Инфраструктура > Пътна инфраструктура
Околовръстен път София - oбща тема
blagun:
Кръстовището на Горнобански път ще е ключово, даже и след построяването на автомагистрала Люлин. Вярно е, че тировете ще намалеят, но то ще продължава да бъде основна входна точка на София от югозапад, само пътуващите към Люлин, Обеля и Надежда ще ползват АМ Люлин.
Затова мисля, че там трябва не просто да се построи кръстовище на две нива, а пълна детелина, така че и по Цар Борис ІІІ да няма ляв завой или светофар. Другата възможност е по Цар Борис ІІІ да идва входящият трафик, а по Любляна - изходящият (разделят се на автогара Овча купел по съществуващата улица Букет по потока). Разбира се, Любляна-Войводина могила трябва да се продължи до Черния кос, а трамвайното трасе на петицата да се съкрати до края на широката част или да се разположи в южния край на бул.Цар Борис ІІІ вместо по средата.
Dragon:
Първо, според мен на околовръстното няма да се направи нито едно кръгово движение поне за сега, още по-малко пътк мост. На кръстовищата ще си останат светофари. И не мисля че ще имам проблеми да се реализира със светофари особено ако има 3 платна. Така ще е и много по-безопасно за хората които пресичат там. След построяването на магистрала Люлин вероятно ще разширят и западната дъга ан околовръстното и просто тировете и автобусите (които са 50% от трафика през княжево) на Горнобаснки ще продължават от там а преминаването им през Княжево ще е забранено. Евентуално в бъдеще наистина там може да се направи мост и то най-добре нещо като моста към летището койото да почва малко преди горнобаснки където има спускане и да завършва при ортопедията където е изкачването. Така в участъука където е тясно и не може да се резшити пътя ще се минава отгоре, а след това в участъка където може да започне разширението отново ще слиза. Така транзитното движение ще е отгоре и ще преминава без проблеми. Трафика през княжево ще намалее значително и подобни неща като разделяне на потока през Цар Борис и Любляна е излишно. А и любляна не е улуица която е проектирана за такова натоварване. на това бях свидетел всеки ден доакто беше ремонта на Цар Борис.
Repcho:
--- Quote from: Dragon ---Първо, според мен на околовръстното няма да се направи нито едно кръгово движение поне за сега, още по-малко пътк мост. На кръстовищата ще си останат светофари. И не мисля че ще имам проблеми да се реализира със светофари особено ако има 3 платна. Така ще е и много по-безопасно за хората които пресичат там. След построяването на магистрала Люлин вероятно ще разширят и западната дъга ан околовръстното и просто тировете и автобусите (които са 50% от трафика през княжево) на Горнобаснки ще продължават от там а преминаването им през Княжево ще е забранено. Евентуално в бъдеще наистина там може да се направи мост и то най-добре нещо като моста към летището койото да почва малко преди горнобаснки където има спускане и да завършва при ортопедията където е изкачването. Така в участъука където е тясно и не може да се резшити пътя ще се минава отгоре, а след това в участъка където може да започне разширението отново ще слиза. Така транзитното движение ще е отгоре и ще преминава без проблеми. Трафика през княжево ще намалее значително и подобни неща като разделяне на потока през Цар Борис и Любляна е излишно. А и любляна не е улуица която е проектирана за такова натоварване. на това бях свидетел всеки ден доакто беше ремонта на Цар Борис.
--- End quote ---
малко ги надценяващ с тоя голям мост за който мислиш.... няма вече кой и с какво да строи подобни съоръжения. А иначе хората по околовръстния ще минават през подлези каквито ще се образуват при пресичането на Драгалвеското и Симеоновското шосета,което ще е на 2 нива-това вече е сигурн,изготвен е идеен,технически и т.н. проект за подобно съоръжение. Там ще се направят и пътни детелини които ще свързват кварталите от двете страни на пътя с него както и за обрщане на посоката =>светофари няма да има а и са ненужни, на никоя магистрала няма светофар,освен светофара при Горублянско ханче,който е пълна щуротия ама това е друга тема
B)
Dragon:
Ето това е сключеното споразумение за разширяване на Околовръстния път:
--- Quote ---ИА "Пътища" да
- организира и подготви документацията за откриване на
процедура за избор на изпълнител за разширението на Софийски
околовръстен път - Южна дъга в участъка - директното трасе.
- осигури оперативното управление и независимия надзор, чрез независим консултант, който ще бъде представител на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ
по Договора.
- организира и проведе процедура за избор на Консултант за
строителен контрол.
- осигури ,,разрешение за строеж".
- координира процедурата по съществено завършване на
обекта, актове обр. 15 и 16.
- ще подготви мотивирано искане за отчуждителни процедури
/които ще бъдат извършени от Областния управител/.
-Средствата за обезщетяване на собствениците в рамките на
утвърдения габарит за съответния клас път от републиканската пътна
мрежа в т.ч. и пътните възли, ще бъдат осигурени от бюджета на ИА"Пътища".
Столична община
Да възложи актуализация на парцеларния план .
За Област София
- да извърши избор на оценители за оценка на засегнатите имоти
от парцеларния план от списък с оценители, съвместно изготвен от СО
и ИА"Пътища".
- да извърши отчуждителни процедури по чл. 209 от Закон за
устройство на територията /ЗУТ/ и по чл. 34а, ал.2 от Закона за
държавната собственост /ЗДС/.
II. За участъците от Софийски околовръстен път - Южна дъга, за които няма технически проекти:
1. ИА"Пътища" да организира процедури за възлагане на проектиране, включващо директното трасе:
- Участък от км 35+727 ( края на автомагистралния габарит
на пътен възел Врана) до км 44+720 ( пътя за Симеоново) с дължина
9км, за който има приет комуникационен проект;
- Участък от км 51+316 ( бул.Бъкстон) до км 58+923 ( пътен
възел с АМ"Люлин") с дължина 7,6км, за който има приет
комуникационен проект;
- Участък от км 58+923 (пътен възел с АМ"Люлин") до км
1+879,8 ( начало на проекта за Северната дъга на СОП) с дължина
4,975км, за който има приет комуникационен проект.
2. Столична община, във връзка със стартиране процедурите за
проектиране да предостави :
- приетите комуникационни проекти (като част от Общия
устройствен план на София) - цифров модел на магнитен и хартиен
носител;
- цифров модел на кадастралната основа, съдържаща
всички надземни и подземни инженерни мрежи и съоръжения, с
отразени приети регулационни планове на магнитен и хартиен
носител;
- Копия от протоколите от решенията за приемането на
комуникационните проекти по участъци.
3. ИА" Пътища" да разработи, съгласувано със Столична община
- дирекция ,,Архитектура и градоустройство" технически задания
за проектиране на отделните участъци / към документацията на търга
за проектиране/, които да бъдат утвърдени от Изпълнителния директор на ИА"Пътища" и Кмета на Столична община.
III. Да предложат на Министъра на регионалното развитие и благоустройството и Кмета на Столична община с тяхна съвместна заповед да се създаде координационна група, с представители на страните подписали това Споразумение, за контрол на изпълнението му.
sofia.bg
--- End quote ---
По това което аз разбирам ще се разширява не само от Бояна до Симеоново, а просто има прокт за този участък и сега е възложено да се направи такъв и за другите участъци.
А иначе изграждането на такъв мост за какъвто говоря аз няма да е по-скъпо от изграждането ан 2 детелини при симеоново и драгалевци. А при направата на магистрала Люлин той ще върши доста по-добра работа от онези детелини и кръгови движения (това специално би направило движението преминаването на кръстовищата по-трудно поради силния поток на коли), при положение че тези участъци могат да се регуслират и със светофари.
blagun:
Това с естакадата от Павлово до разклона за Горна баня мисля, че е отлична идея.
Ако строят южната дъга без кръстовища на две нива, ефектът ще е малък, то и сега в района на Драгалевското, Симеоновското и Бистришкото шосе има уширения, които се запълват от завиващите наляво. Това означава, че пропусквателната способност няма съществено да се подобри, само ще е по-лесно изпреварването на бавните возила между светофарите. Може строежът да се прави на етапи - най-напред се трасира новото платно, след неговото приключване се реконструира съществуващото, а движението върви по новото и на третия етап се строят съоръжения на две нива.
Колкото за потока по Цар Борис ІІІ - мисля, че може да приемем, че в настоящия момент транзитната компонента на потока е до Горнобански път, откъдето завива наляво или надясно, а тези, които продължават направо, са входящата компонента на потока за София. Автомагистрала Люлин ще поеме 100% от първата компонента (съвсем правилно е след нейното завършване да се забрани изцяло достъпът на тежки возила в Княжево). Но и входящата компонента не е малка и тесният проход в Княжево не може да я поеме, даже и сега - особено в петък следобяд и в неделя вечерта е ужас, и то не само от тировете. Затова мисля, че отсечката от Черния кос до ул.Ст.кладенец ще продължава да е недостатъчна за потока. Ако се направи разширение само на ЦБІІІ, то трябва една трета от къщите в Княжево да се съборят. Затова мисля, че за моето предложение с Любляна ще са необходими далеч по-малко отчуждавания, за сметка на укрепване и промяна на коритото на Владайска река по ул. Войводина могила. Освен това на четирилентова еднопосочна улица има места и за паркиране в дясната лента.
А Любляна се задъхваше по време на ремонта не защото е малка, а защото завършва с тясно и разбито мостче. Пък аз предлагам еднопосочен статут на Любляна. Свързващи отсечки между Любляна и ЦБІІІ има достатъчно, така че местните жители няма да правят сериозни обиколки.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
[*] Previous page
Go to full version