Author Topic: Автобуси - снимки и видео  (Read 329118 times)

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1301 on: 23.07.2024, 13:19:39 »
Непоказвани снимки на няколко автобуса на Транстриумф Холдинг в чужбина

Източници:
Bus-bild.de- 2179, 2180, 9074
Traditionsbus.de- 3970
autobusse.startbilder.de- 5203, 5204, 1602

"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1302 on: 06.08.2024, 18:03:11 »
Кадри от днешния ден :blink:

5053- front view by buses_varna, on Flickr

5053- rear view by buses_varna, on Flickr

5053- interior by buses_varna, on Flickr

5106- front view by buses_varna, on Flickr

5106- rear view by buses_varna, on Flickr

"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1303 on: 15.08.2024, 22:10:42 »
Непоказвани снимки на няколко автобуса на Транстриумф Холдинг в чужбина

Източници:
Bus-bild.de- 2179, 2180, 9074
Traditionsbus.de- 3970
autobusse.startbilder.de- 5203, 5204, 1602

Ехаа, 1602!
Този O405 е от Люцерн, беше част от една доставка от 4 автобуса през 2005: 1603 - от Люцерн, 1604 - от Гера (многократно използван преди нас, 4-та ръка, от 1987 г.) и 1601, който беше двуетажна Сетра, използван от време на време за линия 185 - график ВиК.
1602 и 1603 мисля, че бяха от 1989 г.

1603 беше с реклама Mr.Bricolage по едно време и беше каран от Янислав и Янчо.
1604 също беше с Mr.Bricolage (но и други след това) и беше каран от Димо и Венци - баща и син.
1602 беше с реклама Tylol Hot по едно време. Караха го различни шофьори, спомням си за двама, но им забравих имената. По едно време май и Гошо Автоматика беше минал от там. Беше най-тих и запазен от тези.
Като всички швейцарски автобуси - с много запазен салон. Имаха етикети от Люцерн.

1603 и 1604 бяха самолети.
Особено първият - Янчо и Янислав доста го засилваха по варненските улици, беше почнал да става доста шумен по едно време.

2179 и 2180 си ги спомням бегло. 2179 е Hess, само веднъж съм пътувал с него, може би през 2012-13. Беше доста интересен.
3970, 9074 - тези бяха на Аксаковският кмет (частник, подизпълнител на Транстриумф) първо. Само по линии 43, 21/49 и 409. Заместиха Неопланите N4016 - 1556-1559, около 2009 година.
5203, 5204 - с тези съм пътувал през 2004-2006 по линии 13 и 32, повече по линия 32. Имам много бегли спомени, но хич не харесвах дървените им седалки. В салона също се носеше една специфична миризма и бяха доста неудобни. Единствените швейцарски автобуси, които не харесвах. Бяха ги бракували долу-горе заедно с Рендетата, гаражни 38, 41.

Много ценни снимки, благодаря!  :fan:
Напомнят "хубавите" времена, когато се возехме във возила, изхвърлени от Европа и някоя автокъща. Средната възраст на автопарка беше над 20 г. и нямаше 1 возило над ЕВРО 3 или 4.
Антиките от 1979 г и малко след това бяха основното меню.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3458
  • ČKD
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1304 on: 15.08.2024, 22:52:16 »
2179 беше доста приятен автобус, същото бих казал и за 1602. Тези метановите си спомням, че по едно време бяха тръгнали да стават кабриолети, особено от съчленените - 9076 май беше. Наистина много хубави и мили периоди във Варненския транспорт. Към края на Транстриумф куриоза беше да излезе 9986 на 409,209БЪРЗ или някоя дълга линия към Златни пясъци. МАНовете НГ272 няма да ги коментирам, бяха отвратителни.  :crazy: Спирам, че се почувствах стар.  :laugh: Много жалко, че един наш съфорумник не е сред нас вече, защото наистина беше като енциклопедия и определено имаше какво да разкаже.
« Last Edit: 15.08.2024, 22:58:07 by Mammoth »

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1305 on: 16.08.2024, 08:12:55 »
Благодаря за милите думи :)
Тези снимки ги качвам, за да запазя спомена от някогашния шарен и интересен градски транспорт. Това ми е целта и ще продължа да я спазвам. За мен това е история и тя трябва да се съхранява и пази за в бъдеще. Ако трябва целия интернет ще обърна надолу с главата, за да намеря още кадри :rolleyes:
« Last Edit: 16.08.2024, 08:14:48 by Анонимен0405 »
"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1306 on: 17.08.2024, 13:41:02 »
2179 беше доста приятен автобус, същото бих казал и за 1602. Тези метановите си спомням, че по едно време бяха тръгнали да стават кабриолети, особено от съчленените - 9076 май беше. Наистина много хубави и мили периоди във Варненския транспорт. Към края на Транстриумф куриоза беше да излезе 9986 на 409,209БЪРЗ или някоя дълга линия към Златни пясъци. МАНовете НГ272 няма да ги коментирам, бяха отвратителни.  :crazy: Спирам, че се почувствах стар.  :laugh: Много жалко, че един наш съфорумник не е сред нас вече, защото наистина беше като енциклопедия и определено имаше какво да разкаже.

1602 беше приятен, защото не беше малтретиран от диваци, като шофьорите на 1603 и единият от 1604, които на прави отсечки настъпваха. Отделно беше по-нов и по-запазен, затова бях направил уточнението в коментара си по-рано.

9986 беше най-странната доставка в Транстриумф или втората такава след Ден Оудстена (В 9571 РВ - за тези, които не го помнят) - пристигнал е малко след първата партида от Израел, но е постоял с месеци в гаража. Излезе заедно с Волвата или съвсем малко преди тях - декември 2006 или януари 2007.
От Инголщадт (INVG), с класическите двигател/скоростна кутия, производство 1981-1985.
Подобни бяха 3312, 3314, 3315 и 6089.

0583 беше друг тип, подобен на 0582, с двигател/скоростна кутия от 1979г.

Беше с много запазен салон - толкова, че в началото с Тони не знаехме, че е бил рециклиран. Караше го един Матей, а после стана бързо оборотен.
Само още един или два автобуса сме имали от този град - В 6175 СН или В 6176 СН, бял O405 на Делтакар.

Не съм съгласен за дрезденските МАН НГ272 и двата от Chemnitz (В 8277 КН и В 8279 КН), аз поне ги харесвах.
Харесвах им салонът, тапицерията, а дори и на външен вид. Конкретно тази ливрея - жълто и черно. Те бяха производство 1992-1994 г.

Верно, че имаха много неприятни вибрации, но бяха сравнително успешен модел за Европа през годините, не толкова при нас.
Както Делтакарският, така и Транстриумфските имаха дефектираща електроника и чакаха за части в депата по доста месеци. Това е, защото за Мерцедес се намираха по-често, на по-добра цена. В случая на Делтакарският, мисля, че го нямаше в продължение на години.
Електрониката се заместваше с турски или по-евтини, менте части и това означава, че веднъж с махнати оригинални, беше въпрос на време отново и отново да се строшат. Това беше и продукт на много лошите пътища тогава - беше по-лунен пейзаж спрямо сега. Отделно, беше разправия за тогавашните механици да нагласят фотоклетките по вратите и част от буксите.
В 8819 КН, който го караше Венци дебелият например, беше един от тези, които седяха с месеци - веднъж го нямаше за повече от 3 месеца само заради повредена електроника по скоростната кутия.

От гледна точка на успешен модел, Мерцедес O405GN/GN2 и разновидностите им се оказаха по-здрави и по-добри, но пак беше относително. Безспорен факт е, че от тогавашната партида от Кийл и Фленсбург (В 1624 КР например) се движат още няколко, 17 години по-късно.

Трябва да се каже, че тези модели бяха вече достатъчно употребявани автобуси, които бяха закупени 2-ра, 3-та ръка, за да обслужват линиите, спечелени от Транстриумф. ГТ - за да разкарат Икарусите.
Те не покриваха европейските стандарти, с които да обслужваме линиите.

Сега транспортът е много по-добър от гледна точка на подвижен състав, независимо дали за феновете е скучен или не.
По-малко навъртяни км., по-млади автобуси, по-нова технология, нископодови, 3-врати сола, 4-врати съчленени. CNG/електробуси, ЕВРО 6 и много по-екологични.

И тъй като стана дума за аксаковските метани - 9075 беше от Майнц (от където бяха и В 0351 КВ - В 0355 КВ, без 0354) и беше интересен с двете бутилки, а другите 2 - 3969 и 3971, където пишеше Erdgas, бяха отделна партида. Тези замениха съчленените Неоплани - N4021 - В 9410 КН, В 9412 КН, В 9413 КН. С 9412 никога нямах възможност да пътувам, тъй като се движеше много малко и след това беше бракуван (оставен за части).

А за останалото - да, ние с Тони бяхме документирали и скицирали историята на по-голямата част от тези автобуси. Ровехме се в полският сайт почти всеки ден и излизахме заедно да наблюдаваме "находките" - къде има къс по линия за съчленени, или в моят случай - дълъг на линии за къси автобуси като 10, която от години няма активен пътникопоток за съчленен.

Единствено не можахме да разберем къде е обслужвал бившият В 0478 КК / В 2615 РН. Дали е бил боядисан бял, преди да дойде при нас? Имаше същата тапицерия като на 1604, един странен символ срещу втора врата. Имаше и от онези щипки за табели, които имат традиционно берлинските автобуси. Но нямаше инвентарен номер. Със сигурност беше по-запазен, по-нов и по-тих от 0479 и 0480, които бяха 1990-та.

Благодаря за милите думи :)
Тези снимки ги качвам, за да запазя спомена от някогашния шарен и интересен градски транспорт. Това ми е целта и ще продължа да я спазвам. За мен това е история и тя трябва да се съхранява и пази за в бъдеще. Ако трябва целия интернет ще обърна надолу с главата, за да намеря още кадри :rolleyes:

Ако имаш нужда от разни исторически снимки от този период - между 2006 и 2008, може би ще мога да ти съдействам. Само че, качеството на повечето снимки не е много добро.
Там има антики като Досевите например, включително и автобусите на Аксаково/Юри/Николай/Травел с наетите от Транстриумф.
Няколко са качени от Тони в полският сайт, други си ги държа в собствен архив. Нощните снимки са с особено лошо качество, тъй като беше голяма разправия с шофьорите, а и в движение нощем няма как да стане истински добра снимка без нужната оптика, която сега е много по-достъпна.
Имаше едни снимки, които бяха отделени и свалени на диск, но трябва да видя как да ги прехвърля - те бяха дори още по-пикантни.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1307 on: 18.08.2024, 13:21:03 »
Фантастичната петорка от Майнц :laugh:

Източник- stadtbus.de
"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1308 on: 18.08.2024, 17:34:49 »
Актуалната локация плюс снимки на три от автобусите на Транстриумф са налични ето тук (снимките им във Варна са мои - малката регистрационна табелка с българския номер може да бъде кликната):
В 3782 РР
В 3776 РР
В 3771 РР
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Анонимен0405

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
  • O405/N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Автобуси - снимки и видео
« Reply #1309 on: 08.09.2024, 20:30:49 »
Последна доза кадри на рейсове на градския и транса в чужбина ;
Бих се радвал, ако някой сподели нещо за двата Неоплана N4012 на Транстриумф  :)
"Най-доброто или нищо. В миналото, настоящето и бъдещето"
-Карл Бенц