Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 361876 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2140 on: 22.12.2021, 09:55:33 »
Не си купиха локомотиви с ETCS, защото никой не го изисква от тях, а тях не ги интересува дали новият локомотив няма да се блъсне някъде. Между другото, преди 2 седмици най-голямата ни железопътна катастрофа за последните 30 години с потенциал да стане една от най-големите в Европа, се размина за 50 метра и някакви секунди - на толкова спряха двата влака един от друг, като преди това се бяха движили със 130 км/ч... и то точно с двата вида най-нов подвижен състав - Смартрон и ЕМВ, и двата поръчани без ETCS, и двата движещи се в участък с ETCS. Ако "Слънчев бряг" се движеше все още със 150(160) км/ч, каквито напъни имаше по едно време, нямаше да се размине и щеше да има много жертви.

За това трябва да се грижи ИАЖА, но те нямат експертен капацитет дори да напишат правилно в какъв ред да са лампите на светофорите, какво остава да се занимават с ETCS, GSM-R и други извънземни технологии, които нямаше изобщо да се появят у нас, ако нямаше такова европейско изискване.
А как да коментираме че тези локомотиви се произвеждат по дифолт с някакъв вид АЛС (мисля че линейно, а не точково), което като дойдат машините тук не премахва. Мисля че същото важи и за електромагнитната спирачка (не със 100% сигурен).
Произвеждат се с PZB/LZB - немските традиционни системи, от които с точковата PZB са оборудвани почти всички линии в Германия, Австрия и Хърватия, главните линии в Сърбия и абсолютно всички в Румъния, а с линейната LZB - всички високоскоростни линии в Германия и част от тези в Австрия (най-новите в Австрия са само с ETCS). От друга страна, ETCS и то ниво 2 по подразбиране имат Вектроните, но те са на двойна цена, макар да са 95% същите.
« Last Edit: 22.12.2021, 09:59:46 by bdz43r »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2141 on: 22.12.2021, 10:45:14 »
Моля те, разкажи подробно за този случай за потенциалната катастрофа, защото ако не кажеш ти, нещата са потулени, какво е станало?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6819
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2142 on: 22.12.2021, 11:11:46 »
Локомотивите за скорости до 200 km/h нормално нямат магнитно-релсова спирачка, тя се използва при по-леките мотриси и подвижния състав за високи скорости над 200 km/h. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2143 on: 22.12.2021, 11:16:31 »
Моя грешка, преди месец и нещо е случая.
На 14.11 влак 8601 с локомотив 1080 035 подминава затворен изходен светофор на гара Караджалово, срязва стрелката, подготвена за влизане на идващия насреща пътнически влак на съседния коловоз и спира малко преди обратния входен светофор на гарата. Пътническият влак спира пред входния светофор, който се е самозатворил след нарушаване на две от условията за безопасност - свободен маршурут и стрелка, заключена в крайното си положение. С това влак 8601 навлиза в подготвения за друг влак маршрут, т. е. чист късмет, че пътническият влак все още не е бил там в този момент.

Версията на двамата машинисти, която беше представена и в медиите без да се споменава, че всъщност катастрофата е била на косъм е, че първото лице машинист, карал влака, е припаднал, а второто лице е спрял влака. Да, ама те са подминали не един, а три последователни сигнала - първия, предупредителен, указващ скорост до 100 км/ч на входния, втория, входен, указващ скорост до 100 км/ч с готовност за спиране и третия, изходен, затворен, забраняващ преминаването. Първите два са преминати със 130 км/ч (при втория това вече е в нарушение, защото той разрешава до 100 км/ч), а третият, затворения, е подминат с над 100 км/ч вече в процес на спиране. Действието се развива в продължение на поне 2 минути, през които (по тяхната версия) машинистът е припаднал, а вторият не реагира. Обаче данните от локомотива показват, че педалът за бдителност е отпускан периодично през цялото време, освен това при липса на такава реакция, влакът щеше сам да спре доста по-рано - след 30 секунди от последното отпускане на педала.

И понеже машинистът е много съвестен и "мераклия" и работи (работеше) това с огромно желание, аз съм почти сигурен, че основен принос има второто лице машинист, който е с меко казано спорна репутация и много дълго досие от съзнателни и опасни нарушения и други своеволия, но въпреки това, поради липса на кадри, се търси количество, а не качество и беше назначен отново след като си излежа ефективната присъда за системен побой над собственото си дете. Достатъчно показателно е, че знам за няколко души, станали много вярващи и ходили да палят свещ, че са оцелели след като са пътували с него, а преди 10 години, когато се разделяха ПП и ТП, той трябваше да отиде в ТП, но от там го отказаха, защото караше товарните влакове до 20 км/ч и при времепътуване по разписание 20 минути в някое междугарие, той пътуваше час и половина без да вдига телефона.
Локомотивите за скорости до 200 km/h нормално нямат магнитно-релсова спирачка, тя се използва при по-леките мотриси и подвижния състав за високи скорости над 200 km/h. :rolleyes:
Няма такова правило. Има и локомотиви, които имат, както и почти всички вагони за 160 км/ч и повече. Както има и локомотиви за над 200 км/ч, които нямат.
« Last Edit: 22.12.2021, 11:22:27 by bdz43r »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3600
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2144 on: 22.12.2021, 12:09:04 »
Тоест какво е станало наистина? Първият машинист наистина е бил припаднал, а вторият е правил глупости и 2 минути не е знаел как да спре локомотива?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2145 on: 22.12.2021, 13:00:57 »
Само те си знаят какво са правили. Казах какво обективно е известно.
Във всеки случай, който и да е карал, не е припадал или поне не толкова рано.
« Last Edit: 22.12.2021, 13:15:48 by bdz43r »

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1938
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2146 on: 22.12.2021, 15:15:19 »
Ммда. Явно този път е било човешка грешка. Аз големия късмет си го представям, че е добре, че не е станало някъде около предупредителния светофор откъм Димитровград (или по-натам), където пътническият все още щеше да се движи с разрешената за участъка скорост. Докато при самия входен, машинистът на електричката вече следва да е бил намалил скоростта си до 40 км/ч за влизане в отклонение (съдейки по скоростите и сигналите, 8601 е бил по правия коловоз). Та, при така описаната от колегата bdz43r ситуация, именно това намаляване заради отклонението (и съответното показание на входния светофор, който, както той описа, дори се е затворил с червен сигнал) е позволило на електричката да спре и да не се натресе в Смартрона. :crazy: :/
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2147 on: 22.12.2021, 16:20:27 »
Електричката също е била със сигнал за 100 км/ч за втори коловоз. С 40 се влиза само на последния, трети коловоз.
Ммда. Явно този път е било човешка грешка.
Почти винаги е човешка грешка. Затова има една приказка, че машинистът е първият, който няма право на грешка и последният, който може да поправи грешките на другите. Много колеги обаче това го разбират като намек, че машинистите са безгрешни, а другите - винаги грешни. Всъщност е точно обратното, защото макар другите да правят много повече грешки, тях ги пази осигурителната техника и грешките им не произвеждат резултат. И затова в Германия например или Румъния такива издънки се случват над 100 пъти по-рядко, въпреки многократно по-натовареното движение - защото там и машинистите са защитени от осигурителната техника.
« Last Edit: 22.12.2021, 17:36:52 by bdz43r »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2148 on: 22.12.2021, 18:06:36 »
"Последният, който има право на грешка и първият, който може да поправи грешките на другите".
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2149 on: 22.12.2021, 19:19:47 »
"Последният, който има право на грешка и първият, който може да поправи грешките на другите".
Благодаря за корекцията.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2150 on: 22.12.2021, 19:41:19 »
Ако я имаше системата, тя какво би направила? Щеше да спре автоматично 8601?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2151 on: 22.12.2021, 21:32:47 »
Най малко щеше да напомни на ватмана (и в последствие да го спре) какво се случва пред очите му докато той си чати в месинджъра или си прави селфита.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2152 on: 22.12.2021, 21:39:14 »
Тези двамата още ли работят в БДЖто? Напиши им имената да проверявам кога са на смяна и какво ще карат, за да знам да не пътувам тоя ден, ако някой от тях е на смяна на моя влак, или някой влак в обратна посока срещу моя.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2153 on: 22.12.2021, 21:42:10 »
Ако я имаше системата, тя какво би направила? Щеше да спре автоматично 8601?
Да, тя не позволява на влак да се движи по-бързо от ограничението или да мине на червено. Когато предстои ограничение на скоростта и машинистът не е започнал да намалява, системата изчислява кога е последния възможен момент за безопасно спиране и малко преди това спира или намалява скоростта сама.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2154 on: 22.12.2021, 21:52:43 »
Тези двамата още ли работят в БДЖто? Напиши им имената да проверявам кога са на смяна и какво ще карат, за да знам да не пътувам тоя ден, ако някой от тях е на смяна на моя влак, или някой влак в обратна посока срещу моя.
За късмет май не работят.
Само да допълня колегата bdz43r, че този който беше лежал в затвора и респективно освободен от структурите на железницата, след излизане от затвора дори успя да осъди работодателя си да бъде възстановен на работа и да му бъде изплатено съответното парично обезщетение за неправомерно уволнение. Няма как в такива моменти да не изпадна във възторг и нирвана, отчитайки факта в каква прекрасна правова европейска "държава" с евроатлантически ценности живеем...
« Last Edit: 22.12.2021, 21:55:07 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2155 on: 23.12.2021, 15:33:57 »
Затворникът (който по-скоро е луд психопат) още не е уволнен и може би пак ще го съжалят, но започна на втори договор в друг превозвач, защото и не го пишат на работа докато тече разследването. Едва ли обаче в другия превозвач ще го изтърпят много, защото шило в торба не стои, а той хич и не показва, че смята дори да се опита да го прави, но там не е БДЖ.
Няма как в такива моменти да не изпадна във възторг и нирвана, отчитайки факта в каква прекрасна правова европейска "държава" с евроатлантически ценности живеем...
В случая трябва да сме благодарни на юристите в железницата. С мизерната държавна заплата, те няма и как да са кадърни, защото просто нямаше да работят там.
Аз бях много изненадан, че когато заведох дело срещу крайно некадърно наказателно постановление на ИАЖА, което всеки читав юрист трябва да е наясно, че е обречено и няма смисъл да се изпраща човек, а и дори бланкетно писмено становище би било безсмислено, техният юрист не само беше тръгнал да спори и да претендира разноски, а беше и призовал свидетели, чиито показания нямаха нищо общо с предмета на делото. Аз дори не се явих, защото нямаше смисъл... делото беше спечелено още с подаването на жалбата.
« Last Edit: 23.12.2021, 17:21:53 by bdz43r »

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2156 on: 23.12.2021, 15:47:46 »
Тези двамата още ли работят в БДЖто? Напиши им имената да проверявам кога са на смяна и какво ще карат, за да знам да не пътувам тоя ден, ако някой от тях е на смяна на моя влак, или някой влак в обратна посока срещу моя.
За късмет май не работят.
Само да допълня колегата bdz43r, че този който беше лежал в затвора и респективно освободен от структурите на железницата, след излизане от затвора дори успя да осъди работодателя си да бъде възстановен на работа и да му бъде изплатено съответното парично обезщетение за неправомерно уволнение. Няма как в такива моменти да не изпадна във възторг и нирвана, отчитайки факта в каква прекрасна правова европейска "държава" с евроатлантически ценности живеем...
То да е само в БДЖ-то... Преди години ми казаха за осъждан психопат-педофил, който редовно си лежи в затвора, а като излезе се връща на работа в ГТ. Това беше, когато тройката все още вървеше по Пиротска и ставаше въпрос за ватман именно от тази линия. Вече не му помня името, но в ония години го засичах често, понеже живея по тогавашния маршрут на №3. А съм чувал и че не е единственият, защото ГТ не ти иска свидетелство за съдимост и наемат куцо, кьораво и сакато.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4325
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2157 on: 23.12.2021, 16:03:09 »
И свидетелството за съдимост не е гаранция, че кандидатът не е осъждан. След изтърпяване на наказанието се полага реабилитация при определени условия и осъжданият може отново да има чисто свидетелство. Обратното би означавало всички осъждани да не могат да започнат почти никаква работа, което е в разрез с идеята на наказанието, да се излежи и човекът да се поправи и да (се опита да) влезе отново в обществото.

Но педофилията е сексуално отклонение, което вероятно няма много отношение към работата в ГТ и човекът може да си работи иначе добре, докато тук говорим за такъв, който и в работата си има безкрайно досие от съзнателни нарушения и поначало липса на самокритичност и признаване на обществени норми и правила. Той се хвали, че кара със 130 км/ч в града и показва с нескрита гордост къде е било дървото, което е отнесъл. Знам от първа ръка за случай, когато съвсем съзнателно е влязъл в отклонение с 80 км/ч при разрешена скорост 40. Колегата после ходил да си пали свещ... катастрофата на Хитрино стана по същия начин при 78 км/ч. Аз предполагам, че като ходи на психо, иначе заядливите лелки там му го дават без да си плаща под масата, само от страх, че иначе ще ги заколи на някой ъгъл. А мотото му е, че истинският мъж никога не се къпе.

До делото и присъдата се стигна след като институциите се семосезираха след участието му в предаването "Съдебен спор". Всички знаем предполагам що за екземпляри намират място там.
« Last Edit: 23.12.2021, 16:31:03 by bdz43r »

Online Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2957
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2158 on: 23.12.2021, 23:08:34 »
Може ли линк към епизода, взе да става интересно :D

Иначе психото у нас мисля че всички знаем как се взима/минава. Това не е критерий дали някой е читав или не. Просто поредната касичка в системата, която е въпрос на време да отпадне поради тотална явна непригодност спрямо евродирективите, а една дузина хора ще отидат на трудовата борса, където реално им е мястото.

ПП - ние може да си се бъзикаме със Съдебния спор колкото си искаме, обаче над 10 години това шоу си е в ефира и няма изгледи да изчезне. И всички знаем защо, за съжаление.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 664
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2159 on: 24.12.2021, 03:14:30 »
Може ли линк към епизода, взе да става интересно :D

Иначе психото у нас мисля че всички знаем как се взима/минава. Това не е критерий дали някой е читав или не. Просто поредната касичка в системата, която е въпрос на време да отпадне поради тотална явна непригодност спрямо евродирективите, а една дузина хора ще отидат на трудовата борса, където реално им е мястото.

ПП - ние може да си се бъзикаме със Съдебния спор колкото си искаме, обаче над 10 години това шоу си е в ефира и няма изгледи да изчезне. И всички знаем защо, за съжаление.
Единствената причина за същестуването на "съдебен спор" все още, е същата причина като същестуването на Нова ТВ. Простият народ обича зрелища. Нито повече, нито по-малко. Казвам го като студент по право.