Author Topic: Доставка на 25 броя трамваи с дължина около 30 метра  (Read 20511 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
    • Email
Не би ли трябвало състав да изкачва по-лесно гората, тъй като ще има двойно повече движещи колооси и съответно повече шанс за сцепление?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4188
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Абсолютно еднакво е, защото всеки вагон движи себе си. Разлика може да има само ако единият вагон остане без тяга, но дори при този наклон, един вагон трябва да може сам да издърпа или да спре целия състав.
Наклонът по Черни връх беше повече от два пъти по-голям и нямаше подобни проблеми.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3218
    • View Profile
Нека да оставим danny.drandarov да каже, той прекавра доста време по трамваите и би трябвало да е изключително компетентен по темата.

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Втория вагон натежава отзад. Четох тук накъде във форума, че са мислели да се купуват по-къси песи за 10, но поради тази причина се отказали.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4188
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Втория вагон натежава отзад.
Това естествено е глупост и всеки с малко обща транспортна култура и сам трябва да стигне до този извод.

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Втория вагон натежава отзад.
Това естествено е глупост и всеки с малко обща транспортна култура и сам трябва да стигне до този извод.
Аз така знам от стари ватмани пенсионери, работещи на 10.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6444
    • View Profile
Нормално двата вагона работят синхронно в тягов и спирачен режим - първият предава управляващи сигнали към втория. Евентуално ако синхронизацията не е добра е възможно вторият вагон да има по-слаба тяга, но все едно няма да тежи.  :help: При неизправност на тиристорния регулатор на едната талига състав от два вагона се оказва дори в по-изгодна ситуация - остават шест от осемте тягови двигатели.  :help:

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Вероятно е моя грешката, но в действителност някои от чешките не се сработват с компютрите на други.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9265
    • View Profile
Пич,по-добре замълчи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3199
    • View Profile
    • Email
Втория вагон натежава отзад. Четох тук накъде във форума, че са мислели да се купуват по-къси песи за 10, но поради тази причина се отказали.

Я кажи сега и точно кой е този дето иска да купува къси Песи и защо трябва да са точно Песи след като даже поръчка не е пусната та камо ли да е минала процедура по избор на доставчик и съвсем ще лъсне историята от къде тръгна.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
Не нападайте така човека. Може да е някой малък и все още да не знае как да се изразява. Случвало се е състав от Т6А2 по 9 да тръгне назад по Черни Връх. Къси трамваи иска Спаси София.
The Grand Tour

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 934
    • View Profile
Можеха да се купят за по-малко пари, по-малки трамваи, но повече бройки, за да се подмени максимално голяма част от парка. Сега ще имаме едни огромни трамваи, които ще се чудим къде да пускаме... Нито 1, нито 18 имат нужда от Песи, няма какво да си говорим глупости. Единствените за Песа са 5 и 7.

Препечатваш мнението на една групировка, която е тръгнала да спасява наред всичко до което се докопа. Тази тяхна песен я знаем - повече малки трамваи - повече пари на единица и съответно повече келепир за всички по веригата само не и за пътниците, които ще се тъпчат в час пик. Това че имаме достатъчно маломерни трамваи, които могат много добре да се напасват според натоварването на линията като се пускат соло или в състави естествено удобно премълчаваш, точно както и първоизточника на тази небивалица.

Господине... я по-лекичко с тона и с обвиненията. Аз съм последният, който ще копира нечий пост или каквото и да е, особено пък на "спасителите". Това, че имам мнение различно от твоето, не значи че веднага трябва да отправяш някакви смешни и измислени обвинения ;)

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Втория вагон натежава отзад. Четох тук накъде във форума, че са мислели да се купуват по-къси песи за 10, но поради тази причина се отказали.

Я кажи сега и точно кой е този дето иска да купува къси Песи и защо трябва да са точно Песи след като даже поръчка не е пусната та камо ли да е минала процедура по избор на доставчик и съвсем ще лъсне историята от къде тръгна.
Не се е стигало изобщо до поръчки и търгове, просто като идея се говореше, но сигурно е ватмански фолклор.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
По Черни връх ги нямаше листата, от които изобилства в Гората. По Черни връх ги и засилваха нагоре, докато в Гората, заради серпентините и спирката не ги засилват толкова...
« Last Edit: 27.11.2021, 20:46:52 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7169
    • View Profile
По черни връх най-редовно тръгваха и от място в баира, което в гората е рядкост. ..

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12430
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не веднъж вече сме споменавали, че Песа нямат тестово трасе с 1009-милиметрово междурелсие, а Шкода например имат ли?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 58 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6775
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
E по-голямо тестово трасе от това в София, здраве му кажи.  :D Шкода ако имат, то би следвало да е стандартното 1000 mm. Aко не ме лъже паметта в Прага, има цял коловоз с 3 релсови размери 1000, 1435 mm и руското междурелсие.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 803
    • View Profile
E по-голямо тестово трасе от това в София, здраве му кажи.  :D Шкода ако имат, то би следвало да е стандартното 1000 mm. Aко не ме лъже паметта в Прага, има цял коловоз с 3 релсови размери 1000, 1435 mm и руското междурелсие.
То и песа в такъв случай имат тестово трасе на 1000мм. Градове като Краков и Бидгошч са, мисля че на 1000, а вторият е и родният град и централа на производителя, така че има къде да ги тестват. Може би просото колосите не са предвидени за големи отклонения и се появяват тези проблеми в София. Въпреки, че бях чел, че някъде от тези градове с 1000мм се оплакват от ниското качество на песа и си купили Сименс/Алстом и са били изключително доволни, че се отървали от трамваите песа по основните си линии.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
E по-голямо тестово трасе от това в София, здраве му кажи.  :D Шкода ако имат, то би следвало да е стандартното 1000 mm. Aко не ме лъже паметта в Прага, има цял коловоз с 3 релсови размери 1000, 1435 mm и руското междурелсие.
В Пилзен е...

(източник)
« Last Edit: 16.12.2021, 00:21:06 by difian »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
. Въпреки, че бях чел, че някъде от тези градове с 1000мм се оплакват от ниското качество на песа и си купили Сименс/Алстом и са били изключително доволни, че се отървали от трамваите песа по основните си линии.
Викаш, колко му е! Ще напазаруваме стотина Алстома и всичко ще е мед и рози! Даже Дубай ще се затрудни финансово с подобна поръчка. Ясно е, че с критериите на ОП в Източна Европа ще идва подвижен състав пак оттам или поне сглобяван там.
А как би действал великият Алстом у нас - справка ОП за ремонт на Дезирата  - западни цени, източно качество.