Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 188
41
София прие окончателно новите карти и билети в градския транспорт
От 1 септември ЦГМ ще продава редица нови абонаментни документи, а от 1 януари 2023 г. - електронни билети за време



Quote
Столичният общински съвет утвърди окончателно новите тарифи на Центъра за градска мобилност, с което въведе редица нови превозни документи в градския транспорт на София, премахна част от същуствуващите и по този начин промени цените на част от картите и билетите. Промените бяха приети с гласовете на управляващата коалиция- групите на ГЕРБ-СДС и ВМРО-„Атака“, както и на Борис Бонев от „Спаси София“ и на отделни общински съветници от „Демократична България“. Други техни колеги и представителите на БСП се обявиха за „въздържал се“.

Както „Сега“ вече писа, основната промяна при билетите е, че от 1 януари догодина те ще важат за време и ще се продават основно на дигитален носител. Хартиеният билет ще се предлага в редки случаи, преди всичко от водачите в наземния обществен превоз. Целта е пътниците да започнат да пътуват с електронни билети, които да купуват чрез зареждане на каса на ЦГМ и в метрото, чрез мобилно приложение или да плащат с банкова карта или смартфон в превозните средства. С новите е-билети ще може да се комбинира пътуване с автобус, трамвай, тролейбус и метро. По-краткосрочният ще струва колкото и сегашния хартиен талон- 1,60 лв., и ще е с валидност 30 минути. С този билет пътникът ще може да се вози и на друго превозно средство и след изтичането на половин час, ако регистрацията в него е направена преди 30-ата минута. Другият билет за време ще е валиден 60 минути и ще струва 2,20 лв. С него също ще може да се пътува повече от веднъж, ако регистрацията е до 60-ата минута.

В крайна сметка СОС реши хартиените билети, продавани в метрото, да останат с досегашната си цена от 1,6 лв. Първоначалният вариант предвиждаше те да поскъпнат до 2 лв. По време на общественото обсъждане на промените в наредбата обаче се получиха множество възражения, в резултат на което авторите им се отказаха от идеята си. В същото време обаче същият хартиен билет, продаван от водачите в наземния транспорт, след Нова година ще струва 2 лв. Той няма да дава възможност за прекачване.

Обновените видове абонаментни карти ще бъдат въведени още от 1 септември т.г. Тогава трябва да започне да се предлага новата годишна младежка карта за всички линии с цена от 250 лв. От нея ще могат да се възползват всички софиянци на възраст до 26 г., независимо от това дали учат или работят. Месечно същата карта ще струва 25 лв. Отново от есента учениците и студентите ще могат да купуват наведнъж и годишна абонаментна карта, каквато възможност в момента не съществува. Нейната цена ще е 200 лв. Предстои и пускането на карта „Родител“ – месечна карта с цена от 10 лв., с която родители на деца до 2 г. ще могат да ползват цялата мрежа на обществения превоз.

Предвижда се и появата на 24-часова, 72-часова и седмична карта от понеделник до неделя. Цените ще бъдат съответно 6, 15 и 20 лв. Новост ще е и правото за ползване на буферен паркинг с превозен документ от наземен транспорт, а не само с такъв за метрото. В същото време се запазва и дневната карта от 4 лв.

Месечната карта за цялата градска мрежа ще продължи да струва 50 лв. Пенсионерите ще плащат по 25 лв. за месечна карта при 26 лв. в момента. За хората над 68 години месечният абонамент поскъпва от 8 на 10 лв.

Въпреки протестите на част от софиянци, СОС премахна окончателно картата за една линия на наземния градски транспорт. Те ще спрат да се използват след 1 януари догодина. В момента персонализираната струва 23 лв, а анонимната – 28 лв. След обявяването на проекта за нова тарифна политика в общината се получаха искания въпросната карта да бъде запазена. Предложения в такава посока направиха БСП и „Демократична България“. От ГЕРБ обаче възразиха, че с нововъведената възможност годишната карта за всички линии да се купува разсрочено на три вноски (150, 120 и 100 лв.) цената й от 365 лв. става съотносима с тази на едномесечната, ако се пресметне на годишна база.

С въвеждането на новата тарифна политика ЦГМ ще спре да продава и едномесечната карта за метро. 

Политическите групи в София премахнаха окончателно и талоните за 10 пътувания в наземния градски транспорт и аналогичните пластики за метрото, които сега струват 12 лв. Така на практика властта в София вдигна цените за хората, които ползват обществения превоз по-рядко. Данните на ЦГМ са, че през 2019 и 2020 г. с талони и с карти за десет пътувания са се придвижвали около 10% от пасажерите в града.

https://segabg.com/hot/category-bulgaria/sofiya-prie-okonchatelno-novite-karti-i-bileti-gradskiya-transport

42
ККМ в тунела на „Люлин“ вече е премахната.

Какво общо има това с тролейбусната ККМ?

43
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 21.07.2022, 14:28:09 »
как СЕ замениха обособеното трасе от източната страна с впокано и след това трябваше да се поставят джърсита, за да се прекратят неправилните изпреварвания, а вместо всичко това можеше да се подмени трасето в тунела.

Това е и правилното решение, цялото трасе да се направи да може да минават и други превозни средства, а не само трамваи. Може да са автомобили на специален режим, а защо не и автобуси на МГТ при нужда.

44
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 21.07.2022, 11:18:27 »
Направо безкрайна тая профилактика, миналата година го пуснаха на 12 юни.

45
"Демократична България": Подставено лице управлява продажбата на билети и карти в София

Quote
Гръцки гражданин с адрес на пребиваване в град Петрич е собственик на фирмата, която управлява новата електронна система за продажба на билети за градски транспорт в София. За нея Столичната община подписа договор за 97 млн.лева с консорциум, в който 99.98% се държи от "Компютърнет Сървисиз" ООД (КНС) на Орфанидис Димитриос. Този грък има всички характеристики на подставено лице, заявиха общинските съветници от "Демократична България" Симеон Ставрев и Иво Божков днес на пресконференция.
...


https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/07/20/4371656_demokratichna_bulgariia_podstaveno_lice_upravliava/

46
Е нали тунелът щеше да е затворен в едната посока, как пускат 8тм двупосочно през тунела?

Ако трамвайното трасе се изпълни като комбинирано с бус лента това всъщност не е лош вариант за трайно пускане на някоя от автобусните спирки към Люлин. Но да видим как ще го направят в крайна сметка.

47
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 20.07.2022, 15:29:27 »
Вече е края на юли и лифта не е пуснат, на сайта на Витоша ски се мъдри някакво съобщение което нищо не казва. Дали изобщо ще има лифтове това лято?

48
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.07.2022, 16:32:09 »
Новите оръжия доставени от НАТО правят възможни удари и по моста над Днепър в Херсон, днес руските окупатори са били изненадани лошо.


49
Само дето от омбудсмана малко зависи какви тарифи ще въведе СОС в крайна сметка.   :(

50
Кога започва ремонтът в люлинския тунел? Гледам, че ни чака 8тм по Сливница.

Как ще се изпълни трамвайното трасе? По съществувао положение с траверси на рампите и асфалт в тунела или ще има промени?


51
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.07.2022, 01:16:19 »
Плурализмът е най-добрият принцип по отношение коментирането на големи събития, случващи се по света и у нас. Естествено, на определени хора у нас (и в Европа най-вече) това не им харесва, тъй като свободата на словото ...
Малко нахално точно вие путинофилите да пледирате за плурализъм и свобода на словото за да не ви прекъсват словоблудството. Пуснете първо свобода на словото в Русия, пък тогава разчитайте на такова в Европа по ваш адрес. Пуснете Дождь, Медуза, Новая газета, спрете да убивате и тровите журналисти от свободните медии и може и да получите плурализма за който си мечтаете.

52
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.07.2022, 21:32:03 »

Ей го, онези обявали някъде форсмажор, че не можели да си изпълнявали задълженията, ама БСП не може без Газпром!
Как не ги е срам, да ги оставят сираци! Нашите пък си ги искат. Ако не могат метан, чист въздух да пускат по тръбата, ама така не може!

Не знам БСП не са ли разбрали че фон дер Лайен днес подписа с Азербайджан в Баку за удвояване на доставките? От Газпром България повече няма нужда, газ има осигурен до 2027 година поне. То и цените на газа тръгнаха надолу на борсите, изобщо и газовия балон не му се получи на Путин.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2022/07/18/4370566_azerbaidjan_se_angajira_da_raboti_za_udvoiavane_na/?ref=home_NaiNovoto

53
Част от промените са добри, въпросът е колко ще се разреди 111. Според мен приемливият вариант е да му вземат 4-5 целодневни коли, които се обслужват с къси коли. И да пуснат повече съчленени. А новите линии да са с къси.

Експресните и бавните линии по принцип трябва да са със сходни по вместимост автобуси - ако едната линия е със съчленени, то трябва и другата да е с такива, а не да се мешат съчленени и къси. И 111 в никакъв случай не трябва да се разрежда, иначе ще се получи обратен ефект и просто ще се претоварят другите линии заради отлив на пътници от разредената.

54
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.07.2022, 13:59:10 »
Трудов полуден за жителите на окупирания Купянск, на заден план се виждат няколко руски фашисти с автомати които следят дали боята се полага по правилата на ГОСТ - Государственный стандарт. Идилията на руский мир е пълна.




Приликата с 1940 година и нацистите е поразителна:





55
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 18.07.2022, 12:02:57 »
Турбината вече била на път, ама да видим какво ще измислят пак от Газпром.

По руските фабрики вървят ето такива социалистически мероприятия, слуховете са че задържали заплати на хората които са против да участват, а и настоятелно събирали доброволци които да ходят за пушечно месо и им обещавали допълнителен отпуск. На снимката участниците не изглеждат много щастливи  :help:

56
Моите наблюдения са, че почти винаги спирките на 111 са пълни и двете посоки, защото от южните квартали най-лесно да стигнеш за връзка с 111 е на ПВ Драгалевци. Фантастикото си е цял хипермаркет с магазини, така че все има някакви хора за него. И най-вече хората от Драгалевци ползват тази спирка, колкото и да е неудобна тя. Така че според мен ще е хубаво експресите да спират и там. Или поне единият от тях.

Едно време в София имаше истински експресни автобусни линии, с червени номера и минимално на брой спирки. Имаше даже такива, които спираха само на крайна и начална спирка. После почна политиката да се правят услуги на този и онзи - някой искал да пазарува в еди кой си магазин, друг да се прекачва където на него му е най-удобно, а не където е добре за стабилното и бързо разписание на линиите. И се почна с развалянето на тази традиция - разкриваха се все повече спирки по иначе бързи линии и резултатът е че сега нито една линия в София не може да се нарече експрес, даже и да пропуска спирки. Ако ще се разкриват нови експреси трябва друг подход.

57
Защо да трябва да спира 109 на Черни връх и СОП? А66 десетилетия я подминаваше тази спирка, така и 109 може да я подминава. По-скоро проблем са задръстванията по Черни връх между Хладилника и Джеймс Баучер, по-добре беше да я оставят линията само до МС Витоша без да слиза надолу към Хемус.
Защото спирката е основна и има голям пътникопоток, поне наистина да помага на 111, за 110 важи същото. А66 е излетна линия със съвсем друга функция. За другото съм съгласен, достатъчно е да е само до МС Витоша.


Какво и е основното на спирката? Мястото за пресичане и прекачване е неудобно, кръговото удължава пешеходните разстояния до безумие, тротарите са тесни и неподходящи за струпване на големи маси хора, които да чакат връзки. В близост няма никакви значими обекти с изключение на един магазин Фантастико, който със сигурност обслужва локално хората от Драгалевци, а не такива от Люлин или Младост, дошли със 111. И накрая прекачването може да се осъществи и на други места по-удобно. Така че няма проблем спирката да е транзит за една експресна линия, която има наистина идеята да е експресна.

58

В доклада липсват много от детайлите ... в делник, предпразник и празник


За 109 и 110 предложението е да се движат само делник.

59
Те и по 111 си карат редовно в централното платно и влизат в локалните само за спирките. А и си перкат със доста добра скорост.

Аз от текста на доклада разбирам, че двете линии няма да имат и спирки между разклона за лифт Симеоново и бул. България и ще са експреси в този участък, тоест тези влизания в локалните отпадат.
109 не е писано, че ще е експресен, а пък и идва от Черни връх, така че ще трябва да спира на спирките в локалните. Само 110 ще пропуска спирки от бул. България до Икеа, което е голям пропуск да пропуска Драгалевци, там всекидневно е пълно по спирките. Още една недомислица по тези линии...
И какво значение има как карат БМЦтата по 111 по Околовръстното?

Защо да трябва да спира 109 на Черни връх и СОП? А66 десетилетия я подминаваше тази спирка, така и 109 може да я подминава. По-скоро проблем са задръстванията по Черни връх между Хладилника и Джеймс Баучер, по-добре беше да я оставят линията само до МС Витоша без да слиза надолу към Хемус.

60
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 17.07.2022, 13:47:02 »
Да си спомним как руските варвари преди 8 години на тази дата свалиха Боинг 777 над Украйна с 298 души на борда и ги убиха. Снимки от тогава как руски терористи се радват и гаврят с останките



Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 188