Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 151
1
Не се споменава и от кога важат билетите за време - от веднага след купуване или веднага след първото валидиране.

Купуване и валидиране са две различни състояния - при билет на електронен носител зареждането е купуване, а валидирането е равносилно на перфориране на хартиен билет. Тъй като трябва да се валидира при всяко качване 30 минути важат от първото валидиране, като последното трябва да е в рамките на 30 минути след което вече последващи валидации няма да са възможни, ако има още заредени билети на същия носител просто ще се изтегли следващия билет и така до изчерпване.

2
Голямото разнообразие на превозни документи води до себе си от голяма нужда от касиери и гишета, където да можеш да си купиш на хартия съответния превозен документ, ако случайно си успял да се справиш с "разнообразието" в тарифата. Това е като в ресторант - колкото е по-кратко менюто (но с адекватно разнообразие по вид ястие), толкова по-бързо си избираш. Ако ти дадат телефонния указател да четеш и да си избираш, освен да се забавиш или да си избереш след време нещо компромисно, заащото вече си забравил какво си чел в началото, друго няма да стане.

Аз разбирам от текста, че точно това няма да е случаят, превозните документи ще са на електронен носител. Щом ще се зареждат на Sofia City Card е практически без значение какви и колко вида документи има в тарифата, цената за дистрибуцията им е практически нулева. Затова и въвеждането на талони с 20 и 30 пътувания е целесъобразно, кочан с 30 билета на хартия е едно, 30 импулса на електронна карта съвсем друго.

3
Колкото е по-сложна една тарифна схема, толкова е по-отблъскваща за потенциалните нови пътници и толкова по-нестабилен финансов ефект ще има за системата. Резултатът от тези предложения вероятно ще са малко повече пари в системата, временно, но пари, които ще са дошли от сега наличните пътници. С тези прадложения няма да се помогне за възвръщането на пътниците в транспорта, с оглед на обявения "60 % спад заради коронавируса".

Какво имаш предвид под сложна, брой на различните превозни документи? Всъщност това си е опростяване, след като стана ясно че ще се тарифира по време. Не си представям какъв хаос щеше да настъпи ако бяха тръгнали на районират града и да въвеждат тарифи за разстояние.

4
По тази логика всички сгради наоколо трябваше да са се срутили вече и цялата улица трябваше да е пропаднала.
Просто този обект явно е изпълнен по-калпаво или с по-калпави материали, или е работил с по-голямо натоварване, или комбинация.

Особено на пресечката с Тодор Александров, отдолу е метрото, не може да се каже, че няма стабилна основа.

Точно метрото не е гаранция за стабилна основа - напротив. Тунелът вероятно е източник на вибрации, освен това беше едно от най-дълго строените участъци в цялата метромрежа - котлованът и конструкцията лежаха открити и уж замразени повече от десетилетие преди да се завърши.

А какво е положението в околните сгради знаят само собствениците. Има много стари сгради в центъра с компрометирани мазета и влага в приземните етажи.

5
Особено 50%-вото увеличение на дневната карта е абсолютно антипазарно.

Това не е изненада, дневната карта беше изключително изгодна и много удобна в сравнение с еднократните билети с фактор едва 2,5 спрямо тях. Естествено при сегашното финансово състояние да ударят първо по този популярен превозен документ и да искат да източат от там максимално.

От статията обаче става ясно че дефакто сегашната дневна карта ще се запази:
Quote
В същото време ще се запази възможността пътникът да се валидира с банкова карта или със смартфон в градския транспорт, като след третото пътуване в рамките на деня таксата, която ще се тегли от нея, остава 4 лв

6
На теб какво ти пречи, че го има та спорим за глупости?

За нищо не спорим, питам дали системата за таксуване е свързана с гласовото или си теглят информацията от различни места.
Системата нали си има собствени бордови устройства и джипиес, най-вероятно от там си го взима местоположението. Хубавото е, че явно има доста възможности и може би ще може да се надгражда в бъдеще.

Местоположението е ясно, но от някъде трябва и база данни със спирките.

7
Навсякъде са, просто с различна интензивност. Най-добре е между „Македония“ и Петте кьошета и покрай пл. „Възраждане“. Най-зле е между „Сливница“ и „Пиротска“, но навсякъде има клатене и плаващи релси.

Еми да, тоест участъкът който е най-ниско е най-зле, а участъци ремонтирани по-отдавна са в по-добро състояние. Това говори за високо ниво на подпочвени води и съответно компрометиране на релсовия път.

8
И на старите валидатори пишеше спирката и това си беше удобно, ако знаеш че го има. Там беше 1 ред с най-малкия възможен шрифт.

Да, вярно е, там даже беше само следващата спирка. Там как валидаторите получаваха местоположението, от таблетите ли?

9
И това със сигурност е вярно. На мен едно нещо ми е странно. „Константин Величков“, „Христо Ботев“, „Възкресение“, все трасета ремонтирани в приблизително едно и също време, но нито едно не е поддало като „Ботев“ в момента.

Разбитите участъци по Ботев не са навсякъде, а само конкретни участъци. Това говори за друга причина, различна от подвижния състав.

10
На теб какво ти пречи, че го има та спорим за глупости?

За нищо не спорим, питам дали системата за таксуване е свързана с гласовото или си теглят информацията от различни места.

11
Добре, че са ги накарали да направят нещо полезно. Изписването на текуща спирка, предходна и следваща на валидаторите е по-добрия начин за представяне на информация. Както знаете гласото оповестяване не е приятно за някои шофьори, както и за пътници, пътуващи по едни и същи маршрути.

Без изписване и на посоката е много трудно да се ориентираш само по името на три спирки. Тази спирка която се показва като актуална следващата по маршрута ли е или тази на която е спряло превозното средство? Кога се сменя информацията, при тръгване или вече като се движи автобуса?

12
И може би да се отчитат и спирките при преброяване на валидираните карти. На много малко ПС валидаторите са нагласени така обаче.

За статистически цели не е необходимо да се показват спирките на екраните, тази информация е вътрешна и само ЦГМ има нужда от нея. А за информация за пътниците имаме гласово оповестяване, на малките екрани на валидаторите не върши особена работа.

13
А какъв е смисълът да ги показва спирките след като се разбра че таксуване по разстояние няма се въвежда?

14
Втория вагон натежава отзад. Четох тук накъде във форума, че са мислели да се купуват по-къси песи за 10, но поради тази причина се отказали.

Я кажи сега и точно кой е този дето иска да купува къси Песи и защо трябва да са точно Песи след като даже поръчка не е пусната та камо ли да е минала процедура по избор на доставчик и съвсем ще лъсне историята от къде тръгна.

15
Можеха да се купят за по-малко пари, по-малки трамваи, но повече бройки, за да се подмени максимално голяма част от парка. Сега ще имаме едни огромни трамваи, които ще се чудим къде да пускаме... Нито 1, нито 18 имат нужда от Песи, няма какво да си говорим глупости. Единствените за Песа са 5 и 7.

Препечатваш мнението на една групировка, която е тръгнала да спасява наред всичко до което се докопа. Тази тяхна песен я знаем - повече малки трамваи - повече пари на единица и съответно повече келепир за всички по веригата само не и за пътниците, които ще се тъпчат в час пик. Това че имаме достатъчно маломерни трамваи, които могат много добре да се напасват според натоварването на линията като се пускат соло или в състави естествено удобно премълчаваш, точно както и първоизточника на тази небивалица.

16
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=445911040229493&id=100044318025236
 Това от фб страницата на Песа, хвалят се, че ще доставят 25 нови трамвая. В публикацията са качили клипче от експлоатацията на Песа в София с намека, че така ще изглеждат и новите

Много романтично клипче. Само не става ясно защо от Песа не са снимали и в депото оглозганите и спрени мотриси които чакат части, да ги сложат и тях в клипчето, романтиката бързо ще се разсее.

17
Точно така. Входа към наполовина изградената метростанция и перона беше запечатан, а накрая на базара в сегашната касова зала имаше фонтанче. Магазини имаше и на мястото на днешните в подхода към НДК. Вход имаше и на мястото на днешния срещу пункта на ЦГМ, но ги нямаше ескалаторите.

А иначе имаше една любителска картинка с всички тунели под НДК назад във форума, но не мога да я открия сега.

Eто я тази картинка:
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=36.msg61799#msg61799
Тук МД3 е сбъркан, но се придобива представа горе-долу как са свързани тунелите.

18
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 24.11.2021, 14:07:57 »
Готов ,неготов ,на електробусите вече има табели 23тм - заместваща линия ,даже и на тези в Надежда.
И това по какъв повод? Защото реално няма причина в момента да се спира 23.

Вероятно е самодейна акция на групата по табелите без да имат официално разрешение за това.

19
Точно така. Входа към наполовина изградената метростанция и перона беше запечатан, а накрая на базара в сегашната касова зала имаше фонтанче. Магазини имаше и на мястото на днешните в подхода към НДК. Вход имаше и на мястото на днешния срещу пункта на ЦГМ, но ги нямаше ескалаторите.

Входът към базара преди откриването на метростанцията може да се види тук: http://whata.org/blog/metrostantsiyata-pri-ndk
Малко мистика около подземнията на НДК тук: https://www.168chasa.bg/article/6060558
А иначе имаше една любителска картинка с всички тунели под НДК назад във форума, но не мога да я открия сега.

20
Някой знае ли колко е траело пътуването от Кочериново до Рилския манастир?

Pages: [1] 2 3 ... 151