Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 759
1
Разни / Re: Хвърчила
« on: Today at 11:49:51 »
Има ли хора които се интересуват или се занимават с хвърчила?
Може и да има, но това е по-скоро към тема "Хоби и развлечения".

2
Готов е първият вариант на връзка между края на Лот 3.1 и разклона за Банско. Той е по-скоро козметичен, тъй като не е променено нищо по двете тесни места - жп надлеза и моста над Градевска река. Затова трите ленти опират на сантиметри в съществуващите съоръжения. Три месеца за тази реконструкция изглеждат множко, дано поне е качествена.
Има някакви неясни обещания за нов мост на реката и събаряне на жп надлеза - май линията е обслужвала изоставените орановски рудници.

Трите ленти за оградени с познатите ни от кресненското дефиле колчета. В посока юг подобрение няма. За съжаление понятието "реверсивно движение" продължава да е терра инкогнита за АПИ - можеше в петък и събота две ленти да са на юг, а една - на север. Лентите не са толкова широки, та да се прилага ноу-хауто от Владая - бусче с конуси и хора, които ги редят, така че чакаме новия мост.


3
Русинова strike again:  :help:
Русинова и ЕЦТП са превърнаха в новите арх.Димитров и ГИОРТ

4
Вече втора седмицата Карсаните на 801 се движат с неработещи табели след промяната на маршрута им в Манастирски ливади.
Явно ги е срам от съчинения временен маршрут, който не ходи до обръщалото на тролеите и автобусите. След ремонта те пак ще тръгват оттам, но по Луи Айер, не по Боян Петров.
Така че Марио няма смисъл да се напъва и да отклонява вниманието си от двуетажниците. :devil:

5
Двуетажните са идеални за по-дълги крайградски линии с малко междинни спирки. В Канада навсякъде, където ги има, са точно по такива линии, а не в града. Примерно бърз рейс за Банкя, Божурище, Костинброд, Петърч, Сливница, Алдомировци, Своге, Ярема, Кладница....

Точно така. Но тук текат безкрайни лакардии как трябва да бъде пригоден едва ли не за всяка линия. То е все едно да пригодиш TGV да върви по зъбчата железница до Юнгфрауйох.

6
Легналите полицаи бяха коригирани, защото не отговарят на изискванията на наредбата. Вносителите на нови возила съвсем резонно заплашиха,  че няма да признават гаранция по окачването, ако по трасетата има незаконни обекти. Това беше катализатор общините (не само София,  и в Бургас имаха проблеми) да се размърдат по оразмеряването на око на неравностите. Жалко, че не навсякъде преминават нови возила на МГТ  (например на Драган Цанков до Радиото).

7
Точно така. Синият делфин е на кометите от 2011, видно от снимките в отговор #40

8
Да отбележим, че към днешна дата в Гърция са останали 3 функциониращи Flying Dolphin

9
Едва ли въпросното хале в Малашевци е предназначено за двуетажници. Иначе всички щяха да дадат фира. Освен ако влизат "на косъм" с изпуснати възглавници.

10
https://offnews.bg/obshtestvo/shofior-potroshi-dvuetazhen-avtobus-zasedna-s-nego-pod-naves-v-garazh-826698.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2aoknaWX0LLluN0D6vEK2IyINVEVUl9uVwfLZVLl9228Yyd3vybv2zG8w_aem_VaMEPK7e1fr_880m7NNHsg

Очевидно това няма нищо общо нито с характеристиките на двуетажниците,  нито с подходящите маршрути.

Кой е този гений, недоволен от заплатата си, който е успял да мине през цели 3 бетонни греди и чак четвъртата да спре устрема му?

11
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?

12
От днес на обяд движението е възстановено. Минахме оттам към 16:00. Пожарът е обхванал ивица дървета около пътя в планината. Доколкото МПС не хвърлят искри като влаковете, най-вероятно е наистина фас да е причината. Имаше дежурни няколко пожарни камиони в готовност, както и цистерни с вода.
3 часа по-рано карах по АМ Тракия надолу от Вакарел към София и забелязах започващ пожар в разделителната ивица.  Обадихме се на 112 и се оказа, че не сме първите. Значи все пак има гражданско съзнание и у нас.

13
В планинската част е затворено. Байпас през Серес - Амфиполи или през Килкис (не използвам българското име, тъй като старият Кукуш е изравнен със земята през 1913).

Пожарите са проклятие за Южна Европа, вкл. България. Няма смисъл да злорадстваме за съседското нещастие.

Тази година още от 1 май в Гърция се готвят за пожари. Тренират с водоизливащи самолети, от 1 юни са забранени барбекютата,  доста интензивно се косят сухи треви. И въпреки това, нещастието се случва.

14
Разни / Re: БГ Черноморие
« on: 11.07.2024, 18:04:00 »
Освен с джип, бяха теглени с трактор.

15
Къде ти е тогава най-близкото депо и откъде ще захранваш трасето по Ринга с трамваи?
Красна поляна, което ще се свърже след преодоляване на нескопосаната отсечка от Бъкстон до Борис (разбира се, и след изпълнение на България-Бъкстон).

16
Нормалнорелсово депо каква релация има с теснорелсово трасе? Или ще правим сума километри трирелсие по Искърско шосе? Резонният въпрос - толкова ли свършиха истинските инфраструктурни проблеми в София, че си създаваме нови?

Виждал съм го проекта за Винарово колело и тъкмо там са ми опасенията. Кръстовището може и трябва да се подобри, но проектът е в точно обратната посока, т.е. отиване към "лъвовмостовизация". Кръговото на Винарово е най-ефективното в София. ПТП стават, но съпоставени с преминалите МПС, надали са съществен процент. Радиусът трябва да се намали, за да се направят байпас платна за десните завои (за съжаление застрояването не дава други шансове). Но с какъвто и радиус да е, няма как през него на ниво да премине трамвайно трасе без сериозна редукция на пропусквателната способност (примерът Лъвов мост).

17
Напълно съм съгласен. Мисълта ми, че пътникопотокът от Армеец към Слатина не е и няма очертания да бъде много перспективен. Скоро те ще имат метро, имат си ТМ20. А строежът на трамвайно трасе, още повече при/под Винарово колело е сложна и скъпа работа. Винарово колело е основен начален възел на този ринг, той никога няма да се затвори нататък под жп линиите и в махалата.
Някогашният проект е бил за връзка на заводите по Искърско шосе с южните квартали. Тези заводи ги няма, промишлено-складовата зона се изтегли в посока летището, съответно плановете не може да са същите като през 80-те, а и нормалнорелсова експанзия надали ще се осъществи.

18
Може да е била кремиковска линия.  Или временно скъсяване на 204 заради пресичането от ТМ трасе на Цветан Лазаров.

19
Много смешно ще се получи ППДБСС да защитават Дилчев, Монов, че и Братоев (всъщност СС получаваха захранки от Братоев заради указателната система в метрото, елементарното джентълменство предполага оценяване на жеста). Този ход ми изглежда като провокация.

А иначе политически парашутисти по общинските дружества винаги е имало. Софиянски захранваше и опозицията с вкусни хапки (спомняме си "Гергьовден" и "Софийски имоти").

20
Разни / Re: Футбол
« on: 10.07.2024, 17:44:57 »
И беше по-скоро ФРГ. ГФР не се използваше през 80-те.
ФРГ беше по руските атласи, както и в оригинала на немски. За другите езици нямам представа. Не знам откъде е дошъл този крайно неточен превод на български, след като не е от Големия брат. Ще видя в старите карти на София докога фигурира "Посолство на ГФР" (то беше на Ал.Жендов до зала Универсиада).

Pages: [1] 2 3 ... 759