това би подобрило сериозно обслужването след решаване на проблема с едноколовозния участък.

Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.

10
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.01.2022, 21:48:24 »
За Княжевския лифт се учудвам от упорството на СО той да е точно в дрехите на стария.
Долната станция е на некомуникационно място. Времената,  в които хората са ходели с петицата,  са отминали безвъзвратно. Сега уличките и алеите наоколо ще се задръстят от коли. Най-доброто място за паркиране е Lidl.
Горната станция също е на некомуникационно място.

Lidl няма да е съгласен да му се ползва паркинга за някакъв лифт. По принцип планът на Витоша важи само в рамките на парка, а долната станция е извън него, така че няма проблем и да се премести, само че собственикът явно не иска. Княжевският лифт съм съгласен че целия е на некомуникационно място, много по-полезен би бил лифт например от гара Владая до Златните мостове за да се ползва поравно и от идващите от София, и от Перник.

11
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 17.01.2022, 16:56:04 »
Защо го показваш само да даваш „идеи“ на Столична община?  :D

Нашата община с удоволствие си купува Higer-и, няма нужда от странична мотивация  :rolleyes: Всъщност ако разгледаш файла по-горе навсякъде е така - по немските градове се движат електрически Citaro и MAN, по холандските VDL и т.н. Електробусовете все още се продават предимно на родния пазар, няма марка и модел, която да е успяла да пробие повсеместно на международната сцена. И тъй като Chariot се води българска фирма, макар да не е, ние си купуваме от тях.

12
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.01.2022, 16:43:41 »
Ами то не е много удачна половинчатата работа. От Драгалевци до Бай Кръстьо - четворка, нагоре - двойка. А самото място е тясно - има единствено капанче. Оттам тръгва само една пътека  - през морените към Кикиш и Златните мостове,  която има небезопасно за деца пресичане на река и лавиноопасен през зимата участък.  Пътеката за Комините е за алпинисти и по-сериозни туристи. Така че разредени седалки на четворката ще е по-добър вариант,  докато се намери решение за Бай Кръстьо  - Голи връх. Предполагам, че Витоша ски мрънкат за два стълба, за да стигне лифтът в близост до плаца на Алеко. Макар че седалковият лифт трябва да е предимно за пешеходци и велосипедисти, а кабинката  - за скиори и бордисти.  А Голи връх е идеално място за първите две групи - на по-лесния път за изкачване на Черни връх,  близо до пътеката през Платото.

Според мен са се осъзнали и са схванали че губят доста пари през лятото от липса на лифт за велосипедисти и затова са се засилили да го възстановяват, опитаха се едно лято да возят велосипеди по Лалето и явно планът е пропаднал с гръм и трясък, бая пари изгориха тогава, факт е че според статията и Копитото хич не искат да го пипат и продължават с протакането. А летният сезон на Витоша не е за подценяване, има доста повече клиенти от зимния, който е и много къс в сравнение с другите курорти. Така че най-вероятно не ги интересува нито какви капанчета има горе, нито какви пътеки - искат да направят лифт за велосипедисти, но тогава е по-удачно да пуснат и специални седалки с куки за колела.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 17.01.2022, 12:52:39 »
Да документираме поредния камък в блатото "Витошки лифтове "
https://www.mediapool.bg/sofiya-i-vitosha-ski-s-dogovorka-za-vazstanovyavane-na-dragalevskiya-lift-do-bai-krastyo-news331062.html

Това ми намирисва на поредния кьорфишек - хем ще го възстановяват, но само до Бай Кръстьо, но щели да монтират само половината седалки?!?

14
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 17.01.2022, 12:47:55 »

Съчленения вариант е китайско-беларуски батерията им е на един производител не съм казал че имат нещо общо Higer с беларуския производител.

Всъщност имат общо с Higer - и те като Chariot ползват кондензатори от един и същи китайски производител - Aowei, като белоруските са с по-слаб пакет който зарежда с 6 кВтч по-малко, което води за съчленения модел до пробег от едва 15 километра за 6 минути зареждане. Това е доста слаб резултат.

15
Я коя година тогава минаха на 4 вагонни състави?

16
Имаше с три вагона, имаше обаче и с пет вагона.

Коя година е било това?

17
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 16.01.2022, 17:28:14 »
Е да някъде на сайта им гледах  има и съчленен модел. Но сега не го намирам нещо. Самия сайт де.  :neznam: :(

Ето един файл със събрани всички модели в Европа и също всички съчленени модели:
https://www.busplaner.de/sites/default/files/public/data-news/klimaaktiv-mobil-2020-markuebersicht-elektro-h2-busse.pdf
Белоруските ги няма изобщо, съчленен с ултракондензатори имаше само един опит на китайци - CRRC в Грац и той май не завърши успешно.

18
... затова и въобще не вярвам, че ако там има спирка в наши дни, някой изобщо ще се занимава да спира точно на това или подобно на него място - вероятно ще го причака някой, само за да му напише акт.

Какво точно не вярваш? Това е активна спирка на градския транспорт и там спират градски автобуси на федерална магистрала. Ако ти спреш с българска таратайка естествено че ще ти напишат акт, и за разлика от българските актове които 2/3 никога не биват плащани, то този ще си го платиш като поп и ще се научиш да не правиш така повече.

19
Аз не съм виждал новите русичи да греят или пък да е значително по-топло вътре. Въобще не мисля че имат тази функция, пък и ми се вижда доста излишно за в метрото, където целогодишно температурите са горе-долу еднакви.

Температурите са горе-долу еднакви в метросистеми в които има геотермални инсталации и студения и топлия въздух се ползват за нещо. Ето например във Виена: https://www.wienerlinien.at/media/files/2014/geothermie_ubahn_53383.pdf
В нашето метро такива екстри няма, защото както знаем то е най-евтиното в Европа и това е сериозен повод за гордост.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 12.01.2022, 22:20:12 »
Втората снимка е огледална.

Pages: [1] 2 3 ... 155