Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 154
41
Тоест какво е станало наистина? Първият машинист наистина е бил припаднал, а вторият е правил глупости и 2 минути не е знаел как да спре локомотива?

42
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 22.12.2021, 12:02:24 »
Ако това разследване цели да е максимално обективно е хубаво да се набрави разбор между превозни средства и зарядни станции, защото една немалка част от поръчката са зярадните станции. Не е коректно при електробусите да се взима цялата сума и да се дели на 30.

43
Защо ли не съм видял някоя друга държава да си изобразява историята по спирки и трафопостове? Не е ли това кич и принизяване на историята? Да не говорим за разпределителните касети боядисани в бяло, зелено, червено.

Принизяване сигурно не е, но рисуване на стари карти от предишни епохи на които границите са преместени върху територията на съседни държави може да предизвика нежелателни дипломатически реакции от съседите ни.

44
Така си е, но специално за централна гара София ще ти е трудно например от влака от Перник за 5 минути да затичаш до последния коловоз за влака за Мездра.


Sent from my iPad using Tapatalk
Именно затова съм споменал определените условия в скоби. 5 минути е минимум за връзка, ако влаковете осъществяват връзка на един перон. 8 мисля бяха при връзки на различни перони и 11/12 при преминаване през подлези/пасарелки, ако не греша.

Еми значи все пак всичко е точно в електронния пътеводител, защото връзката на Пловдив е 8 минути, а на Септември 12 минути, което не е много. БДЖ не им се иска да ги обявят като официални връзки и после половината пътници да останат на перона защото не са успели да си пренесат торбите и саковете през подлезите. Който е спортен и може да потичква и да се блъска може да се прекачи на Септември и за 3 минути.

45


А има един ПВ 10112 които има почти 30 минути престой на Септември и общите престои са 40 минути.

Този да не чака връзка от Добринище с теснолинейката?  :neznam:

46
но вече стана известно, че Песа е била осъдена от СЕ за лошо сервизно обслужване.

Осъдили ли сме ги къде - в България или в Полша? Не се забелязва въпреки този малък юридически успех трамваите които седят на плаца дефектни с месеци да са се помръднали...

47
Пътническите влакове ще трябва двукратно да бъдат приемани на новата гара Костенец, което може да я направи тясно място на цялата линия.

Отклонението си има собствен коловоз и перон така че откланящи се влакове не пречат на основното движение. Може би и затова е решено да се строи на 3 километра от града, а не да се направи спирка до града, защото новото трасе минава над гробищата и до първите къщи са 200 метра, но теренът е стръмен и няма място за цяла гара, най-много спирка с 2 странични перона.

48
Според мен обаче дори при недоволство, ще се подходи по най-лесния начин - пътническите влакове с ЕМВ ще отиват до старата гара и ще се връщат до новата.

Имаш предвид сигурно обратното - ще отиват първо до новата и после ще се връщат до старата? Връзката е източно от града и само откъм Пловдив, влак от София няма как да стигне старата гара без да мине първо през новата.

49
Ами ето че има начин. Ако направят удобен транспорт до новата гара Костенец, който да прави връзка с всички влакове липсата на гарата няма да се усети толкова.

Аз не виждам част от проекта да е и пътна връзка до новата гара. Най-вероятно такава просто няма да има и гарата ще е в полето в нищото.

Така в Швеция преди години след такъв ремонт едно такова малко градче остава без гара в центъра - новата е на няколко километра извън града. И общината си построява тролейбусна линия до гарата, купуват седем Солариса...

Такова развитие може и да е полезно за града - освен че намалява шума от влаковото движение се освобождават терени в идеалния център - могат да се ползват за жилищно строителство или парк. Но в случая хем отпада удобството на гарата в центъра, хем коловозите остават и разцепват града, нищо не се печели. Защо остава всъщност връзката към старата гара, само заради завода за хартия ли?

50
Не, ще се демонтира.
Къде пречи на новото трасе? Би трябвало двете трасета да са на една и съща нивелета на Ихтиман (или Стамболово) и после на Костенец (нова). Освен Костенец и Момин проход остава на старото трасе.

Новото трасе влиза в тунел, затова може би разделянето не може да се направи откъм Ихтиман. Но можеше да има предвидена крива от новата гара Костенец към старата и откъм София, така наистина трасето е доста орязано и влакове от София към Костенец трябва да сменят посоката.

Все пак кръстосваща електричка звучи донякъде добре, защото дори да пътува малко по-бавно до новата гара Костенец се надявам до Пловдив по новото трасе да се избие един вид закъснението и времето за пътуване Костенец-Пловдив да стане по-кратко отколкото е сега. Разбира се жителите на Костенец и Вакарел трябва да се разделят с половината си влакове, но пък ще пътуват по-бързо.

Електричка за 3,5 километра е безумие, ще пуснат автобус най-много и след време ще го спрат.

51
Това значи, че ако някой такъв товарен влак пътува в междугарието 30 минути, а на 25 мин след него има бърз влак, товарният остава да чака поне 40-45 мин, а 25 мин линията стои празна.

В такава ситуация не може ли пътническия да изпревари товарния по другия път?

Ще има връзка от новата гара до старата, но тя ще е едностранна... или ще трябва да пуснат една електричка да циркулира стара-нова гара за всеки влак през новата, или някои влакове ще трябва да се отбиват до старата гара и да се връщат обратно до новата

Или да има пътнически влакове само до Костенец, а бързите да го подминават.

52
Абсолютно противоположния пример имаме на ул. Пловдив например, където си оставяш окачването на пешеходната пътека с тия цицини, ако не си се изтарикатил и не си заобиколил през трамвайното трасе. :crazy:

Тази спирка си е опасна и така, а преди какво беше да не говорим. Спирка на натоварен булевард с по две ленти и няма перони, няма светофар, а и на всичкото отгоре и на стръмна улица и точно при спирката има чупка на релефа която намалява видимостта. Рискът за пътниците слизащи от трамвая си е сериозен, не мога да разбера защо не се закрие тази спирка и не се премести на кръстовището със Сливница, където има достатъчно място за перони.

53
на стрелката на МС Опълченска

Не е първият такъв случай на тази стрелка, няма и да е последният. Да видим кога ще я оправят или ще чакат да стане някоя наистина голяма беля.

54
Много хубава идея. Прилича на заслонче в планината.
Жалко, че вероятно бързо ще бъде вандализирана.

Всъщност щеше да е по-подходяща за някоя спирка на 66, а не в Симеоново.

55
трябва да се установи и хората, които избират да пътуват с кола, в какви направления се движат, и дали биха предпочели градски транспорт, ако имат тази алтернатива...

Затова трябва и да се интервюира на място - не става да се брои само с чекиране и камери.

56
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 07.12.2021, 11:46:28 »
Това местата за зареждане на 73 или 74 са ? Това е след кръга на Г. Делчев посока центъра както се вижда те не са готови или има и на Манастирски ливади за 74 ? Утре нали я пускат да работи с електробуси и ако само на Ц. Гара  зареждат ще им стига ли токЪТ ? :neznam:    https://www.facebook.com/groups/941516103465297/permalink/948568869426687/

Не е ясно как ще зареждат на Централна гара след като в разписанието им дават 1 минута за това. Явно ако се зарежда успоредно с това ще трупат закъснения спрямо официалното разписание.

Примерен е 84, който зарежда само на Гурко и в много редки случаи на тех парка.

84 има официално 10 минути почивка на Гурко, няма как да е пример.
74 има абсолютно същите 10 минути на гарата регламентирани в разписанието  ;)

Да, сега виждам че са им сложили и там почивка. Излиза че електробусните линии са рай за шофьорите с почивки и на двете крайни спирки. За имагинерните пътници с големите куфари тръгнали за гарата с Е74 обаче не са с тези 10 минути престой при 7-мо ДКЦ.  8)

57
Не разбирам защо се въвежда нова тарифа, без едновременно да се направи оптимизация на линиите? В момента съществуват множество линии на ГТ, които са с голямо припокриване на маршрутите си, за да осигурят възможността за пътуване с 1 билет. Такава е историята с тролеи 2 и 9, трамваи 20 и 22, автобуси 305 и 306.... (примери много, а някои от тях вече са остаряли в съзнанието ми, защото отдавна не живея в София и не ги ползвам, за което моля за снизхождение).

Предстои ли прекрояване на маршрутите с цел изравняване на интервалите на превозните средства по дадено направление? Това не трябва ли да се направи едновременно с въвеждането на новите тарифи?


Нали за това е офанзивата за въвеждане на синхронизирани разписания - да се осигури равномерно обслужване по направленията без да се пипат исторически маршрути на линии като 2, 20, 305 и т.н. По принцип си прав, но го има и моментът че хората са свикнали с линиите, някои се движат по тези маршрути от десетилетия. При закриване на линии ще се подсили психологическия ефект и може да има много, които ще се откажат от МГТ защото ще им закриеш любимата линия.

Също така не разбирам логиката на това да се въведе билет за 30 минути, които се отчитат само между първото и последното качване. Ами ако разликата по разписание е 29 минути, а единият курс се забави, кой носи загубата - пътникът или дружеството? Не трябва ли първо да се елиминира и въпросът с точността на разписанията и оттам да се въвежда пътуване по време? Какво е вашето наблюдение за точността на ГТ по време?

Билетът не отчита само първото и последното качване, валидираш се във всяко превозно средство. 30-те минути се броят от първото, като имаш бонус да си допътуваш в последното до там докъдето искаш, тоест ако се прекачиш 5 пъти в първите 10 минути и после пътуваш още час в последното ПС, пак ще важи.


58


ПС. Къде я има информацията за тази нова оферта от MAV?

Ето тук: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/ktgy_2021-22_honlapra_12-02.pdf
Но аз поне го разбирам като доплащане тези 30€, а не цената на основния билет.

59
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 06.12.2021, 14:27:48 »
Не знам кой се прави на "улав" при положение че поръчката за тези електробуси е от август 2019 г. Явно за повече от 2 години някой в общината се е правил на "улав" и не е задвижил процедурата по прокарване на трасетата за да ги сложат сега набързо на най-неподходящи места. Или не си съгласен че 2 години са предостатъчно време да се проектират и изпълнят 100 метра подземни кабелни трасета?

60
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 06.12.2021, 13:40:07 »
Това местата за зареждане на 73 или 74 са ? Това е след кръга на Г. Делчев посока центъра както се вижда те не са готови или има и на Манастирски ливади за 74 ? Утре нали я пускат да работи с електробуси и ако само на Ц. Гара  зареждат ще им стига ли токЪТ ? :neznam:    https://www.facebook.com/groups/941516103465297/permalink/948568869426687/

Не е ясно как ще зареждат на Централна гара след като в разписанието им дават 1 минута за това. Явно ако се зарежда успоредно с това ще трупат закъснения спрямо официалното разписание.

Примерен е 84, който зарежда само на Гурко и в много редки случаи на тех парка.

84 има официално 10 минути почивка на Гурко, няма как да е пример.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 154