Author Topic: Ремонт на трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 44397 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6805
    • View Profile
За 8 има смисъл да е до Централна гара с обръщане по Струга - осигурява удобна връзка на Люлин и Стамболийски с гарата. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
всичко в държавните и от държавните институции е организирано за задоволяване на нищо повече от минимума.
Организирано е за задоволяване на максимума, но в съвсем друга посока.
В посоката на частните портфейли, знам, знам.  :D

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3588
    • View Profile
    • Email
Според мен това обръщало трябва да изчезне при реконструкцията на пл. Света Неделя.  Някога е правено, за да не си пречи петицата с мощния трафик по Витоша и Алабин към Мария Луиза. Сега ги няма някогашните свръхредовни ТМ 1/15 и 7 и то може да се върне на основното си място  - близо до пешеходната зона и метрото.

Друг вариант е да се удължи до Стамболийски, така хем ще е по-близо до метрото, хем ще има място за втори коловоз.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Забеялзвате ли, че ги няма ограничителите по трасето на Алабин, каквито има в частта от Графа до Витоша. Пак работа без мисъл и на парче... ;)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Искрено се надявам просто все още да не са поставени.


Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1455
    • View Profile
На "Света Неделя" няма да видим трамвайно обръщало. Те се чудиха как да премахнат и съществуващите релси, камо ли да направят обръщало. И на сегашното обръщало при Съдебната имаше място за втори коловоз. Може би пространството позволява да се изгради такъв, колкото за един Шиндлер, не и за 5 секционна Песа, но пак щеше да е подобрение. Пропусна се тази реална въможност, другото за нови обръщала в центъра са мечти.
« Last Edit: 15.11.2021, 12:38:19 by UMSofia »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9340
    • View Profile
Хубаво е !

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Забеялзвате ли, че ги няма ограничителите по трасето на Алабин, каквито има в частта от Графа до Витоша. Пак работа без мисъл и на парче... ;)
Ще има ограничители на Алабин, същите като по бул. КОнстантин Величков, Черни връх и Алабин във вече ремонтиранатга му част.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А между Райска градина и обръщалото в Княжево предвиждат ли се такива?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9340
    • View Profile

Ще има ограничители на Алабин, същите като по бул. КОнстантин Величков, Черни връх и Алабин във вече ремонтиранатга му част.
Това е добра новина.
На Черни Връх трябва да има от Кошарите до Парадайз.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Определено, на Черни връх по този начин ще се урегулира паркирането и няма да има такива, които да блокират лентата.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ти сериозно ли за булевард с по една активна лента в посока да я ограничиш, линейки да не могат да изпреварват и да не можеш да спреш да оставиш пътник без да събереш колоната и ругатните на всички, а там има и паркиращи на тротоара.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Напълно сериозно. Линейките, трамваите и автобусите ще използват трамвайното трасе, а всички останали - автомобилните платна. И правилно отбеляза има обособено паркиране на тротоара. В крайна сметка общото благо е по-важно от частния интерес.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не е нужно да се осакатява целия булевард. Има проблеми около светофара с „Никола Вапцаров“ и около пазара при „Люботрън“. Да се обрамчи целия булевард с ограничители не ми се вижда като най-добрия вариант.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Никой тук не обърна внимание, че върху автомобилната лента на „Алабин“ при спирката на пл. „Македония“ е изграден перон. Интересно ми е дали ще бъде предназначен да се заобикаля от колите или те ще трябва да минават през него. Ако е второто ми харесва като идея и би бил успешен ход такова решение да се ползва и на други места, защото за подигнатия перон ще влияе по-респектиращо на водачите, докато сега обикновено сега спирането на трамвай на спирка за първите двама или трима водачи в колоната означава дай газ за да преминеш, а през това време трамваят отваря вратите и може да изскочи някое дете от него например. Повечето пътници са свикнали с това, но това не значи, че е правилно. Проблемът е че практиката доказва, че писаните правила не са достатъчни, за да накарат водачите да спират и да изчакват трамваите, освен това примерно баща ми като е в колата се вкарва в едно тунелно зрение и не успява да обърне внимание на някои от спирките, често пъти аз му напомням къде трябва да се спре и да се изчака.

Работи се доста активно между другото, асфалтира се „Княз Борис I“.
« Last Edit: 13.12.2021, 21:07:22 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1399
  • 9060
    • View Profile
Това би трябвало да е въпросната "Виенска" спирка. Повдигане пред спирката, хем да е по-лесно качването, хем по-бавно минаването на колите. Не се заобикаля. :crazy:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9946
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Такива спирки във Виена има много. Дано и тук я направят добре и дано да не е последната такава.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4962
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Спирката не би трябвало да може да се заобикаля, щом има ограничители до нея. ;) Определено е добър вариант, от една страна защото представлява перон и съответно ще стопи разликата между пътната настилка и нивото на пода на трамваите, отделно рампата е изградена от павета, което ще сигнализира водачите за ситуацията. Абсолютно противоположния пример имаме на ул. Пловдив например, където си оставяш окачването на пешеходната пътека с тия цицини, ако не си се изтарикатил и не си заобиколил през трамвайното трасе. :crazy:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3588
    • View Profile
    • Email
Абсолютно противоположния пример имаме на ул. Пловдив например, където си оставяш окачването на пешеходната пътека с тия цицини, ако не си се изтарикатил и не си заобиколил през трамвайното трасе. :crazy:

Тази спирка си е опасна и така, а преди какво беше да не говорим. Спирка на натоварен булевард с по две ленти и няма перони, няма светофар, а и на всичкото отгоре и на стръмна улица и точно при спирката има чупка на релефа която намалява видимостта. Рискът за пътниците слизащи от трамвая си е сериозен, не мога да разбера защо не се закрие тази спирка и не се премести на кръстовището със Сливница, където има достатъчно място за перони.