Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 192965 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1000 on: 14.12.2021, 10:43:23 »
До цялостното завършване на обновлението на линията от София до Септември не може да се очаква подобряване на времето за пътуване до Пловдив, а даже - на достигане на предните времена. При ремонта има еднопътни участъци, което налага изчаквания, работи се до активна линия. Освен това никой няма да прави сериозни ремонти в участъци, които в близко бъдеще ще бъдат демонтирани или ще отпаднат от главното направление. Единственият начин е да се ускори строителството.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1001 on: 14.12.2021, 11:16:39 »
На мен пък лошо впечатление ми прави, че точно рано сутрин, когато се предполага че най-много хора идват на работа, училище, пазар, туризъм към София влаковете от Пловдив пътуват твърде дълго, например БВ 1622 пътува над 3 часа! Седи на Елин Пелин 12 минути, ПВ10110 пък 3 часа и половина. Твърде дълго ми се вижда. До не толкова отдавна си спомням че по това време сутринта имаше бързи влакове Пловдив-София, които го вимаха за 1.50-1.55 минути и рано сутрин бяха пълни с народ. Същото и вечер. Спомням си как след работа съм ходил сума пъти на гости до Пловдив излизали сме, сутринта съм ходил пак на работа до София с влака и въобще не го усещах, привечер по спомени също имаше влакове които пътуваха за 1.55-1.57 минути, помня че беше няколко минути под 2 часа.

То вярно, че останаха почти без конкуренция и явно разчитат че хората така и така няма с какъв друг обществен транспорт да пътуват, ама пък си накупиха коли, почнаха споделени пътувания. Дано по-скоро пуснат София-Елин Пелин и да коригират разписанията.
След 2-3 години като приключи ремонта на изключително сложният участък София - Елин Пелин, ще спрат да чакат там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1002 on: 14.12.2021, 11:42:05 »
Те докато направят София-Пловдив с нормални скорости, вече пътниците ще са избягали по колите и автобусите. Да не говорим, че проектът е куц и примерно новата гара Костенец ще е на майната си и едва ли ще има много желаещи да я ползват. А Костенец разчита много на влаковете, повече от половината пътници от влаковете София-Пловдив слизат на Костенец. Дано запазят някакво обслужване и по старото трасе.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1003 on: 14.12.2021, 12:00:09 »
Няма да има старо трасе.
Ще има връзка от новата гара до старата, но тя ще е едностранна... или ще трябва да пуснат една електричка да циркулира стара-нова гара за всеки влак през новата, или някои влакове ще трябва да се отбиват до старата гара и да се връщат обратно до новата... изобщо #hubavoe.
Отделно, това ново трасе изобщо не избягва големите наклони. Те ще са по-малки, но отново не достатъчно малки, за да не се налага стандартните товарни влакове да имат по два локомотива. В надолнище пък скоростта им ще е ограничена по спирачка, а и поначало има някои товарни влакове с максимална скорост 60 км/ч, които по надолнище са още по-бавни. В същото време междугарията са огромни, а проходни светофори, както сега, няма да има. Това значи, че ако някой такъв товарен влак пътува в междугарието 30 минути, а на 25 мин след него има бърз влак, товарният остава да чака поне 40-45 мин, а 25 мин линията стои празна. Това намалява още повече и без това малкия капацитет на една така направена линия.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6819
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1004 on: 14.12.2021, 12:28:55 »
Старата линия през Костенец не позволява скорост над 100 km/h заради малки радиуси на кривите и единственият реален вариант за по-висока скорост е изправяне на трасето. Ако се запази старото трасе, то ще може да се ползва от пътнически и евентуално товарни влакове, но бързите е уместно да минават по новото трасе с по-висока скорост. Все пак новото трасе не трябваше да е с такива сериозни наклони. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3600
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1005 on: 14.12.2021, 12:29:03 »
Това значи, че ако някой такъв товарен влак пътува в междугарието 30 минути, а на 25 мин след него има бърз влак, товарният остава да чака поне 40-45 мин, а 25 мин линията стои празна.

В такава ситуация не може ли пътническия да изпревари товарния по другия път?

Ще има връзка от новата гара до старата, но тя ще е едностранна... или ще трябва да пуснат една електричка да циркулира стара-нова гара за всеки влак през новата, или някои влакове ще трябва да се отбиват до старата гара и да се връщат обратно до новата

Или да има пътнически влакове само до Костенец, а бързите да го подминават.
« Last Edit: 14.12.2021, 12:32:12 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1006 on: 14.12.2021, 13:11:55 »
Не знам как можаха да сътворят такава малоумна "модернизация", ако оставят някаква електричка да циркулира от Костенец-стара до Костенец-нова, това ще е краят на жп транспорта за Костенец. А това е град, възникнал точно заради жп линията. Чудно ми е как хората не са протестирали, или може би не са обяснили добре в какво се изразява "модернизацията"? Вакарел също остава встрани от новата линия, там имаше протести, но май бяха по-скоро за земите, през които минава трасето.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6819
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1007 on: 14.12.2021, 13:21:22 »
При Вакарел проблем е големият наклон и новото трасе във всички случаи трябва да е извън града. Няма как линии със скорости 160 km/h и нагоре да следват старите коларски пътища и да обикалят по паланки като старите ЖП линии, много от които са отпреди 9 септември.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14308
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1008 on: 14.12.2021, 13:29:49 »
Според мен трябваше да оставят старата линия за регионални влакове, които да са със Сименс и да са до 80-100км/час, и да са на тактови интервали от 30-60 минути с което ще се постигне напълно нормално времепътуване до София, както и част от товарните влакове да са по старата. Така и така линията си съществува, колкото повече километри железници, толкова по-добре и повече възможности за пътуване.Експресите и бързите да са по новата и да са си истински експреси със Смартрони и модернизираните климатизирани вагони и да спират само на Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Ямбол и Бургас/Варна, евентуално ако има връзка и на Карнобат и по дългото направление поне на всеки 2 часа да има влак.

Все пак историята помни доста по-бързи времепътувания по сегашното трасе на линията, а и Сименсите са по-леки. Доколкото си спомням по сегашното трасе рекорда София-Пловдив е 1.45 минути. Ако няма ЕТМС то по новото ще е около 1.20-25 минути до Пловдив без спиране по груби сметки. Години ремонт и милиарди за да бият рекорда с 20 минути. Освен това Сепмември-Пловдив и София-Елин Пелин така и така и преди ремонта си караха със 130, Вакарел-Веринско също си караха с над 100 по спомени, в отделни участъци извън големите наклони скоростта също гонеше 100 допреди години, примерно около Ихтиман.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1009 on: 14.12.2021, 13:51:58 »
В такава ситуация не може ли пътническия да изпревари товарния по другия път?
Може, но дори сега е рядкост да няма никакъв насрещен влак по другия път.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1010 on: 14.12.2021, 14:16:40 »
Няма да има старо трасе.
Ще има връзка от новата гара до старата, но тя ще е едностранна...
Защо едностранна? Старото трасе Ихтиман-Костенец(стара) няма ли да съществува?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9951
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1011 on: 14.12.2021, 14:19:51 »
Не, ще се демонтира.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1012 on: 14.12.2021, 14:26:18 »
Не, ще се демонтира.
Къде пречи на новото трасе? Би трябвало двете трасета да са на една и съща нивелета на Ихтиман (или Стамболово) и после на Костенец (нова). Освен Костенец и Момин проход остава на старото трасе.
« Last Edit: 14.12.2021, 14:31:10 by blagun »

Offline Victor_14

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1013 on: 14.12.2021, 15:41:53 »
Все пак кръстосваща електричка звучи донякъде добре, защото дори да пътува малко по-бавно до новата гара Костенец се надявам до Пловдив по новото трасе да се избие един вид закъснението и времето за пътуване Костенец-Пловдив да стане по-кратко отколкото е сега. Разбира се жителите на Костенец и Вакарел трябва да се разделят с половината си влакове, но пък ще пътуват по-бързо.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3600
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1014 on: 14.12.2021, 15:42:30 »
Не, ще се демонтира.
Къде пречи на новото трасе? Би трябвало двете трасета да са на една и съща нивелета на Ихтиман (или Стамболово) и после на Костенец (нова). Освен Костенец и Момин проход остава на старото трасе.

Новото трасе влиза в тунел, затова може би разделянето не може да се направи откъм Ихтиман. Но можеше да има предвидена крива от новата гара Костенец към старата и откъм София, така наистина трасето е доста орязано и влакове от София към Костенец трябва да сменят посоката.

Все пак кръстосваща електричка звучи донякъде добре, защото дори да пътува малко по-бавно до новата гара Костенец се надявам до Пловдив по новото трасе да се избие един вид закъснението и времето за пътуване Костенец-Пловдив да стане по-кратко отколкото е сега. Разбира се жителите на Костенец и Вакарел трябва да се разделят с половината си влакове, но пък ще пътуват по-бързо.

Електричка за 3,5 километра е безумие, ще пуснат автобус най-много и след време ще го спрат.

Offline Victor_14

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1015 on: 14.12.2021, 15:44:14 »
Не, ще се демонтира.
Къде пречи на новото трасе? Би трябвало двете трасета да са на една и съща нивелета на Ихтиман (или Стамболово) и после на Костенец (нова). Освен Костенец и Момин проход остава на старото трасе.

Новото трасе влиза в тунел, затова може би разделянето не може да се направи откъм Ихтиман. Но можеше да има предвидена крива от новата гара Костенец към старата и откъм София, така наистина трасето е доста орязано и влакове от София към Костенец трябва да сменят посоката.
Предполагам, че Бдж просто ще зарежат проблема.


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4065
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1016 on: 14.12.2021, 20:52:03 »
Така в Швеция преди години след такъв ремонт едно такова малко градче остава без гара в центъра - новата е на няколко километра извън града. И общината си построява тролейбусна линия до гарата, купуват седем Солариса...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9951
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1017 on: 14.12.2021, 21:34:49 »
Ами ето че има начин. Ако направят удобен транспорт до новата гара Костенец, който да прави връзка с всички влакове липсата на гарата няма да се усети толкова.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1018 on: 14.12.2021, 21:47:58 »
Всички знаем, че това няма да се случи.
Просто трябваше да се остави старото трасе, дори с един коловоз от някъде над Момин проход, докъдето двете са почти едно до друго, до някъде след Костенец, където се събират. Така стана на Харманли, така се прави и в момента на Чирпан. За целта обаче трябва и възложителят да знае какво иска, и да го интересува какво ще се получи, и местната власт да се включи навреме в подготовката на заданието със свои добре формулирани изисквания.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 226
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1019 on: 14.12.2021, 21:58:27 »
Ами ето че има начин. Ако направят удобен транспорт до новата гара Костенец, който да прави връзка с всички влакове липсата на гарата няма да се усети толкова.
Блажени са вярващите .... оставени на местните власти, тези въпроси завършват само по един начин - в тресавището.

Според мен жителите на Костенец все още не са се усетили какво се случва - да, всички знаят и виждат стоителството, но познавям няколко, които за първи път чуват, че старото трасе няма да функционира. Упорито се носи слуха, че само товарните и експресите ще минават по новото, което по време на едно от обсъжданията (с 12 човека в залата) не беше опровергано от НКЖИ. И като се има предвид, че това е най-натоварената от 3-те по-големи гари между София и Септември, то можем направо да отпишем железопътния транспорт за града. Като се добави отлива и на Вакарелци (които на моменти изпреварват дори Костенец) и става като системата за таксуване в Пловдив - още преди да я открият и туриха кръста. За сметка на това през най-циганската гара - Ихтиман (на която довеждащия транспорт е основно с животинска тяга) ще минава всичко, щото така им изнася на някои. Като го го почнаха наново, поне да бяха го прекарали през града. Само тъпизми ще гледаме в обозримо бъдеще от сорта на гарата в Любимец.